26—27 wrzesnia 2022R., Regent Warsaw Hotel

Prawo dla działu zakupów z uwzględnieniem nowelizacji 2022

Kontrakty zakupowe, gwarancje, odszkodowania, reklamacje, zabezpieczanie transakcji, renegocjacje umów z dostawcą

Pobierz Broszurę ZAREZERWUJ MIEJSCE

PRAWO, ZAKUPY

Jedną z kluczowych kompetencji działów zakupów jest znajomość prawa i praktyk rynkowych, które dają przewagę w procuremencie. Dlaczego? Dział zakupów odpowiada za dobrze wynegocjowaną umowę, czyli m.in. gwarantującą bezpieczeństwo dostaw i warunków transakcji.

Z praktyki (także sądowej) wynika, że większość kontraktów nie chroni dobrze interesów stron oraz wykonania i rozliczenia umowy. Nasi eksperci – prawnicy z wieloletnim doświadczeniem w krajowych i międzynarodowych transakcjach zakupowych – pokażą najskuteczniejsze rozwiązania prawne dla procurementu: zasady ustalania warunków umów, klauzul, rozliczania i odstępowania od umów, gwarancji i skutecznego oddziaływania na dostawcę podczas prowadzenia rozmów negocjacyjnych.

Korzyści

  • Jak przygotować niezbędną dokumentację kontraktową?
  • Jak negocjować warunki umowy i jak ją renegocjować?
  • Jakie umowy stosować i jak je przygotować?
  • Jak zawierać bezpieczne e-umowy?
  • Jakie zabezpieczenia wprowadzać w umowach?
  • Jakie są skutki prawne konkretnych zapisów zabezpieczających?
  • Jak rozwiązywać umowy i dochodzić swoich praw?
  • Jak dochodzić swoich praw w trudnej sytuacji kontraktowej?

Uczestnicy

  • Dyrektorzy, Kierownicy, Menedżerowie Zakupów, Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw,
  • Kierownicy Zaopatrzenia, Kierownicy Organizacji i Logistyki,
  • Kierownicy produkcji chcących poszerzyć swoją wiedzę
    w zakresie procesu zakupów

Program

DZIEŃ 1 / 26 WRZEŚNIA 2022

09.30 – Rejestracja uczestników, kawa i herbata
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia

Ekspert: mec. Romana Pietruk

KLUCZOWE ASPEKTY PRAWNE W ZAKUPACH, KONSTRUOWANIE UMOWY, DOKUMENTACJA KONTRAKTOWA, RENEGOCJACJE WARUNKÓW UMÓW

Odpowiedzialność kontraktowa, reprezentacja w umowie, badanie sytuacji kontrahenta

  • Dokumenty od dostawcy i ich wiarygodność
  • Należyta staranność przy badaniu kontrahenta
  • Reprezentacja, a zakres odpowiedzialności dostawcy
  • Prawidłowa reprezentacja stron w umowie handlowej
  • Odpowiedzialność osób podpisujących kontrakty
  • Jaki sformułować pełnomocnictwo?
  • Jakie prawa i obowiązki mają strony negocjacji?
  • Jak zabezpieczać własne interesy w negocjacjach z dostawcą?
  • Konsekwencje niezachowania lojalności przy negocjacjach
  • Udostępnianie informacji przyszłemu dostawcy, NDA
  • Umowa przedwstępna i LOI

KONSTRUOWANIE UMOWY ZAKUPOWEJ, DOKUMENTACJA KONTRAKTOWA, INTERPRETACJA ZAPISÓW PROPONOWANYCH PRZEZ KONTRAHENTA

Jakie warunki powinna spełniać umowa handlowa?

  • Czynności prawne w kontraktowaniu
  • Zapytanie ofertowe. Jakie są stałe elementy umów?
  • Oferta – treść, zapisy, skutki
  • Ogólne warunki zakupów/sprzedaży – co wiąże?
  • Co pojawia się w dobrych umowach?
  • Język umów, formy zawierania umów
  • Określanie obowiązków i uprawnień stron
  • Jakie błędy najczęściej zawierają umowy?
  • Od kiedy umowa jest ważna i kiedy wchodzi w życie?
  • Załączniki w umowach
  • Case study: Skutki zawarcia umowy. Jakie rozwiązania stosować?

