11—12 marca 2021R., SZKOLENIE ON-LINE

Prawo dla działu zakupów

Kontrakty zakupowe, gwarancje, odszkodowania, reklamacje, zabezpieczanie transakcji, renegocjacje umów z dostawcą

Pobierz Broszurę ZAREZERWUJ MIEJSCE w niższej cenie do 18.02.2021

PRAWO, ZAKUPY

Jedną z kluczowych kompetencji działów zakupów jest znajomość prawa i praktyk rynkowych, które dają przewagę w procuremencie.

Dlaczego?

Dział zakupów odpowiada za dobrze wynegocjowaną umowę, czyli m.in. gwarantującą bezpieczeństwo dostaw i warunków transakcji.
Z praktyki (także sądowej) wynika, że większość kontraktów nie chroni dobrze interesów stron oraz wykonania i rozliczenia umowy. Nasi eksperci – prawnicy z wieloletnim doświadczeniem w krajowych i międzynarodowych transakcjach zakupowych – pokażą najskuteczniejsze rozwiązania prawne dla procurementu: zasady ustalania warunków umów, klauzul, rozliczania i odstępowania od umów, gwarancji i skutecznego oddziaływania na dostawcę podczas prowadzenia rozmów negocjacyjnych.

Korzyści

Uczestnicząc w szkoleniu nauczysz się m.in.:

  • Jak przygotować niezbędną dokumentację kontraktową?
  • Jak negocjować warunki umowy i jak ją renegocjować?
  • Jakie umowy stosować i jak je przygotować?
  • Jak zawierać bezpieczne e-umowy?
  • Jakie zabezpieczenia wprowadzać w umowach?
  • Jakie są skutki prawne konkretnych zapisów zabezpieczających?
  • Jak rozwiązywać umowy i dochodzić swoich praw?
  • Jak dochodzić swoich praw w trudnej sytuacji kontraktowej?

Uczestnicy

  • Dyrektorzy, Kierownicy, Menedżerowie Zakupów, Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw,
  • Kierownicy Zaopatrzenia, Kierownicy Organizacji i Logistyki,
  • Kierownicy produkcji chcących poszerzyć swoją wiedzę
    w zakresie procesu zakupów

Program

DZIEŃ 1 / 11 marca 2021

09.30 – Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia

Ekspert: mec. Romana Pietruk

Kluczowe aspekty prawne w zakupach, konstruowanie umowy, dokumentacja kontraktowa, renegocjacje warunków umów

Odpowiedzialność kontraktowa, reprezentacja w umowie, badanie sytuacji kontrahenta

  • Dokumenty od dostawcy i ich wiarygodność
  • Należyta staranność przy badaniu kontrahenta
  • Reprezentacja, a zakres odpowiedzialności dostawcy
  • Prawidłowa reprezentacja stron w umowie handlowej
  • Odpowiedzialność osób podpisujących kontrakty
  • Jaki sformułować pełnomocnictwo?
  • Jakie prawa i obowiązki mają strony negocjacji?
  • Jak zabezpieczać własne interesy w negocjacjach z dostawcą?
  • Konsekwencje niezachowania lojalności przy negocjacjach
  • Udostępnianie informacji przyszłemu dostawcy, NDA
  • Umowa przedwstępna i LOI

 

Konstruowanie umowy zakupowej, dokumentacja kontraktowa, interpretacja zapisów proponowanych przez kontrahenta
Jakie warunki powinna spełniać umowa handlowa?

  • Czynności prawne w kontraktowaniu
  • Zapytanie ofertowe. Jakie są stałe elementy umów?
  • Oferta – treść, zapisy, skutki
  • Ogólne warunki zakupów/sprzedaży – co wiąże?
  • Co pojawia się w dobrych umowach?
  • Język umów, formy zawierania umów
  • Określanie obowiązków i uprawnień stron
  • Jakie błędy najczęściej zawierają umowy?
  • Od kiedy umowa jest ważna i kiedy wchodzi w życie?
  • Załączniki w umowach

Case study: Skutki zawarcia umowy. Jakie rozwiązania stosować?

 

Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych
Zmiany w przepisach i kluczowy wpływ na zakupy

  • Jakie terminy płatności mogą być stosowane?
  • Nowe wysokości odsetek ustawowych i wyłączność stosowania
  • Nowe obowiązki dużych przedsiębiorców i nowe konieczne zapisy w umowach
  • Nowy obowiązek sporządzenia i zgłoszenia sprawozdania o stosowanych terminach zapłaty
  • Nowe postępowanie prowadzone przez UOKiK  w sprawie nadmiernego opóźniania się w płatnościach
  • Kary administracyjne za nadmierne opóźnianie się w płatnościach

 

Wprowadzanie zmian do umów wykonywanych, renegocjacje.
Jak przeprowadzić skutecznie zmianę w umowie?

