Certyfikowany Specjalista ds. obsługi Zarządu i Rady Nadzorczej
Obsługa formalno – prawna w biurze zarządu spółki z o.o. i spółki akcyjnej
Pobierz Broszurę ZAREZERWUJ MIEJSCEPRAWO, BIURO ZARZĄDU
Wsparcie Zarządu spółki w codziennym funkcjonowaniu w relacjach wewnętrznych i zewnętrznych wymaga szerokiego zakresu kompetencji i uprawnień. Zapraszamy na szkolenie przygotowujące do sprawnej, zgodnej z prawem i efektywnymi praktykami rynkowymi obsługi organów zarządczych, właścicielskich i nadzorczych.
Po szkoleniu zostanie przeprowadzony test (on-line) obiektywnie potwierdzający uzyskane kwalifikacje. Absolwenci, którzy zdadzą egzamin uzyskają ceniony na rynku certyfikat.
Zapraszamy na szkolenie przygotowujące do potwierdzenia powyższego profilu kompetencji zawodowych na stanowisku specjalisty ds. obsługi biura zarządu.
Korzyści
- Poznasz najlepsze praktyki organizacyjne pracy Biura Zarządu
- Poznasz zasady interpretacji kluczowych przepisów prawnych
- Dowiesz się jak organizować pracę organów spółki
- Dowiesz się jak sprawnie i zgodnie z przepisami zarządzać system pełnomocnictw w firmie
- Poznasz zalecane pozakodeksowe rozwiązania
- Otrzymasz konkretne wskazówki dotyczące metod postępowania, stosowania procedur i wprowadzania usprawnień w swojej pracy
Uczestnicy
- Kierownicy i menedżerowie Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
- Kierownicy działów organizacyjno-prawnych
- Managerowie w biurach obsługi organów spółki
- Specjaliści ds. obsługi władz spółki
- Specjaliści ds. organizacyjnych
Program
DZIEŃ 1 / 7 LIPCA 2025 R.
09.45 –Rejestracja
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia
Statut i umowa spółki
- Co zawiera statut/ umowa spółki?
- Jakie postanowienia w statucie i umowie spółki są obligatoryjne, a jakie fakultatywne?
- Naruszenie postanowień statutu lub umowy spółki – skutki prawne
- Zmiana statutu i umowy spółki – krok po kroku
- Jaki wpływ ma treść statutu lub umowy spółki na funkcjonowanie zarządu lub rady nadzorcze?
Regulaminy w spółce kapitałowej
- Znaczenie regulaminów – ujęcie prawne i organizacyjne
- Czy warto czy też trzeba tworzyć regulaminy?
- Czym są regulaminy i jaka jest ich rola?
- Przygotowanie i uchwalenie regulaminu
- Jak wyglądają kwestie formalne związane z przygotowaniem i wdrożeniem regulaminów?
- Regulamin a statut/umowa spółki
- W jaki sposób powinien być sformułowany regulamin Zarządu/Rady Nadzorczej?
- Kluczowe elementy regulaminów WZA/ZW – organizacja, przebieg, głosowanie
- Regulaminy a inne metody regulacji wewnętrznego funkcjonowania spółki
Biuro zarządu jako organizator posiedzeń zarządu w spółkach prawa handlowego
- Zwoływanie i organizacja posiedzeń zarządu
- Droga elektroniczna zwołania posiedzeń zarządu, elementy i treść dokumentu elektronicznego zwołania posiedzenia
- Zakaz konkurencji członków zarządu
- Ograniczenia członków zarządu wobec spółki
- Zasady wynagradzania członków zarządu
Reprezentacja spółek kapitałowych
- Zasady reprezentacji spółek kapitałowych
- Ograniczenia i wyjątki w reprezentacji
- Umowa z członkiem władz i reprezentacja w umowach z członkami zarządu
- Kiedy potrzebne są podpisy wszystkich członków zarządu?
- Rozporządzenia i zobowiązania – zgoda ZW / WZ
- Ogólne zasady odpowiedzialności członków zarządu
Biuro zarządu jako organizator posiedzeń rady nadzorczej
- Zasady wynagradzania członków rady nadzorczej
- Zakaz łączenia stanowisk i skład rady nadzorczej
- Zasady działania rady nadzorczej
- Uchwały rady nadzorczej – forma, tryb, organizacja
- Uchwały tajne – wątpliwości prawne po nowelizacji
- Biegły rewident – wybór i współpraca, sprawozdania
Biuro zarządu jako organizator posiedzeń zgromadzenia wspólników / walnego zgromadzenia
- Pozycja wspólników i akcjonariuszy w spółce kapitałowej
- Kompetencje zgromadzenia wspólników / walnego zgromadzenia
- Treść uchwały wspólników /akcjonariuszy i umowy spółki/statutu
- Rodzaje zgromadzeń, przerwa, obowiązek zwołania, miejsce zwołania
- Żądanie mniejszości o sądowe upoważnienie do zwołania
- Treść zaproszenia i porządek obrad, nieformalne zwołanie
- Podjęcie uchwały wspólników przy wykorzystaniu wzorca w systemie teleinformatycznym
- Ważność zgromadzenia, prawo głosu i wyłączenie od głosowania
- Powództwo o uchylenie uchwały – terminy i legitymacja
- Powództwo o stwierdzenie nieważności uchwały
- Skuteczność wyroku przy zaskarżaniu uchwał
16.00 – Zakończenie 1. dnia szkolenia
DZIEŃ 2 / 8 LIPCA 2025 R.
