Forum Biura Zarządu i Rady Nadzorczej 2021
Nowe regulacje prawne - najskuteczniejsze praktyki – najnowsze orzecznictwo
Pobierz Broszurę ZAREZERWUJ MIEJSCE











PRAWO, BIURO ZARZĄDU
Funkcjonowanie Biura Zarządu i Rady Nadzorczej w spółkach kapitałowych przechodzi obecnie przez serię rewolucyjnych zmian, zarówno prawnych jak organizacyjnych i technologicznych.
Sytuacja ekonomiczna, prawno-organizacyjna, dostępność zasobów i technologii, a także ograniczenia w działaniu i zmiany w modelach biznesowych spółek stawiają przed biurami zarządu ogromne wyzwania. Rok 2021 i kolejne lata wymuszają konieczność zmiany modelu pracy, ale tworzą także przestrzeń do szybkich i efektywnych zmian w ramach nieustannie ewoluującego prawa.
W tym kontekście wchodząca w tych dniach w życie potężna nowelizacja Kodeksu Spółek Handlowych i innych przepisów, które są podstawą działania dla Biura Zarządu stanowi najważniejszy kamień milowy na najbliższy okres.
Zapraszamy do udziału w Forum Biura Zarządu i Rady Nadzorczej 2021. Będzie to wyjątkowe spotkanie praktyków prawa gospodarczego, chcących poszerzyć swoją wiedzę o doświadczenia ekspertów oraz poznać najnowsze i praktyczne rozwiązania doskonalące działanie przedsiębiorstw.
W tym roku szczególne miejsce w dyskusji zajmie nowelizacja przepisów Kodeksu Spółek Handlowych, która w sposób kluczowy wpływa na funkcjonowanie Biura Zarządu. Do udziału w Forum zaprosiliśmy w związku z tym m.in. autorów nowych przepisów, z którymi porozmawiamy o celu i zakresie wchodzących w życie zmian.
Korzyści
- Autorzy nowych regulacji przedstawią Ci nowości w przepisach regulujących działanie spółek i warunkujących prawidłowość działania biura zarządu i rady nadzorczej
- Przeanalizujesz najnowsze orzecznictwo i kazusy wpływające na codzienną praktykę i bezpieczeństwo prawne działania spółek kapitałowych w 2021 roku
- Wymienisz z ekspertami doświadczenia we wdrażaniu najskuteczniejszych praktyk wykorzystywania pozakodeksowych metod postępowania i możliwych rozwiązań organizacyjnych w efektywniejszym działaniu spółek
- Udział w konferencji zapewnia 10 punktów w ramach doskonalenia zawodowego prawników w cyklu rozliczeniowym 1.01.2021–31.12.2023
Uczestnicy
- Członkowie Zarządów i Członkowie Rad Nadzorczych oraz kandydaci do tych ciał,
- Dyrektorzy Działów Prawnych,
- Dyrektorzy Biur Zarządu i Rady Nadzorczej,
- Dyrektorzy Biur Organizacji i Nadzoru Właścicielskiego,
- Radcowie prawni i prawnicy obsługujący spółki kapitałowe,
- Specjaliści ds. obsługi organów spółki,
- Osoby, dla których rozumienie zasad działania spółki kapitałowej oraz skutków określonych rozwiązań dla firmy, jest konieczne w pracy.
