ZAKUPY, SPRZEDAŻ

Sprawne zarządzanie procesami zakupowymi oraz profesjonalizacja funkcji zakupowej staje się obecnie bronią strategiczną,
która daje przewagę konkurencyjną na rynku.

Zapraszamy Cię do udziału w VI Forum Działów Zakupów, corocznym spotkaniu Dyrektorów i Menedżerów Zakupowych. Podczas tego wydarzenia poznasz najlepsze praktyki zakupowe obejmujące case studies, z którymi mierzą się na co dzień menedżerowie oraz pracownicy działów zakupów.

Tegoroczne Forum obejmuje cztery obszary tematyczne:

  • Kadry – skąd brać dobrych zakupowców?
  • Technologia i automatyzacja zakupów – co można a co warto automatyzować w zakupach i jak to robić efektywnie?
  • Zarządzanie łańcuchem dostaw i dostawcami – budowanie nowego typu relacji na rynku
  • Strategia dla działów zakupów – jak mądrze budować pozycję zakupów wewnątrz organizacji?

Wiedza prelegentów będzie gwarancją inspiracji, innowacji oraz wymiany ciekawych doświadczeń zarówno podczas prelekcji jak i warsztatów, a dla osób uczestniczących „na żywo” – także podczas spotkań przy kawie oraz podczas wieczornego koktajlu.

Program

Dzień 1 / 23 listopada 2021

9:55    Otwarcie Forum

10:00  DNA Kupca – Drives (co mobilizuje do działania) Needs (podstawowe wymagania, które muszą zostać spełnione) Awards (wynagrodzenie, którego oczekujemy – materialne, psychologiczne)

Anna Waszkiewicz, Dyrektor Biura Zakupów i Kooperacji z PIT-RADWAR, członek Rady Programowej Forum

DNA Kupca: D (Drives) – Dążenia Kupca (do wydajności czy do kontaktu z innymi) – wewnętrzna siła, która mobilizuje do działania, N (Needs) – Potrzeby (do stabilizacji czy do zmian) – to podstawowe wymagania, które muszą zostać spełnione, aby Kupiec mógł je zrealizować, A (Awards) – Nagrody (wewnętrzne czy zewnętrzne) – to preferowane wynagrodzenie, którego oczekuje Kupiec za realizację zadań – materialny, psychologiczny środek płatniczy w zamian za dobrą realizację wyników
Na podstawie analizy możemy wyodrębnić:
– Kupców WYDAJNYCH
– Kupców KONTAKTOWYCH
– Kupców STABLINYCH
– ZMIENNYCH
– WENĘTRZNYCH
– ZEWNĘTRZNYCH
Jak określić typ motywacyjny Kupców w naszym zespole? I jak sprawić, że nasze cele zostaną przypisane właściwym pracownikom?

10:30   przerwa

10:35   Kompetencje przyszłego Kupca / Kupiec Przyszłości

Agnieszka PiątkowskaBig Fish

– rozwój funkcji zakupowej a kompetencje kupców
– role zakupowe a poszukiwane kompetencje (zawodowe i społeczne)
– najczęściej rozwijane kompetencje w Polsce
– kompetencje przyszłości – jakie kompetencje warto rozwijać?
– spis definicji kompetencji zakupowych wg Big Fish

11:05   przerwa

11:10   Zatrudnię kupca od zaraz

Marcin Zborowski, Purchasing Manager, Thule Group

– kompetencje kupca przyszłości ale… czy kupiec dzisiejszy ma kompetencje, których oczekiwaliśmy w przeszłości?
– konflikt pokoleń – czy rzeczywiście istnieje?
– sugerowana ścieżka kariery – dobre rady starszego kolegi

11:40   przerwa

11:45   Niedobór pracowników w obszarze zakupów – podejście strategiczne

12:15   przerwa

12:20 Jak zakupy mogą nauczyć sprzedaż sprzedawać?

Szymon Lach

Działy zakupów i działy sprzedaży mają jedną wspólną cechę: często nie przepadają za sobą nawzajem. Sprzedaż nie wie, co ma robić, żeby dobrze im się rozmawiało z zakupami i odwrotnie. Przez to ludzie w działach zakupów mają wrażenie, że są zamęczani przez handlowców ciągłymi telefonami, a Ci nie wiedzą, jak działać, żeby było dobrze, więc robią to, co przyjdzie im do głowy – zasypują mailami i telefonami.
Pytanie, czy tak musi i powinno być? Odpowiedź jest oczywista: nie. Pytanie, jak to zmienić? O tym będzie mowa podczas wystąpienia. Okazuje się, że dział zakupów może zrobić bardzo wiele, żeby poukładać relacje z sprzedażą w taki sposób, jaki tego chce.

12:50  przerwa

13:30   Zerwane łańcuchy dostaw, czyli odwrócone role przy stole – relacje z dostawcą: case study

Renata SzymankiewiczSivantos

14:00   przerwa

14:05   „Tik Tok Zakupy – jak pozyskać młodych pracowników? Zakupy w social media: dlaczego nie istnieją?”

14:35   przerwa

14:40   Zerwane łańcuchy dostaw dla rynku commodities/zakupów direct (case study)

15:10   przerwa

15:15   Wybór i współpraca z dostawca po okresie pandemii, gdzie zerwane są łańcuchy dostaw a oferta ważna jest jeden dzień lub kilka godzin

Tadeusz Twardzik, Purchasing Team Leader, DURR Poland

– jakie kryteria wyboru zastosować przy wyborze nowego dostawcy w szybko zmieniających się warunkach w oparciu o świat VUCA?
– jakie metody wzajemnego zaangażowania stosować przy wieloletniej współpracy z dotychczasowym dostawcą, jak pozyskiwać informacja niejawne w sposób jawny w oparciu o biały wywiad?

15:40 zakończenie 1. dnia Forum

Dzień 2 / 24 listopada 2021

9:00    Otwarcie 2. dnia Forum

9:05    gość specjalny Forum (wkrótce ujawnimy!)

9:50    przerwa

9:55    Zarządzanie projektem w zakupach – czy zakup może być projektem

Agnieszka Roszczyk, Senior Procurement Excellence Manager, Global Procurement Roche

– skąd się biorą zakupy w Zakupach
– projekt i proces zakupowy
– czy mają coś wspólnego – wybór metodologii – jakie ma znaczenie
– certyfikat czy umiejętności, sposób myślenia czy nawyki…
– projekt w zakupach – korzyści i bariery

10:25    przerwa

10:30    Strategia wdrażania technologii maksymalizująca korzyść końcową i minimalizująca koszt krańcowy

Rafał Dados

– korzyść krańcowa i koszt krańcowy w inwestycjach w oprogramowanie
– najczęstsze błędy w wyborze partnera i ich długofalowe skutki
– przykład w oparciu o RPA lub low-code

11:00 przerwa

11:05   Projekty technologiczne – projekty wspierające zakupy

Paweł Mamcarz

– zastosowanie prawdziwych narzędzi zakupowych zamiast Outlooka / Excela w pracy kupca
– jak policzyć value case projektu technologicznego w zakupach
– jak przekonać zarząd do inwestycji w narzędzia zakupowe

11:35   przerwa

11:40   Jak rozliczać oszczędności?: zakupowe KPI na przykładach

Grzegorz Kowalik, CPO, Head of Procurement and Logistics Department, Generali

Identyfikacja, klasyfikacja i rozliczanie oszczędności w zakupach to kluczowe elementy postrzegania funkcji zakupów jako procesu biznesowego, czyli przynoszącego przychody w miejsce tradycyjnego, czyli centrum kosztów, a w najlepszym przypadku optymalizacji kosztów.
W wystąpieniu zostaną przedstawione metody obliczania oszczędności w zakupach kategorii indirect, ich wpływ na P&L oraz postrzeganie w organizacji. Poszczególne metody zostaną zobrazowane przykładami a także przedstawione jako część typowych KPI stosowanych w szeroko pojętych procesach zakupowych.

