UMOWY ZAKUPOWE
Jak wykorzystać prawo do efektywnego prowadzenia procesów zakupowych?
Pobierz Broszurę ZAREZERWUJ MIEJSCEZAKUPY, SPRZEDAŻ
Organizacja procesu kontraktowania w zakupach wiąże się zarówno z ułożeniem prawidłowych regulacji wewnątrz firmy, takich które usprawnią funkcjonowanie działu zakupów i jego współpracę z pozostałymi działami, ale również z odpowiednim przygotowaniem wszelkiej dokumentacji kontraktowej. Wybór odpowiednich zapisów, konstrukcje które wytyczają czas, sposób realizacji, wymagania i formy zabezpieczeń to kluczowe elementy działań formalnych i organizacyjnych, które nie tylko ułatwiają współpracę, ale chronią interesy firmy na każdym etapie realizacji zamówień.
Zapraszamy do udziału w warsztacie poświęconym doskonaleniu procesu kontraktowania w zakupach.
Zapraszamy do udziału w warsztacie, podczas którego dowiesz się m.in.:
- Jak organizować wewnętrzne regulacje w zakresie dokonywania zakupów w organizacji?
- Jak przygotować zapytania ofertowe?
- Jak negocjować warunki kontraktu zakupowego, aby radzić sobie z ogólnymi warunkami dokonywania zakupów, które stosują firmy?
- Jak regulować kwestie stosowania pełnomocnictw w umowach zakupowych?
- Jak przygotowywać treści umów zakupowych i dokumentację kontraktować?
- Jak wykorzystywać różne formy umów w procesie zakupów?
- Jak rozwiązać niekorzystną umowę zakupową i chronić prawa firmy?
Korzyści:
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu:
- Poszerzysz swoją wiedzę w zakresie funkcjonalnego i sprawniejszego organizowania procesu kontraktowania zakupów dla firmy
- Dowiesz się, jak usprawniać zawartość regulacji i dokumentacji potrzebnej w organizowaniu zakupów
- Zdobędziesz wiedzę w zakresie negocjowania warunków umów zakupowych i radzenia sobie z ogólnymi warunkami zakupów
- Poznasz krok po kroku metody tworzenia i zabezpieczania różnego rodzaju kontraktów zakupowych
- Dowiesz się, jak minimalizować ryzyko umów zakupowych
- Zwiększysz kontrolę nad realizowanymi umowami
- Poznasz najważniejsze rozwiązania problemów w umowach zakupowych
Uczestnicy
- Menedżerowie i kierownicy logistyki
- Menedżerowie i kierownicy działów zakupów
- Kierownicy ds. dystrybucji logistyki
- Specjaliści ds. transportu i spedycji
- Prawnicy odpowiedzialni za tworzenie umów zakupowych
Program:
22 MAJA 2025 R.
9.15 – logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
9.30 – rozpoczęcie szkolenia
Najważniejsze problemy w umowach zakupowych w trudnych czasach
- siła wyższa – kiedy występuje?
- nadzwyczajna zmiana stosunków gospodarczych – kiedy można zastosować klauzulę?
- klauzula zmiany okoliczności
- klauzula rewizji ceny
- łańcuchy dostaw, korzystanie z podwykonawców
- zaliczka, zadatek, przedpłata, kara umowna, gwarancja bankowa, potrącenie i cesja
- jakie działania podjąć, gdy kontrahent ogłosi upadłość?
Kiedy można zakończyć współpracę / rozwiązać umowę?
- ugoda jako wzajemne ustępstwo stron
- rozwiązanie, wypowiedzenie i odstąpienie
- skuteczne zakończenie umowy: jakie są przesłanki i jak przygotować oświadczenie?
- wybór formy roszczenia: rękojmia, gwarancja, „klasyczne” roszczenie odszkodowawcze
- wybór postępowania sądowego: wybór sądu, postępowanie zabezpieczające oraz rozpoznawcze
Opóźnienia w płatnościach i odsetki
- jakie terminy zapłaty mogą byś stosowane w umowach?
