Protokołowanie z uwzględnieniem nowelizacji 2023
Dobre praktyki tworzenia protokołów z posiedzeń organów spółki z o.o. i akcyjnej
Pobierz BroszuręPRAWO, ZARZĄD
Protokołowanie jest jednym z podstawowych procesów monitorujących i dokumentujących prawidłowość funkcjonowania organów zarządczych, nadzorczych i właścicielskich.
Prawo gospodarcze w dużej mierze pozostawia dowolność w tworzeniu protokołów, jednak uchybienia w tej czynności mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla spółki.
Zapraszamy na warsztat opierający się w 100% na dobrych praktykach protokołowania w spółkach. Szkolenie ma na celu przygotowanie do profesjonalnego konstruowania protokołów z posiedzeń, wskazanie obszarów ryzyka i jego eliminację.
Korzyści:
- otrzymasz instrukcję i zaawansowane kwestie tworzenia protokołu z posiedzeń
- poznasz dobre praktyki protokołowania w spółkach – elementy obowiązkowe i te ułatwiające funkcjonowanie organów
- dowiesz się gdzie najczęściej protokolanci popełniają błędy i jak się ich wystrzegać
- poznasz kruczki prawne, których nieznajomość najczęściej powoduje uchybienia
- poznasz kluczowe kwestie jak np.: ujmowania zdań odrębnych, porządków obrad, protokołowania sprzeciwów, zmiany kapitału zakładowego, liczenia głosów, prowadzenia księgi i udostępniania.
Uczestnicy
- Protokolanci
- Pracownicy biura zarządu
- Asystenci zarządu
- Specjaliści ds. obsługi władz spółki
- Specjaliści ds. organizacyjnych
- Osoby, które chcą uporządkować swoją wiedzę w zakresie protokołowania
Program:
19 PAŹDZIERNIKA 2023 R.
9.15 – logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
9.30 – rozpoczęcie szkolenia
DOBRE PRAKTYKI PROTOKOŁOWANIA – ELEMENTY, TREŚĆ, UKŁAD PROTOKOŁU I KLUCZOWE ELEMENTY POPRAWNOŚCI PROCESU PROTOKOŁOWANIA
Ogólne zasady prowadzenia protokołów
- Elementy zasad legislacji, które należy uwzględnić przy tworzeniu uchwał i protokołów
- Elementy logiki prawniczej w treści protokołu
- Jakie elementy powinien zawierać każdy protokół?
- Oczywiste omyłki pisarskie a wady istotne uchwał i protokołów
- Wyciąg z protokołu i uchwały
- Jak liczymy głosy?
- Kiedy głosowanie jest tajne? – warunki, uchybienia
- Co to jest księga protokołów i jak ją prowadzić?
SZCZEGÓŁOWE KWESTIE PROTOKOŁOWANIA POSIEDZENIA ZARZĄDU
Protokołowanie uchwał, procesu podejmowania uchwał zarządu, podpisy, uchwały na odległość, pełnomocnictwa
- Jakie warunki musza być spełnione, aby zarząd mógł podejmować uchwały?
- Uchwała powołująca pełnomocnika lub prokurenta
- Kto podpisuje protokół w sp. z o.o. i S.A.?
- Nieformalne posiedzenia zarządu a protokoły i uchwały
- Czy zarząd może podejmować uchwały na odległość?
- Sprzeczny interes członka zarządu
TWORZENIE PROTOKOŁU Z POSIEDZENIA ORGANÓW NADZORCZYCH
Kluczowe kwestie posiedzeń rad nadzorczych, ważność uchwał, protokołowanie zdań odrębnych, podpisywanie, kluczowe elementy
- Dobre praktyki protokołowania – co musi zawierać protokół, co może a co powinien
- Jakie warunki musza być spełnione, aby RN mogła podejmować uchwały?
- Wymagania dotyczące kworum rady nadzorczej
- Co powinien zawierać protokół rady i kto go podpisuje?
- Oddanie głosu na piśmie
- Podejmowanie uchwał w trybie pisemnym
- Podejmowanie uchwał przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość
- Zdania odrębne w protokole
- Zgoda a opinia rady nadzorczej
- Ograniczenia w uprawnieniach rady nadzorczej
- Wadliwy wybór przewodniczącego rady nadzorczej
PROTOKOŁOWANIE POSIEDZEŃ ORGANÓW NADZORCZYCH
Protokoły i uchwały zgromadzenia wspólników/ walnego zgromadzenia
- Treść protokołu w zależności od rodzaju zgromadzenia (zwyczajne, nadzwyczajne)
- Jaką większością głosów podejmowane są uchwały?
- Porządek obrad w protokole, zmiana porządku obrad
- Kiedy protokół w formie pisemnej, a kiedy w formie aktu notarialnego?
- Co to jest uchwała nieistniejąca?
- Księga protokołów
- Pełnomocnictwa jako załącznik do księgi protokołów – treść, forma
- Uchwały w zakresie podwyższenia i obniżenia kapitału zakładowego
- Jak zaprotokołować sprzeciw? Jakie znaczenie ma sprzeciw?