09.15 –Rejestracja, kawa i herbata
09.30 – Rozpoczęcie szkolenia
Protokoły z posiedzeń organów spółek kapitałowych
- Kiedy potrzebny jest protokół z posiedzenia zarządu lub rady nadzorczej?
- Istota protokołu z posiedzenia zarządu lub rady nadzorczej, zasady i wymogi formalne
- Sprzeczność interesów członków zarządu lub członka rady nadzorczej
- Kto podpisuje protokół i jak ta kwestia może być w spółce uregulowana?
- Protokół a podejmowanie uchwał na odległość
- Zdanie odrębne i sprzeciwy w protokole
- Nagrywanie posiedzeń organów a treść protokołu
- Protokół z posiedzenia zgromadzenia wspólników lub walnego zgromadzenia
Sprawny system pełnomocnictw w firmie
- Podstawowe błędy popełniane przy wystawianiu pełnomocnictw
- Na co należy zwrócić uwagę udzielając pełnomocnictwa?
- Kto może być pełnomocnikiem?
- Udzielanie dalszych pełnomocnictw przez pełnomocników
- Czy pełnomocnictwo jest ważne pomimo odwołania z funkcji osoby udzielającej pełnomocnictwa?
Ustawa o zasadach zarządzania mieniem państwowym
- Sposób gospodarowania mieniem
- Wykonywanie praw z akcji
- Wymogi dla kandydatów na członków organów nadzorczych oraz organów zarządzających
- Ograniczenia – kto nie może pełnić funkcji?
Funkcjonowanie KRS – aspekty praktyczne i najczęstsze błędy
- Od dnia 1.07.2021 – system teleinformatyczny służący do prowadzenia Rejestru
- Zasady składnia wniosków do KRS
- Zmiany w zakresie dotychczasowych akt rejestrowych
- Zbiór dokumentów a dokumenty wytworzone w postaci papierowej
- Akta rejestrowe prowadzone w systemie teleinformatycznym
- Elektroniczne wypisy lub wyciągi z aktów notarialnych
- Przekazanie wypisu lub wyciągu aktu notarialnego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego z Repozytorium
- Informacje o obwieszczeniach
Dematerializacja akcji – funkcjonowanie rejestru w praktyce oraz planowane zmiany w 2025
- Rejestracja akcji w rejestrze akcjonariuszy
- Dokonanie wpisu w rejestrze akcjonariuszy i planowane zmiany 2025
- Jawność rejestru
- Świadectwo rejestrowe i utrata ważności świadectwa rejestrowego
- Nabycie akcji – sprzedaż, dziedziczenie, itd.
- Planowana nowelizacja 2025 – likwidację podziału akcji na akcje imienne oraz akcje na okaziciela
- Planowana nowelizacja 2025 – zwiększenie obowiązków informacyjnych spółek oraz podmiotów prowadzących rejestr akcjonariuszy
- Planowana nowelizacja 2025 – obowiązek rejestracji akcji i obowiązek wpisu do KRS
RODO w praktyce spółek kapitałowych
- Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych w spółce
- Obowiązki zarządu związane z rolą administratora danych osobowych – pracodawcy
- Kiedy wymagana jest zgoda osoby, której dane dotyczą a kiedy nie?
- Procedury i inna dokumentacja wymagana RODO
- Case study: wzory dokumentacji związanej z RODO i typowe błędy organów spółki
Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych
- Jakie terminy płatności mogą być stosowane na gruncie nowych przepisów?
- Nowe wysokości odsetek ustawowych i wyłączność stosowania
- Nowe obowiązki dużych przedsiębiorców i nowe konieczne zapisy w umowach
- Nowy obowiązek sporządzenia i zgłoszenia sprawozdania o stosowanych terminach zapłaty
- Postępowanie prowadzone przez UOKiK w sprawie nadmiernego opóźniania się w płatnościach
- Administracyjne kary pieniężne za nadmierne opóźnianie się w płatnościach
15.00 – Zakończenie szkolenia
Metody:
Szkolenie prowadzone w formie wykładów i dyskusji grupowych, analizy wybranych aktów prawnych oraz kazusów i orzecznictwa.
EGZAMIN
Prosimy o założenie konta na naszej platformie https://langas.pl/egzaminy/ zgodnie z tą instrukcja egzaminu.
Po weryfikacji tożsamości zostaną Państwo przypisani do wybranego przez Państwa egzaminu. Do zdawania egzaminu będzie można przystąpić w dowolnym momencie.
Egzamin składa się z pytań jednokrotnego wyboru. Do uzyskania certyfikatu niezbędne jest uzyskanie 80% punktów. Po zdaniu egzaminu certyfikat przesyłany jest w formacie PDF mailem.
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Cena, termin, miejsce:
TERMIN:
7—8 lipca 2025R.
MIEJSCE SZKOLENIA:
SZKOLENIE ON-LINE
Zobacz centrum konferencyjneCENA:
Zgłoszenie do 16/06/2025: 1 970 PLN + 23% VAT - Obniżasz koszt o 13%
Cena zawiera:
udział w szkoleniu dla jednej osoby
udział w egzaminie certyfikującym dla jednej osoby oraz certyfikat
materiały
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 512 773 769
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 512 773 769
Cena: 2 270 PLN + 23% VAT
Aktualna cena udziału:
1 970 PLN + 23% VAT
do zmiany ceny zostało 4 dni
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