- maksymalny termin zapłaty dopuszczalny przez ustaw
- harmonogram spełnienia świadczenia pieniężnego
- zbadanie towaru lub usługi a termin płatności
- odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych
- rekompensaty za koszty odzyskiwania należności – 40/70/100 euro
- administracyjna kara pieniężna nakładana na przedsiębiorcę
Tworzenie zapytania ofertowego i negocjowanie umowy
- czym jest oferta w rozumieniu kodeksu cywilnego
- prawne kryteria konstrukcji zapytania ofertowego
- okres obowiązywania oferty
- przygotowanie treści zapytania ofertowego – istotne elementy formalno-prawne
- czy i kiedy zapytanie ofertowe wywołuje skutki prawne?
- milczenie – czy może być uznane za przyjęcie oferty?
- przyjęcie oferty – skutki prawne dla kupujących
- przyjęcie oferty ze zmianami
- domniemanie z art. 97 KC
- negocjacje w drodze elektronicznej: jak uniknąć błędów negocjowania z osobą nieupoważnioną, jak się uchronić przed zawarciem umowy w trybie negocjacji/oferty z osobą nieupoważnioną – ryzyko dla firmy, ryzyko dla pracownika, sposoby zabezpieczenia
- negocjowanie warunków umów, alternatywne sposoby postępowania wobec ogólnych warunków zakupowych
Reprezentacja i pełnomocnictwa w kontraktach zakupowych
- reprezentacja stron umowy zakupowej
- sprawdzenie kontrahenta w KRS i CEiDG – pułapki i niebezpieczeństwa
- uprawnienia pełnomocnika handlowego w zakupach dla firmy
- tworzenie treści pełnomocnictwa
- nadawania uprawnień pełnomocnikom
- odpowiedzialność pełnomocnika (pracownika, współpracownika) za zawierany kontrakt
- przekroczenie uprawnień – konsekwencje dla firmy i dla pełnomocnika
- organizacja systemu pełnomocnictw w zależności od rodzaju zakupów
Zawieranie umów zakupowych oraz dokumentacja kontraktowa
- określanie przedmiotu umowy
- zapisy dotyczące obszaru współdziałania stron
- określanie procedur i ich weryfikacja
- wzory oświadczeń
- formularze, zamówienia, czy umowy?
- nowa ustawa o terminach płatności w transakcjach handlowych
- jak liczyć terminy w umowach?
- korzystanie z wzorców umownych – skutki, możliwość obrony przed niekorzystnymi zapisami
- umowa przedwstępna, a umowa ostateczna – warunki i różnice
- formy umowy. Jak wybrać właściwą formę umowy?
- ogólne warunki zakupu i sprzedaży
15.30 Zakończenie szkolenia
Metody:
Szkolenie ma formę aktywnych warsztatów. Podczas zajęć uczestnicy wezmą udział w serii wykładów połączonych z dyskusjami. Liczne przykłady zapisów umownych, praktyk rynkowych, analizy przepisów prawnych służą pokazaniu najlepszych metod zabezpieczania wykonania umów zakupowych, które ochraniają interesy organizacji. Dużą zaletą zajęć jest forma przekazu, bardzo przejrzysta dla osób ściśle nie powiązanych z praktyką prawną.
Szkolenie on-line
- W oparciu o naszą platformę
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Trzeci lub czwarty raz biorę udział w szkoleniu organizowanym przez Langas Group – jest to kolejny raz, kiedy organizator nie zawiódł. Zakres szkolenia i dobór prelegentów to strzał w dziesiątkę.
Szkolenie bardzo profesjonalnie przygotowane, ogólna ocena ekspertów prowadzących szkolenie celująca. Wiedza przekazana w bardzo przystępny i ciekawy sposób.
Bardzo profesjonalni wykładowy potrafiący połączyć teorię z praktyką oraz wytworzyć miłą atmosferę szkolenia.
Cena, termin, miejsce:
TERMIN:
22 maja 2025R.
MIEJSCE SZKOLENIA:
SZKOLENIE ON-LINE
Zobacz centrum konferencyjneCENA:
Zgłoszenie do 29/04/2025: 1 370 PLN + 23% VAT - Obniżasz koszt o 18%
Cena zawiera:
uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby
materiały szkoleniowe, certyfikat
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Anna Chmielewska
Project Manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 512 773 769
Masz pytania?
