16 listopada 2021R., SZKOLENIE ON-LINE

Prawne aspekty negocjacji ze związkami zawodowymi

Zasady współpracy pracodawcy z zakładowymi organizacjami związkowymi

Pobierz Broszurę ZAREZERWUJ MIEJSCE

PRAWO, NEGOCJACJI ZE ZWIĄZKAMI ZAWODOWYMI

 

Prawidłowe relacje pomiędzy pracodawcą, a związkami zawodowymi wymagają stworzenia spójnej i jasnej strategii współdziałania. Od umiejętności interpretacji przepisów prawnych, żonglowania nimi i umiejętności utrzymania właściwych relacji zależy prawidłowe i efektywne działanie wielu organizacji. Poziom konfliktów i napięć w relacjach zbiorowych na linii pracodawca – związki zawodowe, można zmniejszyć przy wyższym poziomej wiedzy osób odpowiedzialnych za ten zakres i umiejętnościach wzajemnego dialogu społecznego. Istotą jest tu przede wszystkim poznanie wzajemnych praw i obowiązków zgodnych z literą prawa, a także praktykami rynkowymi. Pracodawca w całym tym procesie odgrywa kluczową rolę, bo to od jego podejścia oraz stanowiska zależy w dużej mierze poprawność wzajemnych relacji.

Korzyści

  • Omówienie zasady negocjowania porozumień
  • Konsekwencje objęcia prawem koalicji osób wykonujących pracę na innej podstawie niż stosunek pracy
  • Omówienie koniecznych warunków, jakie muszą być spełnione dla wykonywania uprawnień przez zakładową organizację związkową
  • Przedstawienie prawnych i praktycznych aspektów negocjowania i zawierania układów zbiorowych pracy i innych porozumień zbiorowych

Uczestnicy

  • Członkowie zespołów negocjacyjnych, zarówno ze strony pracodawcy jak organizacji pracowniczej
  • Osoby odpowiedzialne za współpracę ze związkami zawodowymi i realizację celów firmy
  • Członkowie zarządu, rady nadzorczej
  • Dyrektorzy zarządzający, operacyjni, departamentów HR i kadr

Program

16 listopada 2021

8.30 – 9.00 logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
9.00            rozpoczęcie szkolenia

KLUCZOWE ASPEKTY WSPÓŁPRACY PRACODAWCY ZE ZWIĄZKAMI ZAWODOWYMI

  • Zasady negocjowania porozumień kryzysowych
  • Zasady efektywnego dla spółki i zgodnego z przepisami prawa pracy zatrudnienia pracowników, a relacje ze związkami
  • Prawa pracownika i ochrona jego dóbr osobistych oraz danych osobowych w kontekście działania związków zawodowych
  • Jakie są kompetencje związków zawodowych w zakresie reprezentowania indywidualnych pracowników oraz zbiorowych praw i interesów zatrudnionych
  • Rozstanie z pracownikiem – rola związków zawodowych

OBOWIĄZKI, PRZYWILEJE ZWIĄZKÓW ZAWODOWYCH ORAZ NADUŻYCIA – INTERPRETACJA POD KĄTEM DOŚWIADCZENIA, PRAKTYK RYNKOWYCH I ORZECZEŃ SĄDÓW

  • Jak współdziałać ze związkami, aby zapewnić organizacji możliwość realizacji strategii?
  • Wynikające z RODO obowiązki nałożone na pracodawcę a konieczność przekazywania danych osobowych związkom zawodowym
  • Zasady współdziałania pracodawcy ze związkami zawodowymi w sprawach indywidualnych i zbiorowych
  • Jakie zachowanie/sytuacja jest uprawnieniem, a co jest już nadużyciem – interpretacja pod kątem doświadczenia
    i orzeczeń
  • Ochrona prawna działaczy związkowych, a ochrona organizacji przed nadużyciami – przywileju nie można nadużywać
  • Jak przeciwdziałać nadużywania przywileju – procedury postępowania, działania zapobiegawcze i monitoring sytuacji
  • Współdziałanie pracodawców z organizacjami związkowymi – możliwe poziomy porozumień. Jak zawierać i wypowiadać układy zbiorowe?
  • Jak funkcjonują układy zbiorowe i jak interpretować ich działanie?
  • W jaki sposób RODO wpływa na współprace pracodawcy ze związkami zawodowymi?

