22—23 maja 2024R., Regent Warsaw Hotel

Jak eliminować ryzyka zakupowe poprzez optymalny rozwój nowego dostawcy?

Budowanie odporności na zagrożenia w perspektywie krótko i długoterminowej

Pobierz Broszurę ZAREZERWUJ MIEJSCE

SPRZEDAŻ, ZAKUPY

Obszar zakupów jest bardzo podatny na różnorodne zagrożenia, które mogą wpływać na efektywność, koszty i stabilność operacyjną firmy. Właściwie skonstruowany proces zakupowy pozwala na uwzględnienie odpowiednich mechanizmów kontrolnych i technik eliminowania ryzyka, które stają się jednym z głównych wyzwań tego obszaru. Jesteś przygotowany na zarządzanie ryzykiem w swoim dziale zakupów? Masz odpowiednich dostawców i procesy zabezpieczania przed ryzykiem utraty kluczowego dostawcy?

Zapraszamy na intensywne szkolenie, podczas którego przedstawimy sprawdzone sposoby zarządzania ryzykiem w zakupach oraz budowania odporności organizacji w krótkiej i długiej perspektywie. Warsztat będzie oparty na wielu przykładach oraz praktycznym doświadczeniu eksperta (25 lat w organizacjach międzynarodowych).

Korzyści

  • Nauczysz się identyfikować ukryte ryzyka, zyskując wgląd w sytuacje, które mogą wpływać na stabilność procesów zakupowych.
  • Zdobędziesz praktyczne umiejętności korzystania z różnorodnych narzędzi pozwalających na skutecznie analizowanie i priorytetyzowanie działań w obszarze zakupów.
  • Dostaniesz wskazówki jak wprowadzić zabezpieczenia przed ryzykiem związanym z kluczowymi dostawcami.
  • Dowiesz się w czym pomoże transparentność danych i automatyzacja procesów zakupowych.
  • Dowiesz się kiedy stosować przygotowany plan zarządzania ryzykiem.

Uczestnicy

  • Dyrektorzy, Kierownicy, Menedżerowie Zakupów
  • Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
  • Kierownicy Zaopatrzenia
  • Kierownicy Organizacji i Logistyki
  • Kierownicy Działów Logistyki
  • Specjaliści ds. zakupów

DZIEŃ 1 / 22 MAJA 2024

9.30 – Rejestracja uczestników oraz powitalna kawa i herbata
10.00
– Rozpoczęcie szkolenia

 RYZYKO W ZAKUPACH – „GASZENIE POŻARÓW” CZY SPODZIEWANY EFEKT?                 

  • Pożar, zmiana właściciela, monopol czy dodatkowe koszty – gdzie czają się zagrożenia?
  • „Czarne Łabędzie”
  • Nowe wyzwania – czyli ryzyka w obszarze ESG (Environmental, Social, Governance)
  • Niespodziewane konsekwencje czy brak należytej staranności?
  • Kto i dlaczego zaniedbał?
  • Dojrzałość działu zakupów a proces zarządzania ryzykiem
  • Wpływ strategii naszej firmy na wyniki działu zakupów (Make or Buy, globalizacja, regionalizacja, inne )
  • „Full picture” – w czym pomoże nam holistyczna analiza bazy dostawców? Czy widzimy wszystkie ryzyka?
  • Jakich narzędzi i koncepcji zabrakło w zarządzaniu ryzykiem?

