Specjalista ds. obsługi Biura Zarządu
Obsługa formalno-prawna w biurze zarządu spółki z o.o. i akcyjnej
Pobierz BroszuręPRAWO, ZARZĄD
Wsparcie Zarządu spółki w codziennym funkcjonowaniu w relacjach wewnętrznych i zewnętrznych wymaga szerokiego zakresu kompetencji i uprawnień.
Zapraszamy na szkolenie przygotowujące do sprawnej, zgodnej z prawem i efektywnymi praktykami rynkowymi obsługi organów zarządczych, właścicielskich i nadzorczych.
Kluczowe aspekty obsługi biura zarządu
- Współpraca Biura Zarządu z organami spółki oraz ich uprawnienia
- Wymogi i postępowanie ze statutem/umową spółki
- Aktualizacja danych spółki w KRS przez Biuro Zarządu
- Procedury udostępniania i przekazywania dokumentów przez Biuro Zarządu oraz dostęp do informacji w spółce
- Regulaminy organizacyjne, instrukcje, zarządzenia wewnątrz spółki
- Posiedzenia: kryteria prawne, uchwały, protokoły przygotowywane przez Biuro Zarządu
- Przechowywanie dokumentów
Korzyści:
Biorąc udział w szkoleniu
- Poznasz najlepsze praktyki organizacyjne pracy Biura Zarządu
- Poznasz zasady interpretacji kluczowych przepisów prawnych
- Dowiesz się jak organizować pracę organów spółki
- Dowiesz się jak sprawnie i zgodnie z przepisami zarządzać dokumentacją
- Poznasz zalecane pozakodeksowe rozwiązania
- Otrzymasz konkretne wskazówki dotyczące metod postępowania, stosowania procedur i wprowadzania usprawnień w swojej pracy
Uczestnicy
Kogo spotkasz podczas szkolenia:
- Pracowników biur zarządu
- Asystentów zarządu
- Osoby o podstawowym i średnim zaawansowaniu wiedzy w zakresie prowadzenia spraw i dokumentacji w biurze zarządu spółki
- Osoby, które chcą uporządkować swoją wiedzę w zakresie obsługi zarządu w kluczowych kwestiach prowadzenia spółki
Program:
DZIEŃ 1 / 18 marca 2021
09.30 – Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia
PROCEDURY UDOSTĘPNIANIA I PRZEKAZYWANIA DOKUMENTÓW ORAZ DOSTĘP DO INFORMACJI W SPÓŁCE
- Tajemnica przedsiębiorstwa – obowiązki pracowników
- Procedury zabezpieczania tajemnicy firmy
- Skutki naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa
Case study: dostęp do informacji, a poufność wybranych dokumentów
- Zasady udostępniania dokumentów
- Jakich dokumentów i informacji mogą żądać: organy administracji publicznej, podmioty uprawnione do kontroli, wspólnicy, akcjonariusze, RN i jej członkowie, zarząd, pracownicy?
Case study: przekroczenie uprawnień w dostępie do informacji
Case study: umowa o zakazie konkurencji i skutki
Case study: umowy o zachowaniu poufności
PROJEKTY UCHWAŁ NA POSIEDZENIE ZARZĄDU/RADY NADZORCZEJ
Case study: treści uchwał – przykłady i analiza skutków
Case study: kiedy uchwała zostaje podjęta?
- Tryb i forma podejmowania uchwał
Case study: błędy w pisaniu projektu uchwał
KRYTERIA PRAWNE ZWOŁANIA POSIEDZEŃ
Case study: powiadomienie o posiedzeniu Zarządu/Rady Nadzorczej
- Rola Biura Zarządu w komunikacji na linii Zarząd – Rada Nadzorcza
- Kompetencje członków zarządu a kompetencje Rady Nadzorczej – co wytycza KSH, a co może podlegać wewnętrzny regulacjom
- Sposoby zwołania posiedzeń
- Odwołanie lub zmiana terminu obrad
SPORZĄDZANIE UCHWAŁ I PROTOKOŁU Z POSIEDZENIA
- Kiedy powinna być podjęta uchwała zarządu lub rady nadzorczej?
