PRAWO, ZARZĄD

Wobec pandemii COVID-19 większość najemców oraz wynajmujących spotkała się z problemami w realizacji umowy najmu na dotychczasowych zasadach.

W trakcie szkolenia odpowiemy na najbardziej istotne pytania z punktu widzenia najemców i wynajmujących oraz przeanalizujemy rozwiązania prawne, jakie można zastosować każda ze stron wobec zaistniałej sytuacji.

Szczególną uwagę zwrócimy na zagadnienia, które interesują teraz wszystkich najbardziej, czyli  znaczny spadek dochodów najemcy, opóźnienia w płatnościach, możliwości windykacyjne, renegocjacja czynszu, możliwość powołania się na klauzulę siły wyższej, istotna zmiana okoliczności.

Korzyści

  • Jak na gruncie przepisów i umowy najmu należy klasyfikować pandemię COVID-19?
  • Jakie kroki powinien podjąć wynajmujący, a jakie najemca?
  • Jakie rozwiązania problemów związanych z umową najmu można zastosować w praktyce?

Uczestnicy

  • najemcy powierzchni w budynkach o przeznaczeniu komercyjnym
  • dyrektorzy administracyjni odpowiedzialni za warunki wynajmu powierzchni komercyjnych
  • pracownicy biur nieruchomości
  • właściciele i zarządcy nieruchomości komercyjnych
  • inne osoby związane z rynkiem nieruchomości

Program

14 PAŹDZIERNIKA 2020

8.30      logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
9.00      rozpoczęcie szkolenia

 

UMOWA NAJMU A STAN EPIDEMII

  • Kodeks cywilny i zapisy umowy a stan epidemii
  • Siła wyższa oraz nadzwyczajna zmiana okoliczności
  • Klauzula rewizji ceny, rozliczenie czynszu i opłat eksploatacyjnych
  • Czy istnieje możliwość wypowiedzenia lub odstąpienia z powodu stanu epidemii?
  • Upadłość lub likwidacja a umowa najmu

KLUCZOWE ZAPISY UMOWNE W NAJMIE KOMERCYJNYM

  • Zasady najmu powierzchni komercyjnych
  • Klauzule wyłączności
  • Zawieranie umowy najmu komercyjnego, czyli na co uważać zawierając umowę najmu?
  • Jakie załączniki powinny znaleźć się w umowie najmu i dlaczego?
  • Przedmiot umowy najmu, czyli co możemy wynająć i do czego możemy zastosować umowę najmu?
  • Case study : Zasady tworzenie umów najmu lokali komercyjnych.

WSPÓŁPRACA PRZY NAJMNIE KOMERCYJNYM I NEGOCJOWANIE UMÓW NAJMU

  • Sporne kwestie negocjacyjne a zapisy w umowach
  • Specyficzne uregulowania w umowach
  • Dokonywanie czynności prawnych a reprezentacja stron umowy
  • Dokumentacja przedkontraktowa
  • Case study : Zabezpieczenie interesów dwóch stron w klauzulach umownych

PRAKTYCZNE WYKORZYSTANIE UMÓW NAJMU KOMERCYJNEGO

  • Umowy pre-lease, czyli na co zwrócić szczególną uwagę podpisując umowę najmu zanim inwestycja zostanie sfinalizowana?
  • Umowy zawierane na czas określony i na czas nieokreślony – wskazówki dla najemcy i wynajmującego
  • Ograniczenia możliwości rozwiązania umowy najmu – podstawy umowne i ustawowe
  • Najczęstsze błędy i niedopatrzenia w umowach najmu
  • Case study : Jak poprawnie sporządzić aneks do umowy najmu?

ROZLICZANIE UMÓW KOMERCYJNYCH

  • Obliczania czynszu i jego waloryzacji – praktyczne wskazówki
  • Naliczanie i rozliczanie opłat eksploatacyjnych. Czy płaty eksploatacyjne płacone przez najemcę są przychodem wynajmującego?
  • Zasady rozliczenia między wynajmującym a najemcą
  • Czy otrzymanie przez wynajmującego kaucji za najem lokalu pociąga za sobą odpowiedzialność zapłaty podatku VAT?

ASPEKTY UMOWNE DOTYCZĄCE POWIERZCHNI WSPÓLNYCH

  • Sporne kwestie związane z wykorzystywaniem powierzchni wspólnych
  • Praktyczne uregulowania zapisów powierzchni wspólnych

RYZYKO UMÓW NAJMU I DOCHODZENIE ROSZCZEŃ

  • Niebezpieczne rozwiązania z punktu widzenia najemców
  • Dochodzenie roszczeń i terminy przedawnienia
  • Kiedy najemca może wypowiedzieć umowę?
  • Co się dzieje z umową najmu w przypadku upadłości wynajmującego?
  • Jakie uprawnienia przysługują najemcy w przypadku wykrycia wad lokalu? 