USTAWA O PRZECIWDZIAŁANIU NADMIERNYM OPÓŹNIENIOM W TRANSAKCJACH HANDLOWYCH

Zmiany w przepisach i kluczowy wpływ na zakupy

  • Jakie terminy płatności mogą być stosowane?
  • Nowe wysokości odsetek ustawowych i wyłączność stosowania
  • Nowe obowiązki dużych przedsiębiorców i nowe konieczne zapisy w umowach
  • Nowy obowiązek sporządzenia i zgłoszenia sprawozdania o stosowanych terminach zapłaty
  • Nowe postępowanie prowadzone przez UOKiK  w sprawie nadmiernego opóźniania się w płatnościach
  • Kary administracyjne za nadmierne opóźnianie się w płatnościach

WPROWADZANIE ZMIAN DO UMÓW WYKONYWANYCH, RENEGOCJACJE.

Jak przeprowadzić skutecznie zmianę w umowie?

  • W jaki sposób przebiega tzw. uzdrawianie umowy?
  • Kiedy przeprowadza się uzdrawianie umów?
  • Jak przeprowadzić uzdrawianie umowy od strony formalnej? Wprowadzanie zmian do wykonywanej umowy – aneksowanie, klauzule
  • Jak renegocjować warunki kontraktu?

FORMA DOKUMENTOWA I ELEKTRONICZNA CZYNNOŚCI PRAWNYCH

Jakie obowiązują formy czynności prawnych?

  • Czym jest dokument? Czy forma elektroniczna to dokument?
  • Oświadczenie woli w postaci dokumentu
  • Zastrzeganie formy pisemnej, dokumentowej albo elektronicznej
  • Umowa pomiędzy przedsiębiorcami bez formy pisemnej
  • Uzupełnienie lub zmiana umowy
  • Kiedy czynność prawna jest nieważna?

15.00 – Zakończenie pierwszego dnia szkolenia

DZIEŃ 2 / 27 WRZEŚNIA 2022

9.30 – Rejestracja uczestników, kawa i herbata
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia

Ekspert: mec. Monika Drab

CENY, ODSZKODOWANIA, GWARANCJE, ODBIÓR WYKONANEJ UMOWY

CENA W KONTRAKTACH ZAKUPOWYCH

Prawne aspekty zarządzania ceną w kontraktach zakupowych

  • Wartość przedmiotu umowy
  • Wpływ warunków handlowych na cenę
  • Elementy nie będące kosztami produkcji, a wpływające na ceny: termin realizacji umowy, opcje terminowe, termin płatności, forma płatności, gwarancje dobrego wykonania, kary, odszkodowania, czas gwarancji

SPOSOBY ZABEZPIECZANIA KONTRAKTÓW ZAKUPOWYCH

Jak tworzyć zapisy zabezpieczające wykonanie umowy?

  • Zabezpieczenie płatności: zaliczka, zadatek, przedpłata
  • Zabezpieczenie wykonania umowy – zasady ogólne
  • Sposoby zabezpieczania: odsetki, kary umowne, zaliczka, zadatek
  • Szczególne formy „rozliczenia” umowy: potrącenie, cesja wierzytelności
  • Gwarancja i rękojmia w umowach handlowych

WYKONANIE UMOWY PRZEZ DOSTAWCĘ

Odpowiedzialność dostawcy, nowelizacja przepisów w zakresie gwarancji, wady towaru, kary i odszkodowania

  • Tryb odbioru wykonania umowy
  • Jakie są konsekwencje zachowania dostawcy i kupca podczas odbioru wykonania umowy?
  • Ograniczenia dowodowe w zakresie stwierdzenia wykonania umowy dozwolone przez prawo
  • Kary i odszkodowania w umowach
  • Czy naliczanie kar i odszkodowań może być oparte na innych podstawach, niż postanowienia umowy?
  • Możliwości zwiększenia i zmniejszenia odpowiedzialności dostawcy
  • Nowa definicja pojęcia „wady fizycznej”
  • Modyfikacja uprawnień kupującego do żądania obniżenia ceny
  • W jakich sytuacjach i w jaki sposób kupujący będzie mógł  dokonać jednostronnego obniżenia ceny?
  • Zmiana przepisów o gwarancji przy sprzedaży

KLAUZULE BEZPIECZEŃSTWA W KONTRAKTACH HANDLOWYCH

Jakie rodzaje zabezpieczania umów stosować i kiedy?