WSPÓŁPRACA PRACODAWCY ZE ZWIĄZAKAMI ZAWODOWYMI W TRAKCIE PANDEMII

  • Zawieranie porozumień umożliwiających uzyskanie od Państwa dofinansowania wynagrodzeń pracowników w przypadku wprowadzenia przestoju ekonomicznego oraz obniżenia wymiaru czasu pracy
  • Zawieranie porozumień zwiększających elastyczność czasu pracy
  • Zawieranie innych porozumień związanych z przeciwdziałaniem skutkom pandemii koronawirusowej

ZWIĄZKI ZAWODOWE A POWSZECHNA I SZCZEGÓLNA OCHRONA TRWAŁOŚCI STOSUNKU PRACY

  • Obowiązek konsultacji wypowiedzenia umowy o pracę – art. 38 KP
  • Opinia z.z. w trybie rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika – art. 52 § 3 KP. Czy to jeszcze ochrona powszechna?
  • Skutki niestosowania przez pracodawcę trybu z art. 38 i 52 § 3 KP
  • Od kogo uzyskać zgodę na wypowiedzenie lub rozwiązanie stosunku pracy z działaczem związkowym?
  • Nadużycia ochrony związkowej (praktyka i orzecznictwo)

ANALIZA NAJNOWSZEGO ORZECZNICTWA W ZAKRESIE WSPÓŁPRACY ZE ZWIĄZKAMI ZAWODOWYMI W SPRAWACH INDYWIDUALNYCH. PRACA NA KONKRETNYCH STANACH FAKTYCZNYCH

WYBRANE ZAGADNIENIA SPORU ZBIOROWEGO

  • Odpowiedzialność stron za naruszenie przepisów dotyczących sporów; Czego może dotyczyć spór zbiorowy pracy
  • Zasady prowadzenia sporów zbiorowych
  • Żądania związków – przedsporne prowadzenie rozmów
  • Zasady prowadzenia ROKOWAŃ i możliwe następstwa podjętych decyzji. Zasady prowadzenia MEDIACJI ze związkami pod kątem protokołu rozbieżności
  • Referendum strajkowe i strajk – uprawnienia, obowiązki, działania przekraczające uprawnienia
  • Odpowiedzialność za naruszenie przepisów ustawy w zakresie prowadzenia strajków – dopełnienie obowiązków ustawowych, kierowanie strajkiem zorganizowanym wbrew przepisom prawa
  • Pola konfliktów pomiędzy pracodawcą a związkami zawodowymi
  • Pojęcie, procedura i znaczenie sporów zbiorowych
  • Odpowiedzialność stron za naruszanie przepisów dotyczących rozwiązywania sporów zbiorowych

ROLA I UPRAWNIENIA ZWIĄZKÓW ZAWODOWYCH W PROCEDURZE ZWOLNIEŃ GRUPOWYCH I INDYWIDUALNYCH? 

  • Jakie są zasady przeprowadzania zwolnień grupowych zgodnie z przepisami europejskimi
  • Zakres informacji przekazywanych związkom zawodowym w związku z planowanym przeprowadzeniem zwolnienia grupowego
  • Konsultacje ze związkami zawodowymi w zakresie przeprowadzenia grupowego zwolnienia – obowiązki informacyjne jakie musi wypełnić pracodawca. Co musi zawierać pismo przed konsultacyjne?
  • Porozumienie w ramach zwolnień grupowych

15.00 ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA

Metody:

SZKOLENIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o dedykowaną platformę
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat

Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:

Bardzo dobrze merytorycznie, konkretnie poprowadzone i przygotowane. Bardzo dobre i namacalne przykłady.

Magdalena Kunowska

Menedżer Działu Personalnego, Dovista Polska Holding

Ciekawe szkolenie, dające dużo do myślenia, prowadzący super.

