XII LETNIA SZKOŁA MENEDŻERÓW ZAKUPÓW
Jak wspierać firmę w osiąganiu wyników poprzez wdrażanie efektywnych praktyk zakupowych?
Pobierz BroszuręZAKUPY, SPRZEDAŻ, NEGOCJACJE
Zarządzanie procesem zakupowym/ kategorią zakupową to kluczowe codzienne wyzwanie kupca. Każdy etap współpracy z „biznesem” bądź dostawcami to często wyzwania, do których zastosować należy czasem łatwe, a niekiedy naprawdę wyrafinowane taktyki. Zakupy to ciągła zmiana, to budowanie relacji win-win wewnątrz firmy, jak również z „aktorami” procesu zakupowego na zewnątrz.
Zapraszamy Cię do udziału w Letniej Szkole Menedżerów Zakupów w Gdańsku. To wyjątkowe wydarzenie nie tylko prezentuje najaktualniejszą wiedzę, ale również mnóstwo aktualnych case’ów oraz sprawdzonych praktyk rynkowych stosowanych w działach zakupów.
Korzyści
- Poznasz najważniejsze rozwiązania problemów w umowach zakupowych.
- Dowiesz się jaka jest odpowiedzialność pracowników i kardy zarządzającej za naruszenie procedury zakupowej.
- Dowiesz się jakie terminy zapłaty mogą byś stosowane na gruncie ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
- Zdobędziesz wiedzę w zakresie skutków niewykonania lub wadliwego wykonania umowy zakupowej.
- Dowiesz się jak wdrażać strategię kategorii, żeby przynosiła oczekiwane rezultaty.
- Poznasz zmiany i mega trendy na rynku zakupów w zakresie digitalizacji oraz ESG.
- Dostaniesz wskazówki dotyczące skutecznego planowania zakupów.
- Nauczysz się liczyć oszczędności w dobie rosnących cen.
Uczestnicy
- Dyrektorzy, Kierownicy, Menedżerowie Zakupów
- Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
- Kierownicy Zaopatrzenia
- Kierownicy Organizacji i Logistyki
- Kierownicy Działów Logistyki
Program
DZIEŃ 1 / 29 SIERPNIA 2024
09.30 – Rejestracja uczestników, kawa i herbata
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia
OFERTA, AUKCJA I PRZETARG W PRAKTYCE DZIAŁÓW ZAKUPÓW I NAJCZĘSTSZE PROBLEMY
- Oferta „zwykła” i zawarcie umowy
- Związanie oferty elektronicznej – wymagania i procedura
- Oferta składana za pośrednictwem platformy zakupowej sprzedającego
- Odwołanie oferty – czy jest możliwe i kiedy jest skuteczne?
- Skutki opóźnienia odpowiedzi na przyjęcie oferty
- Zastrzeżenie zmiany lub uzupełnienie oferty
- Milczące i dorozumiane przyjęcie oferty
- Ogólne warunki sprzedaży / zakupu – kiedy wiążą drugą stronę?
- Sprzeczność ogólnych warunków z umową – co ma pierwszeństwo?
- Umowa między przedsiębiorcami stosującymi różne wzorce umów
- Chwila i miejsce zawarcia umowy wskutek oferty
- Aukcja, przetarg, licytacja oraz wadium
- Przyczyny unieważnienia aukcji bądź przetargu
ZAWIERANIE UMÓW ZAKUPOWYCH
- Zaproszenie do rozpoczęcia negocjacji
- Umowa zawierana po negocjacjach
- Związanie pismem potwierdzającym po przeprowadzeniu negocjacji
- Ocena umowy – z jakiej chwili – zawarcia czy realizacji?
- Ochrona informacji poufnych w toku negocjacji po zawarciu umowy
- Forma zawierania umów – pisemna, elektroniczna i dokumentowa
- Forma zastrzeżona przez strony – art. 76 KC
- Zmiany umowy, rozwiązanie, odstąpienie oraz wypowiedzenie – forma w umowie zakupowej i skutki prawne czynności
- Wady oświadczenia woli i świadczenia niemożliwe w umowie zakupowej
- Zawieranie umów pod warunkiem i z terminem oraz sposób liczenia terminów
PROCEDURA ZAKUPOWA W FIRMIE
- Jakie postanowienia zawierają procedury zakupowe?
