Umowy i kontrakty handlowe z uwzględnieniem nowelizacji 2021
Jak skonstruować umowę i jakie klauzule umowne wprowadzić, aby zoptymalizować ryzyko i zabezpieczyć transakcję?
Pobierz BroszuręPRAWO, ZARZĄD
Chcesz otrzymać przykłady prawidłowo skonstruowanych i korzystnych dla spółki klauzul, przykłady skutecznych rozwiązań kontraktowych dotyczących gwarancji i reklamacji miedzy spółkami? A może chcesz zyskać kwalifikacje niezbędne do tworzenia, analizy i akceptowania zaproponowanych kontraktów?
Zapraszamy na warsztaty konstruowania umów, wprowadzania zaawansowanych klauzul, renegocjacji, zabezpieczania transakcji i optymalizacji ryzyka związanego z podpisaniem kontraktu z partnerem biznesowym.
Czy wiesz:
- jakie dokumenty pozyskać od partnera handlowego przed podpisaniem umowy?
- jakie elementy powinna zawierać dobra umowa?
- jakich błędów w umowach się wystrzegać?
- jakie terminy płatności można stosować w umowach?
- jak określić w umowie jasne i proste zasady dotyczące gwarancji i reklamacji?
- jak wprowadzić do umowy zaawansowane klauzule bezpieczeństwa?
- kiedy zapisy w umowie są niezgodne z prawem?
- jak renegocjować warunki kontraktu?
- kiedy umowa zostaje uznana za nienależycie wykonaną?
- kiedy umowa zostaje uznana za rozwiązaną?
Przyjdź na warsztaty konstruowania umów, wprowadzania zaawansowanych klauzul, renegocjacji, zabezpieczania transakcji i optymalizacji ryzyka związanego z podpisaniem kontraktu z partnerem biznesowym.
Warsztat poprowadzi praktyk posiadający bogate doświadczenie w prowadzaniu wielomilionowych procesów kontaktowania.
Korzyści:
Umowę przygotowuje się na „deszczowe dni” – gdy przestajesz dogadywać się z kontrahentem, gdy okazuje się, że „co innego mieliście na myśli”.
Podczas szkolenia nauczysz się:
- przygotowywać bezpieczne zapisy umowne
- zrozumiesz znaczenie poszczególnych sformułowań prawnych
- nauczysz się czytać umowy ze zrozumieniem
- podniesiesz bezpieczeństwo prawne swojego biznesu
Uczestnicy
Kogo spotkasz podczas szkolenia:
- Kierowników działów umów
- Menedżerów i specjalistów ds. umów
- Kierowników i specjalistów ds. prawnych
- Dyrektorów ds. handlowych
- Kierowników projektów, project managerów
- Kierowników i specjalistów ds. zakupów
- Wszystkich osób, które chcą pogłębić wiedzę i umiejętności w zakresie zawierania bezpiecznych kontraktów
Program:
DZIEŃ 1 / 10 Maj 2021
9.45 logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
10.00 rozpoczęcie szkolenia
Podstawy prawne, reprezentacja w umowach
- jakie przepisy regulują kwestie umów między spółkami?
- jakie dokumenty pozyskać od partnera handlowego przed podpisaniem umowy?
- prawidłowa reprezentacja stron w umowie handlowej
- pełnomocnictwa i prokura w praktyce
Nowelizacje przepisów mające wpływ na badanie wiarygodności klienta i zapisy w umowach
- biała lista, brak rachunku kontrahenta w wykazie
- nomenklatura CN i klasyfikacja PKWIU – nowe obowiązki przy zawieraniu umów
- wiążąca Informacja Stawkowa (WIS) i Baza WIS
- split payment
- odpowiedzialność solidarna w VAT
- nowe zasady wystawiania faktur do paragonów fiskalnych, faktura uproszczona
- Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych
- Krajowy Rejestr Zadłużonych
Jak sporządzić komparycję umowy w przypadku
- osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą
- spółki cywilnej i spółki jawnej
- spółki komandytowej oraz spółki zo.o. komandytowej
- spółki zo.o. i spółki akcyjnej
- nowa forma prawna – Prosta Spółka Akcyjna
Forma umowy, zamówienia, oferty
- forma pisemna
- forma elektroniczna
- forma dokumentowa
- forma aneksów i forma wypowiedzenia umowy
- podpis elektroniczny i podpis osobisty
Zawieranie umów i negocjacje
- negocjacje – jakie obowiązują reguły prawne?