12:10   przerwa

12:15   Przekonaj swój Zarząd o wartości zakupów… Ale jak?

Anna Waszkiewicz, PIT-Radwar, członek Rady Programowej Forum
Jacek Jarmuszczak, Nextbuy24, członek Rady Programowej Forum
Łukasz Jędraszkiewicz, Tauron Ciepło, członek Rady Programowej Forum

13:00   przerwa lunchowa

13:40   Dostawca ma innowacyjne rozwiązanie – jak to obsłużyć od strony zakupów?

Diana Najtkowska-Sapryk

14:00   przerwa

14:05  Transformacja Zakupów Indirect w międzynarodowej grupie

Oskar Kmieciński, Group Indirect Procurement Manager, Cedo

14:25   przerwa

pozostałe wystąpienia wkrótce

15:20 zakończenie i podsumowanie konferencji

Rada Programowa VI Forum Działów Zakupów 

Anna Waszkiewicz
Jacek Jarmuszczak
Łukasz Jędraszkiewicz
Wojciech Marchwicki

Rada Programowa VI Forum, w skład której weszli

określiła jego tematykę w taki sposób, aby omówić kluczowe dla procesów zakupowych wyzwania na najbliższe lata, a także wskazać możliwe rozwiązania, cenne w podnoszeniu efektywności procesów procurementowych.

Uczestnicy

  • Dyrektorzy, Kierownicy, Menedżerowie Działów i Obszarów Zakupów
  • Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
  • Kierownicy Zaopatrzenia
  • Kierownicy Organizacji i Logistyki
  • Kierownicy Produkcji chcący poszerzyć swoją wiedzę w zakresie procesu zakupów
  • Kupcy, Specjaliści ds. Zakupów
  • Kierownicy Operacji Logistycznych
  • Konsultanci ds. Zakupów

Metody

Forum to znacznie więcej niż najaktualniejsza wiedza i praktyki rynkowe. To także znakomita okazja do poszerzenia swoich kontaktów zawodowych podczas koktajlu kończącego pierwszy dzień spotkania.

Podczas Forum skorzystasz z:

  • ciekawych prelekcji – poznasz skuteczne strategie, rozwiązania i doświadczenie zakupowe
  • inspirujących dyskusji – poznasz doświadczenia innych menedżerów, szanse, bariery, ryzyka i wyzwania związane z zakupami
  • analizy – dowiesz się, jakie scenariusze mogą najlepiej sprawdzić się w procach zakupowych
  • studium przypadku – wyciągniesz praktyczne wnioski z cudzych doświadczeń

Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:

Trzeci lub czwarty raz biorę udział w szkoleniu organizowanym przez Langas Group – jest to kolejny raz, kiedy organizator nie zawiódł. Zakres szkolenia i dobór prelegentów to strzał w dziesiątkę!

Ewa Skura

KGHM Polska Miedź S.A.

Profesjonalnie w szczególności pod względem wiedzy ekspertów.

Paulina Kinal

Jutrzenka Colian Sp. z o.o

Wrażenia bardzo dobre.
Pełny profesjonalizm zarówno prowadzących jak i organizacja forum.
Na pewno wrócę!

Dorota Stępień

Nifco Polska

Cena, termin, miejsce:

TERMIN:

23—24 listopada 2021R.

MIEJSCE SZKOLENIA:

online oraz w hotelu La Regina, Warszawa

Zobacz centrum konferencyjne

CENA:

Zgłoszenie do 15/09/2021: 1 470 PLN + 23% VAT - Obniżasz koszt o 17%

Cena zawiera:
Uczestnictwo on-line
• Dostęp do transmisji online
• Materiały udostępnione przez prelegentów w formie elektronicznej
• Możliwość zadawania pytań poprzez czat