SZTUKA ZARZĄDZANIA RYZYKIEM W ZAKUPACH 

  • Jak ustalić priorytety działań zakupów za pomocą Matrycy Kraljic (Macierz Portfela Zakupów)?
  • Na czym się skupić, a co odpuścić? – zastosowanie Macierzy Kraljic do segmentacji zakupów (produkt/usługa) lub dostawców ćwiczenie
  • Czy jesteśmy atrakcyjnym partnerem biznesowym? Ocena preferencji dostawcy i ich wpływ na ryzyko w zakupach
  • Co ma piernik do wiatraka? -czyli powiązanie Macierzy Portfela Zakupów z Matrycą Zarządzania Ryzykiem
  • Korzyści zastosowania Macierzy Zarządzania Ryzykiem w procesach zakupowych
  • Stworzenie listy zagrożeń i planu zarządzania ryzykiem – warsztat

16.00 – Zakończenie szkolenia

DZIEŃ 2 / 23 MAJA 2024

8.30 – Rejestracja uczestników oraz powitalna kawa i herbata
9.00 – Rozpoczęcie szkolenia 

JAK ZAPEWNIĆ ODPORNOŚĆ NA RYZYKO W PERSPEKTYWIE DŁUGOOKRESOWEJ 

  • Czy w obecnych czasach można jeszcze planować długofalowo?
  • Wpływ jakości bazy dostawców i dojrzałości działu zakupów na redukcję ryzyka
  • Korzyści czy ograniczenie? – wdrożenie procesu zakupowego
  • Modele oceny i wyboru kluczowego dostawcy jako podstawowy warunek eliminacji ryzyka
  • Czy nowy dostawca jest gotowy do współpracy? – sprecyzowanie oczekiwań i możliwości
  • Wstępna samoocena dostawcy (przykład)
  • Model audytu dostawcy stosowanego przez silne organizacje (kompleksowy przegląd i ocena partnera) – warsztat
  • Rozwój procesów i produktów we współpracy z dostawcą i partnerami wewnętrznymi
  • Kiedy i jak rozwijać relacje? SRM, czyli zarządzanie i współpraca w oparciu o Matrycę Kraljic
  • Wdrożenie podstawowych zabezpieczeń przed wystąpieniem ryzyka u kluczowych dostawców (umowy, analizy, monitorowanie i działania korygujące)
  • Zarządzanie kategoriami dostawców i strategią zakupową z uwzględnieniem Macierzy Ryzyka
  • W czym pomoże nam transparentność danych i automatyzacja procesów zakupowych?

 ZARZĄDZANIE RYZYKIEM ZAKUPOWYM W PERSPEKTYWIE KRÓTKOOKRESOWEJ 

  • Jak eskalować działania wobec dostawcy? – przykład modelu eskalacji
  • A może problem powstał u nas? Kiedy stosować przygotowany plan zarządzania ryzykiem?
  • Rewizja umów i warunków współpracy z dostawcą
  • Kiedy ustalenie działań korygujących (wewnętrznie i zewnętrznie) przynosi oczekiwane efekty?
  • Co wspólnego ma audyt dostawcy z planem zapewnienia kontynuacji produkcji/ działalności?
  • Weryfikacja strategii zakupowej i alternatywnych źródeł dostaw lub substytutów
  • A gdy zdusisz problem w zarodku – wyciągnij wnioski i…działaj dalej z dostawcami!

15.00 – Zakończenie szkolenia

 

Metody

  • Szkolenie ma formę wykładowo-warsztatową.
  • Ćwiczenia, analizy przykładów biznesowych, narzędzi zakupowych mają wspierać uczestników w budowaniu nowych kompetencji zawodowych.

Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:

Świetna prowadząca, świetny sposób prowadzenia zajęć

Marcin Bednarski

Kierownik Działu Handlowego, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej

Bardzo przydatne [szkolenie] w obszarze nie tylko zakupów. Umiejętności można stosować w dowolnym obszarze.

Beata Wojciechowska

Specjalistka ds. Kosztów, Grupa Lotos

Szkolenie przeprowadzone bardzo interesująco i inspirująco, wiele zagadnień do głębszego i dalszego rozeznania. Bardzo dobry start w Agile.

