Certyfikowany Menadżer ds. Zakupów – poziom 1
Nowe strategie i narzędzia dla zakupowców
SPRZEDAŻ, ZAKUPY, NEGOCJACJE
Zapraszamy na najważniejsze wydarzenie rozwojowe dla profesjonalnych Liderów Zakupów.
Podczas dwóch dni poznasz sprawdzone sposoby na rozwój, poprawę efektywności i zwiększenia funkcji zakupowej w Twojej organizacji. Nauczysz się w jaki sposób budować pozycję zakupów zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy. Dowiesz się o metodach dostarczania „wartości dodanej” przez zakupy.
Nauczysz się jak zarządzać procesami i zespołem wg najlepszych praktyk. Wszystko po to, aby odnaleźć się w rzeczywistości pełnej zmian i niespodziewanych czynników. Niesprzyjające okoliczności można „przekuć” w szansę dla rozwoju!
To szkolenie jest najbardziej przydatne, jeśli:
- Mierzysz się z czynnikami ryzyka w skali mikro i makro (zerwane łańcuchy dostaw, niestabilne dostawy, wahania cen i inne)
- Zauważasz wpływ czynników wewnętrznych na wydajność i efektywność zakupową (rotujący zespół, brak odporności na zmianę, wyzwania z zarządzaniem interesariuszami, zbyt sztywne i niedopasowane do realiów procesy, procedury i narzędzia)
- Obawiasz się, że oczekiwania Zarządu i kluczowych interesariuszy są nieadekwatne do możliwości, jakimi dysponują Zakupy
- Masz poczucie, że dotychczasowy sposób pracy i zarządzania Zakupami nie przystaje do zmieniającej się rzeczywistości
- Szukasz sposobu, aby wzmocnić wizerunek Zakupów i swoją pozycję jako lidera
Korzyści
- Będziesz umiał szybciej diagnozować bieżące wyzwania
- Dowiesz się jak zmieniło się podejście do zarządzania ryzykiem w Zakupach
- Zrozumiesz jakie elementy strategicznego zarządzania Zakupami są kluczowe
- Będziesz świadomie budował wizerunek zespołu i własny
- Będziesz potrafił dobrać odpowiednie narzędzia do celów i zasobów
- Nauczysz się profesjonalnie wyznaczać cele, wdrażać je i mierzyć
- Dostrzeżesz sposoby na osiąganie oszczędności i wdrażanie optymalizacji
Uczestnicy
- Szefowie obszaru zakupów (Dyrektorzy, Kierownicy, Managerowie)
- Przedsiębiorcy i właściciele firm, którzy odpowiadają za zakupy i budowanie relacji z Kluczowymi Dostawcami
Program
DZIEŃ 1 / 20 MARCA 2024
9.30 – rejestracja uczestników, powitalna kawa
10.00 – rozpoczęcie szkolenia
MODUŁ 1: ZAKUPY STRATEGICZNE NIE TYLKO Z NAZWY
Strategia to dumne słowo! Tak bardzo chcemy mieć strategiczne Zakupy, że wszystko ubieramy w strategię – strategia kategorii, strategia wyboru dostawcy, dostawcy są strategiczni i kategorie zakupowe również, firmy/ obszary/ działy mają swoje strategie…
Warto zatem postawić pytanie nie „czy umiemy budować strategię”, ale czy wiemy po co ją budować oraz kiedy i jak ją wdrażać.
Z tego bloku dowiesz się:
- Co w Zakupach rzeczywiście jest strategiczne i jak tego szukać
- Jak zarządzać tym, co zostało rozpoznane jako strategiczne
- Jak i po co budować strategię Zakupów, strategię kategorii i wyboru dostawcy
- W jaki sposób strategie zakupowe powinny uwzględniają odpowiedni kontekst ryzyk
MODUŁ 2: DLACZEGO ZAKUPY OPARTE NA RELACJACH?
Realia ostatnich lat (m.in. pandemia, wojna na Ukrainie) zweryfikowała znacząco podejście do roli Zakupów (osiągania celów w zakresie oszczędności, czasu i jakości).
Negocjacje wg metody harwardzkiej, dialogi techniczne i przede wszystkim dobre relacje z Dostawcami ratowały nie raz Zakupowców z opresji braku dostaw, szalejących cen czy niestabilnych planów zakupowych.
