Prawo dla działu zakupów
Kontrakty zakupowe, gwarancje, odszkodowania, reklamacje, zabezpieczanie transakcji, renegocjacje umów z dostawcą
Pobierz Broszurę ZAREZERWUJ MIEJSCEPRAWO, ZAKUPY
Jedną z kluczowych kompetencji działów zakupów jest znajomość prawa i praktyk rynkowych, które dają przewagę w procuremencie.
Dlaczego?
Dział zakupów odpowiada za dobrze wynegocjowaną umowę, czyli m.in. gwarantującą bezpieczeństwo dostaw i warunków transakcji.
Z praktyki (także sądowej) wynika, że większość kontraktów nie chroni dobrze interesów stron oraz wykonania i rozliczenia umowy. Nasi eksperci – prawnicy z wieloletnim doświadczeniem w krajowych i międzynarodowych transakcjach zakupowych – pokażą najskuteczniejsze rozwiązania prawne dla procurementu: zasady ustalania warunków umów, klauzul, rozliczania i odstępowania od umów, gwarancji i skutecznego oddziaływania na dostawcę podczas prowadzenia rozmów negocjacyjnych.
Korzyści
Uczestnicząc w szkoleniu nauczysz się m.in.:
- Jak przygotować niezbędną dokumentację kontraktową?
- Jak negocjować warunki umowy i jak ją renegocjować?
- Jakie umowy stosować i jak je przygotować?
- Jak zawierać bezpieczne e-umowy?
- Jakie zabezpieczenia wprowadzać w umowach?
- Jakie są skutki prawne konkretnych zapisów zabezpieczających?
- Jak rozwiązywać umowy i dochodzić swoich praw?
- Jak dochodzić swoich praw w trudnej sytuacji kontraktowej?
Uczestnicy
- Dyrektorzy, Kierownicy, Menedżerowie Zakupów, Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw,
- Kierownicy Zaopatrzenia, Kierownicy Organizacji i Logistyki,
- Kierownicy produkcji chcących poszerzyć swoją wiedzę
w zakresie procesu zakupów
Program
DZIEŃ 1 / 11 marca 2021
09.30 – Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia
Ekspert: mec. Romana Pietruk
Kluczowe aspekty prawne w zakupach, konstruowanie umowy, dokumentacja kontraktowa, renegocjacje warunków umów
Odpowiedzialność kontraktowa, reprezentacja w umowie, badanie sytuacji kontrahenta
- Dokumenty od dostawcy i ich wiarygodność
- Należyta staranność przy badaniu kontrahenta
- Reprezentacja, a zakres odpowiedzialności dostawcy
- Prawidłowa reprezentacja stron w umowie handlowej
- Odpowiedzialność osób podpisujących kontrakty
- Jaki sformułować pełnomocnictwo?
- Jakie prawa i obowiązki mają strony negocjacji?
- Jak zabezpieczać własne interesy w negocjacjach z dostawcą?
- Konsekwencje niezachowania lojalności przy negocjacjach
- Udostępnianie informacji przyszłemu dostawcy, NDA
- Umowa przedwstępna i LOI
Konstruowanie umowy zakupowej, dokumentacja kontraktowa, interpretacja zapisów proponowanych przez kontrahenta
Jakie warunki powinna spełniać umowa handlowa?
- Czynności prawne w kontraktowaniu
- Zapytanie ofertowe. Jakie są stałe elementy umów?
- Oferta – treść, zapisy, skutki
- Ogólne warunki zakupów/sprzedaży – co wiąże?
- Co pojawia się w dobrych umowach?
- Język umów, formy zawierania umów
- Określanie obowiązków i uprawnień stron
- Jakie błędy najczęściej zawierają umowy?
- Od kiedy umowa jest ważna i kiedy wchodzi w życie?
- Załączniki w umowach
Case study: Skutki zawarcia umowy. Jakie rozwiązania stosować?
Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych
Zmiany w przepisach i kluczowy wpływ na zakupy
- Jakie terminy płatności mogą być stosowane?