Zofia Łożyńska

Koordynator Zespołu, Grupa Lotos

Świetne szkolenie, bardzo ekspresyjna trenerka

Justyna Folwarczny

Koordynator Zespołu, NEW ERA MATERIALS

Jestem zachwycona Ewą

Magdalena Kruszwicka-Kęsy

Koordynator Zespołu, ASPA ELECTRO

Chciałabym zabrać na szkolenie osoby decyzyjne oraz Klientów… Jest interesująco, z “jajem”, a przede wszyskim bardzo daje do myślenia.

Anna Lisowska

Goodyear Dunlop Tires

Profesjonalne podejście do zagadnienia, mnóstwo ciekawych pomysłów do zastosowania i do wdrożenia ad hoc

Magdalena Królak

manager ds. zakupów, Cemex Poska

Dobrze dobrany materiał, duża wiedza prowadzącego.

Anna Moroń

Dyrektor ds. zakupów i logistyki zewnętrznej, RADPOL

Cena, termin, miejsce:

TERMIN:

22—23 maja 2024R.

MIEJSCE SZKOLENIA:

Hotel Regent, ul. Belwederska 23, Warszawa

Zobacz centrum konferencyjne

CENA:

Zgłoszenie do 29/04/2024: 2 470 PLN + 23% VAT - Obniżasz koszt o 11%

Cena zawiera:
uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby
materiały szkoleniowe
certyfikat
lunch
przerwa kawowa


Cena nie zawiera:
noclegu

ZAREZERWUJ MIEJSCE
100% GWARANCJI SATYSFAKCJI
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!


Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.


Masz pytania?

Anna Chmielewska
Project Manager
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 00

SKONTAKTUJ SIĘ
Masz pytania?

Anna Chmielewska
Project Manager
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 00

Cena: 2 770 PLN + 23% VAT
Aktualna cena udziału:
2 470 PLN + 23% VAT
do zmiany ceny zostało 2 dni

Gwarancja:
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!

Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?

SKONTAKTUJ SIĘ

PODOBNE SZKOLENIA:

Kompetencje menadżerskie Planowanie i budżetowanie w firmie
Planowanie i budżetowanie w firmie
więcej
Kompetencje menadżerskie Rekrutacja dla menedżerów
Rekrutacja dla menedżerów
więcej
Kompetencje menadżerskie Wystąpienia Publiczne z Jackiem Rozenkiem
Wystąpienia Publiczne z Jackiem Rozenkiem
więcej
Kompetencje menadżerskie Negocjacje z zawodowym negocjatorem
Negocjacje z zawodowym negocjatorem
więcej
Kompetencje menadżerskie Neuromarketing  w sieci
Neuromarketing w sieci
więcej

Z NASZYCH SZKOLEŃ KORZYSTAJĄ LIDERZY RYNKU

Obszar zakupów jest bardzo podatny na różnorodne zagrożenia, które mogą wpływać na efektywność, koszty i stabilność operacyjną firmy. Właściwie skonstruowany proces zakupowy pozwala na uwzględnienie odpowiednich mechanizmów kontrolnych i technik eliminowania ryzyka, które stają się jednym z głównych wyzwań tego obszaru.
Jesteś przygotowany na zarządzanie ryzykiem w swoim dziale zakupów? Masz odpowiednich dostawców i procesy zabezpieczania przed ryzykiem utraty kluczowego dostawcy?
  • Nauczysz się identyfikować ukryte ryzyka, zyskując wgląd w sytuacje, które mogą wpływać na stabilność procesów zakupowych.
  • Zdobędziesz praktyczne umiejętności korzystania z różnorodnych narzędzi pozwalających na skutecznie analizowanie i priorytetyzowanie działań w obszarze zakupów.
  • Dostaniesz wskazówki jak wprowadzić zabezpieczenia przed ryzykiem związanym z kluczowymi dostawcami.
  • Dowiesz się w czym pomoże transparentność danych i automatyzacja procesów zakupowych.
  • Dowiesz się kiedy stosować przygotowany plan zarządzania ryzykiem.
Szkolenia i konferencje - Langas Group!