Z tego bloku dowiesz się:
- Czym jest SRM (Supplier Relationship Management) i dlaczego nie od razu Rzym zbudowano
- Czym jest TSM (Tail Spend Management) i jak zarządzać tym, co nie jest strategiczne
- Jak wejść w buty Dostawcy i przekonać się jak postrzegają swoich Klientów
- Jakie narzędzia analityczne pomagają zarządzać Dostawcami
MODUŁ 3: BUDOWANIE WARTOŚCI DODANEJ W ZAKUPOWEJ CODZIENNOŚCI
Wartość dodana w Zakupach jest jak Yeti – każdy o tym słyszał, ale nikt tak naprawdę jej nie widział.
Nawet jeśli mamy wyobrażenia i oczekiwania, czym wartość dodana powinna być, to wyzwaniem jest wdrożenie jej w codzienne zakupowe obowiązki. R. Collier powiedział, że „sukces jest sumą małych wysiłków powtarzanych dzień po dniu”.
Sukcesem są Zakupy, które przynoszą wartość dodaną. Jak zatem można wspierać codzienne wysiłki, żeby budowały sukces?
Z tego bloku dowiesz się:
- Jak wykorzystać BVP (Best Value Procurement) w postępowaniach zakupowych
- Dlaczego ważne jest stosowanie kryteriów pozacenowych
- Na jakich etapach procesu zakupowego warto uwzględniać kryteria pozacenowe
- Które dźwignie zakupowe przyniosą realną wartość
16.30 – zakończenie 1. dnia szkolenia
DZIEŃ 2 / 13 MARCA 2024
9.30 – rejestracja uczestników, powitalna kawa
10.00 – rozpoczęcie szkolenia
MODUŁ 4: ESG W ZAKUPACH – O CO TYLE SZUMU?
ESG zawładnęło biznesem. W świecie zakupowym stało się modnym hasłem, które przyświeca zarówno strategiom kategorii, jak i poszczególnym postępowaniom zakupowym.
I bardzo dobrze, bo zrównoważony rozwój to klucz do opanowania chaosu dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.
W jaki sposób zasady ESG można przenieść na grunt zakupowy?
Z tego bloku dowiesz się:
- W jaki sposób Zakupy wpływają na wizerunek firmy dzięki ESG
- W jaki sposób firmowy raport ESG wpływa na wizerunek Zakupów
- Jakimi działaniami Zakupy wpisują się w zasady ESG
- Jak wdrażać ESG we współpracy z Dostawcami
MODUŁ 5: DIGITALIZACJA W ZAKUPACH – FANABERIA CZY KONIECZNOŚĆ
Funkcjonujemy w świecie permanentnej zmiany, w świecie zdominowanym przez technologię. Jak w tych realiach odnajdują się Zakupy? Wyzwania z pozyskiwaniem spójnych danych.
Systemy ERP przystosowane do księgowych, a nie zakupowych kategorii wydatków.
Platformy zakupowe (jeśli są) rzadko są powiązane z systemem ERP. Integracja systemów z Dostawcami to rzadkość.
I wiele wiele innych wyzwań, podczas gdy świat pędzi na przód.
Z tego bloku dowiesz się:
- Jakimi narzędziami mogą wspierać się Zakupy
- Które narzędzia są konieczne, a które zbyteczne
- Dlaczego mapowanie procesów ma pierwszeństwo przed digitalizacją
- Czy zakupowe narzędzia to tylko rozwiązania IT
MODUŁ 6: SIŁA LIDERA I ZESPOŁU
Najlepsze procesy, procedury i narzędzia nie przyniosą rezultatów, jeśli lider nie zarządza kompetencjami i rozwojem swojego zespołu. Zakupowcy wciąż szkolą się z twardych kompetencji takich jak techniki negocjacyjne, obsługa systemów, elementy prawne i finansowe w Zakupach.
Tym razem przyjrzymy się kompetencjom miękkim, które budują zespół, stabilizują i umacniają go.
Z tego bloku dowiesz się:
- Na czym polega drabina kompetencji
- Jak cechy osobowości wpływają na efektywność zespołu
- Czy konflikt może umacniać relacje
- Dlaczego indywidualny system wartości może prowadzić do wypalenia zawodowego
16.00 – zakończenie szkolenia
Metody:
Metoda prowadzenia szkolenia jest oparta na interaktywnym podejściu, które angażuje uczestników w praktyczne ćwiczenia i grupową współpracę. W trakcie warsztatów skupiamy się na połączeniu wykładów ekspertów z indywidualnymi sesjami, które umożliwiają zdobycie praktycznych umiejętności. Nasze metody szkoleniowe są zaprojektowane tak, aby zapewnić pełne zaangażowanie i satysfakcję każdemu uczestnikowi.
