Reklamacje, rękojmie i gwarancje
Prawa i obowiązki przedsiębiorców i konsumentów w procesie reklamacyjnym
Pobierz Broszurę ZAREZERWUJ MIEJSCEPRAWO, ZAKUPY
Jakie konkretne kroki podjąć, aby zapewnić szybkie i skuteczne rozpatrzenie reklamacji? Jak zminimalizować negatywne doświadczenia klienta, zabezpieczając jednocześnie interesy spółki?
Zapraszamy do udziału w szkoleniu poświęconym kluczowym prawnym aspektom procesu reklamacyjnego, rękojmi, gwarancji oraz nowości związanych z dyrektywą Omnibus po jej nowelizacji.
Korzyści
Dowiesz się m.in.:
- kiedy przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową,
- jakie zmiany dla przedsiębiorcy wprowadziła dyrektywa omnibus,
- jakie żądania przysługują kupującemu,
- jakie obowiązki ma przedsiębiorca w zakresie rozpatrzenia reklamacji,
- jakie są skutki odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej,
- jaka jest odpowiedzialność karna w sferze nowych wykroczeń w zakresie przyjęcia płatności.
Uczestnicy
- Menedżerowie i specjaliści ds. umów,
- Kierownicy i specjaliści ds. prawnych,
- Dyrektorzy ds. handlowych,
- Kierownicy i specjaliści ds. zakupów,
- Liderzy zespołów produkcyjnych
Program
29 STYCZNA 2025 R.
09.15 – Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
9.30 – Rozpoczęcie szkolenia
ZMIANA W ZAKRESIE SPRZEDAŻY I ROZPATRYWANIA REKLAMACJI DLA PRZEDSIĘBIORCY I DLA KONSUMENTA
- Różnice w procesie reklamacyjnym w przypadku złożenia reklamacji przez przedsiębiorcę lub konsumenta
- Czy osoba wpisana do CEiDG jest konsumentem?
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa
- Odebrania towaru – czy na koszt przedsiębiorcy?
- Kiedy konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru?
- Umowy zobowiązujące do przeniesienia własności towaru na konsumenta
- Zgodność towaru z umową a rękojmia
- Kiedy przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową?
- Żądanie naprawy lub wymiany a obowiązki przedsiębiorcy
- Kiedy można złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy?
- Gwarancja trwałości – warunki naprawy albo wymiany
- Umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
DYREKTYWA OMNIBUS – ZMIANY DLA PRZEDSIĘBIORCY
- Zasady organizowania promocji
- Dostosowanie ceny i oznaczanie ceny
- Opinie klientów i rekomendacje
- Platformy sprzedażowe
- Odpowiedzialność za wdrożenie dyrektywy Omnibus
ZŁOŻENIE REKLAMACJI I ŻĄDANIE KLIENTA WNIESIONE W RAMACH REKLAMACJI
- Forma składania reklamacji
- Jakie żądania przysługują kupującemu?
- Żądanie obniżenia ceny lub wymiana rzeczy
- Prawo odstąpienia od umowy
- Dostarczenie rzeczy przez kupującego
- Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy
- Zwolnienie konsumenta od kosztów
- Podstępne zatajenie wady przez sprzedającego
- Odesłanie rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo sprzedawcy
ROZPATRZENIE REKLAMACJI
- Obowiązek przyjęcia reklamacji
- Skutki niedopełnienia obowiązków przez przedsiębiorcę
- Obowiązek zwrotu płatności
- Obowiązek wymiany rzeczy wadliwej na wolną od wad lub usunięcie wady
- Zwrot kosztów dodatkowych
TOWARY Z ELEMENTAMI CYFROWYMI, TREŚCI CYFROWE LUB USŁUG CYFROWE
- Nowe pojęcia przy rozpatrywani reklamacji oraz nowe obowiązki
- Kompatybilność i interoperacyjność, komunikacja online
- Umowa na odległość a obowiązki dostawcy internetowej platformy handlowej
- Świadczenie spełnione przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
- Obowiązki informacyjne w zakresie prawa odstąpienia od umowy
- Skutki odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
NOWE PRZEPISY W ZAKRESIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
- Roszczenia regresowe do wcześniejszego sprzedawcy lub producenta
- Odpowiedzialność karna – nowe wykroczenie w zakresie przyjęcia płatności
- Decyzji UOKiK w sprawie nałożenia kary za naruszenie zakazu
- Zmiana ustawy o przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym
15.30 – Zakończenie szkolenia
Metody:
Szkolenie prowadzone w formie wykładów i dyskusji grupowych, analizy wybranych aktów prawnych oraz kazusów i orzecznictwa.
