Menadżer bez zarzutu (karnego ani cywilnego)
Kontakty z administracją publiczną - prawo pracy – umowy – dokumentacja – RODO - odpowiedzialność
KOMPETENCJE MENADŻERSKIE
Nieznajomość prawa szkodzi
Każdy student prawa zna opowieść o egzaminie, podczas którego profesor kazał zdającemu podejść do okna i powiedzieć co widzi.
- Samochody, ludzi, domy stojące przy ulicy…
- Dziękuję, ocena niedostateczna.
Taki dialog powtarzał się z kilkoma kolejnymi studentami, aż trafił się jeden, który odpowiedział:
- Podmioty prawa wchodzą ze sobą w stosunki prawne.
Właśnie: chodzi nie tylko o wiedzę, ale przede wszystkim o sposób myślenia o świecie.
Dzisiejsze zarządzanie firmą to spacer po polu minowym, zaś menedżerowie mają w tym zakresie szczególnie trudne zadanie, ponieważ muszą łączyć kompetencje ekonomiczne, psychologiczne, marketingowe, często technologiczne, a obecnie także prawne.
Zarządzanie wymaga od menedżerów znajomości wielu dziedzin prawa, które na dodatek ciągle się zmieniają.
Jak się poruszać w tym gąszczu? W jaki sposób postępować, aby nie narazić siebie osobiście (np. z tytułu naruszenia praw pracowniczych lub osobistych) lub firmy (np. z tytułu naruszenia praw środowiskowych lub regulacji AML) na odpowiedzialność karną lub cywilną (finansową)?
Celem naszego szkolenia jest przekazanie menadżerom praktycznej wiedzy z czterech dziedzin prawa: prawa pracy, prawa administracyjnego, prawa cywilnego i handlowego, których znajomość w podstawowym zakresie niezbędna jest w pracy każdego menedżera.
Pokażemy najczęściej spotykane i bezpieczne rozwiązania, pozwalające ograniczyć odpowiedzialność w życiu gospodarczym, zaś praktyczna analiza dokumentów i case’ów podczas szkolenia pozwoli na zachowanie zimnej krwi „w prawdziwym życiu”.
Chcesz zabezpieczyć interesy firmy oraz swoje i ustrzec się przed sankcjami za nieprzestrzeganie obowiązujących przepisów? Zapraszamy na szkolnie będące pigułką wiedzy z zakresu najważniejszych aspektów prawa dla kadry zarządzającej.
Korzyści:
- otrzymasz instrukcję w zakresie zasad korespondencji z organami administracji publicznej i sądami
- poznasz kluczowe kwestie z zakresu prawa pracy oraz umów cywilnoprawnych
- dowiesz się kiedy i w jakich okolicznościach może być stosowany monitoring
- poznasz kruczki prawne, których nieznajomość najczęściej powoduje uchybienia
- dowiesz się jak zabezpieczyć się przed odpowiedzialnością cywilną, karną, administracyjną oraz na gruncie kodeksu pracy
Uczestnicy
Szkolenie skierowane jest do menedżerów, którzy mają do czynienia (bezpośrednio lub pośrednio) z prawem i potrzebują podstawowej wiedzy i umiejętności prawych, w szczególności dla:
- właścicieli firm,
- wspólników w spółkach osobowych i kapitałowych,
- dyrektorów działów,
- specjalistów i pracowników działów nie-prawnych,
- pracowników działów prawnych, którzy odczuwają potrzebę ugruntowania i usystematyzowania wiedzy z wybranych zagadnień prawa pracy, prawa cywilnego i handlowego,
- menedżerów, którzy potrzebują dokształcić się z zagadnień prawnych, aby móc sprawnie i bezpiecznie zarządzać i kierować zespołami.
Program:
4 listopada 2021
9.15 – logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
9.30 – rozpoczęcie szkolenia
KONTAKTY Z ADMINISTRACJĄ PUBLICZNĄ I SĄDAMI
- zasady kontaktów z administracją publiczną i sądami
- terminy – sposób liczenia, zwykłe i zawite
- prawa strony w postępowaniu administracyjnym
- zasady prowadzenia kontroli
- korespondencja w relacji z organami administracji publicznej i sądami
PRAWO PRACY I UMOWY CYWILNOPRAWNE
- różnica pomiędzy umową o pracę i umową cywilnoprawną, osoby samozatrudnione
- umowa o zakazie konkurencji
- polecenia służbowe i nadgodziny
- odpowiedzialność pracownika i pracodawcy
- rozwiązanie umowy o pracę
- mobbing i dyskryminacja
ZAWIERANIE I NEGOCJOWANIE UMÓW, ZABEZPIECZANIE UMÓW
- prawa i obowiązki stron w procesie negocjacji
- tajemnica przedsiębiorstwa w praktyce
- kiedy umowa zostaje zawarta?
- terminy płatności i odsetki, określenie ceny
- list intencyjny, umowa przedwstępna i umowa ostateczna
- oferta – odrębny tryb zawierania umów
- wypowiedzenie, odstąpienie i rozwiązanie umowy – różnice i skutki prawne
DOKUMENTACJA W PRZEDSIĘBIORSTWIE
- czym jest dokument w prawie polskim?
- formy czynności prawnej
- faktura – dokument podlegający szczególnej ochronie
- podstawowe okresy przechowywania dokumentacji
- emaile – czy wywołują skutki prawne?
- podpisy, pieczątki, faksymile, scany i inne praktyki przy sporządzaniu dokumentacji
RODO – KLIENCI I PRACOWNICY
- legalność i zakres przetwarzania danych
- obowiązek informacyjny wobec pracowników i wobec klientów
- COVID a zbieranie dodatkowych danych
- monitoring – kiedy i w jakich okolicznościach może być stosowany
- obowiązek brakowania dokumentów zawierających dane osobowe
- obowiązek informowania o naruszeniach
- niebezpieczeństwo kontroli, kary, przesłanki
ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI MANAGERA I CZŁONKA ZARZĄDU
- odpowiedzialność na gruncie prawa pracy
- odpowiedzialność cywilna
- odpowiedzialność karna
- administracyjne kary pieniężne
15.30 – Zakończenie szkolenia
Metody:
Szkolenie prowadzone w formie:
- warsztatów z wykorzystaniem analiz indywidualnych,
- ćwiczeń grupowych,
- dyskusji,
- analizy doświadczeń.
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 00
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