Prawo dla działu HR
Najtrudniejsze i najważniejsze kwestie prawne zabezpieczające interesy pracowników i firmy
Pobierz Broszurę ZAREZERWUJ MIEJSCEPRAWO, ZARZĄD
To przekrojowe szkolenie adresujemy nie tylko do „kadrowców”, ale także do wszystkich osób zarządzających pracownikami – kierowników i menadżerów. Omówimy najważniejsze z punktu widzenia kierowania ludźmi dziedziny prawa – prawo pracy, prawo cywilne, prawo handlowe, a nawet prawo karne.
„Po szkoleniu „głowa będzie kwadratowa”, ale gwarantuję, że życie zawodowe będzie się dzieliło na okres przed i po tym szkoleniu. Przekażę 15-letnie know how, nauczę jak zabezpieczać zarówno interesy swoje jako dyrektorów/specjalistów/pracowników, jak i interesy firmy – pracodawcy. Odpowiem na WSZYSTKIE pytania uczestników!”
mec. Monika Drab – Grotowska
Korzyści
- Dowiesz się do jakiej kwoty, za co i dlaczego odpowiada dyrektor/ specjalista/pracownik HR
- Poznasz zasadę swobody umów – czy „wszystko” co strony chcą może być wpisane do umowy
- Dostaniesz wskazówki jak skutecznie dyscyplinować pracowników oraz jak poprawnie i efektywnie rozwiązać umowę o pracę
- Poznasz zachowania, które noszą znamiona mobbingu, dowiesz się kto za nie odpowiada, do jakiej wysokości i co zrobić, żeby zmniejszyć ryzyko procesu
Uczestnicy
- Prezesi, Dyrektorzy i Kierownicy, liderzy zespołów
- Menedżerowie działów personalnych, osoby odpowiedzialne
za politykę personalną firmy
Program
15 marca 2021
9.30 – Logowanie na platformę i sprawdzenie ustawień
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia
„BIBLIA” OBROTU GOSPODARCZEGO – CO DZIAŁ HR POWINIEN WIEDZIEĆ O PRAWIE CYWILNYM?
- Do jakiej wysokości, za co i dlaczego odpowiada dyrektor/ specjalista/pracownik HR (dalej jako „HR”) ?
- Zasady zawierania umów cywilnoprawnych w HR – warsztat na umowach: zlecenia, o świadczenie usług, o dzieło.
- Zasada swobody umów – czy „wszystko” co strony chcą może być wpisane do umowy?
- Regulujemy udzielanie pełnomocnictw w spółce – przykład instrukcji do pełnomocnictw, wzory pełnomocnictw.
- Dyrektor/pracownik HR pełnomocnikiem spółki – prestiż czy odpowiedzialność (jaka)?
- Nigdy już nie zawrzemy umowy z karami umownymi dla spółki i pełnym odszkodowaniem bo …?
- Umowy przedwstępne o pracę czy listy intencyjne?
- Umowy o zachowaniu poufności a tajemnica przedsiębiorstwa.
- Uczymy się weryfikować/regulować w umowach ich zakończenie: wypowiedzenie, rozwiązanie w tzw. trybie natychmiastowym, odstąpienie.
- Case study z prawa cywilnego.
PRAWO PRACY DLA DZIAŁU HR
- Prezentacja ostatnich zmian wprowadzonych do Kodeksu pracy
RODO dla HR – praktyczny przewodnik – co można, co jest ryzykowne a czego się wystrzegać. Wzory dokumentów.
Praca zdalna w firmie – wszystko co powinien wiedzieć/zrobić HR. Jak wprowadzić nowe zasady pracy zdalnej, aby odzwierciedlały w firmie nowelizację przepisów w tym zakresie?
- Jak ustalić, czy pracownik ma możliwości techniczne i lokalowe do wykonywania takiej pracy?
- Jak zapewnić pracownikowi środki pracy, materiały i obsługę logistyczną niezbędne do wykonywania pracy zdalnej?
- Jak pracownik może korzystać z własnych środków pracy, aby mógł zapewnić bezpieczeństwo informacji i danych osobowych?
- Jak pracownik, który wykonuje pracę zdalną ma prowadzić na polecenie pracodawcy ewidencję wykonywanych czynności?
- Cofnięcie polecenia wykonywania pracy zdalnej
Zasady efektywnego i zgodnego z przepisami prawa pracy zatrudnienia pracowników
- Prawidłowy przebieg rozmowy kwalifikacyjnej – Jakie pytania można zadawać, a jakich należy unikać? (case study)
- Dopasowujemy rodzaj umowy o pracę. Jak można oszczędzić na dobraniu odpowiedniej umowy o pracę? Jak można oszczędzić na wybraniu odpowiedniego systemu czasu pracy? (case study)
- Regulaminy wszelakie.
Prawa pracownika i ochrona dóbr osobistych pracownika
- Jak prowadzić monitoring komputerów?
