10—11 maja 2021R., SZKOLENIE ON-LINE

Umowy i kontrakty handlowe z uwzględnieniem nowelizacji 2021

Jak skonstruować umowę i jakie klauzule umowne wprowadzić, aby zoptymalizować ryzyko i zabezpieczyć transakcję?

Pobierz Broszurę

PRAWO, ZARZĄD

Chcesz otrzymać przykłady prawidłowo skonstruowanych i korzystnych dla spółki klauzul, przykłady skutecznych rozwiązań kontraktowych dotyczących gwarancji i reklamacji miedzy spółkami? A może chcesz zyskać kwalifikacje niezbędne do tworzenia, analizy i akceptowania zaproponowanych kontraktów?

Zapraszamy na warsztaty konstruowania umów, wprowadzania zaawansowanych klauzul, renegocjacji, zabezpieczania transakcji i  optymalizacji ryzyka związanego z podpisaniem kontraktu z partnerem biznesowym.

Czy wiesz:

  • jakie dokumenty pozyskać od partnera handlowego przed podpisaniem umowy?
  • jakie elementy powinna zawierać dobra umowa?
  • jakich błędów w umowach się wystrzegać?
  • jakie terminy płatności można stosować w umowach?
  • jak określić w umowie jasne i proste zasady dotyczące gwarancji i reklamacji?
  • jak wprowadzić do umowy zaawansowane klauzule bezpieczeństwa?
  • kiedy zapisy w umowie są niezgodne z prawem?
  • jak renegocjować warunki kontraktu?
  • kiedy umowa zostaje uznana za nienależycie wykonaną?
  • kiedy umowa zostaje uznana za rozwiązaną?

Przyjdź na warsztaty konstruowania umów, wprowadzania zaawansowanych klauzul, renegocjacji, zabezpieczania transakcji i optymalizacji ryzyka związanego z podpisaniem kontraktu z partnerem biznesowym.

Warsztat poprowadzi praktyk posiadający bogate doświadczenie w prowadzaniu wielomilionowych procesów kontaktowania.

Korzyści:

Umowę przygotowuje się na “deszczowe dni” – gdy przestajesz dogadywać się z kontrahentem, gdy okazuje się, że “co innego mieliście na myśli”.

Podczas szkolenia nauczysz się:

  • przygotowywać bezpieczne zapisy umowne
  • zrozumiesz znaczenie poszczególnych sformułowań prawnych
  • nauczysz się czytać umowy ze zrozumieniem
  • podniesiesz bezpieczeństwo prawne swojego biznesu

Uczestnicy

Kogo spotkasz podczas szkolenia:

  • Kierowników działów umów
  • Menedżerów i specjalistów ds. umów
  • Kierowników i specjalistów ds. prawnych
  • Dyrektorów ds. handlowych
  • Kierowników projektów, project managerów
  • Kierowników i specjalistów ds. zakupów
  • Wszystkich osób, które chcą pogłębić wiedzę i umiejętności w zakresie zawierania bezpiecznych kontraktów

Program:

DZIEŃ 1 / 10 Maj 2021

9.45 logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
10.00 rozpoczęcie szkolenia

Podstawy prawne, reprezentacja w umowach

  • jakie przepisy regulują kwestie umów między spółkami?
  • jakie dokumenty pozyskać od partnera handlowego przed podpisaniem umowy?
  • prawidłowa reprezentacja stron w umowie handlowej
  • pełnomocnictwa i prokura w praktyce

Nowelizacje przepisów mające wpływ na badanie wiarygodności klienta i zapisy w umowach

  • biała lista, brak rachunku kontrahenta w wykazie
  • nomenklatura CN i klasyfikacja PKWIU – nowe obowiązki przy zawieraniu umów
  • wiążąca Informacja Stawkowa (WIS) i Baza WIS
  • split payment
  • odpowiedzialność solidarna w VAT
  • nowe zasady wystawiania faktur do paragonów fiskalnych, faktura uproszczona
  • Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych
  • Krajowy Rejestr Zadłużonych

Jak sporządzić komparycję umowy w przypadku

  • osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą
  • spółki cywilnej i spółki jawnej
  • spółki komandytowej oraz spółki zo.o. komandytowej
  • spółki zo.o. i spółki akcyjnej
  • nowa forma prawna – Prosta Spółka Akcyjna

Forma umowy, zamówienia, oferty

  • forma pisemna
  • forma elektroniczna
  • forma dokumentowa
  • forma aneksów i forma wypowiedzenia umowy
  • podpis elektroniczny i podpis osobisty

 Zawieranie umów i negocjacje

  • negocjacje – jakie obowiązują reguły prawne?
  • negocjacje z zastrzeżeniem poufności i tajemnica przedsiębiorstwa po nowelizacji
  • brak lojalności na etapie negocjacji – konsekwencje
  • list intencyjny – niebezpieczne zapisy
  • umowa przedwstępna i umowa ostateczna
  • potwierdzenie pismem zawartej umowy
  • zapytanie ofertowe i oferta jako tryb zawierania umów
  • ogólne warunki zakupów/sprzedaży