- negocjacje z zastrzeżeniem poufności i tajemnica przedsiębiorstwa po nowelizacji
- brak lojalności na etapie negocjacji – konsekwencje
- list intencyjny – niebezpieczne zapisy
- umowa przedwstępna i umowa ostateczna
- potwierdzenie pismem zawartej umowy
- zapytanie ofertowe i oferta jako tryb zawierania umów
- ogólne warunki zakupów/sprzedaży
Rodzaje umów i najważniejsze zapisy
- umowa sprzedaży i umowa dostawy
- umowa o roboty budowlane
- umowa najmu, umowa dzierżawy i umowa użyczenia
- umowa zlecenia i umowa o świadczenie usług
- umowa o dzieło – nowe obowiązki od 2021 r.
- przykłady umów nienazwanych
15.30 – Zakończenie 1. dnia szkolenia
DZIEŃ 2 / 11 Maja 2021
09.45 logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
10.00 rozpoczęcie szkolenia
Przykłady zapisów w umowach
- jakie są stałe elementy umów?
- słowniczek i preambuła umów
- warunki i terminy, liczenie terminów
- odpłatność – określenie cen w umowach
- określanie obowiązków i uprawnień stron
- kiedy umowa jest ważna i kiedy wchodzi w życie?
- załączniki w umowach
- RODO w umowach – umowa o powierzeniu, obowiązki informacyjne
- jakie błędy najczęściej zawierają umowy?
Nowelizacja – terminy płatności a przeciwdziałanie nadmiernemu opóźnianiu się w płatnościach
- jakie terminy płatności można stosować w umowach?
- wzrost z 40 do 100 euro opłaty za opóźnienie z zapłatą za fakturę
- wyższe odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych
- administracyjne kary pieniężne do kwoty 50 000 000 euro
- nowe obowiązkowe oświadczenia w umowach
- przygotowywania nowych rocznych sprawozdań przez część przedsiębiorców
- przegląd postępowań administracyjne prowadzone przez UOKiK w zakresie nadmiernego opóźniania ze spełnieniem świadczeń pieniężnych
Klauzule zabezpieczające w umowach
- kary umowne
- zaliczka i zadatek
- poręczenie, gwarancja bankowa, przystąpienie do długu
- weksle, dobrowolne poddanie się egzekucji
- zastrzeżenie własności rzeczy sprzedanej
- zastaw i zastaw rejestrowy, hipoteka
- odsetki maksymalne
- cesja – kiedy jest dopuszczalna?
Klauzule w umowach
- klauzule rewizji ceny
- zapisy na sąd polubowny
- siła wyższa – jak określić w umowie?
- klauzule wyboru prawa
- zapisy w zakresie prawa autorskiego
- inne klauzule w umowach
Wykonanie umowy i odpowiedzialność
- harmonogram spełnienia świadczeń
- odpowiedzialność kontraktowa i deliktowa
- rękojmia – przepisy i wola stron w umowach
- gwarancja – oświadczenie gwarancyjne
- odpowiedzialność następcza sprzedawcy lub producenta
Zakończenie współpracy
- ugoda jako wzajemne ustępstwo stron
- wypowiedzenie – jak liczymy termin?
- odstąpienie umowne i ustawowe
- odstępne – zapłata środków pieniężnych
- rozwiązanie umowy za porozumieniem stron
- okres archiwizacji umów
- przedawnienie roszczeń i dochodzenie roszczeń
- postępowanie gospodarcze przed sądem
15.30 – Zakończenie szkolenia
Metody:
Warsztaty są prowadzone metodą interaktywną przy zastosowaniu m.in.:
- wzorów umów,
- stosowanych klauzul w zależności od celu przedsięwzięcia.
Szkolenie on-line
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o naszą platformę
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Polecam wszystkim osobom negocjującym kontrakty. Bardzo przydatne –nawet osobom z długim doświadczeniem w tym zakresie. Każdy moduł tego szkolenia –B.DOBRY
Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny, bardzo dobry dobór ekspertów, rzetelne przygotowanie materiałów szkoleniowych.
Profesjonalne, bardzo dobre szkolenie –wysoki poziom.
Tematyka szkolenia ujęta w sposób interesujący i profesjonalny, zalety –case study. Prowadzący –szeroka wiedza merytoryczna i praktyczna.
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 00
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