15.00 zakończenie szkolenia

Metody:

Szkolenie on-line

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o dedykowaną platformę
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat

Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:

Dobrze wykorzystany czas. Dużo nowych informacji, przekazanych w przystępny sposób. Wykładowca – bardzo duży plus, z resztą nie po raz pierwszy.

Agnieszka Bargieł

Kierownik Biura Zarządu, Koksownia Częstochowa Nowa Sp. z o.o.

Szkolenie bardzo merytoryczne i doskonale przygotowane. Zdobyte informacje będą mim bardzo pomocne w wykonywaniu obowiązków służbowych.

Joanna Skóra

Koordynator, DB Cargo Polska S.A.

Zdobądź know-how, które poznało już ponad 180 firm:

Cena, termin, miejsce:

TERMIN:

14 października 2020R.

MIEJSCE SZKOLENIA:

SZKOLENIE ON-LINE

Zobacz centrum konferencyjne

CENA:

Zgłoszenie do 24/09/2020: 870 PLN - Obniżasz koszt o 26%
Zgłoszenie do 25/09/2020: 1 170 PLN

Cena zawiera:
udział w szkoleniu dla jednej osoby
materiały
certyfikat

Uwagi:
Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom lub eduklik

Wymagania sprzętowe:
1. Wymagania przeglądarki w laptopie/komputerze stacjonarnym:
● Aktualne wersje przeglądarek Chrome, Firefox (aktualne tzn. że przeglądarka była aktualizowana przez ostatnie 2 lata)
● Przeglądarki: Safari, IE, Edge powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie. W takim wypadku należy skorzystać z Chrome lub Firefox.

2. Wymagania w telefonie/tablecie:
● Telefon z Androidem 6.0+ i korzystający z przeglądarki Chrome (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem Android)
● Telefon z system iOS 12.2+(iPhone) i przeglądarką Safari Mobile (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem iOS).
● Telefony ze starszymi systemami operacyjnymi na telefonach powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie.
● Podczas dołączania do pokoju, należy pozwolić aplikacji (będzie komunikat systemowy) na dostęp do mikrofonu.

3. Wymagania sieciowe:
● Dla uczestnika szkolenia: min. 2 Mbits/sek pobieranie (download) oraz 1 Mbits/sek wysyłanie (upload)
● Dla prezentującego wartość wysyłania(upload) min. 1 Mbits/sek , im większa wartość tym lepsza jakość prezentowanego obrazu/dźwięku.
● Można korzystać z Internetu w telefonie tzw. LTE
● W sieciach firmowych należy sprawdzić firewall i skontaktować się ze swoim działem IT i przekazać im następującą informację: “Aplikacja do webinarów korzysta z portów TCP 80/443(HTTP/HTTPS) UDP 16384-32767 do WebRTC audio”

4. Wymagania fizyczne:
● Do słuchania webinaru potrzebny jest tylko głośnik/słuchawki w komputerze
● Do przesyłania dźwięku potrzebny jest mikrofon (polecamy zestaw słuchawki z mikrofon, które zapewniają lepszą jakość niż wbudowany mikrofon w komputerze)
● Kamera wbudowana w laptopa/telefon jest wystarczająca


ZAREZERWUJ MIEJSCE w niższej cenie do 24.09.2020
100% GWARANCJI SATYSFAKCJI
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!


Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.


Masz pytania?

Agnieszka Tworzyńska
project manager
a.tworzynska@langas.pl
226968022

SKONTAKTUJ SIĘ
Masz pytania?

Agnieszka Tworzyńska
project manager
a.tworzynska@langas.pl
226968022

Cena: 1 170 PLN
Aktualna cena udziału:
870 PLN
do zmiany ceny zostało 41 dni

Gwarancja:
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!

Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?

SKONTAKTUJ SIĘ

PODOBNE SZKOLENIA:

On-line Finanse dla niefinansistów
Finanse dla niefinansistów
więcej
On-line Dokumentacja biura zarządu od A do Z
Dokumentacja biura zarządu od A do Z
więcej
On-line Certyfikowany Compliance Oficer CCO 1
Certyfikowany Compliance Oficer CCO 1
więcej
On-line Certyfikowany AML Oficer poziom 2
Certyfikowany AML Oficer poziom 2
więcej
On-line Obowiązki instytucji związane z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
Obowiązki instytucji związane z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
więcej

ZAUFAŁO NAM JUŻ 5000+ FIRM

OPINIE O NASZYCH SZKOLENIACH

Bardzo przydatne z punktu widzenia praktyki w działaniach organów spółek, zmian w przepisach i działalności Biura Zarządów.
Bogusław Bujak, PGE Elektrownia Opole S.A.

Jedno z najlepszych szkoleń na jakich byłam. Bardzo dużo case’ów.
Wioletta Bień, Boryszew ERG S.A.

Wysoki poziom wiedzy wykładowców, organizacja i obsługa na wysokim poziomie.,
Violetta Zydlewska, BUDOPOL S.A.