Jak stworzyć trwałe relacje biznesowe?

Zobacz wszystkie / Znaleziono 134
Sprzedaż, Zakupy

Jak stworzyć trwałe relacje biznesowe?

Jak stworzyć trwałe relacje biznesowe?, 04/02/2020

Jakość komunikacji i relacji przekłada się bezpośrednio na wyniki wypracowywane przez firmy. Kiedy podchodzisz do negocjacji, zawsze powinieneś zadać sobie pytanie, czy zamierzasz z daną osobą stworzyć długotrwałe relacje biznesowe, czy krótkotrwałe. Ma to znaczenie w doborze technik negocjacyjnych. Dzisiaj przyjrzymy się temu, jak stworzyć trwałe relacje biznesowe tak, aby każda ze stron miała poczucie spełnienia i realizacji celów.

Stwórz trwałe relacje biznesowe!

Niezależnie od typu biznesu, jaki prowadzisz, czy którego jesteś częścią budowanie trwałych relacji biznesowych to ważny element zarówno dla rozwoju osobistego, jak i osiągania sukcesów zawodowych i realizacji celów biznesowych. Przedstawiamy Ci kilka wskazówek, które pomogą Ci w budowaniu relacji. Sprawdzą się również w komunikacji z klientem, jeśli zakładasz utrzymanie klienta i dążysz do tego, aby mieć klientów stałych.

AUTENTYCZNOŚĆ

Budowanie fałszywego wizerunku siebie, czy intencji nigdy nie idzie w parze z budowanie dobrych relacji. Warto szukać ludzi, z którymi z łatwością nawiążesz kontakt, czy firmy, których idea jest zbliżona do Twojej. Oczywiście nie jest to jedyny wyznacznik udanej relacji, bo można mieć zgoła odmienne poglądy i budować świetną relację, jednak to również wymaga umiejętności akceptacji drugiej strony, kompromisów i jednocześnie negocjacji.

SZACUNEK

Buduj relacje oparte na szacunku do drugiej strony, nawet jeśli macie odmienne zdania. Pielęgnowany szacunek z czasem przeradza się w zaufanie, a relacje oparte na zaufaniu – tak, jak w życiu prywatnym są najmocniejszym typem relacji. Szacunek to również umiejętne przeprowadzenie dyskusji, słuchanie drugiej strony i zrozumienie jej bez konieczności zgadzania się na warunki, które nie są wygodne dla Ciebie, a niosłyby jedynie korzyści dla drugiej strony.

PRZYSZŁOŚĆ

Myśl przyszłościowo. Czyli o relacji typu win-win. Obie strony muszą być zadowolone i nastawione na nawiązywanie kolejnych porozumień. Na przykładzie działania większości firm w rozumieniu ogólnym to w dzisiejszych czasach skupiają tworzenie relacji właśnie na polu długotrwałym. Czyli zamiast współpracować z setką różnych dostawców i producentów wolą kilkudziesięciu zaufanych. Dzięki czemu są w stanie określić i przewidzieć efektywność działań, a także gwarantują lepszą jakość produktów, czy usług. To jest dla Ciebie ważny trop, którym powinieneś podążać. Nie ilość, a jakość. Relacje te zawsze opierają się na zaufaniu i wiarygodności każdej ze stron.

Budowanie trwałych relacji biznesowych zawsze opieraj na zasadzie win-win

Osiągnięcie takiego porozumienia, że potrzeby wszystkich stron zostają zaspokojone w takim stopniu, że że każda ze stron ma wewnętrzną motywację, aby dotrzymać zobowiązań i gotowa jest ponownie zaangażować się w negocjacje i transakcje z tym samym partnerem. – Gerard Nierenberg cel negocjacji z książki “Negocjacje” Briana Tracy

Budowanie trwałych relacji biznesowych niewątpliwie jest lepsze dla rozwoju biznesu, a nawet rozwoju osobistego. Poddaliśmy Ci kilka wartości, jakimi warto kierować się przy tworzeniu trwałych relacji w biznesie. Czy je wykorzystasz, to zależy już tylko od Ciebie. Pamiętaj jednak, że tak jak w życiu prywatnym lepiej mieć 2 zaufanych przyjaciół niż gromadę fałszywych. Tak w relacjach biznesowych lepiej sprawdza się długotrwała współpraca oparta na zaufaniu niż szybkie, krótkie i mało zyskowne relacje, które mogą jedynie chwilowo zaspokoić potrzeby Twoje i Twojego biznesu.


ZAUFAŁO NAM JUŻ 5000+ FIRM

OPINIE O NASZYCH SZKOLENIACH

Bardzo przydatne z punktu widzenia praktyki w działaniach organów spółek, zmian w przepisach i działalności Biura Zarządów.
Bogusław Bujak, PGE Elektrownia Opole S.A.

Jedno z najlepszych szkoleń na jakich byłam. Bardzo dużo case’ów.
Wioletta Bień, Boryszew ERG S.A.

Wysoki poziom wiedzy wykładowców, organizacja i obsługa na wysokim poziomie.,
Violetta Zydlewska, BUDOPOL S.A.