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Dobrze wykorzystany czas. Dużo nowych informacji, przekazanych w przystępny sposób. Wykładowca – bardzo duży plus, zresztą nie po raz pierwszy.
Szkolenie bardzo merytoryczne i doskonale przygotowane. Zdobyte informacje będą mim bardzo pomocne w wykonywaniu obowiązków służbowych.
Cena, termin, miejsce:
TERMIN:
29 stycznia 2025R.
MIEJSCE SZKOLENIA:
SZKOLENIE ON - LINE
Zobacz centrum konferencyjneCENA:
Zgłoszenie do 08/01/2025: 1 270 PLN + 23% VAT - Obniżasz koszt o 19%
Cena zawiera:
udział w szkoleniu dla 1 osoby
materiały dydaktyczne
certyfikat
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project managner
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 00
Cena: 1 570 PLN + 23% VAT
Aktualna cena udziału:
1 270 PLN + 23% VAT
do zmiany ceny zostało 65 dni
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘPODOBNE SZKOLENIA:
Prawo dla działu zakupów - szkolenie zakupowe online
Znajomość prawa i praktyk rynkowych jest w zasadzie niezbędna dla uzyskania przewagi w procuremencie. Pracownicy działu zakupów odpowiadają bowiem za właściwie wynegocjowaną umowę. To ich działania gwarantują bezpieczeństwo dostaw oraz korzystne warunki zawieranych transakcji.
Jak wynika z obserwacji praktyki gospodarczej, większość zawieranych kontraktów nie zapewnia wystarczającej ochrony interesów stron umowy, w tym jej należytego wykonania i rozliczenia. Wszystkich, którzy chcą zredukować ryzyko wynikające ze źle zawartej umowy zapraszamy na szkolenie prawne uwzględniające nowelizację prawa dla działu zakupów z 2023 roku. Jest to szkolenie online, dzięki któremu bez wychodzenia z domu, poznasz najskuteczniejsze rozwiązania prawne dla procurementu. Dowiesz się wszystkiego na temat zasad ustalania warunków umów, klauzul, rozliczania kontraktów i odstępowania od nich, a także gwarancji oraz skutecznego wywierania wpływu na dostawcę w trakcie prowadzenia umów negocjacyjnych.
Kto i jak skorzysta na tym szkoleniu prawnym?
Szkolenie dla działu zakupów - korzyści
Biorąc udział w szkoleniu zakupowym dowiesz się, co wchodzi w skład niezbędnej dokumentacji kontraktowej oraz jak odpowiednio ją przygotować. Nasz ekspert wyjaśni również jak negocjować warunki zawieranych umów i jak je renegocjować. Co więcej, poznasz warianty umów, które warto stosować i dowiesz się jak poprawnie je przygotowywać. Na szkoleniu dla działu zakupów pokażemy ponadto jak w bezpieczny sposób zawierać e-umowy, jakie zabezpieczenia w umowach mają sens oraz jakie konsekwencje wynikają z konkretnych zapisów zabezpieczających.
To nie koniec! Na szkoleniu prawnym prowadzonym w formie online wyjaśnimy także, jak rozwiązywać umowy oraz skutecznie dochodzić swoich praw, również w przypadku trudnej sytuacji kontraktowej.
Dla kogo jest szkolenie zakupowe?
Szkolenie zakupowe online adresowane jest przede wszystkim do osób, sprawujących następujące stanowiska:
- Dyrektorzy, Kierownicy, Menedżerowie Zakupów, Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw,
- Kierownicy Zaopatrzenia, Kierownicy Organizacji i Logistyki,
- Kierownicy produkcji chcących poszerzyć swoją wiedzę w zakresie procesu zakupów
Jesteś kupcem i chcesz zapełnić swoje konto sukcesami? Dołącz do kolejnego naszego szkolenia zakupowego!
Program szkolenia online
Szkolenie prawne dla działu zakupów ma formę wykładowo-warsztatową. Praktyczne ćwiczenia i analizy przykładów ze świata biznesu mają stanowić wsparcie dla budowania nowych kompetencji zawodowych. Program szkolenia online podzielony został na bloki tematyczne, wśród których znajdziemy następujące:
- Kluczowe aspekty prawne w zakupach, konstruowanie umowy, dokumentacja kontraktowa, renegocjacje warunków umów
- Konstruowanie umowy zakupowej, dokumentacja kontraktowa, interpretacja zapisów proponowanych przez kontrahenta
- Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych
- Cena w kontraktach zakupowych
- Sposoby zabezpieczania kontraktów zakupowych
- Wykonanie umowy przez dostawcę
- Klauzule bezpieczeństwa w kontraktach handlowych
Sprawdź również pozostałe nasze szkolenia i konferencje!
Szkolenia i konferencje - Langas Group!