Zarządzanie zespołem na odległość
Jak skutecznie zarządzać zdalnym teamem?
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM
Skuteczne zarządzanie zespołem rozproszonym nie należy do najprostszych i jest dużym wyzwaniem dla menedżerów. Przyczyn może być wiele: taka organizacja pracy mogła zostać wymuszona przez sytuację lub może być po prostu wygodna dla zespołu. Tak czy inaczej, zarządzanie zdalne zostanie z nami na długo.
Zależy Ci na tym, aby efektywność Twojego zespołu nie spadła tylko poszybowała w górę? Zaprojektowaliśmy dla Ciebie praktyczne szkolenie on – line, podczas którego poznasz narzędzia możliwe do natychmiastowego zastosowania i wdrożenia. Zajęcia zostaną poprowadzone przez praktyka, który od ponad 15 lat zarządza zespołami na odległość.
Korzyści
- Dostaniesz praktyczne wskazówki jak budować sprawność zespołu wirtualnego
- Poznasz narzędzia pozwalające wykorzystać potencjał zespołu rozproszonego
- Zdobędziesz wskazówki jak skutecznie prowadzić komunikację zdalną z teamem
- Nauczysz się utrzymania zaangażowania w zespole, w którym członkowie pracują z różnych lokalizacji
- Dowiesz się jak wykorzystać nowe technologie w przywództwie na odległość
Uczestnicy
- Managerowie
- Kierownicy zespołów pracujących zdalnie lub w sposób mieszany
- HR
Program
13 stycznia 2022
8.45–9.00 logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
9.00 rozpoczęcie szkolenia
Na co się szykujemy w kontekście pracy zespołowej?
Rzeczywistość pracy zdalnej spotkała nas nagle i szybko nas nie opuści, między innymi dlatego, że się w wielu obszarach po prostu sprawdziła, wspierając rzeczywisty work-life-balance. Trzeba pomyśleć o nowej strategii zarządzania: krótko-, średnio- i długoterminowej.
- W strategii krótkoterminowej ustalamy plan działania na kolejne 2,4,6,8 tygodni.
- W strategii średnioterminowej szykujemy się do przyjęcia niektórych rozwiązań na stałe. Jak wrócimy do pracy stacjonarnej i tak będziemy chcieli korzystać z dzisiejszych rozwiązań.
- W strategii długoterminowej rozważymy zmiany modelu operacyjnego w oparciu o nowe doświadczenia.
Spojrzenie strategiczne menedżera
- Dwa obszarami dotyczącymi sposobu i formy komunikacji: systemowe i indywidualne
- Nowy kontrakt zespołowy oraz o podstawowe uwarunkowania formalne pracy zdalnej
- Zabezpieczenie potrzeb emocjonalnych zespołu
Praca zdalna – pierwsze kroki funkcjonowania w nowych realiach
- model pięciu dysfunkcji pracy zespołowej Patricka Lencioniego
- komunikacja pisemna a komunikacja ustna
- sposób zarządzania zadaniami w zespole
- spotkania online i godziny pracy w efektywnej pracy zdalnej
- wykorzystanie narzędzi do przekazywania informacji na temat zadań i procesów, walka z zalewem informacji
- wirtualna tablica Kanban
(Spadająca) produktywność zespołu rozproszonego
- weryfikujmy i potwierdzajmy priorytety
- daily standup i inne zapożyczenia z metodyk zwinnych
- efektywna komunikacja – model komunikacji 7C
Motywacja do pracy w pracy zdalnej i wykorzystanie narzędzi komunikacyjnych do utrzymania dynamiki zespołu
- rytuały i nawyki
- podstawowe i sprawdzone metody zarządzania pracą w pracy wirtualnej
- zmęczenie techniczne – wykorzystanie narzędzi do spotkań i komunikacji: MS Teams, Skype, Zoom, Webex, Slack, Trello, Messenger i inne
- hybrydowe narzędzia integracji i motywacji zespołu
16.00 – Zakończenie szkolenia
Metody:
Szkolenie on-line
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o naszą platformę
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Kompetentny trener, zaangażowany, dostosowuje przebieg szkolenia do indywidualnych potrzeb grupy.
Szkolenie b. dobrze przygotowane, treść przedstawiona w sposób przystępny, zorganizowany i czytelny.
Profesjonalizm trenera – buduje optymalną atmosferę i warunki do przyswojenia nowych aspektów wiedzy. Dobra proporcja pomiędzy warsztatem praktycznym a teorią.
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 08
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘPODOBNE SZKOLENIA:
