22—23 maja 2024R., Regent Warsaw Hotel

Jak eliminować ryzyka zakupowe poprzez optymalny rozwój nowego dostawcy?

Budowanie odporności na zagrożenia w perspektywie krótko i długoterminowej

Pobierz Broszurę ZAREZERWUJ MIEJSCE

SPRZEDAŻ, ZAKUPY

Obszar zakupów jest bardzo podatny na różnorodne zagrożenia, które mogą wpływać na efektywność, koszty i stabilność operacyjną firmy. Właściwie skonstruowany proces zakupowy pozwala na uwzględnienie odpowiednich mechanizmów kontrolnych i technik eliminowania ryzyka, które stają się jednym z głównych wyzwań tego obszaru. Jesteś przygotowany na zarządzanie ryzykiem w swoim dziale zakupów? Masz odpowiednich dostawców i procesy zabezpieczania przed ryzykiem utraty kluczowego dostawcy?

Zapraszamy na intensywne szkolenie, podczas którego przedstawimy sprawdzone sposoby zarządzania ryzykiem w zakupach oraz budowania odporności organizacji w krótkiej i długiej perspektywie. Warsztat będzie oparty na wielu przykładach oraz praktycznym doświadczeniu eksperta (25 lat w organizacjach międzynarodowych).

Korzyści

  • Nauczysz się identyfikować ukryte ryzyka, zyskując wgląd w sytuacje, które mogą wpływać na stabilność procesów zakupowych.
  • Zdobędziesz praktyczne umiejętności korzystania z różnorodnych narzędzi pozwalających na skutecznie analizowanie i priorytetyzowanie działań w obszarze zakupów.
  • Dostaniesz wskazówki jak wprowadzić zabezpieczenia przed ryzykiem związanym z kluczowymi dostawcami.
  • Dowiesz się w czym pomoże transparentność danych i automatyzacja procesów zakupowych.
  • Dowiesz się kiedy stosować przygotowany plan zarządzania ryzykiem.

Uczestnicy

  • Dyrektorzy, Kierownicy, Menedżerowie Zakupów
  • Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
  • Kierownicy Zaopatrzenia
  • Kierownicy Organizacji i Logistyki
  • Kierownicy Działów Logistyki
  • Specjaliści ds. zakupów

DZIEŃ 1 / 22 MAJA 2024

9.30 – Rejestracja uczestników oraz powitalna kawa i herbata
10.00
– Rozpoczęcie szkolenia

 RYZYKO W ZAKUPACH – „GASZENIE POŻARÓW” CZY SPODZIEWANY EFEKT?                 

  • Pożar, zmiana właściciela, monopol czy dodatkowe koszty – gdzie czają się zagrożenia?
  • „Czarne Łabędzie”
  • Nowe wyzwania – czyli ryzyka w obszarze ESG (Environmental, Social, Governance)
  • Niespodziewane konsekwencje czy brak należytej staranności?
  • Kto i dlaczego zaniedbał?
  • Dojrzałość działu zakupów a proces zarządzania ryzykiem
  • Wpływ strategii naszej firmy na wyniki działu zakupów (Make or Buy, globalizacja, regionalizacja, inne )
  • „Full picture” – w czym pomoże nam holistyczna analiza bazy dostawców? Czy widzimy wszystkie ryzyka?
  • Jakich narzędzi i koncepcji zabrakło w zarządzaniu ryzykiem?

SZTUKA ZARZĄDZANIA RYZYKIEM W ZAKUPACH 

  • Jak ustalić priorytety działań zakupów za pomocą Matrycy Kraljic (Macierz Portfela Zakupów)?
  • Na czym się skupić, a co odpuścić? – zastosowanie Macierzy Kraljic do segmentacji zakupów (produkt/usługa) lub dostawców ćwiczenie
  • Czy jesteśmy atrakcyjnym partnerem biznesowym? Ocena preferencji dostawcy i ich wpływ na ryzyko w zakupach
  • Co ma piernik do wiatraka? -czyli powiązanie Macierzy Portfela Zakupów z Matrycą Zarządzania Ryzykiem
  • Korzyści zastosowania Macierzy Zarządzania Ryzykiem w procesach zakupowych
  • Stworzenie listy zagrożeń i planu zarządzania ryzykiem – warsztat

16.00 – Zakończenie szkolenia

DZIEŃ 2 / 23 MAJA 2024

8.30 – Rejestracja uczestników oraz powitalna kawa i herbata
9.00 – Rozpoczęcie szkolenia 

JAK ZAPEWNIĆ ODPORNOŚĆ NA RYZYKO W PERSPEKTYWIE DŁUGOOKRESOWEJ 

  • Czy w obecnych czasach można jeszcze planować długofalowo?
  • Wpływ jakości bazy dostawców i dojrzałości działu zakupów na redukcję ryzyka
  • Korzyści czy ograniczenie? – wdrożenie procesu zakupowego
  • Modele oceny i wyboru kluczowego dostawcy jako podstawowy warunek eliminacji ryzyka
  • Czy nowy dostawca jest gotowy do współpracy? – sprecyzowanie oczekiwań i możliwości
  • Wstępna samoocena dostawcy (przykład)
  • Model audytu dostawcy stosowanego przez silne organizacje (kompleksowy przegląd i ocena partnera) – warsztat
  • Rozwój procesów i produktów we współpracy z dostawcą i partnerami wewnętrznymi
  • Kiedy i jak rozwijać relacje? SRM, czyli zarządzanie i współpraca w oparciu o Matrycę Kraljic
  • Wdrożenie podstawowych zabezpieczeń przed wystąpieniem ryzyka u kluczowych dostawców (umowy, analizy, monitorowanie i działania korygujące)
  • Zarządzanie kategoriami dostawców i strategią zakupową z uwzględnieniem Macierzy Ryzyka
  • W czym pomoże nam transparentność danych i automatyzacja procesów zakupowych?

