SPRZEDAŻ, ZAKUPY, NEGOCJACJE

 

Zapraszamy Cię do udziału w szkoleniu Certyfikowany Menedżer ds. zakupów – poziom II, które jest kolejnym poziomem na drodze zdobywania wiedzy eksperckiej z zakresu zakupów.
To wyjątkowe wydarzenie nie tylko prezentuje najaktualniejszą wiedzę, ale również mnóstwo aktualnych case’ów oraz sprawdzonych praktyk rynkowych stosowanych w działach zakupów.

To szkolenie jest najbardziej przydatne, jeśli:

  • Mierzysz się z czynnikami ryzyka w skali mikro i makro (zerwane łańcuchy dostaw, niestabilne dostawy, wahania cen i inne)
  • Zauważasz wpływ czynników wewnętrznych na wydajność i efektywność zakupową (rotujący zespół, brak odporności na zmianę, wyzwania z zarządzaniem interesariuszami, zbyt sztywne i niedopasowane do realiów procesy, procedury i narzędzia)
  • Obawiasz się, że oczekiwania Zarządu i kluczowych interesariuszy są nieadekwatne do możliwości, jakimi dysponują Zakupy
  • Masz poczucie, że dotychczasowy sposób pracy i zarządzania Zakupami nie przystaje do zmieniającej się rzeczywistości
  • Szukasz sposobu, aby wzmocnić wizerunek Zakupów i swoją pozycję jako lidera

Korzyści

  • Przed szkoleniem otrzymasz zadanie domowe do wykonania, a podczas szkolenia zaprezentujesz swoją pracę.
  • Wejdziemy w szczegóły dwóch najważniejszych obszarów zakupowych  i zgłębimy tajniki sourcingu i negocjacji m.in. określisz swój profil negocjatora!
  • Będziemy działać warsztatowo uruchamiając techniki dedykowane dla managerów!
  • Na koniec zmierzysz się z testem z wiedzy zakupowej z elementami bazującymi na międzynarodowych wytycznych zakupowego Instytutu CIPS (Chartered Institute of Procurement & Supply).

Uczestnicy

  • Dyrektorzy, Kierownicy, Menedżerowie Zakupów
  • Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
  • Kierownicy Zaopatrzenia
  • Kierownicy Organizacji i Logistyki
  • Kierownicy Działów Logistyki

Program

DZIEŃ 1 / 21 LISTOPADA 2024

9.30 – rejestracja uczestników, powitalna kawa
10.00
– rozpoczęcie szkolenia

WARSZTAT nr 1: SOURCING – POZIOM TAKTYCZNY PROCESU ZAKUPOWEGO

Część dotycząca sourcingu to zagłębienie się w proces wyboru dostawcy. Dobry manager to nie tylko strateg, ale także praktyk! Ekspertem nie można być jedynie w teorii. Praktyka też bywa wyzwaniem. Każdy kupiec ma własne procedury, zasady, różnie rozumie porównanie ofert i negocjacje. Ludzie w zespołach uczyli się zakupów w różnych firmach, więc trudno o wspólny mianownik.

Naszym celem będzie opracowanie uniwersalnych zasad na podstawie różnych doświadczeń.

Pokażemy Wam best practice w zakresie wyboru dostawców, abyście mieli pełen zestaw narzędzi do kupowania każdej kategorii!

Warsztat zawiera:

PRACĘ NAD ZAPOTRZEBOWANIEM

  • Jak konfrontować potrzeby zakupowe z realiami rynkowymi
  • Czy warto inwestować czas w dialog techniczny, testy produkcyjne i prekwalifikację dostawców
  • Jak dobrać kryteria wyboru, by pogodzić wymóg konkurencyjnej ceny, wysokiej jakości i krótkiego czasu realizacji

PRACĘ NAD ZAPYTANIEM OFERTOWYM

  • Czy format zapytania ma znaczenie
  • Czym się różni RFI od RFP, RFQ i co ma z tym wspólnego
    RFx – czym jest „slang” zakupowy

PRACĘ NAD PRZEBIEGIEM POSTĘPOWANIA ZAKUPOWEGO

  • Jakie są zasady transparentności
  • Kto co robi, a czego robić nie powinien i dlaczego – czyli podział ról w Zespole Zakupowym
  • Jak porównywać złożone oferty