Archiwizacja i udostępnianie protokołów
NOWELIZACJA KSH 2022 – JAKIE ZMIANY WPROWADZAJĄ NOWE PRZEPISY W PROTOKOŁACH I UCHWAŁACH?
- Nowe wymagania wobec protokół zarządu i rady nadzorczej
- Kto podpisuje protokoły z posiedzenia zarządu i rady nadzorczej?
- Uprawnienia rady nadzorczej – zakres zmian
- Przewodniczący rady nadzorczej – pozycja ustrojowa
- Nowy dokument – zaproszenie na posiedzenie
- Głosowanie rady nadzorczej – tajne czy jawne?
- Zmiana porządku obrad – kryteria prawne
- Posiedzenia rady nadzorczej bez formalnego Zwołania – nowe przepisy
- Nowy obowiązek zarządu udzielania radzie nadzorczej szczegółowych informacji
15.30 – Zakończenie szkolenia
Metody:
Szkolenie on-line
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o naszą platformę
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Bardzo fachowo przeprowadzone szkolenia biura zarządu, pełna gotowość osoby szkolącej do udzielania informacji, bardzo dobry kontakt z uczestnikami.
Pani Mecenas Pietruk to klasa światowa i najwyższej jakości Wykładowca.
Szkolenie biura zarządu zostało przeprowadzone w bardzo ciekawy sposób, skupiając się na wielu praktycznych aspektach z zaangażowaniem uczestników.
Wysoki poziom szkolenia, poruszono wiele istotnych kwestii, które w rzeczywistości mają miejsce a nie są czysto-kazusy.
Szkolenie przeprowadzone profesjonalnie zarówno pod kątem doboru ekspertów jak i opracowania materiałów szkoleniowych. Bardzo dobra organizacja.
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 512 773 769
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 512 773 769
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘPODOBNE SZKOLENIA:
Szkolenie biura zarządu z protokołowania z uwzględnieniem nowelizacji KSH 2022
Protokołowanie jest jednym z podstawowych procesów monitorowania i dokumentowania prawidłowego funkcjonowania organów zarządzających, nadzorczych i właścicielskich. A także dokumentacją obowiązkową spółki. Szkolenie biura zarządu ma na celu przedstawienie prawidłowego protokołowania i obowiązków z tego wynikających względem nowelizacji KSH 2022.
Szkolenie prawne z protokołowania dla biura zarządu, członków i protokolantów
Szkolenie prawne uwzględniające nowelizację KSH 2022 przewidziane dla biura zarządu i protokolantów oraz asystentów biura zarządu. To profesjonalne prelekcje i ćwiczenia z protokołowania, na których poznasz dobre praktyki protokołowania w spółkach. Otrzymasz również gotową instrukcję, która uwzględnia zaawansowane elementy protokołowania. Możesz wprowadzić je do spółki i na tym opierać protokołowanie.
Szkolenie prawne obejmuje między innymi wszystkie “kruczki” prawne, które są przyczyną najczęstszych uchybień w protokołowaniu. Dowiesz się również, jak wystrzegać się błędów protokołowania, a także jak przedstawiać w dokumencie ujmowania zdań odrębnych, porządków obrad, protokołowania sprzeciwów, zmiany kapitału zakładowego, liczenia głosów, prowadzenia księgi i udostępniania. To kompleksowe szkolenie z protokołowania przewidziane dla biura zarządu i osób współpracujących z zarządem.
Szkolenie biura zarządu - protokołowanie z uwzględnieniem nowelizacji KSH 2022. Kto jeszcze zyska na szkoleniu?
Szkolenie z protokołowania jest również odpowiednie dla pracowników biura zarządu, specjalistów obsługujących władze spółki i specjalistów organizujących działanie spółki i biura spółki. Nie ma oczywiście przeciwwskazań, aby w szkoleniu brały udział osoby, którą chciałyby posiąść wiedzę z zakresu protokołowania, czy posegregować wiadomości, które już posiadają.
Protokołowanie dla biura zarządu - po co się je wykonuje?
Protokoły to oficjalne pismo urzędowe w formie pisemnej. Nie dotyczy tylko biura zarządu, bo może odnosić się również do posiedzeń, rad pedagogicznych, posiedzeń sądowych lub posiedzeń rady nadzorczej. Każdy z protokołów może dotyczyć innej sprawy, ale ogólny zarys i struktura protokołów są takie same dla tego dokumentu.
Według powyższego protokołowanie stanowi formę dokumentacji przebiegu spotkania rady nadzorczej i elementów na nim omawianych. Jest również oficjalnym dokumentem potwierdzającym ilość uczestników spotkania, temat obrad i ustalenia. Z uwzględnieniem konkretnej daty i godziny oraz podpisów na protokole osób uczestniczących.
Protokołowanie - najważniejsze elementy w dokumencie
Niezależnie od sprawy lub spotkania, którego dotyczy protokół, w każdym protokole należy umieścić pozycje wymienione poniżej. Niezastosowanie się do tego będzie uważane za brak umiejętności protokołowania, ale także brak powagi dla sprawy. Omówienie poszczególnych elementów protokołowania, które muszą znaleźć się w dokumencie, przedstawiliśmy w poniższym artykule.
Jakie elementy powinien zawierać każdy protokół