  • Klauzule zabezpieczające wykonanie umowy – ryzyko w zastosowaniu, preferowana treść
  • Klauzule bezpieczeństwa – ograniczenie i wyłączenie odpowiedzialności, wyłączność, kontrola zakładu kontrahenta
  • Klauzule poufności

15.00 – Zakończenie szkolenia

Metody:

 Szkolenie ma formę wykładowo-warsztatową. Ćwiczenia, analizy przykładów biznesowych, narzędzi zakupowych mają wspierać uczestników w budowaniu nowych kompetencji zawodowych.

Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:

Dobrze wykorzystany czas. Dużo nowych informacji, przekazanych w przystępny sposób. Wykładowca – bardzo duży plus, zresztą nie po raz pierwszy.

Agnieszka Bargieł

KIEROWNIK BIURA ZARZĄDU, KOKSOWNIA CZĘSTOCHOWA NOWA SP. Z O.O.

Szkolenie bardzo merytoryczne i doskonale przygotowane. Zdobyte informacje będą mim bardzo pomocne w wykonywaniu obowiązków służbowych.

Joanna Skóra

KOORDYNATOR, DB CARGO POLSKA S.A.

Cena, termin, miejsce:

TERMIN:

26—27 wrzesnia 2022R.

Sprawdź inne terminy szkolenia

MIEJSCE SZKOLENIA:

ul. Belwederska 23, Regent Warsaw Hotel

Zobacz centrum konferencyjne

CENA:

Zgłoszenie do 05/09/2022: 1 970 PLN + 23% VAT - Obniżasz koszt o 9%

Cena zawiera:
udział w szkoleniu dla 1 osoby
materiały dydaktyczne
certyfikat
lunch
przerwy kawowe

Cena nie zawiera:
Ceny noclegu Warsaw Regent Hotel
1os – 380 złoty + 23% VAT
2os – 420 złoty + 23% VAT
W cenę wliczone jest śniadanie, dostęp do internetu oraz Wellness Club Regent.

ZAREZERWUJ MIEJSCE
100% GWARANCJI SATYSFAKCJI
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!


Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.


Masz pytania?

Anna Chmielewska
project managner
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 00

SKONTAKTUJ SIĘ
Masz pytania?

Anna Chmielewska
project managner
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 00

Cena: 2 170 PLN + 23% VAT
Aktualna cena udziału:
1 970 PLN + 23% VAT
do zmiany ceny zostało 66 dni

Gwarancja:
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Inne terminy tego szkolenia

Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?

SKONTAKTUJ SIĘ

PODOBNE SZKOLENIA:

Prawo, Biuro Zarządu Nowe Prawo Zamówień Publicznych dla wykonawców
Nowe Prawo Zamówień Publicznych dla wykonawców
więcej
Prawo, Biuro Zarządu Zmiany w KSH dla Biura Zarządu
Zmiany w KSH dla Biura Zarządu
więcej
Prawo, Biuro Zarządu XVI Letnia Szkoła Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
XVI Letnia Szkoła Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
więcej
Prawo, Biuro Zarządu Certyfikowany specjalista ds. dokumentacji Biura Zarządu
Certyfikowany specjalista ds. dokumentacji Biura Zarządu
więcej
Prawo, Biuro Zarządu Prawne aspekty negocjacji ze związkami zawodowymi
Prawne aspekty negocjacji ze związkami zawodowymi
więcej

Z NASZYCH SZKOLEŃ KORZYSTAJĄ LIDERZY RYNKU