Innowacje w zakupach - szansa czy przekleństwo?
Czy jesteś gotowy, Ty i Twój dział zakupów, na moment, w którym dostawca pojawia się z innowacyjnym pomysłem?
ZOBACZ WSZYSTKIE ARTYKUŁY LUB WYBIERZ TEMATY, KTÓRE CIĘ INTERESUJĄ:
Innowacje w zakupach - szansa czy przekleństwo?
Diana Najtkowska-SaprykProcureMe, 04/10/2021
Każda firma chce być konkurencyjna, uchodzić za pioniera w swojej branży i sektorze, a ja podczas wystąpienia opowiem o kilku aspektach, które są kluczowe jeśli chodzi o pracę nad innowacyjnymi pomysłami.
Nazywam się Diana Najtkowska-Sapryk, obecnie prowadzę firmę szkoleniowo-coachingową ProcureMe.
Jestem praktykiem biznesu, byłym kupcem sponad 13letnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach w działach zakupów, w tym 7 lat w oddziale Research and development wielkiej, koreańskiej firmy dostarczającej produkty elektroniczne, gdzie zakupy których dokonywałam były często niepowtarzalne, bardzo innowacyjne i wymagały ogromnej elastyczności zarówno od działu zakupów i wewnętrznych interesariuszy jak i PRZEDE WSZYSTKIM DOSTAWCÓW.
Podczas VI Forum Działów Zakupów opowiem o pracy nad innowacyjnymi rozwiązaniami.
- Czy jesteś gotowy, Ty i Twój dział zakupów, na moment, w którym dostawca pojawia się z innowacyjnym pomysłem
- Czy wiesz jak go obsłużyć od strony zakupów?
- Jaki proces uruchomić? Kogo zaangażować?
- W jaki sposób zweryfikować czy zgłoszony pomysł jest dla wartościowy dla firmy?
To wszystko oczywiście ma związek z dojrzałością samej funkcji zakupowej.
Opowiem o gotowości do pracy nad innowacyjnymi pomysłami, ponieważ czym innym jest myślenie życzeniowe w postaci oficjalnych deklaracji o gotowości do innowacji, a czym innym realna świadomość działań, które w takiej sytuacji należy podjąć.
Opowiem też o elastyczności samych procesów zakupowych. Innowacyjne pomysły są niepowtarzalne, wobec czego wymagają niestandardowych kroków również w ramach działań firmy.
Lecz na ile niestandardowi chcemy być?
Mówi się, kto nie ryzykuje, nie pije szampana
Mało kto może sobie pozwolić na otwarcie worka pieniędzy, z którego pełnymi garściami będziemy „karmić” dostawcę w imię obietnicy pionierskiego rozwiązania. Dział zakupów jako doradca biznesu, a jednocześnie ambasador zmiany, otwarty na nieszablonowe rozwiązania, lecz twardo stąpający po ziemi, powinien stać na straży pracy nad innowacyjnością:
- umieć oszacować wartość pomysłu,
- trzymać rękę na pulsie podczas prototypowania produktu,
- uczestniczyć w poszukiwaniu partnerów do realizacji pomysłu, wpisując w niego potrzeby użytkowników,
- zwracać uwagę na dbałość o środowisko
- zwiększać różnicę pomiędzy kosztem wytworzenia a zyskiem ze sprzedaży produktu.
Podczas VI Forum Działów Zakupów wspomnę również o istocie budowania relacji z dostawcami, dbałości o wizerunek firmy, tak, abyśmy byli partnerami do rozmów o nowych pomysłach.
SZKOLENIA POWIĄZANE
ProcureMe
Trener, coach, wykładowca specjalizujący się w szkoleniach dla działu zakupów