  • W jaki sposób przebiega tzw. uzdrawianie umowy?
  • Kiedy przeprowadza się uzdrawianie umów?
  • Jak przeprowadzić uzdrawianie umowy od strony formalnej? Wprowadzanie zmian do wykonywanej umowy – aneksowanie, klauzule
  • Jak renegocjować warunki kontraktu?

 

Forma dokumentowa i elektroniczna czynności prawnych
Jakie obowiązują formy czynności prawnych?

  • Czym jest dokument? Czy forma elektroniczna to dokument?
  • Oświadczenie woli w postaci dokumentu
  • Zastrzeganie formy pisemnej, dokumentowej albo elektronicznej
  • Umowa pomiędzy przedsiębiorcami bez formy pisemnej
  • Uzupełnienie lub zmiana umowy
  • Kiedy czynność prawna jest nieważna?

15.00 – Zakończenie dnia szkolenia

DZIEŃ 2 / 12 marca 2021

  9.30 – Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia

Ekspert: mec. Monika Drab – Grotowska

CENY, ODSZKODOWANIA, GWARANCJE, ODBIÓR WYKONANEJ UMOWY

CENA W KONTRAKTACH ZAKUPOWYCH

Prawne aspekty zarządzania ceną w kontraktach zakupowych

  • Wartość przedmiotu umowy
  • Wpływ warunków handlowych na cenę
  • Elementy nie będące kosztami produkcji, a wpływające na ceny: termin realizacji umowy, opcje terminowe, termin płatności, forma płatności, gwarancje dobrego wykonania, kary, odszkodowania, czas gwarancji

 

SPOSOBY ZABEZPIECZANIA KONTRAKTÓW ZAKUPOWYCH

Jak tworzyć zapisy zabezpieczające wykonanie umowy?

  • Zabezpieczenie płatności: zaliczka, zadatek, przedpłata
  • Zabezpieczenie wykonania umowy – zasady ogólne
  • Sposoby zabezpieczania: odsetki, kary umowne, zaliczka, zadatek
  • Szczególne formy „rozliczenia” umowy: potrącenie, cesja wierzytelności
  • Gwarancja i rękojmia w umowach handlowych

 

WYKONANIE UMOWY PRZEZ DOSTAWCĘ

Odpowiedzialność dostawcy, nowelizacja przepisów w zakresie gwarancji, wady towaru, kary i odszkodowania

  • Tryb odbioru wykonania umowy
  • Jakie są konsekwencje zachowania dostawcy i kupca podczas odbioru wykonania umowy?
  • Ograniczenia dowodowe w zakresie stwierdzenia wykonania umowy dozwolone przez prawo
  • Kary i odszkodowania w umowach
  • Czy naliczanie kar i odszkodowań może być oparte na innych podstawach, niż postanowienia umowy?
  • Możliwości zwiększenia i zmniejszenia odpowiedzialności dostawcy
  • Nowa definicja pojęcia „wady fizycznej”
  • Modyfikacja uprawnień kupującego do żądania obniżenia ceny
  • W jakich sytuacjach i w jaki sposób kupujący będzie mógł  dokonać jednostronnego obniżenia ceny?
  • Zmiana przepisów o gwarancji przy sprzedaży

 

KLAUZULE BEZPIECZEŃSTWA W KONTRAKTACH HANDLOWYCH

Jakie rodzaje zabezpieczania umów stosować i kiedy?

  • Klauzule zabezpieczające wykonanie umowy – ryzyko w zastosowaniu, preferowana treść
  • Klauzule bezpieczeństwa – ograniczenie i wyłączenie odpowiedzialności, wyłączność, kontrola zakładu kontrahenta
  • Klauzule poufności

15.00 – Zakończenie 1. dnia szkolenia

Metody:

Szkolenie on-line

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o naszą platformę
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat

Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:

Dobrze wykorzystany czas. Dużo nowych informacji, przekazanych w przystępny sposób. Wykładowca – bardzo duży plus, zresztą nie po raz pierwszy.

Agnieszka Bargieł

KIEROWNIK BIURA ZARZĄDU, KOKSOWNIA CZĘSTOCHOWA NOWA SP. Z O.O.

Szkolenie bardzo merytoryczne i doskonale przygotowane. Zdobyte informacje będą mim bardzo pomocne w wykonywaniu obowiązków służbowych.