Program
DZIEŃ 1 / 25 marca 2021
9.30 logowanie i sprawdzenie ustawień
10.00 rozpoczęcie Forum
10.00 – 10.45 ZMIANY W MODELU ZARZĄDZANIA GRUPAMI KAPITAŁOWYMI I NADZORU NAD SPÓŁKAMI – ROLA BIURA ZARZĄDU
- Prawo grup spółek dziś i jutro
- Nowelizacja Kodeksu Spółek Handlowych dotycząca nadzoru właścicielskiego nad spółkami
dr Radosław L. Kwaśnicki – radca prawny, Senior Partner, Prezes Zarządu Kancelarii RKKW – KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy, Koordynator Merytoryczny prac Zespołów eksperckich w Komisji ds. Reformy Nadzoru Właścicielskiego przy Ministerstwie Aktywów Państwowych
10.45 – 10.50 przerwa
10.50 – 11.50 PANEL DYSKUSYJNY: ODPOWIEDZIALNOŚĆ ORGANÓW KORPORACYJNYCH W ZARZĄDZANIU GRUPAMI KAPITAŁOWYMI WG NOWEGO KODEKSU SPÓŁEK HANDLOWYCH
Moderator panelu:
dr Radosław L. Kwaśnicki – radca prawny, Senior Partner, Prezes Zarządu Kancelarii RKKW – KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy,
Uczestnicy panelu:
prof. dr hab. Marek Michalski – Członek zespołu do Spraw Reformy Prawa Spółek Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Cywilnego i członek Komisji Kodyfikacyjnej do grudnia 2015 roku. Członek Komitetu ds. rozwiązań legislacyjnych Sektorowej Rady ds. Kompetencji Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo. Współautor komentarza do nowego KSH.
Marek Wodnicki – Dyrektor Działu Prawnego Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, członek zespołu eksperckiego przy Komisji ds. Reformy Nadzoru Właścicielskiego.
11.50 – 12.00 przerwa
12.00 – 12.45 BEZPIECZEŃSTWO PRAWNO – REGULACYJNE W SPÓŁCE KAPITAŁOWEJ: METODY MINIMALIZACJI RYZYKA PRAWNEGO
- System obsługi prawno-regulacyjnej Spółki – efektywność kosztowa i organizacyjna
- Kluczowe obszary wsparcia prawno-regulacyjnego organów spółki
- Monitoring zmian regulacyjnych jako niezbędny element działalności operacyjnej
dr Piotr Bielarczyk, Dyrektor Zarządzający Pionem Zarządczym Banku Ochrony Środowiska S.A.
12.45 – 13.30 przerwa
13.30 – 14.15 PROSTA SPÓŁKA AKCYJNA– NOWY TYP SPÓŁKI KAPITAŁOWEJ OD LIPCA 2021
- Jak wygląda struktura nowej spółki kapitałowej? Jakie atrakcyjne rozwiązania zastosowano?
- Prosta Spółka Akcyjna a spółka z o.o. i S.A. – czy warto zmieniać formę prowadzenia działalności?
- Rola Biura Zarządu w przygotowaniu dokumentów w ramach innowacyjnych form prowadzenia działalności gospodarczej
mec. Piotr Fojtik – ekspert prawa gospodarczego
14.15 – 14.20 przerwa
14.20 – 15.00 DYREKTYWA O OCHRONIE SYGNALISTÓW – ROLA BIURA ZARZĄDU
- Jakie korzyści może mieć organizacja z wdrożenia obowiązków przewidzianych przez dyrektywę?
- Praktyczne aspekty ochrony firmy przed nadużyciami a sygnalistów przed odpowiedzialnością
- Historia jednego fraudu na podstawie doświadczeń Linii Etyki
mec. Anna Wojciechowska – Nowak – członkini zarządu Linii Etyki Sp. z o.o., biegła przy sądzie okręgowym w Warszawie z zakresu zarządzania ryzykiem i whistleblowingu.
15.00 Zakończenie 1. dnia Forum
DZIEŃ 2 / 26 marca 2021
9.30 logowanie i sprawdzenie ustawień
10.00 rozpoczęcie drugiego dnia Forum
10.00 -10.45 NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY W DOKUMENTACJI BIURA ZARZĄDU
mec. Romana Pietruk – radca prawny, ekspert w zakresie obsługi organów spółki
10.45 – 10.50 przerwa
10.50 – 11.35 PANEL DYSKUSYJNY: REWOLUCJA W PRACY BIURA ZARZĄDU – WYPEŁNIANIE OBOWIĄZKÓW NA ODLEGŁOŚĆ – DOŚWIADCZENIA OSTATNICH MIESIĘCY
Moderator panelu:
mec. Romana Pietruk – radca prawny, ekspert w zakresie obsługi organów spółki
Uczestnicy panelu:
Justyna Sowińska – Zastępca Dyrektora Biura Zarządu Asseco Poland S.A.
Renata Pacuszka – Dyrektor Biura Zarządu i Administracji, Simple S.A.
dr hab. Krzysztof Walczak – ekspert w zakresie prawa zatrudnienia i zarządzania zasobami ludzkimi, partner w kancelarii C&C Chakowski & Ciszek. Doradca z zakresu prawa pracy wielu firm, banków i instytucji.
11.35 – 11.45 przerwa
11.45 – 12.30 PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W PRACY BIURA ZARZĄDU
- Wprowadzenie pracy zdalnej w biurze zarządu w zgodzie z RODO i regulacjami krajowymi
- Zapewnienie ochrony danych osobowych i tajemnicy przedsiębiorstwa przy pracy zdalnej biura zarządu
dr hab. Krzysztof Walczak – ekspert w zakresie prawa zatrudnienia i zarządzania zasobami ludzkimi, partner w kancelarii C&C Chakowski & Ciszek. Doradca z zakresu prawa pracy wielu firm, banków i instytucji.
12.30 – 13.15 przerwa
13.15 – 14.00 NOWE PRZEPISY W ZAKRESIE ZGROMADZENIA WSPÓLNIKÓW/WALNEGO ZGROMADZENIA NA ODLEGŁOŚĆ
- Zaproszenie na posiedzenie, miejsce zgromadzenia oraz treść protokołu
- Teleposiedzenie, internetowe zebranie oraz wirtualne posiedzenie
- Transmisja obrad i dwustronna komunikacja
- Uczestnictwo – jak należy rozumieć?
- Ograniczenia w pełnieniu funkcji
- Głosowanie tajne – jak przeprowadzić?
mec. Anna Adamczyk – ekspert prawa gospodarczego
14.00 – 14.05 przerwa
14.05 – 14.50 WYZWANIA BIURA ZARZĄDU WE WSPÓŁPRACY Z RADĄ NADZORCZĄ
- Tryby podejmowania uchwał przez radę nadzorczą – podczas i poza posiedzeniami
- Organizowanie posiedzeń oraz zdolność rady nadzorczej do podejmowania (ważnych) uchwał
- Materiały udostępnianie członkom rady nadzorczej (na ich żądanie oraz z inicjatywy zarządu)
- Prawidłowy protokół z posiedzenia rady nadzorczej
- Co jeśli popełni się błąd?
Karol Szymański – Członek Zarządu RKKW – KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy, ekspert Zespołu do spraw zwiększenia efektywności rad nadzorczych oraz Zespołu do spraw prawa koncernowego wchodzących w skład Komisji do Spraw Reformy Nadzoru Właścicielskiego przy Ministerstwie Aktywów Państwowych
14.50 – 15.00 przerwa
15.00 – 15.20 KWALIFIKACJE W OBSZARZE BIURA ZARZĄDU – PREZENTACJA KONCEPCJI
Jarosław Petz, Learning & Development Director Langas Group
15.20 Zakończenie Forum
Metody:
- Forum Biura Zarządu i Rady Nadzorczej 2021 to seria specjalnie dobranych prelekcji i dyskusji poświęconych analizie przepisów prawa, orzecznictwa oraz najskuteczniejszym praktykom zarządzania obszarem pracy biura zarządu.
- Każdy z modułów prowadzony jest przez innego eksperta, ale wszystkie tworzą wyjątkową całość, budującą szczególne, specjalistyczne kwalifikacje niezbędne w pracy biura Zarządu i Rady Nadzorczej.
Tegoroczna edycja Forum Biura Zarządu i Rady Nadzorczej zorganizowana jest w całości w formie zdalnej, z zapewnieniem możliwości udziału uczestników poprzez czat.
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Szkolenie zorganizowane na najwyższym poziomie, bardzo dobry dobór profesjonalnej kadry, która potrafiła odpowiedzieć na nurtujące nas pytania.