Rodzaje umów i najważniejsze zapisy

  • umowa sprzedaży i umowa dostawy
  • umowa o roboty budowlane
  • umowa najmu, umowa dzierżawy i umowa użyczenia
  • umowa zlecenia i umowa o świadczenie usług
  • umowa o dzieło – nowe obowiązki od 2021 r.
  • przykłady umów nienazwanych

15.30 – Zakończenie 1. dnia szkolenia

DZIEŃ 2 / 11 Maja 2021

09.45 logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
10.00
rozpoczęcie szkolenia

Przykłady zapisów w umowach

  • jakie są stałe elementy umów?
  • słowniczek i preambuła umów
  • warunki i terminy, liczenie terminów
  • odpłatność – określenie cen w umowach
  • określanie obowiązków i uprawnień stron
  • kiedy umowa jest ważna i kiedy wchodzi w życie?
  • załączniki w umowach
  • RODO w umowach – umowa o powierzeniu, obowiązki informacyjne
  • jakie błędy najczęściej zawierają umowy?

 Nowelizacja – terminy płatności a przeciwdziałanie nadmiernemu opóźnianiu się w płatnościach

  • jakie terminy płatności można stosować w umowach?
  • wzrost z 40 do 100 euro opłaty za opóźnienie z zapłatą za fakturę
  • wyższe odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych
  • administracyjne kary pieniężne do kwoty 50 000 000 euro
  • nowe obowiązkowe oświadczenia w umowach
  • przygotowywania nowych rocznych sprawozdań przez część przedsiębiorców
  • przegląd postępowań administracyjne prowadzone przez UOKiK w zakresie nadmiernego opóźniania ze spełnieniem świadczeń pieniężnych

Klauzule zabezpieczające w umowach

  • kary umowne
  • zaliczka i zadatek
  • poręczenie, gwarancja bankowa, przystąpienie do długu
  • weksle, dobrowolne poddanie się egzekucji
  • zastrzeżenie własności rzeczy sprzedanej
  • zastaw i zastaw rejestrowy, hipoteka
  • odsetki maksymalne
  • cesja – kiedy jest dopuszczalna?

Klauzule w umowach

  • klauzule rewizji ceny
  • zapisy na sąd polubowny
  • siła wyższa – jak określić w umowie?
  • klauzule wyboru prawa
  • zapisy w zakresie prawa autorskiego
  • inne klauzule w umowach

 Wykonanie umowy i odpowiedzialność

  • harmonogram spełnienia świadczeń
  • odpowiedzialność kontraktowa i deliktowa
  • rękojmia – przepisy i wola stron w umowach
  • gwarancja – oświadczenie gwarancyjne
  • odpowiedzialność następcza sprzedawcy lub producenta

 Zakończenie współpracy

  • ugoda jako wzajemne ustępstwo stron
  • wypowiedzenie – jak liczymy termin?
  • odstąpienie umowne i ustawowe
  • odstępne – zapłata środków pieniężnych
  • rozwiązanie umowy za porozumieniem stron
  • okres archiwizacji umów
  • przedawnienie roszczeń i dochodzenie roszczeń
  • postępowanie gospodarcze przed sądem

15.30 – Zakończenie szkolenia

Metody:

Warsztaty są prowadzone metodą interaktywną przy zastosowaniu m.in.:

  • wzorów umów,
  • stosowanych klauzul w zależności od celu przedsięwzięcia.

Szkolenie on-line

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o naszą platformę
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat

Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:

Polecam wszystkim osobom negocjującym kontrakty. Bardzo przydatne –nawet osobom z długim doświadczeniem w tym zakresie. Każdy moduł tego szkolenia –B.DOBRY

Ewa Skitek

MEDANA PHARMA SA

Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny, bardzo dobry dobór ekspertów, rzetelne przygotowanie materiałów szkoleniowych.

Marta Marek

WAMAG SA

Profesjonalne, bardzo dobre szkolenie –wysoki poziom.

Edyta Krystyńska

Plastal Sp. z o.o.

Tematyka szkolenia ujęta w sposób interesujący i profesjonalny, zalety –case study. Prowadzący –szeroka wiedza merytoryczna i praktyczna.

Małgorzata Rykowska –Kwiatkowska

Urząd Dozoru Technicznego

Zdobądź know-how, które poznało już 480+ firm:

100% GWARANCJI SATYSFAKCJI
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!


Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.


Masz pytania?

Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 00

SKONTAKTUJ SIĘ
Masz pytania?

Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 00


Gwarancja:
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Inne terminy tego szkolenia

Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?