PRACĘ NAD REKOMENDACJĄ WYBORU DOSTAWCY

  • W jaki sposób prezentować wybór i z kim go uzgadniać
  • Czy porównanie cen jest wystarczające do podjęcia decyzji
    o wyborze dostawcy
  • Kiedy pracować nad zapisami umowy/ zamówienia

 16.30 – zakończenie 1. dnia szkolenia

DZIEŃ 2 / 22 LISTOPADA 2024

9.30 – rejestracja uczestników, powitalna kawa
10.00
– rozpoczęcie szkolenia

WARSZTAT nr 2: NEGOCJACJE W PRAKTYCE

Negocjacje to kluczowy etap pracy każdego zakupowca. Choć wydaje się to oczywiste, to właśnie w negocjacjach często pojawiają się potknięcia. Sukces w dużej mierze zależy od znajomości własnych zasobów, ograniczeń oraz solidnego przygotowania.

Tego dnia odpowiemy na pytanie: „Kim jest dobry negocjator?” Każdy uczestnik określi swój profil negocjacyjny. Zidentyfikujemy kluczowe kompetencje potrzebne w negocjacjach, w tym umiejętność wystąpień publicznych i storytellingu.

Celem warsztatu jest odnalezienie źródła indywidualnej siły w byciu negocjatorem!

Warsztat zawiera:

PRZYGOTOWANIE DO NEGOCJACJI

  • Czy potrzebna jest checklista przed negocjacjami
  • W jaki sposób AI może usprawnić ten etap
  • Wprowadzenie do narzędzi AI wspierających proces przygotowanie do negocjacji

PROWADZENIE NEGOCJACJI

  • Scenki negocjacyjne – ćwiczenia praktyczne
  • Analiza i omówienie przeprowadzonych scenek
  • Prezentacja pracy domowej – feedback i dyskusja

PROFIL NEGOCJATORA

  • Kim jest dobry negocjator – dyskusja na temat cech
    i umiejętności dobrego negocjatora
  • Autoanaliza profilu i stylu negocjacyjnego
  • Sukcesy i porażki w negocjacjach – praca na własnych zasobach kompetencyjnych

Dzień ten zakończymy testem wiedzy zakupowej, którego wynik będzie podstawą do przyznania certyfikatu!

16.30 – zakończenie szkolenia

Metody:

  • Szkolenie ma formę wykładowo-warsztatową.
  • Ćwiczenia, analizy przykładów biznesowych, narzędzi zakupowych mają wspierać uczestników w budowaniu nowych kompetencji zawodowych.

Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:

Trzeci lub czwarty raz biorę udział w szkoleniu organizowanym przez Langas Group – jest to kolejny raz, kiedy organizator nie zawiódł. Zakres szkolenia i dobór prelegentów to strzał w dziesiątkę.

Ewa Skura

KGHM Polska Miedź

Profesjonalnie w szczególności pod względem wiedzy ekspertów.

Paulina Kinal

Jutrzenka Colian Sp. z o.o

Wrażenia bardzo dobre. Pełny profesjonalizm zarówno prowadzących jak i organizacja forum.

Na pewno wrócę.

Dorota Stępień

Nifco Polska

100% GWARANCJI SATYSFAKCJI
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!


Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.


Masz pytania?

Agnieszka Tworzyńska
project manager
a.tworzynska@langas.pl
+48 512 773 769

SKONTAKTUJ SIĘ
Masz pytania?

Agnieszka Tworzyńska
project manager
a.tworzynska@langas.pl
+48 512 773 769


Gwarancja:
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!

Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?

SKONTAKTUJ SIĘ

PODOBNE SZKOLENIA:

Sprzedaż, Zakupy Reklamacje, rękojmie i gwarancje
Reklamacje, rękojmie i gwarancje
więcej
Sprzedaż, Zakupy Prawo dla działu zakupów z uwzględnieniem nowelizacji
Prawo dla działu zakupów z uwzględnieniem nowelizacji
więcej
Sprzedaż, Zakupy Planowanie i budżetowanie w firmie
Planowanie i budżetowanie w firmie
więcej
Sprzedaż, Zakupy Certyfikowany Menadżer ds. Zakupów – poziom 1
Certyfikowany Menadżer ds. Zakupów – poziom 1
więcej
Sprzedaż, Zakupy Specjalista ds. zarządzania ryzykiem w zakupach
Specjalista ds. zarządzania ryzykiem w zakupach
więcej

Z NASZYCH SZKOLEŃ KORZYSTAJĄ LIDERZY RYNKU

Szkolenie dla działu zakupów ze skutecznych negocjacji

Część dotycząca sourcingu to zagłębienie się w proces wyboru dostawcy. Dobry manager to nie tylko strateg, ale także praktyk! Ekspertem nie można być jedynie w teorii. Praktyka też bywa wyzwaniem. Każdy kupiec ma własne procedury, zasady, różnie rozumie porównanie ofert i negocjacje. Ludzie w zespołach uczyli się zakupów w różnych firmach, więc trudno o wspólny mianownik. Naszym celem będzie opracowanie uniwersalnych zasad na podstawie różnych doświadczeń. Pokażemy Wam best practice w zakresie wyboru dostawców, abyście mieli pełen zestaw narzędzi do kupowania każdej kategorii!
Dobre umiejętności negocjacyjne są niezbędne dla każdego członka działu zakupów. Negocjacje są przecież kluczową częścią każdej transakcji biznesowej. Dzięki odpowiedniemu szkoleniu z negocjacji umiejętności negocjacyjnych można się nauczyć. Poznać techniki i rozwinąć umiejętności potrzebne do tego, by stać się skutecznym negocjatorem. Dział zakupów jest odpowiedzialny za negocjowanie umów z dostawcami. Dobrze wyszkolony dział zakupów potrafi skutecznie prowadzić negocjacje i wykorzystywać techniki negocjacyjne. Dlatego tak ważne jest uczestniczenie w szkoleniu z negocjacji dla działu zakupów.

Każde negocjacje muszą mieć solidną podstawę!

Podczas szkolenia z negocjacji dla działu zakupów przeanalizujesz najczęstsze przyczyny porażek negocjacyjnych oraz nauczysz się ich unikać. Dobre przygotowanie, umiejętność budowania własnej wiarygodności oraz dobre finalizowanie negocjacji to podstawa udanych negocjacji. A udane negocjacje, to sukces działu zakupów i całego przedsiębiorstwa. Poniższe podstawy odnoszą się nie tyle, ile do negocjacji zakupowych, ale negocjacji w rozumieniu ogólnym. Nie mniej jednak takie filary również należy mieć, aby prowadzić skuteczne negocjacje zakupowe.
  • Logiczne myślenie.
  • Poprawne matematyczne liczenie.
  • Odwaga do podejmowania decyzji.
  • Czujność, żeby nie dać się oszukać.
Na szkoleniu z negocjacji dla działu zakupów poznasz wszystkie niezbędne techniki, aby negocjacje były skuteczne. Między innymi techniki negocjacji z pozycji słabej i techniki negocjacji z pozycji silnej.

Czy negocjacje zaliczają się jako szkolenia handlowe?

Tak. Negocjacje zawsze są częścią szkoleń handlowych. Szkolenia z negocjacji dla działu zakupów można zatem traktować w kategorii szkoleń handlowych. Szczególnie że jest to również szkolenie skierowane dla osób zajmujących się stanowiska menedżerskie w dziale zakupów i w dziale zarządzania łańcuchem dostaw.

Skuteczne negocjacje cen? Poznaj tajniki negocjacyjne, które ci to umożliwią!

Zanim zaczniesz negocjować cenę, to musisz zastanowić się jaki typ negocjacji będziesz przeprowadzać. Czy będą to negocjacje krótkoterminowe jednorazowe, czy cel nastawiony na współpracę długofalową. W negocjacji cen możesz stosować taktyki z obu typów negocjacji. Jednak powinieneś być ostrożny, aby nie zniweczyć własnego planu negocjacji. Zatem jak negocjować ceny, aby otrzymać najkorzystniejsze warunki zarówno zakupu jak i sprzedaży? Jak negocjować ceny? Poznaj taktyki negocjacji!

Strategia zakupowa przy pomocy macierzy Kraljica

Procesy zakupowe, optymalizacja kosztów, odpowiedni podział produktów lub usług i analizy finansowe i produktowe, to wszystko i jeszcze więcej to elementy składowe strategii zakupowej. Jak zatem ustalić strategię zakupową, żeby przynosiła efekty? Dzisiaj omówimy grupowanie według macierzy Kraljica. Jak ustalić strategię zakupową przy pomocy macierzy Kraljica