Współpraca wykonawca – zamawiający na wszystkich 3 etapach zamówienia publicznego
przygotowanie – udzielenie – realizacja wg nowych przepisów PZP 2021
Pobierz BroszuręPRAWO, BIURO ZARZĄDU
Nowa ustawa PZP wprowadza od 1 stycznia 2021 roku bardzo istotne zmiany w relacjach Wykonawca – Zamawiający.
Zmiany te dotyczą zarówno etapu przygotowania i prowadzenia postępowania jak i realizacji zamówienia, a nawet etapu po jego zamknięciu.
Weź udział w szkoleniu, podczas którego przeprowadzimy Ciebie jako Wykonawcę, krok po kroku, przez te wszystkie etapy.
Korzyści
Dowiesz się m.in.:
- Jakie zmiany zaszły w relacjach Wykonawca – Zamawiający wg nowej ustawy PZP
- Kiedy jest wymagalny podpis elektroniczny i do jakich działań
- Jaki wpływ na Wykonawców ma polityka zakupowa i plany zakupowe sektora publicznego
- Jakich nowych elementów może wymagać zamawiający w zakresie opisu przedmiotu zamówienia
- Czym jest konsorcjum i jak ocenić jego potencjał
- Jak się przygotować do negocjacji
- Czego nie powinno być w umowach zamówienia publicznego
- Jakie są nowe zasady należytego wykonania umowy
- Kiedy są dopuszczalne zmiany w umowach
Uczestnicy
- Osoby odpowiadające za pozyskiwanie zamówień publicznych u wykonawców
- Koordynatorzy projektów realizowanych na rzecz zamawiających publicznych
- Specjaliści ds. zamówień publicznych pracujący na rzecz wykonawców
Program
17 maja 2021
9.00 logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
9.30 – rozpoczęcie szkolenia
ETAP PRZYGOTOWANIA DO POSTĘPOWANIA
Nowe Prawo zamówień publicznych: ogólny zarys zmian w systemie
- Na czym polega prowykonawcze podejście, założenia dotyczące partnerskiego podejścia do zamówienia publicznego
- Zmiany w relacjach Wykonawca – Zamawiający wg. nowej ustawy PZP
Zmniejszenie formalizmów postępowania
- Podpis elektroniczny – kiedy jest wymagalny i do jakich działań?
- Profil zaufany, podpis osobisty – różne formy przy różnych postępowaniach
- Dopuszczalność komunikacji ustnej – w jakich przypadkach jest ona możliwa?
- Elektronizacja zamówień publicznych w nowej ustawie PZP
Konsultacje rynkowe i źródła wiedzy o postępowaniach
- Czym są konsultacje rynkowe? Jaka jest rola i możliwości działania Wykonawcy w przypadku kontaktów z Zamawiającym na tym etapie postępowania?
- Czy udział w konsultacjach pozwoli na zwiększenie szans w przetargu?
- Publikacja ogłoszeń ponadprogowych i podprogowych – ujednolicenie systemu
- Jakie informacje o zamówieniach znajdziemy w BZP?
- Polityka Zakupowa i plany zakupowe sektora publicznego – jaki mają wpływ na Wykonawców?
- Opis potrzeb i wymagań oraz Analiza potrzeb i wymagań – nowe dokumenty w postępowaniu – wnioski dla Wykonawców
ETAP POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Ogłoszenia o zamówieniu – wszczynanie postępowań na nowych zasadach
- Opis przedmiotu zamówienia – jakich nowych elementów może wymagać zamawiający
- Wariantowość ofert
- Oferty częściowe
- Zmiany w zakresie wadium
- SWZ, czyli następca SIWZ. Co się zmieni?
Kwalifikacja podmiotowa wykonawców i warunki uczestnictwa w postępowaniu
- Zmiany w zakresie podstaw wykluczenia
- Nowe podstawy wykluczeń, zmiana charakteru wykluczeń.
- Wyłączenia fakultatywne, czyli dlaczego należy dokładnie czytać co napisał Zamawiający.
- Nowe i stare warunki udziału w postępowaniu.
- Zadawanie pytań i odpowiedzi na nie. Terminy.
- Przedłużenie składania ofert.
- Podmiotowe środki dowodowe
- Przedmiotowe środki dowodowe
- Ubieganie się wspólnie o zamówienia
- Czym jest konsorcjum i jak ocenić jego potencjał?
- Udostępnianie zasobów na nowych zasadach
- Nowe zasady i przesłanki odrzucenia oferty
Nowe elementy w procedurach
- Tryby udzielania zamówień publicznych według nowej ustawy
- Nowe terminy związania ofertą i zasady jego przedłużania. Koniec z wątpliwościami?
- Kryteria oceny ofert. Czy utrzymana zostanie zasada, że wygrywają najtańsi?
- Otwarcie ofert, jak dzisiaj należy rozumieć jawność postępowania?
- Dostęp pozostałych wykonawców do ofert.
Tryby negocjacyjne
- Zagadnienie trybu podstawowego
- Dwa nowe tryby negocjacyjne w zamówieniach poniżej progu unijnego
- Jak się przygotować do negocjacji? Jakie elementy tak naprawdę mogą być negocjowane w poszczególnych trybach?
ETAP REALIZACJI UMOWY
Umowy w sprawie zamówień publicznych
- Współpraca w obliczu umowy o zamówienie publiczne – teoria i praktyka
- Klauzule abuzywne: czego nie powinno być w umowach zamówienia publicznego?
- Waloryzacja kontraktów – rewolucyjne nowe zasady
- Nowe zasady należytego wykonania umowy
- Zabezpieczenie umowy – formy i procedura
- Zmiany umów – kiedy są dopuszczalne?
- Rewolucja w umowach z podwykonawcami. Zmiana podwykonawcy, obieg dokumentów, akceptacje, możliwość badania podwykonawcy i inne zmiany.
Środki ochrony prawnej w nowym PZP
- Mediacja – nowe rozwiązanie w zamówieniach publicznych
- Postępowanie odwoławcze, koszty, terminy.
- Przebieg postępowania przed KIO
- Droga sądowa
Raport z realizacji zamówienia
- Sens i zakres sporządzania raportu
- Konsekwencje raportu dla Wykonawcy
15.30 – Zakończenie szkolenia
Metody:
Szkolenie on-line
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o naszą platformę
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
226968022
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