Rekrutacja dla menedżerów
Jak efektywnie wprowadzać do organizacji nowych pracowników?
Pobierz BroszuręKOMPETENCJE MENADŻERSKIE
Rozmowa kwalifikacyjna jest punktem kulminacyjnym procesu rekrutacji i zazwyczaj ma decydujące znaczenie w wyborze przyszłego pracownika. Coraz częściej za proces rekrutacji w firmach odpowiada biznes, a nie tylko dział HR. Menadżerowie są zaangażowani w proces rekrutacyjny, czego nieustannie oczekują kandydaci do pracy.
Skuteczny rekruter powinien dostosować się do błyskawicznie zmieniającej się wokół nas rzeczywistości oraz wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich kandydatów, a te są różne i w dużej mierze zależą od pokolenia.
Korzyści
- Dowiesz się jakie wyzwania stoją przed rekruterami w kontekście prowadzenia rozmów z osobami z różnych pokoleń
- Dowiesz się jak formalnie, warsztatowo i psychologicznie przygotować siebie i kandydata do procesu rekrutacji
- Poznasz skuteczne metody budowania zaangażowania kandydata w procesie rekrutacji
- Nauczysz się prowadzić rozmowy rekrutacyjne z kandydatami o różnych typach osobowości
- Zdobędziesz wskazówki jak skutecznie wykorzystać markę pracodawcy w procesie rekrutacji
Uczestnicy
Menedżerowie i kierownicy zespołów, którzy uczestniczą w procesie rekrutacji.
Program
5 GRUDNIA 2024 R.
8.45 logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
9.00 rozpoczęcie szkolenia
WYZWANIA STOJĄCE PRZED MENEDŻERAMI W KONTEKŚCIE PROWADZENIA ROZMÓW Z OSOBAMI Z RÓŻNYCH POKOLEŃ
- Baby Boomers, pokolenie X, pokolenie Y, pokolenie Z – co jest dla nich atrakcyjne i czego oczekują od pracy?
- Jak motywować poszczególne generacje?
- Jak zdobywać lojalność pracowników?
- Jak przyciągnąć kandydatów do firmy?
- Jak przygotować rekrutera i kandydata do procesu rekrutacji pod względem formalnym, warsztatowym i psychologicznym?
- Obowiązki rekrutera wobec kandydata
- Budowanie zaangażowania kandydata w procesie rekrutacji – nowoczesne narzędzia pod postacią testów, próbek pracy, prostych gier rekrutacyjnych – przegląd rynku
- Ogłoszenia odchodzą do lamusa – czyli czas na viral rekrutacyjny – nowe sposoby pozyskiwania kandydata na rozmowy
- Wybór rodzaju pytań i symulacji w oparciu o profil kandydata do zastosowania podczas rekrutacji – macierz selekcyjna i triangulacja metod
EMPLOYER BRANDING W PROCESIE REKRUTACJI
- Jak skutecznie wykorzystać markę pracodawcy w procesie rekrutacji?
- Kultura organizacyjna firmy a proces rekrutacji
METODY OCENY KANDYDATÓW
- Metody i narzędzia stosowane w selekcji i ocenie kandydatów: techniki pre-selekcji; analiza cv; wywiad kompetencyjny; metoda biograficzna;
- Metoda STAR
- Próbki pracy
- Assessment Centre;
- Stres interview
- Referencje
- Wywiad panelowy,
- Testy i kwestionariusze: psychologiczne, umiejętności, zdolności.
- Licencjonowane narzędzia oceny.
- Typowe błędy i pułapki procesu oceniania.
EFEKTYWNA ROZMOWA KWALIFIKACYJNA: PRZYGOTOWANIE
- Stres kandydata – jak go „czytać”?
- Zakłócenia procesu rekrutacji – jak ich uniknąć?
- Jak zorganizować przestrzeń biurową do rozmowy?
- Zasady savoir vivre podczas rozmowy
- Efektywnej komunikacja: komunikacja dwustronna, aktywne słuchanie
- Pytania zamknięte i otwarte
- Cele i etapy rozmowy kwalifikacyjnej
- Definiowanie kompetencji i metody weryfikacji poprzez wywiad
- Opracowanie formularza wywiadu-sprawozdania z rozmowy kwalifikacyjnej
- Motywacja kandydata do podjęcia pracy jako jedno z ważnych kryteriów doboru
- Techniki radzenia sobie z różnymi typami kandydatów: dominujący, gadatliwy, milczący, autorytet
- Jaki kolor ma twój kandydat test Hartmana
- Technika lejka
BŁĘDY W PROCESIE REKRUTACJI
- Przygotowanie do rekrutacji
- Nierówność rozmowy
- Nieudzielanie informacji zwrotnej
- Przewlekłość procesu rekrutacji
- Subiektywne spojrzenie na kandydata
15.00 zakończenie szkolenia
Metody:
SZKOLENIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o naszą platformę
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Niesamowicie pozytywne wrażenie. Trener – pełen profesjonalizm, bardzo dużo świetnych przykładów. Moc inspiracji i pomysłów.
Jestem pod wrażeniem prowadzącego szkolenia.
Energia i serce jakie Małgorzata wkłada w szkolenia są nieprawdopodobne.
Rewelacyjny Coach i trener.
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 512 773 769
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 512 773 769
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