26—27 października 2020R., SZKOLENIE ON-LINE

Specjalista ds. obsługi Biura Zarządu

Obsługa formalno-prawna w biurze zarządu spółki z o.o. i akcyjnej

Pobierz Broszurę

PRAWO, ZARZĄD

Wsparcie Zarządu spółki w codziennym funkcjonowaniu w relacjach wewnętrznych  i zewnętrznych wymaga szerokiego zakresu kompetencji i uprawnień.

Zapraszamy na szkolenie przygotowujące do sprawnej, zgodnej z prawem i efektywnymi praktykami rynkowymi obsługi organów zarządczych, właścicielskich i nadzorczych.

Kluczowe aspekty obsługi biura zarządu

  • Współpraca Biura Zarządu z organami spółki oraz ich uprawnienia
  • Wymogi i postępowanie ze statutem/umową spółki
  • Aktualizacja danych spółki w KRS przez Biuro Zarządu
  • Procedury udostępniania i przekazywania dokumentów przez Biuro Zarządu oraz dostęp do informacji w spółce
  • Regulaminy organizacyjne, instrukcje, zarządzenia wewnątrz spółki
  • Posiedzenia: kryteria prawne, uchwały, protokoły przygotowywane przez Biuro Zarządu
  • Przechowywanie dokumentów

Korzyści:

Biorąc udział w szkoleniu

  • Poznasz najlepsze praktyki organizacyjne pracy Biura Zarządu
  • Poznasz zasady interpretacji kluczowych przepisów prawnych
  • Dowiesz się jak organizować pracę organów spółki
  • Dowiesz się jak sprawnie i zgodnie z przepisami zarządzać dokumentacją
  • Poznasz zalecane pozakodeksowe rozwiązania
  • Otrzymasz konkretne wskazówki dotyczące metod postępowania, stosowania procedur i wprowadzania usprawnień w swojej pracy

Uczestnicy

Kogo spotkasz podczas szkolenia:

  • Pracowników biur zarządu
  • Asystentów zarządu
  • Osoby o podstawowym i średnim zaawansowaniu wiedzy w zakresie prowadzenia spraw i dokumentacji w biurze zarządu spółki
  • Osoby, które chcą uporządkować swoją wiedzę w zakresie obsługi zarządu w kluczowych kwestiach prowadzenia spółki

Program:

DZIEŃ 1 / 26 PAŹDZIERNIKA 2020

09.30 – Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia

PROCEDURY UDOSTĘPNIANIA I PRZEKAZYWANIA DOKUMENTÓW ORAZ DOSTĘP DO INFORMACJI W SPÓŁCE

  • Tajemnica przedsiębiorstwa – obowiązki pracowników
  • Procedury zabezpieczania tajemnicy firmy
  • Skutki naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa

Case study: dostęp do informacji, a poufność wybranych dokumentów 

  • Zasady udostępniania dokumentów
  • Jakich dokumentów i informacji mogą żądać: organy administracji publicznej, podmioty uprawnione do kontroli, wspólnicy, akcjonariusze, RN i jej członkowie, zarząd, pracownicy?

Case study: przekroczenie uprawnień w dostępie do informacji

Case study: umowa o zakazie konkurencji i skutki

Case study: umowy o zachowaniu poufności

 

PROJEKTY UCHWAŁ NA POSIEDZENIE ZARZĄDU/RADY NADZORCZEJ

Case study: treści uchwał – przykłady i analiza skutków

Case study: kiedy uchwała zostaje podjęta?

  • Tryb i forma podejmowania uchwał

Case study: błędy w pisaniu projektu uchwał

 

KRYTERIA PRAWNE ZWOŁANIA POSIEDZEŃ 

Case study: powiadomienie o posiedzeniu Zarządu/Rady Nadzorczej

  • Rola Biura Zarządu w komunikacji na linii Zarząd – Rada Nadzorcza
  • Kompetencje członków zarządu a kompetencje Rady Nadzorczej – co wytycza KSH, a co może podlegać wewnętrzny regulacjom
  • Sposoby zwołania posiedzeń
  • Odwołanie lub zmiana terminu obrad

 

SPORZĄDZANIE UCHWAŁ I PROTOKOŁU Z POSIEDZENIA

  • Kiedy powinna być podjęta uchwała zarządu lub rady nadzorczej?
  • Obowiązkowa zawartość uchwały
  • Uzgadnianie a wersja ostateczna
  • Podpisywanie protokołu
  • Określenie czynności zwykłego zarządu
  • Czynności wymagające zgody walnego zgromadzenia/zgromadzenia wspólników

 

PRZECHOWYWANIE DOKUMENTÓW

  • Formy czynności prawnej: pisemna, elektroniczna, dokumentowa
  • Zasady prawne archiwizowania dokumentów
  • Forma przechowywania dokumentów spółki 
  • Terminy przechowywania dokumentów

15.00 – Zakończenie 1. dnia szkolenia

DZIEŃ 2 / 27 PAŹDZIERNIKA ​2020

09.00 – Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
09.30 – Rozpoczęcie szkolenia

 

REGULAMINY ORGANIZACYJNE, INSTRUKCJE, ZARZĄDZENIA WEWNĄTRZ SPÓŁKI

  • Zawartość regulaminów – dobre praktyki w biurze zarządu

Case study: jakie treści powinny być zawarte w regulaminach, instrukcjach i zarządzeniach?

