KONTRAKTY ZAKUPOWE, BADANIE KONDYCJI DOSTAWCY, GWARANCJE, CENA, ODSZKODOWANIA, ZABEZPIECZANIE TRANSAKCJI, RENEGOCJACJE UMÓW Z DOSTAWCĄ

Jedną z kluczowych kompetencji działów zakupów jest znajomość prawa i praktyk rynkowych, które dają przewagę w procuremencie. Dlaczego?

Dział zakupów odpowiada za dobrze wynegocjowaną umowę, czyli m.in. gwarantującą bezpieczeństwo dostaw i warunków transakcji. Z praktyki (także sądowej) wynika, że większość kontraktów nie chroni dobrze interesów stron oraz wykonania i rozliczenia umowy.

Nasi eksperci – prawnicy z wieloletnim doświadczeniem w krajowych i międzynarodowych transakcjach zakupowych – pokażą najskuteczniejsze rozwiązania prawne dla procurementu: zasady ustalania warunków umów, klauzul, rozliczania i odstępowania od umów, gwarancji i skutecznego oddziaływania na dostawcę podczas prowadzenia rozmów negocjacyjnych.

Korzyści:

Uczestnicząc w szkoleniu nauczysz się:

  • Jak przygotować niezbędną dokumentację kontraktową?
  • Kto podpisuje umowę i jak rozwiązać kwestię reprezentacji?
  • Jak negocjować warunki umowy i jak ją renegocjować?
  • Jakie umowy stosować i jak je przygotować?
  • Jak zawierać bezpieczne e-umowy?
  • Jakie zabezpieczenia wprowadzać w umowach?
  • Jak formułować i interpretować klauzule zabezpieczające wykonanie i rozliczanie umowy?
  • Jakie są skutki prawne konkretnych zapisów zabezpieczających?
  • Jak rozwiązywać umowy i dochodzić swoich praw?
  • Jakich zapisów w umowach wystrzegać się?
  • Dlaczego i jak „uzdrawiać” umowy?
  • Jak dochodzić swoich praw w trudnej sytuacji kontraktowej?

Uczestnicy

Podczas szkolenia spotkasz
− Dyrektorów, kierowników, menedżerów zakupów
− Menedżerów ds. zarządzania łańcuchem dostaw
− Kierowników zaopatrzenia
− Kierowników organizacji i logistyki
− Kierowników działów logistyki
− Kierowników produkcji chcących poszerzyć swoją wiedzę w zakresie procesu zakupów

Program:

DZIEŃ 1 / 24 LUTEGO 2020

9.30 – 10.00 – Rejestracja i powitalna kawa i herbata

Kluczowe aspekty prawne w zakupach, konstruowanie umowy, dokumentacja kontraktowa, renegocjacje warunków umów
Odpowiedzialność kontraktowa, reprezentacja w umowie, badanie sytuacji kontrahenta

  • Dokumenty od dostawcy i ich wiarygodność
  • Należyta staranność przy badaniu kontrahenta
  • Reprezentacja, a zakres odpowiedzialności dostawcy
  • Prawidłowa reprezentacja stron w umowie handlowej
  • Odpowiedzialność osób podpisujących kontrakty
  • Jaki sformułować pełnomocnictwo?
  • Jakie prawa i obowiązki mają strony negocjacji?
  • Jak zabezpieczać własne interesy w negocjacjach z dostawcą?
  • Konsekwencje niezachowania lojalności przy negocjacjach
  • Udostępnianie informacji przyszłemu dostawcy, NDA
  • Umowa przedwstępna i LOI

Konstruowanie umowy zakupowej, dokumentacja kontraktowa, interpretacja zapisów proponowanych przez kontrahenta
Jakie warunki powinna spełniać umowa handlowa?

