Prawo dla działu zakupów z uwzględnieniem nowelizacji
Kontrakty zakupowe, gwarancje, odszkodowania, reklamacje, zabezpieczanie transakcji, renegocjacje umów z dostawcą
Pobierz Broszurę ZAREZERWUJ MIEJSCEPRAWO, ZAKUPY
Jedną z kluczowych kompetencji działów zakupów jest znajomość prawa i praktyk rynkowych, które dają przewagę w procuremencie. Dlaczego?
Dział zakupów odpowiada za dobrze wynegocjowaną umowę, czyli m.in. gwarantującą bezpieczeństwo dostaw i warunków transakcji.
Z praktyki (także sądowej) wynika, że większość kontraktów nie chroni dobrze interesów stron oraz wykonania i rozliczenia umowy. Nasz ekspert– prawnik z wieloletnim doświadczeniem w krajowych i międzynarodowych transakcjach zakupowych – pokaże najskuteczniejsze rozwiązania prawne dla procurementu: zasady ustalania warunków umów, klauzul, rozliczania i odstępowania od umów, gwarancji i skutecznego oddziaływania na dostawcę podczas prowadzenia rozmów negocjacyjnych.
Korzyści
- Jak przygotować niezbędną dokumentację kontraktową?
- Jak negocjować warunki umowy i jak ją renegocjować?
- Jakie umowy stosować i jak je przygotować?
- Jak zawierać bezpieczne e-umowy?
- Jakie zabezpieczenia wprowadzać w umowach?
- Jakie są skutki prawne konkretnych zapisów zabezpieczających?
- Jak rozwiązywać umowy i dochodzić swoich praw?
- Jak dochodzić swoich praw w trudnej sytuacji kontraktowej?
Uczestnicy
- Dyrektorzy, Kierownicy, Menedżerowie Zakupów, Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw,
- Kierownicy Zaopatrzenia, Kierownicy Organizacji i Logistyki,
- Kierownicy produkcji chcących poszerzyć swoją wiedzę
w zakresie procesu zakupów
Program
20 LUTEGO 2025 R.
09.15 – Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
9.30 – Rozpoczęcie szkolenia
KLUCZOWE ASPEKTY PRAWNE W ZAKUPACH, KONSTRUOWANIE UMOWY, DOKUMENTACJA KONTRAKTOWA, RENEGOCJACJE WARUNKÓW UMÓW
Odpowiedzialność kontraktowa, reprezentacja w umowie, badanie sytuacji kontrahenta
- Dokumenty od dostawcy i ich wiarygodność
- Reprezentacja, a zakres odpowiedzialności dostawcy
- Prawidłowa reprezentacja stron w umowie handlowej
- Jaki sformułować pełnomocnictwo?
- Jakie prawa i obowiązki mają strony negocjacji?
- Jak zabezpieczać własne interesy w negocjacjach z dostawcą?
KONSTRUOWANIE UMOWY ZAKUPOWEJ, DOKUMENTACJA KONTRAKTOWA, INTERPRETACJA ZAPISÓW PROPONOWANYCH PRZEZ KONTRAHENTA
Jakie warunki powinna spełniać umowa handlowa?
- Zapytanie ofertowe. Jakie są stałe elementy umów?
- Oferta – treść, zapisy, skutki
- Ogólne warunki zakupów/sprzedaży – co wiąże?
- Określanie obowiązków i uprawnień stron
- Jakie błędy najczęściej zawierają umowy?
- Od kiedy umowa jest ważna i kiedy wchodzi w życie?
- Załączniki w umowach
USTAWA O PRZECIWDZIAŁANIU NADMIERNYM OPÓŹNIENIOM W TRANSAKCJACH HANDLOWYCH
Zmiany w przepisach i kluczowy wpływ na zakupy
- Jakie terminy płatności mogą być stosowane?