- Jak kontrolować pocztę elektroniczną pracownika (służbową, prywatną)?
- Zachowania, które noszą znamiona mobbingu. Kto za nie odpowiada? Do jakiej wysokości? Co zrobić, żeby zmniejszyć ryzyko procesu? (case study)
Obowiązki pracownika
- Dyspozycja i podporządkowanie – Gdy pracownik nie wykonuje/źle wykonuje polecenia służbowe…
Gdy pracownik nie odbiera telefonu służbowego podczas urlopu… Gdy pracownik nie chce/nie może pracować w godzinach nadliczbowych…
Czy można zlecić pracownikowi zadania spoza zakresu obowiązków…
i inne zagadnienia (case study) - Lojalność pracownika i obowiązek zakazu działalności konkurencyjnej – Gdy pracownik wykonuje czynności na rzecz konkurencji…(case study)
- Należyta staranność pracownika – Gdy pracownik nie osiąga założonych wyników…(case study)
Odpowiedzialność pracownika
- Jak poprawnie powierzyć pracownikowi mienie? (case study)
- Jak rozliczyć pracownika z powierzonego mienia i należności pieniężnych, gdy pracownik odchodzi z firmy i nie chce zwrócić? (case study)
- Kiedy pracownik będzie odpowiadał za szkodę i w jakiej wysokości? (case study)
- Jak skutecznie dyscyplinować pracowników?
- Rola i wykorzystanie oceny okresowej pracowników (case study)
Rozstanie z pracownikiem
- Jak poprawnie i efektywnie rozwiązać umowę o pracę?
- Zmniejszamy zatrudnienie z przyczyn niedotyczących pracowników. Kiedy powinniśmy wypłacić odprawę i w jakich sytuacjach nie musimy tego czynić? (case study)
- Formułujemy przyczynę wypowiedzenia – Gdy utraciliśmy zaufanie do pracownika… Gdy pracownik często choruje… Jak poprawnie zlikwidować stanowisko pracy i z tej przyczyny rozwiązać umowę o pracę? Pracownik nie spełnia naszych oczekiwań… (case study)
- Proponujemy rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron.
- Jak skutecznie wręczyć wypowiedzenie umowy o pracę? Gdy pracownik w tym samym dniu dostarcza zwolnienie lekarskie…
Gdy pracownik nie chce poświadczyć odbioru wypowiedzenia… Gdy pracownik ucieka i nie odbiera wypowiedzenia… i inne sytuacje. (case study) - Wysyłamy rozwiązanie umowy o pracę pocztą – Gdy pracownik nie odbiera korespondencji… (case study)
Po rozwiązaniu umowy o pracę …
- Dowiadujemy się, że nasz były pracownik pracuje w firmie konkurencyjnej … (case study)
- Dowiadujemy się, że nasz były pracownik zabrał naszą bazę klientów… (case study)
- Były pracownik nie chce zwrócić części kwoty, którą instytucja zainwestowała w jego szkolenie/kurs/szkołę… (case study)
- Były pracownik nadal korzysta z naszego samochodu służbowego/laptopa… (case study)
Czas pracy (case study)
- Chcemy zlecić pracę w godzinach nadliczbowych – przesłanki, sposób zlecenia zadania, skutki. Gdy pracownik pracował w godzinach nadliczbowych, ale bez wyraźnego polecenia…
- Gdy pracownicy przekraczają możliwy do przepracowania limit godzin nadliczbowych (150 godzin w roku kalendarzowym)…
- Kiedy można ustalić ryczał za nadgodziny?
- Gdy wystąpiła konieczność pracy w nadgodzinach pracownika w sobotę/niedzielę/ święto/ dniu dla Niego wolnym…
- Szkolenia w czasie pracy. Gdy szkolenie odbywa się w czasie pracy… Gdy szkolenie odbywa się poza czasem pracy …
- Podróże służbowe. m. in.: Gdy pracownicy podróżują, żeby uczestniczyć w szkoleniu… Gdy podróżują w nocy… Gdy podróżują samolotem..
- Choroby pracowników.
Urlopy (case study)
- Jak prawidłowo planować urlopy wypoczynkowe?
- Czy można narzucić pracownikowi termin wykorzystania urlopu wypoczynkowego?
- Kiedy i z jakimi konsekwencjami możemy odwołać pracownika z urlopu wypoczynkowego?
- Chcemy, aby pracownik w okresie wypowiedzenia wykorzystał cały urlop wypoczynkowy…
Pracodawca przed sądem pracy (case study)
- Zabezpieczamy materiał dowodowy.
- Odpieramy zarzuty o wadliwym rozwiązaniu umowy o pracę za wypowiedzeniem.
- Odpieramy zarzuty o wadliwym wypowiedzeniu zmieniającym.
- Odpieramy zarzuty o stosowaniu dyskryminacji/ mobbingu/ naruszeniu dóbr osobistych.
- Odpieramy zarzuty o nie rozliczeniu pracy w godzinach nadliczbowych.