- Tryby zakupowe stosowane w procedurach zakupowych
- Opis przedmiotu zakupu
- Rodzaje umów w procedurze zakupowej, a zgody korporacyjne
- Szacowanie wartości zakupu i rozpoznanie ceny
- Kryterium oceny ofert skierowanych do przedsiębiorstwa
- Wybór najkorzystniejszej oferty
- Jakie są skutki naruszenia procedury zakupowej?
- Odpowiedzialność pracowników i kardy zarządzającej za naruszenie procedury zakupowej
UMOWA SPRZEDAŻY I UMOWA DOSTAWY
- Określenie ceny w umowie zakupowej
- Termin na wydanie rzeczy kupującemu
- Dostawa rzeczy i chwila wydania
- Zwłoka z odebraniem lub zwłoka z zapłatą ceny
- Rękojmia za wady fizyczne dostarczonych rzeczy
- Zakres odpowiedzialności sprzedawcy i chwila powstania wad
- Zgłoszenie reklamacji – procedura, treść, skutki
- Obowiązek wymiany rzeczy wadliwej na wolną od wad
- Gwarancja przy sprzedaży – udzielenie gwarancji i obowiązki gwaranta
TERMINY ZAPŁATY W TRANSAKCJA HANDLOWYCH ORAZ NIEDOZWOLONE PRAKTYKI PO NOWELIZACJI USTAWY
- Oświadczenie o posiadaniu statutu dużego przedsiębiorcy według nowych zasad
- Jakie terminy zapłaty mogą byś stosowane na gruncie ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych?
- Harmonogram spełnienia świadczenia pieniężnego
- Zbadanie towaru lub usługi a termin płatności
- Termin płatności rażąco nieuczciwy wobec wierzyciela
- Rekompensata za koszty odzyskiwania należności
- Nadmierne opóźnianie się ze spełnianiem świadczeń pieniężnych – konsekwencje
SKUTKI NIEWYKONANIA LUB WADLIWEGO WYKONANIA UMOWY ZAKUPOWEJ
- Jakie postanowienia w zakresie odpowiedzialności mogą być w umowie zakupowej?
- Niezachowanie należytej staranności
- Opóźnienie i zwłoka – różnica i skutki
- Zastępcze wykonanie umowy zakupowej
- Kara umowna – wysokość i możliwość stosowania
- Zadatek i zaliczka oraz przedpłata
- Odstąpienie od umowy bez wyznaczenia terminu dodatkowego
16.00 – Zakończenie 1. dnia szkolenia
DZIEŃ 2 / 30 SIERPNIA 2024
8.30 – Rejestracja uczestników oraz powitalna kawa i herbata
9.00 – Rozpoczęcie szkolenia
ROLA ZAKUPÓW STRATEGICZNYCH W FIRMIE – ZARZĄDZANIE KATEGORIAMI A PROWADZENIE POSTĘPOWAŃ I NEGOCJACJE
- Wartość dodana w zakupach – co to jest i jak ją wygenerować?
- Dlaczego podejście strategiczne jest ważne na każdym etapie procesu zakupowego?
- Kim jest kupiec strategiczny i czy warto, żeby jednocześnie pełnił funkcje taktyczne i operacyjne?
STRATEGIA FIRMY A STRATEGIE KATEGORII ZAKUPOWYCH – POWIĄZANIE, CELE STRATEGICZNE, STRATEGIA I JEJ WDROŻENIE
- Jaki wpływ mają zakupy na realizowanie celów strategicznych firmy?
- W jaki sposób kaskadować cele i założenia strategii – z poziomu organizacji do poziomu kategorii zakupowej?
- Jak wdrażać strategię kategorii, żeby przynosiła oczekiwane rezultaty?