- Nowe wysokości odsetek ustawowych i wyłączność stosowania
- Nowe obowiązki dużych przedsiębiorców i nowe konieczne zapisy w umowach
- Nowy obowiązek sporządzenia i zgłoszenia sprawozdania o stosowanych terminach zapłaty
- Nowe postępowanie prowadzone przez UOKiK w sprawie nadmiernego opóźniania się w płatnościach
- Kary administracyjne za nadmierne opóźnianie się w płatnościach
CENA W KONTRAKTACH ZAKUPOWYCH
Prawne aspekty zarządzania ceną w kontraktach zakupowych
- Jakie terminy płatności mogą być stosowane?
- Wartość przedmiotu umowy
- Wpływ warunków handlowych na cenę
- Elementy nie będące kosztami produkcji, a wpływające na ceny: termin realizacji umowy, opcje terminowe, termin płatności, forma płatności, gwarancje dobrego wykonania, kary, odszkodowania, czas gwarancji
SPOSOBY ZABEZPIECZANIA KONTRAKTÓW ZAKUPOWYCH
Jak tworzyć zapisy zabezpieczające wykonanie umowy?
- Zabezpieczenie płatności: zaliczka, zadatek, przedpłata
- Zabezpieczenie wykonania umowy – zasady ogólne
- Sposoby zabezpieczania: odsetki, kary umowne, zaliczka, zadatek
- Szczególne formy „rozliczenia” umowy: potrącenie, cesja wierzytelności
- Gwarancja i rękojmia w umowach handlowych
WYKONANIE UMOWY PRZEZ DOSTAWCĘ
Odpowiedzialność dostawcy, nowelizacja przepisów w zakresie gwarancji, wady towaru, kary i odszkodowania
- Jakie są konsekwencje zachowania dostawcy i kupca podczas odbioru wykonania umowy?
- Kary i odszkodowania w umowach
- Czy naliczanie kar i odszkodowań może być oparte na innych podstawach, niż postanowienia umowy?
- Możliwości zwiększenia i zmniejszenia odpowiedzialności dostawcy
- Nowa definicja pojęcia „wady fizycznej”
- Modyfikacja uprawnień kupującego do żądania obniżenia ceny
- Zmiana przepisów o gwarancji przy sprzedaży
KLAUZULE BEZPIECZEŃSTWA W KONTRAKTACH HANDLOWYCH
Jakie rodzaje zabezpieczania umów stosować i kiedy?
- Klauzule zabezpieczające wykonanie umowy – ryzyko w zastosowaniu, preferowana treść
- Klauzule bezpieczeństwa – ograniczenie i wyłączenie odpowiedzialności, wyłączność, kontrola zakładu kontrahenta
- Klauzule poufności
15.30 – Zakończenie szkolenia
Metody:
Szkolenie ma formę wykładowo-warsztatową. Ćwiczenia, analizy przykładów biznesowych, narzędzi zakupowych mają wspierać uczestników w budowaniu nowych kompetencji zawodowych.
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Dobrze wykorzystany czas. Dużo nowych informacji, przekazanych w przystępny sposób. Wykładowca – bardzo duży plus, zresztą nie po raz pierwszy.
Szkolenie bardzo merytoryczne i doskonale przygotowane. Zdobyte informacje będą mim bardzo pomocne w wykonywaniu obowiązków służbowych.
Cena, termin, miejsce:
TERMIN:
20 lutego 2025R.