- Nowe wysokości odsetek ustawowych i wyłączność stosowania
- Nowe obowiązki dużych przedsiębiorców i nowe konieczne zapisy w umowach
- Nowy obowiązek sporządzenia i zgłoszenia sprawozdania o stosowanych terminach zapłaty
- Nowe postępowanie prowadzone przez UOKiK w sprawie nadmiernego opóźniania się w płatnościach
- Kary administracyjne za nadmierne opóźnianie się w płatnościach
Wprowadzanie zmian do umów wykonywanych, renegocjacje.
Jak przeprowadzić skutecznie zmianę w umowie?
- W jaki sposób przebiega tzw. uzdrawianie umowy?
- Kiedy przeprowadza się uzdrawianie umów?
- Jak przeprowadzić uzdrawianie umowy od strony formalnej? Wprowadzanie zmian do wykonywanej umowy – aneksowanie, klauzule
- Jak renegocjować warunki kontraktu?
Forma dokumentowa i elektroniczna czynności prawnych
Jakie obowiązują formy czynności prawnych?
- Czym jest dokument? Czy forma elektroniczna to dokument?
- Oświadczenie woli w postaci dokumentu
- Zastrzeganie formy pisemnej, dokumentowej albo elektronicznej
- Umowa pomiędzy przedsiębiorcami bez formy pisemnej
- Uzupełnienie lub zmiana umowy
- Kiedy czynność prawna jest nieważna?
15.00 – Zakończenie dnia szkolenia
DZIEŃ 2 / 12 marca 2021
9.30 – Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia
Ekspert: mec. Monika Drab – Grotowska
CENY, ODSZKODOWANIA, GWARANCJE, ODBIÓR WYKONANEJ UMOWY
CENA W KONTRAKTACH ZAKUPOWYCH
Prawne aspekty zarządzania ceną w kontraktach zakupowych
- Wartość przedmiotu umowy
- Wpływ warunków handlowych na cenę
- Elementy nie będące kosztami produkcji, a wpływające na ceny: termin realizacji umowy, opcje terminowe, termin płatności, forma płatności, gwarancje dobrego wykonania, kary, odszkodowania, czas gwarancji
SPOSOBY ZABEZPIECZANIA KONTRAKTÓW ZAKUPOWYCH
Jak tworzyć zapisy zabezpieczające wykonanie umowy?
- Zabezpieczenie płatności: zaliczka, zadatek, przedpłata
- Zabezpieczenie wykonania umowy – zasady ogólne
- Sposoby zabezpieczania: odsetki, kary umowne, zaliczka, zadatek
- Szczególne formy „rozliczenia” umowy: potrącenie, cesja wierzytelności
- Gwarancja i rękojmia w umowach handlowych
WYKONANIE UMOWY PRZEZ DOSTAWCĘ
Odpowiedzialność dostawcy, nowelizacja przepisów w zakresie gwarancji, wady towaru, kary i odszkodowania
- Tryb odbioru wykonania umowy
- Jakie są konsekwencje zachowania dostawcy i kupca podczas odbioru wykonania umowy?
- Ograniczenia dowodowe w zakresie stwierdzenia wykonania umowy dozwolone przez prawo
- Kary i odszkodowania w umowach
- Czy naliczanie kar i odszkodowań może być oparte na innych podstawach, niż postanowienia umowy?
- Możliwości zwiększenia i zmniejszenia odpowiedzialności dostawcy
- Nowa definicja pojęcia „wady fizycznej”
- Modyfikacja uprawnień kupującego do żądania obniżenia ceny
- W jakich sytuacjach i w jaki sposób kupujący będzie mógł dokonać jednostronnego obniżenia ceny?
- Zmiana przepisów o gwarancji przy sprzedaży
KLAUZULE BEZPIECZEŃSTWA W KONTRAKTACH HANDLOWYCH
Jakie rodzaje zabezpieczania umów stosować i kiedy?
- Klauzule zabezpieczające wykonanie umowy – ryzyko w zastosowaniu, preferowana treść
- Klauzule bezpieczeństwa – ograniczenie i wyłączenie odpowiedzialności, wyłączność, kontrola zakładu kontrahenta
- Klauzule poufności
15.00 – Zakończenie 1. dnia szkolenia
Metody:
Szkolenie on-line
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o naszą platformę
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Dobrze wykorzystany czas. Dużo nowych informacji, przekazanych w przystępny sposób. Wykładowca – bardzo duży plus, zresztą nie po raz pierwszy.
Szkolenie bardzo merytoryczne i doskonale przygotowane. Zdobyte informacje będą mim bardzo pomocne w wykonywaniu obowiązków służbowych.
Cena, termin, miejsce:
TERMIN:
11—12 marca 2021R.
Sprawdź inne terminy szkoleniaMIEJSCE SZKOLENIA:
SZKOLENIE ON-LINE
Zobacz centrum konferencyjneCENA:
Zgłoszenie do 18/02/2021: 1 570 PLN - Obniżasz koszt o 16%
Zgłoszenie od 19/02/2021: 1 870 PLN
Cena zawiera:
udział w szkoleniu dla 1 osoby
materiały dydaktyczne
certyfikat
Uwagi:
Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom lub eduklik
Wymagania sprzętowe:
1. Wymagania przeglądarki w laptopie/komputerze stacjonarnym:
● Aktualne wersje przeglądarek Chrome, Firefox (aktualne tzn. że przeglądarka była aktualizowana przez ostatnie 2 lata)
● Przeglądarki: Safari, IE, Edge powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie. W takim wypadku należy skorzystać z Chrome lub Firefox.
2. Wymagania w telefonie/tablecie:
● Telefon z Androidem 6.0+ i korzystający z przeglądarki Chrome (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem Android)
● Telefon z system iOS 12.2+(iPhone) i przeglądarką Safari Mobile (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem iOS).
● Telefony ze starszymi systemami operacyjnymi na telefonach powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie.
● Podczas dołączania do pokoju, należy pozwolić aplikacji (będzie komunikat systemowy) na dostęp do mikrofonu.
3. Wymagania sieciowe:
● Dla uczestnika szkolenia: min. 2 Mbits/sek pobieranie (download) oraz 1 Mbits/sek wysyłanie (upload)
● Dla prezentującego wartość wysyłania(upload) min. 1 Mbits/sek , im większa wartość tym lepsza jakość prezentowanego obrazu/dźwięku.
● Można korzystać z Internetu w telefonie tzw. LTE
● W sieciach firmowych należy sprawdzić firewall i skontaktować się ze swoim działem IT i przekazać im następującą informację:
“Aplikacja do webinarów korzysta z portów TCP 80/443(HTTP/HTTPS) UDP 16384-32767 do WebRTC audio”
4. Wymagania fizyczne:
● Do słuchania webinaru potrzebny jest tylko głośnik/słuchawki w komputerze
● Do przesyłania dźwięku potrzebny jest mikrofon (polecamy zestaw słuchawki z mikrofon, które zapewniają lepszą jakość niż wbudowany mikrofon w komputerze)
● Kamera wbudowana w laptopa/telefon jest wystarczająca
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project managner
a.chmielewska@langas.pl
22 696 80 22
Aktualna cena udziału:
1 870 PLN
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘPODOBNE SZKOLENIA:
ZAUFAŁO NAM JUŻ 5000+ FIRM
OPINIE O NASZYCH SZKOLENIACH
Bardzo przydatne z punktu widzenia praktyki w działaniach organów spółek, zmian w przepisach i działalności Biura Zarządów.
Bogusław Bujak, PGE Elektrownia Opole S.A.
Jedno z najlepszych szkoleń na jakich byłam. Bardzo dużo case’ów.
Wioletta Bień, Boryszew ERG S.A.
Wysoki poziom wiedzy wykładowców, organizacja i obsługa na wysokim poziomie.,
Violetta Zydlewska, BUDOPOL S.A.