Joanna Skóra

KOORDYNATOR, DB CARGO POLSKA S.A.

Zdobądź know-how, które poznało już XX firm:

Cena, termin, miejsce:

TERMIN:

11—12 marca 2021R.

Sprawdź inne terminy szkolenia

MIEJSCE SZKOLENIA:

SZKOLENIE ON-LINE

Zobacz centrum konferencyjne

CENA:

Zgłoszenie do 18/02/2021: 1 570 PLN - Obniżasz koszt o 16%
Zgłoszenie od 19/02/2021: 1 870 PLN

Cena zawiera:
udział w szkoleniu dla 1 osoby
materiały dydaktyczne
certyfikat

Uwagi:
Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom lub eduklik

Wymagania sprzętowe:
1. Wymagania przeglądarki w laptopie/komputerze stacjonarnym:
● Aktualne wersje przeglądarek Chrome, Firefox (aktualne tzn. że przeglądarka była aktualizowana przez ostatnie 2 lata)
● Przeglądarki: Safari, IE, Edge powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie. W takim wypadku należy skorzystać z Chrome lub Firefox.

2. Wymagania w telefonie/tablecie:
● Telefon z Androidem 6.0+ i korzystający z przeglądarki Chrome (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem Android)
● Telefon z system iOS 12.2+(iPhone) i przeglądarką Safari Mobile (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem iOS).
● Telefony ze starszymi systemami operacyjnymi na telefonach powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie.
● Podczas dołączania do pokoju, należy pozwolić aplikacji (będzie komunikat systemowy) na dostęp do mikrofonu.

3. Wymagania sieciowe:
● Dla uczestnika szkolenia: min. 2 Mbits/sek pobieranie (download) oraz 1 Mbits/sek wysyłanie (upload)
● Dla prezentującego wartość wysyłania(upload) min. 1 Mbits/sek , im większa wartość tym lepsza jakość prezentowanego obrazu/dźwięku.
● Można korzystać z Internetu w telefonie tzw. LTE
● W sieciach firmowych należy sprawdzić firewall i skontaktować się ze swoim działem IT i przekazać im następującą informację: “Aplikacja do webinarów korzysta z portów TCP 80/443(HTTP/HTTPS) UDP 16384-32767 do WebRTC audio”

4. Wymagania fizyczne:
● Do słuchania webinaru potrzebny jest tylko głośnik/słuchawki w komputerze
● Do przesyłania dźwięku potrzebny jest mikrofon (polecamy zestaw słuchawki z mikrofon, które zapewniają lepszą jakość niż wbudowany mikrofon w komputerze)
● Kamera wbudowana w laptopa/telefon jest wystarczająca


ZAREZERWUJ MIEJSCE w niższej cenie do 18.02.2021
100% GWARANCJI SATYSFAKCJI
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!


Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.


Masz pytania?

Anna Chmielewska
project managner
a.chmielewska@langas.pl
22 696 80 22

SKONTAKTUJ SIĘ
Masz pytania?

Anna Chmielewska
project managner
a.chmielewska@langas.pl
22 696 80 22

Cena: 1 870 PLN
Aktualna cena udziału:
1 570 PLN
do zmiany ceny zostało 85 dni

Gwarancja:
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Inne terminy tego szkolenia

Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?

SKONTAKTUJ SIĘ

PODOBNE SZKOLENIA:

On-line Asystent Zarządu i Rady Nadzorczej
Asystent Zarządu i Rady Nadzorczej
więcej
On-line Agile w zakupach
Agile w zakupach
więcej
On-line Zaawansowany Certyfikowany Compliance Oficer CCO 2
Zaawansowany Certyfikowany Compliance Oficer CCO 2
więcej
On-line Zarządzanie stresem wg Wojciecha Eichelbergera
Zarządzanie stresem wg Wojciecha Eichelbergera
więcej
On-line Szkoła Copywritingu z Pawłem Tkaczykiem
Szkoła Copywritingu z Pawłem Tkaczykiem
więcej

ZAUFAŁO NAM JUŻ 5000+ FIRM

OPINIE O NASZYCH SZKOLENIACH

Bardzo przydatne z punktu widzenia praktyki w działaniach organów spółek, zmian w przepisach i działalności Biura Zarządów.
Bogusław Bujak, PGE Elektrownia Opole S.A.

Jedno z najlepszych szkoleń na jakich byłam. Bardzo dużo case’ów.
Wioletta Bień, Boryszew ERG S.A.

Wysoki poziom wiedzy wykładowców, organizacja i obsługa na wysokim poziomie.,
Violetta Zydlewska, BUDOPOL S.A.