- Roszczenia pracodawcy z tytułu umowy o zakazie konkurencji.
- Roszczenia pracodawcy związane z poniesieniem szkody.
- Roszczenia pracodawcy o zwrot nienależnie pobranych świadczeń.
- Terminy, koszty, przebieg postępowania.
PRAWO HANDLOWE DLA HR
- Dyrektor HR członkiem Zarządu od powołania do odwołania/zakończenia kadencji.
- Prezes Zarządu przełożonym działu HR – jak pomóc zabezpieczyć interesy Zarządu i spółki?
- Dyrektor HR prokurentem spółki.
- Zakazy konkurencji od a do z – ustawowe dotyczące Zarządu i umowne dotyczące pracowników. Wzory dokumentów.
- Czy są sytuacje kiedy członek Zarządu nie ponosi odpowiedzialności?
- Gdy HR uczestniczy w przygotowaniu projektów uchwał na posiedzenia Zarządu…
15.00 – Zakończenie szkolenia
Metody:
Szkolenie „Prawo dla HR” ma wymiar praktyczny, a jego celem jest nie tylko przekazanie Ci konkretnego know-how, ale również wzmocnienie Twoich umiejętności przez zastosowanie różnych metod szkoleniowych:
- Prelekcja,
- Warsztaty,
- Dyskusje,
- Analiza,
- Studium przypadku.
Szkolenie on-line
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o naszą platformę
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Doskonała prowadząca – bardzo merytoryczna, porywająca z bardzo dobrym warsztatem.
Bardzo rzeczowo, konkretnie. Trener z ogromną wiedzą, bardzo angażujący. Wychodzę z pełną głową wiedzy.
Cena, termin, miejsce:
TERMIN:
15 marca 2021R.
Sprawdź inne terminy szkoleniaMIEJSCE SZKOLENIA:
SZKOLENIE ON-LINE
Zobacz centrum konferencyjneCENA:
Zgłoszenie do 22/02/2021: 970 PLN - Obniżasz koszt o 24%
Zgłoszenie od 23/02/2021: 1 270 PLN
Cena zawiera:
udział w szkoleniu dla jednej osoby
materiały szkoleniowe w pdf
certyfikat uczestnictwa
Uwagi:
Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom
Wymagania sprzętowe:
1. Wymagania przeglądarki w laptopie/komputerze stacjonarnym:
● Aktualne wersje przeglądarek Chrome, Firefox (aktualne tzn. że przeglądarka była aktualizowana przez ostatnie 2 lata)
● Przeglądarki: Safari, IE, Edge powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie. W takim wypadku należy skorzystać z Chrome lub Firefox.
2. Wymagania w telefonie/tablecie:
● Telefon z Androidem 6.0+ i korzystający z przeglądarki Chrome (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem Android)
● Telefon z system iOS 12.2+(iPhone) i przeglądarką Safari Mobile (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem iOS).
● Telefony ze starszymi systemami operacyjnymi na telefonach powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie.
● Podczas dołączania do pokoju, należy pozwolić aplikacji (będzie komunikat systemowy) na dostęp do mikrofonu.
3. Wymagania sieciowe:
● Dla uczestnika szkolenia: min. 2 Mbits/sek pobieranie (download) oraz 1 Mbits/sek wysyłanie (upload)
● Dla prezentującego wartość wysyłania(upload) min. 1 Mbits/sek , im większa wartość tym lepsza jakość prezentowanego obrazu/dźwięku.
● Można korzystać z Internetu w telefonie tzw. LTE
● W sieciach firmowych należy sprawdzić firewall i skontaktować się ze swoim działem IT i przekazać im następującą informację:
“Aplikacja do webinarów korzysta z portów TCP 80/443(HTTP/HTTPS) UDP 16384-32767 do WebRTC audio”
4. Wymagania fizyczne:
● Do słuchania webinaru potrzebny jest tylko głośnik/słuchawki w komputerze
● Do przesyłania dźwięku potrzebny jest mikrofon (polecamy zestaw słuchawki z mikrofon, które zapewniają lepszą jakość niż wbudowany mikrofon w komputerze)
● Kamera wbudowana w laptopa/telefon jest wystarczająca
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
226968022
Aktualna cena udziału:
1 270 PLN
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘPODOBNE SZKOLENIA:
ZAUFAŁO NAM JUŻ 5000+ FIRM
OPINIE O NASZYCH SZKOLENIACH
Bardzo przydatne z punktu widzenia praktyki w działaniach organów spółek, zmian w przepisach i działalności Biura Zarządów.
Bogusław Bujak, PGE Elektrownia Opole S.A.
Jedno z najlepszych szkoleń na jakich byłam. Bardzo dużo case’ów.
Wioletta Bień, Boryszew ERG S.A.
Wysoki poziom wiedzy wykładowców, organizacja i obsługa na wysokim poziomie.,
Violetta Zydlewska, BUDOPOL S.A.