Cena nie zawiera:
Udziału stacjonarnego

Aby wziąć udział w Forum stacjonarnie, należy wybrać w poniższym formularzu zgłoszeniowym opcję "Dodatkowe: Inne" i wskazać liczbę osób, które chcą wziąć udział tej formie (dopłata 450 zł za osobę).
Dopłaty za udział stacjonarny zostaną naliczone wyłącznie w przypadku, gdy organizacja Forum w formule stacjonarnej nie zostanie uniemożliwiona z powodu regulacji Rządu. Organizator zastrzega możliwość realizacji Forum wyłącznie w formule on-line, o ile inne rozwiązanie nie będzie możliwe. Część stacjonarna Forum odbędzie się w Warszawie, w Hotelu La Regina, ul. Kościelna 12, 00-218 Warszawa (Nowe Miasto)

Uwagi:
Forum będzie transmitowane on-line

Wymagania sprzętowe:

1. Wymagania przeglądarki w laptopie/komputerze stacjonarnym:

● Aktualne wersje przeglądarek Chrome, Firefox (aktualne tzn. że przeglądarka była aktualizowana przez ostatnie 2 lata)
● Przeglądarki: Safari, IE, Edge powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie. W takim wypadku należy skorzystać z Chrome lub Firefox.

2. Wymagania w telefonie/tablecie:
● Telefon z Androidem 6.0+ i korzystający z przeglądarki Chrome (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem Android)
● Telefon z system iOS 12.2+(iPhone) i przeglądarką Safari Mobile (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem iOS).
● Telefony ze starszymi systemami operacyjnymi na telefonach powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie.
● Podczas dołączania do pokoju, należy pozwolić aplikacji (będzie komunikat systemowy) na dostęp do mikrofonu.

3. Wymagania sieciowe:
● Dla uczestnika szkolenia: min. 2 Mbits/sek pobieranie (download) oraz 1 Mbits/sek wysyłanie (upload)
● Dla prezentującego wartość wysyłania(upload) min. 1 Mbits/sek , im większa wartość tym lepsza jakość prezentowanego obrazu/dźwięku.
● Można korzystać z Internetu w telefonie tzw. LTE
● W sieciach firmowych należy sprawdzić firewall i skontaktować się ze swoim działem IT i przekazać im następującą informację: “Aplikacja do webinarów korzysta z portów TCP 80/443(HTTP/HTTPS) UDP 16384-32767 do WebRTC audio”


4. Wymagania fizyczne:
● Do słuchania webinaru potrzebny jest tylko głośnik/słuchawki w komputerze
● Do przesyłania dźwięku potrzebny jest mikrofon (polecamy zestaw słuchawki z mikrofon, które zapewniają lepszą jakość niż wbudowany mikrofon w komputerze)
● Kamera wbudowana w laptopa/telefon jest wystarczająca


ZAREZERWUJ MIEJSCE
100% GWARANCJI SATYSFAKCJI
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!


Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.


Masz pytania?

Agnieszka Tworzyńska
project manager
a.tworzynska@langas.pl
22 355 24 00

SKONTAKTUJ SIĘ
Masz pytania?

Agnieszka Tworzyńska
project manager
a.tworzynska@langas.pl
22 355 24 00

Aktualna cena udziału:
1 770 PLN + 23% VAT

Gwarancja:
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!

Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?

SKONTAKTUJ SIĘ

PODOBNE SZKOLENIA:

Sprzedaż, Zakupy Nowe Prawo Zamówień Publicznych dla wykonawców
Nowe Prawo Zamówień Publicznych dla wykonawców
więcej
Sprzedaż, Zakupy Sprzedaż doradcza dla (i do) inżynierów
Sprzedaż doradcza dla (i do) inżynierów
więcej
Sprzedaż, Zakupy Strategiczne generowanie oszczędności w zakupach
Strategiczne generowanie oszczędności w zakupach
więcej
Sprzedaż, Zakupy Metody oceny dostawców
Metody oceny dostawców
więcej
Sprzedaż, Zakupy Controlling sprzedaży
Controlling sprzedaży
więcej

Z NASZYCH SZKOLEŃ KORZYSTAJĄ LIDERZY RYNKU