  • Czynności prawne w kontraktowaniu
  • Zapytanie ofertowe. Jakie są stałe elementy umów?
  • Oferta – treść, zapisy, skutki
  • Ogólne warunki zakupów/sprzedaży – co wiąże?
  • Co pojawia się w dobrych umowach?
  • Język umów, formy zawierania umów
  • Określanie obowiązków i uprawnień stron
  • Jakie błędy najczęściej zawierają umowy?
  • Od kiedy umowa jest ważna i kiedy wchodzi w życie?
  • Załączniki w umowach
  • Case study: Skutki zawarcia umowy. Jakie rozwiązania stosować?

Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych
Konstruowanie umowy zakupowej, dokumentacja kontraktowa, interpretacja zapisów proponowanych przez kontrahenta

  • Zmiany w przepisach i kluczowy wpływ na zakupy
  • Jakie terminy płatności mogą być stosowane?
  • Nowe wysokości odsetek ustawowych i wyłączność stosowania
  • Nowe obowiązki dużych przedsiębiorców i nowe konieczne zapisy w umowach
  • Nowy obowiązek sporządzenia i zgłoszenia sprawozdania o stosowanych terminach zapłaty
  • Nowe postępowanie prowadzone przez UOKiK w sprawie nadmiernego opóźniania się w płatnościach
  • Kary administracyjne za nadmierne opóźnianie się w płatnościach

Wprowadzanie zmian do umów wykonywanych, renegocjacje
Jak przeprowadzić skutecznie zmianę w umowie?

  • W jaki sposób przebiega tzw. uzdrawianie umowy?
  • Kiedy przeprowadza się uzdrawianie umów?
  • Jak przeprowadzić uzdrawianie umowy od strony formalnej? Wprowadzanie zmian do wykonywanej umowy – aneksowanie, klauzule
  • Jak renegocjować warunki kontraktu?

Forma dokumentowa i elektroniczna czynności prawny
Jakie obowiązują formy czynności prawnych?

  • Czym jest dokument? Czy forma elektroniczna to dokument?
  • Oświadczenie woli w postaci dokumentu
  • Zastrzeganie formy pisemnej, dokumentowej albo elektronicznej
  • Umowa pomiędzy przedsiębiorcami bez formy pisemnej
  • Uzupełnienie lub zmiana umowy
  • Kiedy czynność prawna jest nieważna?

16.00 – Zakończenie pierwszego dnia zajęć

DZIEŃ 2 / 25 LUTEGO 2020

8.30 – 9.00 – Rejestracja i powitalna kawa i herbata

Ceny, odszkodowania, gwarancje, odbiór wykonanej umowy
Cena w kontraktach zakupowych
Prawne aspekty zarządzania ceną w kontraktach zakupowych

  • Wartość przedmiotu umowy
  • Wpływ warunków handlowych na cenę
  • Elementy nie będące kosztami produkcji, a wpływające na ceny: termin realizacji umowy, opcje terminowe, termin płatności, forma płatności, gwarancje dobrego wykonania, kary, odszkodowania, czas gwarancji

Sposoby zabezpieczania kontraktów zakupowych
Jak tworzyć zapisy zabezpieczające wykonanie umowy?

  • Zabezpieczenie płatności: zaliczka, zadatek, przedpłata
  • Zabezpieczenie wykonania umowy – zasady ogólne
  • Sposoby zabezpieczania: odsetki, kary umowne, zaliczka, zadatek
  • Szczególne formy „rozliczenia” umowy: potrącenie, cesja wierzytelności
  • Gwarancja i rękojmia w umowach handlowych

Wykonanie umowy przez dostawcę
Odpowiedzialność dostawcy, nowelizacja przepisów w zakresie gwarancji, wady towaru, kary i odszkodowania