Aleksandra Piechocka

ENEA Operator

Wysokie kompetencje i bardzo bogata wiedza eksperta poparta licznymi przykładami.

Karolina Mirecka

Specjalista ds. Personalnych, Metsa Tissue Poland

Zdobądź know-how, które poznało już ponad 80 firm:

Cena, termin, miejsce:

TERMIN:

16 listopada 2021R.

MIEJSCE SZKOLENIA:

SZKOLENIE ON-LINE

Zobacz centrum konferencyjne

CENA:

Zgłoszenie do 03/11/2021: 970 PLN - Obniżasz koszt o 24%

Cena zawiera:
uczestnictwo w szkoleniu
materiały
certyfikat

Uwagi:
Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom lub eduklik

Wymagania sprzętowe:
1. Wymagania przeglądarki w laptopie/komputerze stacjonarnym:
● Aktualne wersje przeglądarek Chrome, Firefox (aktualne tzn. że przeglądarka była aktualizowana przez ostatnie 2 lata)
● Przeglądarki: Safari, IE, Edge powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie. W takim wypadku należy skorzystać z Chrome lub Firefox.

2. Wymagania w telefonie/tablecie:
● Telefon z Androidem 6.0+ i korzystający z przeglądarki Chrome (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem Android)
● Telefon z system iOS 12.2+(iPhone) i przeglądarką Safari Mobile (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem iOS).
● Telefony ze starszymi systemami operacyjnymi na telefonach powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie.
● Podczas dołączania do pokoju, należy pozwolić aplikacji (będzie komunikat systemowy) na dostęp do mikrofonu.

3. Wymagania sieciowe:
● Dla uczestnika szkolenia: min. 2 Mbits/sek pobieranie (download) oraz 1 Mbits/sek wysyłanie (upload)
● Dla prezentującego wartość wysyłania(upload) min. 1 Mbits/sek , im większa wartość tym lepsza jakość prezentowanego obrazu/dźwięku.
● Można korzystać z Internetu w telefonie tzw. LTE
● W sieciach firmowych należy sprawdzić firewall i skontaktować się ze swoim działem IT i przekazać im następującą informację: “Aplikacja do webinarów korzysta z portów TCP 80/443(HTTP/HTTPS) UDP 16384-32767 do WebRTC audio”

4. Wymagania fizyczne:
● Do słuchania webinaru potrzebny jest tylko głośnik/słuchawki w komputerze
● Do przesyłania dźwięku potrzebny jest mikrofon (polecamy zestaw słuchawki z mikrofon, które zapewniają lepszą jakość niż wbudowany mikrofon w komputerze)
● Kamera wbudowana w laptopa/telefon jest wystarczająca


ZAREZERWUJ MIEJSCE
100% GWARANCJI SATYSFAKCJI
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!


Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.


Masz pytania?

Agnieszka Tworzyńska
project managner
a.tworzynska@langas.pl
22 355 24 00

SKONTAKTUJ SIĘ
Masz pytania?

Agnieszka Tworzyńska
project managner
a.tworzynska@langas.pl
22 355 24 00

Cena: 1 270 PLN
Aktualna cena udziału:
970 PLN
do zmiany ceny zostało 45 dni

Gwarancja:
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!

Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?

SKONTAKTUJ SIĘ

PODOBNE SZKOLENIA:

On-line Nowelizacje prawne dla Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
Nowelizacje prawne dla Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
więcej
On-line Kodeks Spółek Handlowych i Kodeks Cywilny w praktyce spółek kapitałowych
Kodeks Spółek Handlowych i Kodeks Cywilny w praktyce spółek kapitałowych
więcej
On-line Zarządzanie zespołem wirtualnym
Zarządzanie zespołem wirtualnym
więcej
On-line Zaawansowany Certyfikowany Compliance Oficer CCO 2
Zaawansowany Certyfikowany Compliance Oficer CCO 2
więcej
On-line Certyfikowany audytor wewnętrzny 5S
Certyfikowany audytor wewnętrzny 5S
więcej

Z NASZYCH SZKOLEŃ KORZYSTAJĄ LIDERZY RYNKU