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Trzeci lub czwarty raz biorę udział w szkoleniu organizowanym przez Langas Group – jest to kolejny raz, kiedy organizator nie zawiódł. Zakres szkolenia i dobór prelegentów to strzał w dziesiątkę.
Profesjonalnie w szczególności pod względem wiedzy ekspertów.
Wrażenia bardzo dobre. Pełny profesjonalizm zarówno prowadzących jak i organizacja forum.
Na pewno wrócę.
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Agnieszka Tworzyńska
project manager
a.tworzynska@langas.pl
+48 512 773 769
Masz pytania?
Agnieszka Tworzyńska
project manager
a.tworzynska@langas.pl
+48 512 773 769
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘPODOBNE SZKOLENIA:
Szkolenie dla działu zakupów ze skutecznych negocjacji
Dobre umiejętności negocjacyjne są niezbędne dla każdego członka działu zakupów. Negocjacje są przecież kluczową częścią każdej transakcji biznesowej. Dzięki odpowiedniemu szkoleniu z negocjacji umiejętności negocjacyjnych można się nauczyć. Poznać techniki i rozwinąć umiejętności potrzebne do tego, by stać się skutecznym negocjatorem.
Dział zakupów jest odpowiedzialny za negocjowanie umów z dostawcami. Dobrze wyszkolony dział zakupów potrafi skutecznie prowadzić negocjacje i wykorzystywać techniki negocjacyjne. Dlatego tak ważne jest uczestniczenie w szkoleniu z negocjacji dla działu zakupów.
Każde negocjacje muszą mieć solidną podstawę!
Podczas szkolenia z negocjacji dla działu zakupów przeanalizujesz najczęstsze przyczyny porażek negocjacyjnych oraz nauczysz się ich unikać. Dobre przygotowanie, umiejętność budowania własnej wiarygodności oraz dobre finalizowanie negocjacji to podstawa udanych negocjacji. A udane negocjacje, to sukces działu zakupów i całego przedsiębiorstwa.
Poniższe podstawy odnoszą się nie tyle, ile do negocjacji zakupowych, ale negocjacji w rozumieniu ogólnym. Nie mniej jednak takie filary również należy mieć, aby prowadzić skuteczne negocjacje zakupowe.
- Logiczne myślenie.
- Poprawne matematyczne liczenie.
- Odwaga do podejmowania decyzji.
- Czujność, żeby nie dać się oszukać.
Na szkoleniu z negocjacji dla działu zakupów poznasz wszystkie niezbędne techniki, aby negocjacje były skuteczne. Między innymi techniki negocjacji z pozycji słabej i techniki negocjacji z pozycji silnej.
Czy negocjacje zaliczają się jako szkolenia handlowe?
Tak. Negocjacje zawsze są częścią szkoleń handlowych. Szkolenia z negocjacji dla działu zakupów można zatem traktować w kategorii szkoleń handlowych. Szczególnie że jest to również szkolenie skierowane dla osób zajmujących się stanowiska menedżerskie w dziale zakupów i w dziale zarządzania łańcuchem dostaw.
Skuteczne negocjacje cen? Poznaj tajniki negocjacyjne, które ci to umożliwią!
Zanim zaczniesz negocjować cenę, to musisz zastanowić się jaki typ negocjacji będziesz przeprowadzać. Czy będą to negocjacje krótkoterminowe jednorazowe, czy cel nastawiony na współpracę długofalową. W negocjacji cen możesz stosować taktyki z obu typów negocjacji. Jednak powinieneś być ostrożny, aby nie zniweczyć własnego planu negocjacji. Zatem jak negocjować ceny, aby otrzymać najkorzystniejsze warunki zarówno zakupu jak i sprzedaży?
Jak negocjować ceny? Poznaj taktyki negocjacji!Strategia zakupowa przy pomocy macierzy Kraljica
Procesy zakupowe, optymalizacja kosztów, odpowiedni podział produktów lub usług i analizy finansowe i produktowe, to wszystko i jeszcze więcej to elementy składowe strategii zakupowej. Jak zatem ustalić strategię zakupową, żeby przynosiła efekty? Dzisiaj omówimy grupowanie według macierzy Kraljica.
Jak ustalić strategię zakupową przy pomocy macierzy Kraljica