Anna Chmielewska
Project Manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 512 773 769
Cena: 1 670 PLN + 23% VAT
Aktualna cena udziału:
1 370 PLN + 23% VAT
do zmiany ceny zostało 99 dni
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘPODOBNE SZKOLENIA:
Umowy Zakupowe, czyli jak wykorzystać prawo do efektywnego prowadzenia procesów zakupowych? - szkolenie handlowe
Proces kontraktowania w zakupach, aby był właściwie zorganizowany, powinien wiązać się z ułożeniem odpowiednich regulacji wewnątrz firmy, a także prawidłowym przygotowaniem potrzebnej dokumentacji kontraktowej. Elementy takie, jak m.in. wybór odpowiednich regulacji, ustanowienie schematu pracy i sposobu jej realizacji, czy formy zabezpieczania interesów firmy nie tylko ułatwiają współpracę z kontrahentami, ale również pozwalają chronić interesy podmiotu na każdym etapie procesu zakupowego.
Odpowiednia organizacja i realizacja procesu kontraktowania w zakresie zakupów wymaga zatem m.in. znajomości zasad konstruowania umów. Dla wszystkich osób, które pełnią funkcje powiązane z realizacją procesów zakupowych w firmach stworzyliśmy więc specjalistyczne szkolenie online - Umowy zakupowe. Prowadzone jest ono w formie warsztatów i poświęcone procesowi kontraktowania w zakupach.
Korzyści ze szkolenia dla działu zakupów
Szkolenie handlowe pozwoli Ci poszerzyć wiedzę w zakresie funkcjonalnego i sprawnego organizowania procesów zakupowych w firmie, a także zwiększyć kontrolę nad realizowanymi umowami. Na szkoleniu dla działu zakupów dowiesz się ponadto, w jaki sposób usprawniać zawartość regulacji i dokumentacji niezbędnej podczas organizowania zakupów. Pokażemy również, jak skutecznie minimalizować ryzyko umów zakupowych.
Dzięki uczestnictwu w szkoleniu handlowym zdobędziesz wiedzę z zakresu negocjowania warunków umów zakupowych i radzenia sobie z ogólnymi warunkami zakupów. Poznasz także metody tworzenia i zabezpieczania różnego rodzaju kontraktów zakupowych oraz najważniejsze rozwiązania problemów związanych z umowami zakupowymi.
Dla kogo jest szkolenie handlowe?
Szkolenie handlowe prowadzone jest w formie online, a dedykowane jest przede wszystkim osobom sprawującym stanowiska takie, jak:
- menedżerowie i kierownicy logistyki,
- menedżerowie i kierownicy działów zakupów,
- kierownicy ds. dystrybucji logistyki,
- specjaliści ds. transportu i spedycji,
- prawnicy odpowiedzialni za tworzenie umów zakupowych.
Program szkolenia online
Program szkolenia online został opracowany tak, aby uczestnicy mogli, bez wychodzenia z domu, zapoznać się z kluczowymi aspektami w zakresie umów zakupowych. Zakres szkolenia dla działu zakupów obejmuje następujące zagadnienia:
- najważniejsze problemy w umowach zakupowych w trudnych czasach,
- warunki zakończenia współpracy / rozwiązania umowy,
- opóźnienia w płatnościach i odsetki,
- tworzenie zapytania ofertowego i negocjowanie umowy,
- reprezentacja i pełnomocnictwa w kontraktach zakupowych,
- zawieranie umów zakupowych oraz dokumentacja kontraktowa,
Szkolenie handlowe Umowy zakupowe prowadzone będzie w formie aktywnych warsztatów. Dla uczestników przeprowadzona zostanie seria wykładów połączonych z dyskusjami. Na zajęciach przytoczone zostaną liczne przykłady zapisów umownych, praktyk rynkowych oraz analizy przepisów prawnych. Służyć one mają przedstawieniu najskuteczniejszych metod zagwarantowania realizacji umów zakupowych i ochrony interesów organizacji.
Sprawdź również pozostałe nasze szkolenia:
Szkolenia i konferecje - Langas Group