 ZARZĄDZANIE RYZYKIEM ZAKUPOWYM W PERSPEKTYWIE KRÓTKOOKRESOWEJ 

  • Jak eskalować działania wobec dostawcy? – przykład modelu eskalacji
  • A może problem powstał u nas? Kiedy stosować przygotowany plan zarządzania ryzykiem?
  • Rewizja umów i warunków współpracy z dostawcą
  • Kiedy ustalenie działań korygujących (wewnętrznie i zewnętrznie) przynosi oczekiwane efekty?
  • Co wspólnego ma audyt dostawcy z planem zapewnienia kontynuacji produkcji/ działalności?
  • Weryfikacja strategii zakupowej i alternatywnych źródeł dostaw lub substytutów
  • A gdy zdusisz problem w zarodku – wyciągnij wnioski i…działaj dalej z dostawcami!

15.00 – Zakończenie szkolenia

 

Metody

  • Szkolenie ma formę wykładowo-warsztatową.
  • Ćwiczenia, analizy przykładów biznesowych, narzędzi zakupowych mają wspierać uczestników w budowaniu nowych kompetencji zawodowych.

Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:

Świetna prowadząca, świetny sposób prowadzenia zajęć

Marcin Bednarski

Kierownik Działu Handlowego, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej

Bardzo przydatne [szkolenie] w obszarze nie tylko zakupów. Umiejętności można stosować w dowolnym obszarze.

Beata Wojciechowska

Specjalistka ds. Kosztów, Grupa Lotos

Szkolenie przeprowadzone bardzo interesująco i inspirująco, wiele zagadnień do głębszego i dalszego rozeznania. Bardzo dobry start w Agile.

Zofia Łożyńska

Koordynator Zespołu, Grupa Lotos

Świetne szkolenie, bardzo ekspresyjna trenerka

Justyna Folwarczny

Koordynator Zespołu, NEW ERA MATERIALS

Jestem zachwycona Ewą

Magdalena Kruszwicka-Kęsy

Koordynator Zespołu, ASPA ELECTRO

Chciałabym zabrać na szkolenie osoby decyzyjne oraz Klientów… Jest interesująco, z “jajem”, a przede wszyskim bardzo daje do myślenia.

Anna Lisowska

Goodyear Dunlop Tires

Profesjonalne podejście do zagadnienia, mnóstwo ciekawych pomysłów do zastosowania i do wdrożenia ad hoc

Magdalena Królak

manager ds. zakupów, Cemex Poska

Dobrze dobrany materiał, duża wiedza prowadzącego.

Anna Moroń

Dyrektor ds. zakupów i logistyki zewnętrznej, RADPOL

Cena, termin, miejsce:

TERMIN:

22—23 maja 2024R.

MIEJSCE SZKOLENIA:

Hotel Regent, ul. Belwederska 23, Warszawa

Zobacz centrum konferencyjne

CENA:

Zgłoszenie do 29/04/2024: 2 470 PLN + 23% VAT - Obniżasz koszt o 11%

Cena zawiera:
uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby
materiały szkoleniowe
certyfikat
lunch
przerwa kawowa


Cena nie zawiera:
noclegu

ZAREZERWUJ MIEJSCE
100% GWARANCJI SATYSFAKCJI
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!


Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.


Masz pytania?

Anna Chmielewska
Project Manager
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 00

SKONTAKTUJ SIĘ
Masz pytania?

Anna Chmielewska
Project Manager
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 00

Cena: 2 770 PLN + 23% VAT
Aktualna cena udziału:
2 470 PLN + 23% VAT
do zmiany ceny zostało 61 dni

Gwarancja:
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!

Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?

SKONTAKTUJ SIĘ

PODOBNE SZKOLENIA:

Kompetencje menadżerskie Finanse dla zarządzających niefinansistów
Finanse dla zarządzających niefinansistów
więcej
Kompetencje menadżerskie Prawne aspekty negocjacji ze związkami zawodowymi
Prawne aspekty negocjacji ze związkami zawodowymi
więcej
Kompetencje menadżerskie Japan Hydrogen Energy Tour
Japan Hydrogen Energy Tour
więcej
Kompetencje menadżerskie Office Manager Nowej Dekady
Office Manager Nowej Dekady
więcej

Z NASZYCH SZKOLEŃ KORZYSTAJĄ LIDERZY RYNKU

Obszar zakupów jest bardzo podatny na różnorodne zagrożenia, które mogą wpływać na efektywność, koszty i stabilność operacyjną firmy. Właściwie skonstruowany proces zakupowy pozwala na uwzględnienie odpowiednich mechanizmów kontrolnych i technik eliminowania ryzyka, które stają się jednym z głównych wyzwań tego obszaru.
Jesteś przygotowany na zarządzanie ryzykiem w swoim dziale zakupów? Masz odpowiednich dostawców i procesy zabezpieczania przed ryzykiem utraty kluczowego dostawcy?
  • Nauczysz się identyfikować ukryte ryzyka, zyskując wgląd w sytuacje, które mogą wpływać na stabilność procesów zakupowych.
  • Zdobędziesz praktyczne umiejętności korzystania z różnorodnych narzędzi pozwalających na skutecznie analizowanie i priorytetyzowanie działań w obszarze zakupów.
  • Dostaniesz wskazówki jak wprowadzić zabezpieczenia przed ryzykiem związanym z kluczowymi dostawcami.
  • Dowiesz się w czym pomoże transparentność danych i automatyzacja procesów zakupowych.
  • Dowiesz się kiedy stosować przygotowany plan zarządzania ryzykiem.
Szkolenia i konferencje - Langas Group!