ZMIANY I MEGA TRENDY NA RYNKU ZAKUPÓW – DIGITALIZACJA (AI, ROBOTYZACJA, ONE-DATA), ESG (W TYM REGULACJE PRAWNE BEZWZGLĘDNIE OBOWIĄZUJĄCE)
- AI w zakupach – dla kogo szansa, dla kogo zagrożenie?
- Czy robotyzacja w procesie zakupowym to fanaberia, czy konieczność?
- ESG – rozłożenie na czynniki pierwsze E-S-G i poszukiwanie zastosowania w zakupach
- Jak zarządzać zielonymi zakupami i nie nabierać się na greenwashing?
MIEJSCE STRATEGII W PROCESIE ZAKUPOWYM – PROCES ZAKUPOWY I ROLA BUDOWY STRATEGII W PROCESIE
- Poziom strategiczny (budżetowanie, planowanie, formułowanie strategii kategorii zakupowych, SRM)
- Poziom taktyczny (przygotowanie postępowania zakupowego, wejście na rynek, negocjacje, podpisanie umowy)
- Poziom operacyjny (realizacja umowy i jej rozliczanie, reklamacje)
- W jaki sposób zarządzać strategią kategorii?
- Jak strategię kategorii wykorzystać w poszczególnych postępowaniach zakupowych?
- Czy strategia kategorii ma zastosowanie na etapie realizowania i rozliczania dostaw?
SKUTECZNE PLANOWANIE ZAKUPÓW – WPŁYW NA DŁUGOTERMINOWE KORZYŚCI
- Budżetowanie roczne w firmie a plan zakupowy – czy to jest to samo?
- Jak planować, kiedy królują zapotrzebowania ad-hoc?
- Kogo angażować w planowanie zakupów, żeby plan przekładał się na efekt?
ZARZĄDZANIE INTERESARIUSZAMI: KLIENTAMI WEWNĘTRZNYMI/ PARTNERAMI BIZNESOWYMI ORAZ ZARZĄDZENIE RELACJAMI Z DOSTAWCAMI (W TYM TYPY RELACJI Z DOSTAWCAMI) I SEGMENTACJA DOSTAWCÓW
- Jak mapować interesariuszy dla zakupów?
- Jak zarządzać poszczególnymi grupami interesariuszy?
- Czy SRM (zarządzanie relacjami z dostawcami) warto skupiać na kluczowych dostawcach?
- Jak zarządzać dostawcami w segmencie C (TSM jako element SRM)?
RAPORTOWANIE WYBRANYCH WSKAŹNIKÓW DLA KATEGORII ZAKUPOWEJ, W SZCZEGÓLNOŚCI KALKULOWANIE OSZCZĘDNOŚCI W KATEGORII
- Czy efektywność w zakupach to tylko oszczędności?
- W jaki sposób mierzyć wskaźniki cenowe i pozacenowe?
- Jak liczyć oszczędności w dobie rosnących cen?
15.00 – Zakończenie szkolenia
Metody:
Szkolenie ma formę wykładowo-warsztatową. Ćwiczenia, analizy przykładów biznesowych, narzędzi zakupowych mają wspierać uczestników w budowaniu nowych kompetencji zawodowych.
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Bardzo efektywne, najważniejsze jest podejście z punktu widzenia praktycznego, a nie teoretycznego. Umiejętność słuchania uczestników, brak odgórnego narzucania zdania prowadzącego i jego racji, dzielenie się doświadczeniami.
Profesjonalnie w szczególności pod względem wiedzy ekspertów
Szkolenie przeprowadzone bardzo ciekawie.
Szkolenie na wysokim poziomie, można dużo z niego wynieść.
Szkolenie bardzo profesjonalnie przygotowane, ogólna ocena ekspertów prowadzących szkolenie celująca.
Wiedza przekazana w bardzo przystępny i ciekawy sposób
Zakres tematyczny bardzo przydatny, prowadzenie na bardzo wysokim poziomie
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 512 773 769
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 512 773 769
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