Ochrona Sygnalistów - wdrożenie dyrektywy i ustawy w firmie - praktyczne przykłady
Jak przygotować spółkę na nadchodzące zmiany w 2022 roku?
Pobierz BroszuręPRAWO, BIURO ZARZĄDU
16 grudnia 2019 r. weszła w życie Dyrektywa w sprawie ochrony osób zgłaszających przypadki naruszenia prawa Unii (tzw. whistleblowerów), która zobowiązuje kraje członkowskie do wdrożenia jej w życie do 17 grudnia 2021 r. Projektowana polska ustawa implementująca dyrektywę ma przyczynić się do realnej ochrony osób zgłaszających naruszenia.
Przygotuj się do tej zmiany i dowiedz się jak chronić firmę przed nadużyciami, a sygnalistów – przed odpowiedzialnością!
Korzyści
-
-
-
- Poznasz rekomendowane standardy zarządzania zgodnością,
- Dowiesz się jak zapewnić skuteczność zapobiegania i wykrywania nadużyć, które mogłoby pozwolić podmiotom zbiorowym na uniknięcie odpowiedzialności
- Dostaniesz praktyczne wskazówki z zakresu implementacji właściwych procedur i systemów monitorowania zgodnych z dyrektywą unijną.
-
-
Uczestnicy
-
-
-
- Kierownicy, Menedżerowie Biura Zarządu i Rady Nadzorczej,
- Dyrektorzy departamentów prawnych,
- Członkowie Zarządu, Członkowie Rad Nadzorczych
- Pracownicy Departamentów Zapobiegania Praniu Pieniędzy
- Szefowie Departamentów Compliance
- Pracownicy Departamentów Compliance
-
-
Program
12 MAJA 2022
9.15 Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
9.30 Rozpoczęcie szkolenia
DYREKTYWA 2019/1937 A POLSKA USTAWA WDROŻENIOWA – czy i w jakim zakresie się różnią i co to oznacza dla podmiotów objętych obowiązkiem wynikającym z ww. aktów prawnych
-
-
-
- Definicja Sygnalisty Dyrektywa vs. Ustawa wdrożeniowa
- Trzy kanały zgłaszania nieprawidłowości – o co chodzi i jakie są zależności pomiędzy poszczególnymi kanałami?
- Czy dopuścić możliwość zgłoszeń anonimowo? Wady i zalety
- Środki ochrony prawnej sygnalistów – jak skutecznie wprowadzić w spółce
- Domniemanie działań odwetowych w przypadku sporu sądowego – ciężar dowodu na pracodawcy: jak skutecznie zbierać materiał dowodowy, aby móc odeprzeć zarzuty stosowania odwetu?
- Jak zabezpieczyć Spółkę przed zgłoszeniami – donosami – czyli, co zrobić, by regulamin nie był nadużywany w „drobnych” sprawach skarg i wniosków pracowników
-
-
POLSKA USTAWA IMPLEMENTUJĄCA DYREKTYWĘ – na co zwrócić uwagę – aspekty praktyczne – nie wszystko ustawodawca przewidział
-
-
-
- Regulamin zgłoszeń wewnętrznych – obowiązkowa konsultacja z pracownikami – jak wykazać
- Co z aktualnie obowiązującymi procedurami w spółce dot. sygnalistów
- Treść regulaminu – co zawrzeć w dokumencie, aby spełnić obowiązki i aby regulamin nie był tylko „na papierze”
- Dobra wiara – element konieczny do ochrony sygnalisty – kto ma oceniać, na jakiej podstawie, czym się kierować, przesłanki
- Działania naprawcze? ale jakie ….
- Jak zapewnić poufność sygnalisty?
- Jak dobrać kanały wewnętrzne zgłoszeń – kryteria
- Czy w regulaminie wskazywać na etapy poszczególnych czynności po wpłynięciu zgłoszenia?
- Czy rozszerzyć katalog naruszeń prawa, a co z prawem pracy – ustawa milczy a to najczęściej występujący czynnik nadużyć w spółce
-
-
PROJEKT USTAWY O ODPOWIEDZIALNOŚCI PODMIOTÓW ZBIOROWYCH I ZALĄŻEK OCHRONY SYGNALISTY W POLSKIM PRAWIE – jaki ma to wpływ na dyrektywę i ustawę wdrożeniową
-
-
-
- Koncepcja „winy anonimowej” – o co w tym chodzi?
- Odpowiedzialność podmiotów zbiorowych: za co odpowie spółka, a za co menedżer?
- Grupy kapitałowe – czy zagraniczny podmiot może odpowiadać za działanie organu w Polsce?
-
-
KLUCZOWE PROCEDURY OBJĘTE DYREKTYWĄ – PRZYGOTUJ I ZABEZPIECZ SPÓŁKĘ PRZED NADUŻYCIAMI – system compliance to nie tylko Dyrektywa i ustawa wdrożeniowa – określ schemat i relację pomiędzy poszczególnymi regulacjami
-
-
-
- Regulamin zgłoszeń wewnętrznych
- Kodeks postępowania / kodeks etyki
- Kodeks antykorupcyjny
- Procedura wyboru kontrahentów i zawierania umów
- Procedura przeciwdziałania mobbingowi
- Procedura przeciwdziałania nadużyciom
- Procedura weryfikacji kontrahentów
- Procedura zarządzania kryzysowego
- Powołaj Compliance Officer’a w swojej organizacji
-
-
NIKT NIE JEST ANONIMOWY – PRACOWNICY W SIECI! JAKIE RYZYKO NIESIE INTERNET, JAKI MA TO WPŁYW NA SPÓŁKĘ?
-
-
-
- Instrukcja / wytyczne dot. korzystania przez pracowników z mediów społecznościowych
- Zasady korzystania ze zdjęć w mediach społecznościowych
-
-
POSTĘPOWANIE NA WYPADEK CZYNNOŚCI ORGANÓW ŚCIGANIA/ INNYCH ORGANÓW WŁADZY – KLAUZULE W UMOWACH
-
-
-
- Czy warto w umowach wprowadzić klauzule z treści naszych regulacji wewnętrznych?
- Co warto wprowadzić w umowach z kontrahentami, a jakie klauzule wprowadzić w umowach z pracownikami?
- Sposoby postępowania w przypadku odmowy podpisania klauzuli przez stronę umowy
-
-
15.00 Zakończenie szkolenia
Metody:
Szkolenie ma wymiar praktyczny, a jego celem jest nie tylko przekazanie Ci konkretnego know-how, ale również wzmocnienie Twoich umiejętności przez zastosowanie różnych metod szkoleniowych:
-
-
-
- Prelekcja
- Warsztaty
- Dyskusje
- Analiza
- Studium przypadku
-
-
SZKOLENIE ON-LINE
-
-
-
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o naszą platformę
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat
-
-
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Dobrze wykorzystany czas. Dużo nowych informacji, przekazanych w przystępny sposób. Wykładowca – bardzo duży plus, zresztą nie po raz pierwszy.
Szkolenie bardzo merytoryczne i doskonale przygotowane. Zdobyte informacje będą mim bardzo pomocne w wykonywaniu obowiązków służbowych.
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 00
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘPODOBNE SZKOLENIA:

