15 października 2021R., SZKOLENIE ON-LINE

Protokołowanie z uwzględnieniem nowelizacji 2021

Dobre praktyki tworzenia protokołów z posiedzeń organów spółki z o.o. i akcyjnej

Pobierz Broszurę

PRAWO, ZARZĄD

Protokołowanie jest jednym z podstawowych procesów monitorujących i dokumentujących prawidłowość funkcjonowania organów zarządczych, nadzorczych i właścicielskich.

Prawo gospodarcze w dużej mierze pozostawia dowolność w tworzeniu protokołów, jednak uchybienia w tej czynności mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla spółki.

Zapraszamy na warsztat opierający się w 100% na dobrych praktykach protokołowania w spółkach. Szkolenie ma na celu przygotowanie do profesjonalnego konstruowania protokołów z posiedzeń, wskazanie obszarów ryzyka i jego eliminację.

Korzyści:

  • otrzymasz instrukcję i zaawansowane kwestie tworzenia  protokołu z posiedzeń
  • poznasz dobre praktyki protokołowania w spółkach – elementy obowiązkowe i te ułatwiające funkcjonowanie organów
  • dowiesz się gdzie najczęściej protokolanci popełniają błędy i jak się ich wystrzegać
  • poznasz kruczki prawne, których nieznajomość najczęściej powoduje uchybienia
  • poznasz kluczowe kwestie jak np.: ujmowania zdań odrębnych, porządków obrad, protokołowania sprzeciwów, zmiany kapitału zakładowego, liczenia głosów, prowadzenia księgi i udostępniania.

Uczestnicy

  • Protokolanci
  • Pracownicy biura zarządu
  • Asystenci zarządu
  • Specjaliści ds. obsługi władz spółki
  • Specjaliści ds. organizacyjnych
  • Osoby, które chcą uporządkować swoją wiedzę w zakresie protokołowania

Program:

15 października 2021

9.15 – logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
9.30 – rozpoczęcie szkolenia

DOBRE PRAKTYKI PROTOKOŁOWANIA – ELEMENTY, TREŚĆ, UKŁAD PROTOKOŁU I KLUCZOWE ELEMENTY POPRAWNOŚCI PROCESU PROTOKOŁOWANIA
Ogólne zasady prowadzenia protokołów

  • Elementy zasad legislacji, które należy uwzględnić przy tworzeniu uchwał i protokołów
  • Elementy logiki prawniczej w treści protokołu
  • Jakie elementy powinien zawierać każdy protokół?
  • Oczywiste omyłki pisarskie a wady istotne uchwał i protokołów
  • Wyciąg z protokołu i uchwały
  • Jak liczymy głosy?
  • Kiedy głosowanie jest tajne? – warunki, uchybienia
  • Co to jest księga protokołów i jak ją prowadzić?

SZCZEGÓŁOWE KWESTIE PROTOKOŁOWANIA POSIEDZENIA ZARZĄDU
Protokołowanie uchwał,  procesu podejmowania uchwał zarządu, podpisy, uchwały na odległość, pełnomocnictwa

  • Jakie warunki musza być spełnione, aby zarząd mógł podejmować uchwały?
  • Uchwała powołująca pełnomocnika lub prokurenta
  • Kto podpisuje protokół w sp. z o.o. i S.A.?
  • Nieformalne posiedzenia zarządu a protokoły i uchwały
  • Czy zarząd może podejmować uchwały na odległość?
  • Sprzeczny interes członka zarządu

TWORZENIE PROTOKOŁU Z POSIEDZENIA ORGANÓW NADZORCZYCH
Kluczowe kwestie posiedzeń rad nadzorczych, ważność uchwał, protokołowanie zdań odrębnych, podpisywanie, kluczowe elementy

  • Dobre praktyki protokołowania – co musi zawierać protokół, co może a co powinien
  • Jakie warunki musza być spełnione, aby RN mogła podejmować uchwały?
  • Wymagania dotyczące kworum rady nadzorczej
  • Co powinien zawierać protokół rady i kto go podpisuje?
  • Oddanie głosu na piśmie
  • Podejmowanie uchwał w trybie pisemnym
  • Podejmowanie uchwał przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość
  • Zdania odrębne w protokole
  • Zgoda a opinia rady nadzorczej
  • Ograniczenia w uprawnieniach rady nadzorczej
  • Wadliwy wybór przewodniczącego rady nadzorczej

PROTOKOŁOWANIE POSIEDZEŃ ORGANÓW NADZORCZYCH
Protokoły i uchwały zgromadzenia wspólników/ walnego zgromadzenia

  • Treść protokołu w zależności od rodzaju zgromadzenia (zwyczajne, nadzwyczajne)
  • Jaką większością głosów podejmowane są uchwały?
  • Porządek obrad w protokole, zmiana porządku obrad
  • Kiedy protokół w formie pisemnej, a kiedy w formie aktu notarialnego?
  • Co to jest uchwała nieistniejąca?
  • Księga protokołów
  • Pełnomocnictwa jako załącznik do księgi protokołów – treść, forma
  • Uchwały w zakresie podwyższenia i obniżenia kapitału zakładowego
  • Jak zaprotokołować sprzeciw? Jakie znaczenie ma sprzeciw?

Archiwizacja i udostępnianie protokołów

NOWELIZACJA KSH 2021 – JAKIE ZMIANY WPROWADZAJĄ NOWE PRZEPISY W PROTOKOŁACH I UCHWAŁACH?

  • Nowe wymagania wobec protokół zarządu i rady nadzorczej
  • Kto podpisuje protokoły z posiedzenia zarządu i rady nadzorczej?
  • Uprawnienia rady nadzorczej – zakres zmian
  • Przewodniczący rady nadzorczej – pozycja ustrojowa
  • Nowy dokument – zaproszenie na posiedzenie
  • Głosowanie rady nadzorczej – tajne czy jawne?
  • Zmiana porządku obrad – kryteria prawne
  • Posiedzenia rady nadzorczej bez formalnego Zwołania – nowe przepisy
  • Nowy obowiązek zarządu udzielania radzie nadzorczej szczegółowych informacji

15.30 – Zakończenie szkolenia

 

 

Metody:

Szkolenie on-line

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o naszą platformę
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat

 

Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:

Bardzo fachowo przeprowadzone szkolenia biura zarządu, pełna gotowość osoby szkolącej do udzielania informacji, bardzo dobry kontakt z uczestnikami.

Monika Polkowska

SIGNAL IDUNA ŻYCIE Polska Towarzystwo Ubezpieczeniowe S.A.

Szkolenie biura zarządu zostało przeprowadzone w bardzo ciekawy sposób, skupiając się na wielu praktycznych aspektach z zaangażowaniem uczestników.

Marta Hasiak

"Koleje Mazowieckie" Sp. z o.o.

Wysoki poziom szkolenia, poruszono wiele istotnych kwestii, które w rzeczywistości mają miejsce a nie są czysto-kazusy.

Magdalena Słowik

Lotos Parafiny Sp. z o.o.

Szkolenie przeprowadzone profesjonalnie zarówno pod kątem doboru ekspertów jak i opracowania materiałów szkoleniowych. Bardzo dobra organizacja.

Marta Marek

WAMAG S.A.

100% GWARANCJI SATYSFAKCJI
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!


Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.


Masz pytania?

Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 00

SKONTAKTUJ SIĘ
Masz pytania?

Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 00


Gwarancja:
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!

Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?

SKONTAKTUJ SIĘ

PODOBNE SZKOLENIA:

On-line Umowy Zakupowe
Umowy Zakupowe
więcej
On-line Zaawansowany Certyfikowany Compliance Oficer CCO2
Zaawansowany Certyfikowany Compliance Oficer CCO2
więcej
On-line Obowiązek wdrożenia Dyrektywy o Ochronie Sygnalistów 2021
Obowiązek wdrożenia Dyrektywy o Ochronie Sygnalistów 2021
więcej
On-line Zostałeś liderem zespołu i co dalej?
Zostałeś liderem zespołu i co dalej?
więcej
On-line Nowe prawo holdingowe
Nowe prawo holdingowe
więcej

Z NASZYCH SZKOLEŃ KORZYSTAJĄ LIDERZY RYNKU