- Obowiązkowa zawartość uchwały
- Uzgadnianie a wersja ostateczna
- Podpisywanie protokołu
- Określenie czynności zwykłego zarządu
- Czynności wymagające zgody walnego zgromadzenia/zgromadzenia wspólników
PRZECHOWYWANIE DOKUMENTÓW
- Formy czynności prawnej: pisemna, elektroniczna, dokumentowa
- Zasady prawne archiwizowania dokumentów
- Forma przechowywania dokumentów spółki
- Terminy przechowywania dokumentów
15.00 – Zakończenie 1. dnia szkolenia
DZIEŃ 2 / 19 marca 2021
09.00 – Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
09.30 – Rozpoczęcie szkolenia
REGULAMINY ORGANIZACYJNE, INSTRUKCJE, ZARZĄDZENIA WEWNĄTRZ SPÓŁKI
- Zawartość regulaminów – dobre praktyki w biurze zarządu
Case study: jakie treści powinny być zawarte w regulaminach, instrukcjach i zarządzeniach?
- Skutki błędnych zapisów w regulaminach i innych regulacjach
Case study: regulamin Zarządu i Rady Nadzorczej
Case study: instrukcja kancelaryjna
Case study: regulamin pełnomocnictw – zakres i forma udzielenia; odwołanie
Case study: regulaminy organizacyjne
- Skutki postepowania sprzecznego z regulaminem
WSPÓŁPRACA BIURA ZARZĄDU Z ORGANAMI SPÓŁKI
- Wyłanianie członków organów spółki
- Reprezentowanie spółki – zadania Zarządu
Case study: uchybienia na tle reprezentacji
- Prokurent a pełnomocnik w spółce kapitałowej
- Rodzaje pełnomocnictw, treść pełnomocnictw, rejestry
- Odwołanie, rezygnacja lub wygasanie mandatów
- Delegowanie członka rady nadzorczej do zarządu
Case study: odpowiedzialność Zarządu – orzecznictwo
KOORDYNOWANIE SPRAW ZWIĄZANYCH ZE STATUTEM/UMOWĄ SPÓŁKI
- Jakie wymogi nakłada ustawodawca na statutem/umowę spółki?
- Ustanowienie organów spółki i sposób ich powołania,
Case study: przykłady i analiza wewnętrzny i indywidualnych rozwiązań w zakresie zapisów w statutach/umowach spółek
AKTUALIZACJA DANYCH SPÓŁKI W KRS
- Postępowanie aktualizujące w KRS
- Jakie dokumenty uzupełniające przygotować i w jaki sposób?
- Jak reagować na korespondencję z sądu rejestrowego?
- Jak radzić sobie z pomyłkami we wnioskach i pismami
RODO W PRAKTYCE SPÓŁEK KAPITAŁOWYCH
- Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych w spółce
- Obowiązki związane z rolą administratora danych osobowych
- Kiedy wymagana jest zgoda osoby, której danej dotyczą
- Procedury i inna dokumentacja wymagana RODO
Case study: wzory dokumentacji związanej z RODO i typowe błędy
UMOWY W SPÓŁKACH – NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY I ZAPOMNIANY OBSZAR KONTROLI
- Dobre praktyki w zarządzaniu umowami w spółkach
- Jakie procedury przyjmować aby zabezpieczyć zarząd
- Jakie zapisy w umowach minimalizują ryzyko zarządu
15.00 – Zakończenie szkolenia
Metody
SZKOLENIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o naszą platformę
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Wysoki poziom szkolenia, poruszono wiele istotnych kwestii, które w rzeczywistości mają miejsce a nie są czysto-kazusy.
Szkolenie przeprowadzone profesjonalnie zarówno pod kątem doboru ekspertów jak i opracowania materiałów szkoleniowych. Bardzo dobra organizacja.
Szkolenie było bardzo dobre. Pierwsze szkolenie które dało mi bardzo wiele wiedzy fachowej. Świetni wykładowcy.
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Anna Chmielewska
Project Manager
a.chmielewska@langas.pl
22 696 80 22
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