Elastyczne podejście do tematów uwarunkowane potrzebami uczestników.
Szkolenie przeprowadzone na wysokim poziomie.
Wielki „+” dla organizatorów
Perfekcyjna organizacja; bardzo dobra atmosfera w sferze zdobywania wiedzy oraz kontaktów z uczestnikami i ekspertami .
Wiedza merytoryczna poparta przykładami
Bardzo przydatne z punktu widzenia praktyki w działaniach organów spółek, zmian w przepisach i działalności Biura Zarządu
Zorganizowane na wysokim poziomie, przy zaangażowaniu bardzo dobrych ekspertów
Cena, termin, miejsce:
TERMIN:
25—26 marca 2021R.
Sprawdź inne terminy szkoleniaMIEJSCE SZKOLENIA:
konferencja online
Zobacz centrum konferencyjneCENA:
Zgłoszenie do 03/03/2021: 1 470 PLN - Obniżasz koszt o 17%
Cena zawiera:
Pakiet online:
• Dostęp do transmisji online
• Materiały od prelegentów w formie elektronicznej
• Możliwość zadawania pytań poprzez czat
Uwagi:
Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom lub clickmeeting
Wymagania sprzętowe:
1. Wymagania przeglądarki w laptopie/komputerze stacjonarnym:
● Aktualne wersje przeglądarek Chrome, Firefox (aktualne tzn. że przeglądarka była aktualizowana przez ostatnie 2 lata)
● Przeglądarki: Safari, IE, Edge powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie. W takim wypadku należy skorzystać z Chrome lub Firefox.
2. Wymagania w telefonie/tablecie:
● Telefon z Androidem 6.0+ i korzystający z przeglądarki Chrome (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem Android)
● Telefon z system iOS 12.2+(iPhone) i przeglądarką Safari Mobile (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem iOS).
● Telefony ze starszymi systemami operacyjnymi na telefonach powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie.
● Podczas dołączania do pokoju, należy pozwolić aplikacji (będzie komunikat systemowy) na dostęp do mikrofonu.
3. Wymagania sieciowe:
● Dla uczestnika szkolenia: min. 2 Mbits/sek pobieranie (download) oraz 1 Mbits/sek wysyłanie (upload)
● Dla prezentującego wartość wysyłania(upload) min. 1 Mbits/sek , im większa wartość tym lepsza jakość prezentowanego obrazu/dźwięku.
● Można korzystać z Internetu w telefonie tzw. LTE
● W sieciach firmowych należy sprawdzić firewall i skontaktować się ze swoim działem IT i przekazać im następującą informację:
“Aplikacja do webinarów korzysta z portów TCP 80/443(HTTP/HTTPS) UDP 16384-32767 do WebRTC audio”
4. Wymagania fizyczne:
● Do słuchania webinaru potrzebny jest tylko głośnik/słuchawki w komputerze
● Do przesyłania dźwięku potrzebny jest mikrofon (polecamy zestaw słuchawki z mikrofon, które zapewniają lepszą jakość niż wbudowany mikrofon w komputerze)
● Kamera wbudowana w laptopa/telefon jest wystarczająca
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 00
Cena: 1 770 PLN
Aktualna cena udziału:
1 470 PLN
do zmiany ceny zostało 1 dzień
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘPODOBNE SZKOLENIA:
ZAUFAŁO NAM JUŻ 5000+ FIRM
OPINIE O NASZYCH SZKOLENIACH
Bardzo przydatne z punktu widzenia praktyki w działaniach organów spółek, zmian w przepisach i działalności Biura Zarządów.
Bogusław Bujak, PGE Elektrownia Opole S.A.
Jedno z najlepszych szkoleń na jakich byłam. Bardzo dużo case’ów.
Wioletta Bień, Boryszew ERG S.A.
Wysoki poziom wiedzy wykładowców, organizacja i obsługa na wysokim poziomie.,
Violetta Zydlewska, BUDOPOL S.A.