  • Tryb odbioru wykonania umowy
  • Jakie są konsekwencje zachowania dostawcy i kupca podczas odbioru wykonania umowy?
  • Ograniczenia dowodowe w zakresie stwierdzenia wykonania umowy dozwolone przez prawo
  • Kary i odszkodowania w umowach
  • Czy naliczanie kar i odszkodowań może być oparte na innych podstawach, niż postanowienia umowy?
  • Możliwości zwiększenia i zmniejszenia odpowiedzialności dostawcy
  • Nowa definicja pojęcia „wady fizycznej”
  • Modyfikacja uprawnień kupującego do żądania obniżenia ceny
  • W jakich sytuacjach i w jaki sposób kupujący będzie mógł dokonać jednostronnego obniżenia ceny?
  • Zmiana przepisów o gwarancji przy sprzedaży

Klauzule bezpieczeństwa w kontraktach handlowych
Jakie rodzaje zabezpieczania umów stosować i kiedy?

  • Klauzule zabezpieczające wykonanie umowy – ryzyko w zastosowaniu, preferowana treść
  • Klauzule bezpieczeństwa – ograniczenie i wyłączenie odpowiedzialności, wyłączność, kontrola zakładu kontrahenta
  • Klauzule poufności

16.00 – Zakończenie szkolenia, rozdanie certyfikatów

Metody:

Metoda szkolenia:

  • wykład
  • warsztat, praca na case studies,
  • analizy przykładów biznesowych, analizy narzędzi zakupowych

Zdobądź know-how, które poznało już XX firm:

Cena, termin, miejsce:

TERMIN:

24-25 lutego, 2020

Sprawdź inne terminy szkolenia

MIEJSCE SZKOLENIA:

Warszawa, Golden Floor Plaza, al. Jerozolimskie 123A, Warszawa

Zobacz centrum konferencyjne

CENA:

Zgłoszenie do 02/02/2020: 1870 PLN + 23% VAT
Zgłoszenie do 03/02/2020: 2170 PLN + 23% VAT

Cena zawiera:
uczestnictwo w jednodniowym szkoleniu dla jednej osoby
materiały szkoleniowe
certyfikat
obiad, poczęstunek podczas przerw


Cena nie zawiera:
noclegu

ZAREZERWUJ MIEJSCE
100% GWARANCJI SATYSFAKCJI
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!


Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.


Masz pytania?

Anna Chmielewska
Project Manager
a.chmielewska@langas.pl
22 696 80 22

SKONTAKTUJ SIĘ
Masz pytania?

Anna Chmielewska
Project Manager
a.chmielewska@langas.pl
22 696 80 22

Aktualna cena udziału:
2170 PLN + 23% VAT

Gwarancja:
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Inne terminy tego szkolenia

Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?

SKONTAKTUJ SIĘ

PODOBNE SZKOLENIA:

Sprzedaż, Zakupy Negocjacje z zawodowym negocjatorem
Negocjacje z zawodowym negocjatorem
więcej
Sprzedaż, Zakupy Szkoła Copywritingu z Pawłem Tkaczykiem
Szkoła Copywritingu z Pawłem Tkaczykiem
więcej
Sprzedaż, Zakupy V Forum Działów Zakupów
V Forum Działów Zakupów
więcej
Sprzedaż, Zakupy Umowy w handlu zagranicznym z uwzględnieniem międzynarodowych reguł handlu
Umowy w handlu zagranicznym z uwzględnieniem międzynarodowych reguł handlu
więcej
Sprzedaż, Zakupy Agile w zakupach
Agile w zakupach
więcej

ZAUFAŁO NAM JUŻ 5000+ FIRM

OPINIE O NASZYCH SZKOLENIACH

Bardzo przydatne z punktu widzenia praktyki w działaniach organów spółek, zmian w przepisach i działalności Biura Zarządów.
Bogusław Bujak, PGE Elektrownia Opole S.A.

Jedno z najlepszych szkoleń na jakich byłam. Bardzo dużo case’ów.
Wioletta Bień, Boryszew ERG S.A.

Wysoki poziom wiedzy wykładowców, organizacja i obsługa na wysokim poziomie.,
Violetta Zydlewska, BUDOPOL S.A.