SKONTAKTUJ SIĘ

PODOBNE SZKOLENIA:

On-line Reklamacje, rękojmie i gwarancje
Reklamacje, rękojmie i gwarancje
więcej
On-line Prawne aspekty negocjacji ze związkami zawodowymi
Prawne aspekty negocjacji ze związkami zawodowymi
więcej
On-line Certyfikowany AML Oficer poziom 1
Certyfikowany AML Oficer poziom 1
więcej
On-line AKADEMIA GRUP KAPITAŁOWYCH
AKADEMIA GRUP KAPITAŁOWYCH
więcej
On-line RODO dla AML
RODO dla AML
więcej

Z NASZYCH SZKOLEŃ KORZYSTAJĄ LIDERZY RYNKU

Umowy B2B i kontrakty handlowe - szkolenie dla zarządu online

Chcesz podpisać umowę z partnerem handlowym, ale nie masz pojęcia, jakie dokumenty musisz wcześniej od niego pozyskać? Jakie elementy powinna zawierać dobrze sporządzona umowa i jakich błędów należy bezwzględnie unikać? Tego wszystkiego i wiele więcej dowiesz się na naszym szkoleniu dla zarządu, które poprowadzone zostanie w formie online.

Przygotowaliśmy dla Was praktyczne warsztaty online, które poprowadzi praktyk posiadający bogate doświadczenie w realizacji wielomilionowych procesów kontaktowania. Szkolenie dla Zarządu obejmuje takie elementy, jak:

  • konstruowanie umów,
  • wprowadzanie zaawansowanych klauzul,
  • renegocjacja umowy,
  • zabezpieczanie transakcji i optymalizacja ryzyka związanego z podpisaniem kontraktu z partnerem biznesowym.

Biorąc udział w naszym szkoleniu prawnym możesz, bez wychodzenia z domu, otrzymać przykłady prawidłowo skonstruowanych i korzystnych dla spółki klauzul oraz pełnych umów. Przedstawimy również przykłady skutecznych rozwiązań kontraktowych dotyczących gwarancji i reklamacji między spółkami. Szkolenie dla Zarządu pozwoli Ci uzyskać kwalifikacje niezbędne do tworzenia, analizy i akceptowania zaproponowanych kontraktów.

Kto i jak skorzysta na szkoleniu prawnym online?

Korzyści ze szkolenia dla zarządu

Szkolenie dla zarządu pomoże Ci nauczyć się przygotowywać bezpieczne zapisy umowne oraz czytać ze zrozumieniem treści zawieranych umów i kontraktów. Biorąc udział w szkoleniu prawnym online zrozumiesz, jakie znaczenie mają poszczególne sformułowania prawne. Zdobywając nowe zasoby wiedzy na temat umów B2B i kontraktów handlowych podniesiesz również bezpieczeństwo prawne swojej firmy.

Chcesz wiedzieć, jak skonstruować umowę i jakie klauzule do niej wprowadzić, aby zoptymalizować ryzyko i zabezpieczyć transakcję? Dołącz do nas na szkoleniu prawnym pod nazwą Certyfikowany menedżer ds. umów i kontraktów B2B.

Dla kogo jest szkolenie prawne online?

Zastanawiasz się czy to szkolenie prawne jest dla Ciebie? Spieszymy z odpowiedzią. Szkolenie online na temat umów i kontraktów handlowych adresowane jest przede wszystkim do:

  • kierowników działów umów,
  • menedżerów i specjalistów ds. umów,
  • kierowników i specjalistów ds. prawnych,
  • dyrektorów ds. handlowych,
  • kierowników projektów, project managerów,
  • kierowników i specjalistów ds. zakupów.

Czy oznacza to, że nie sprawując żadnego z wyżej wymienionych stanowisk nie możesz wziąć udziału w naszym szkoleniu prawnym? Nic bardziej mylnego! Na szkolenie online zapraszamy wszystkich, którzy chcą pogłębić wiedzę i umiejętności w zakresie zawierania bezpiecznych kontraktów.

Program szkolenia online

Szkolenie dla zarządu prowadzone jest w formie warsztatów interaktywnych, podczas których uczestnicy wspólnie z naszym ekspertem pracują w oparciu o wzory umów i klauzule stosowane w zależności od celu danego przedsięwzięcia. Program szkolenia prawnego online obejmuje następujące zagadnienia:

  • podstawy prawne, reprezentacja w umowach,
  • nowelizacje przepisów mające wpływ na badanie wiarygodności klienta i zapisy w umowach,
  • komparycja umowy w wybranych przypadkach,
  • forma umowy, zamówienia, oferty,
  • zawieranie umów i negocjacje,
  • rodzaje umów i najważniejsze zapisy,
  • przykłady zapisów w umowach,
  • terminy płatności a przeciwdziałanie nadmiernemu opóźnianiu się w płatnościach,
  • klauzule zabezpieczające w umowach,
  • wykonanie umowy i odpowiedzialność,
  • zakończenie współpracy.

Sprawdź również pozostałe nasze szkolenia i konferencje!

Szkolenia i konferencje - Langas Group!