MIEJSCE SZKOLENIA:
SZKOLENIE ON - LINE
Zobacz centrum konferencyjneCENA:
Zgłoszenie do 30/01/2025: 1 370 PLN + 23% VAT - Obniżasz koszt o 18%
Cena zawiera:
udział w szkoleniu dla 1 osoby
materiały dydaktyczne
certyfikat
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project managner
a.chmielewska@langas.pl
+48 512 773 769
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project managner
a.chmielewska@langas.pl
+48 512 773 769
Aktualna cena udziału:
1 670 PLN + 23% VAT
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘPODOBNE SZKOLENIA:
Prawo dla działu zakupów - szkolenie zakupowe online
Znajomość prawa i praktyk rynkowych jest w zasadzie niezbędna dla uzyskania przewagi w procuremencie. Pracownicy działu zakupów odpowiadają bowiem za właściwie wynegocjowaną umowę. To ich działania gwarantują bezpieczeństwo dostaw oraz korzystne warunki zawieranych transakcji.
Jak wynika z obserwacji praktyki gospodarczej, większość zawieranych kontraktów nie zapewnia wystarczającej ochrony interesów stron umowy, w tym jej należytego wykonania i rozliczenia. Wszystkich, którzy chcą zredukować ryzyko wynikające ze źle zawartej umowy zapraszamy na szkolenie prawne uwzględniające nowelizację prawa dla działu zakupów z 2023 roku. Jest to szkolenie online, dzięki któremu bez wychodzenia z domu, poznasz najskuteczniejsze rozwiązania prawne dla procurementu. Dowiesz się wszystkiego na temat zasad ustalania warunków umów, klauzul, rozliczania kontraktów i odstępowania od nich, a także gwarancji oraz skutecznego wywierania wpływu na dostawcę w trakcie prowadzenia umów negocjacyjnych.
Kto i jak skorzysta na tym szkoleniu prawnym?
Szkolenie dla działu zakupów - korzyści
Biorąc udział w szkoleniu zakupowym dowiesz się, co wchodzi w skład niezbędnej dokumentacji kontraktowej oraz jak odpowiednio ją przygotować. Nasz ekspert wyjaśni również jak negocjować warunki zawieranych umów i jak je renegocjować. Co więcej, poznasz warianty umów, które warto stosować i dowiesz się jak poprawnie je przygotowywać. Na szkoleniu dla działu zakupów pokażemy ponadto jak w bezpieczny sposób zawierać e-umowy, jakie zabezpieczenia w umowach mają sens oraz jakie konsekwencje wynikają z konkretnych zapisów zabezpieczających.
To nie koniec! Na szkoleniu prawnym prowadzonym w formie online wyjaśnimy także, jak rozwiązywać umowy oraz skutecznie dochodzić swoich praw, również w przypadku trudnej sytuacji kontraktowej.
Dla kogo jest szkolenie zakupowe?
Szkolenie zakupowe online adresowane jest przede wszystkim do osób, sprawujących następujące stanowiska:
- Dyrektorzy, Kierownicy, Menedżerowie Zakupów, Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw,
- Kierownicy Zaopatrzenia, Kierownicy Organizacji i Logistyki,
- Kierownicy produkcji chcących poszerzyć swoją wiedzę w zakresie procesu zakupów
Jesteś kupcem i chcesz zapełnić swoje konto sukcesami? Dołącz do kolejnego naszego szkolenia zakupowego!
Program szkolenia online
Szkolenie prawne dla działu zakupów ma formę wykładowo-warsztatową. Praktyczne ćwiczenia i analizy przykładów ze świata biznesu mają stanowić wsparcie dla budowania nowych kompetencji zawodowych. Program szkolenia online podzielony został na bloki tematyczne, wśród których znajdziemy następujące:
- Kluczowe aspekty prawne w zakupach, konstruowanie umowy, dokumentacja kontraktowa, renegocjacje warunków umów
- Konstruowanie umowy zakupowej, dokumentacja kontraktowa, interpretacja zapisów proponowanych przez kontrahenta
- Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych
- Cena w kontraktach zakupowych
- Sposoby zabezpieczania kontraktów zakupowych
- Wykonanie umowy przez dostawcę
- Klauzule bezpieczeństwa w kontraktach handlowych
Sprawdź również pozostałe nasze szkolenia i konferencje!
Szkolenia i konferencje - Langas Group!