  • Skutki błędnych zapisów w regulaminach i innych regulacjach

Case study: regulamin Zarządu i Rady Nadzorczej

Case study: instrukcja kancelaryjna

Case study: regulamin pełnomocnictw – zakres i forma udzielenia; odwołanie

Case study: regulaminy organizacyjne

  • Skutki postepowania sprzecznego z regulaminem

WSPÓŁPRACA BIURA ZARZĄDU Z ORGANAMI SPÓŁKI

  • Wyłanianie członków organów spółki
  • Reprezentowanie spółki – zadania Zarządu

Case study: uchybienia na tle reprezentacji

  • Prokurent a pełnomocnik w spółce kapitałowej
  • Rodzaje pełnomocnictw, treść pełnomocnictw, rejestry
  • Odwołanie, rezygnacja lub wygasanie mandatów
  • Delegowanie członka rady nadzorczej do zarządu

Case study: odpowiedzialność Zarządu – orzecznictwo

KOORDYNOWANIE SPRAW ZWIĄZANYCH ZE STATUTEM/UMOWĄ SPÓŁKI

  • Jakie wymogi nakłada ustawodawca na statutem/umowę spółki?
  • Ustanowienie organów spółki i sposób ich powołania,

Case study: przykłady i analiza wewnętrzny i indywidualnych rozwiązań w zakresie zapisów w statutach/umowach spółek

AKTUALIZACJA DANYCH SPÓŁKI W KRS

  • Postępowanie aktualizujące w KRS
  • Jakie dokumenty uzupełniające przygotować i w jaki sposób?
  • Jak reagować na korespondencję z sądu rejestrowego?
  • Jak radzić sobie z pomyłkami we wnioskach i pismami

RODO W PRAKTYCE SPÓŁEK KAPITAŁOWYCH

  • Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych w spółce
  • Obowiązki związane z rolą administratora danych osobowych
  • Kiedy wymagana jest zgoda osoby, której danej dotyczą
  • Procedury i inna dokumentacja wymagana RODO

Case study: wzory dokumentacji związanej z RODO i typowe błędy

UMOWY W SPÓŁKACH  – NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY I ZAPOMNIANY OBSZAR KONTROLI

  • Dobre praktyki w zarządzaniu umowami w spółkach
  • Jakie procedury przyjmować aby zabezpieczyć zarząd
  • Jakie zapisy w umowach minimalizują ryzyko zarządu

 

15.00 – Zakończenie szkolenia

Metody

SZKOLENIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o naszą platformę
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat

Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:

Wysoki poziom szkolenia, poruszono wiele istotnych kwestii, które w rzeczywistości mają miejsce a nie są czysto-kazusy.

Magdalena Słowik

LOTOS Parafiny S.A.

Szkolenie przeprowadzone profesjonalnie zarówno pod kątem  doboru ekspertów jak i opracowania materiałów szkoleniowych. Bardzo dobra organizacja.

Marta Marek

WAMAG S.A.

Szkolenie było bardzo dobre. Pierwsze szkolenie które dało mi bardzo wiele wiedzy fachowej. Świetni wykładowcy.

Krystyna Felicka-Zych

PTC S.A.

Zdobądź know-how, które poznało już XX firm:

100% GWARANCJI SATYSFAKCJI
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!


Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.


Masz pytania?

Anna Chmielewska
Project Manager
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 00

SKONTAKTUJ SIĘ
Masz pytania?

Anna Chmielewska
Project Manager
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 00


Gwarancja:
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!

Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?

SKONTAKTUJ SIĘ

PODOBNE SZKOLENIA:

On-line Umowy Zakupowe
Umowy Zakupowe
więcej
On-line Zaawansowany Certyfikowany Compliance Oficer CCO2
Zaawansowany Certyfikowany Compliance Oficer CCO2
więcej
On-line Obowiązek wdrożenia Dyrektywy o Ochronie Sygnalistów 2021
Obowiązek wdrożenia Dyrektywy o Ochronie Sygnalistów 2021
więcej
On-line Zostałeś liderem zespołu i co dalej?
Zostałeś liderem zespołu i co dalej?
więcej
On-line Nowe prawo holdingowe
Nowe prawo holdingowe
więcej

Z NASZYCH SZKOLEŃ KORZYSTAJĄ LIDERZY RYNKU