28—29 sierpnia 2023R., Hotel Haffner***** SOPOT

XI LETNIA SZKOŁA MENEDŻERÓW ZAKUPÓW

Jak wspierać firmę w osiąganiu wyników poprzez wdrażanie efektywnych praktyk zakupowych?

Pobierz Broszurę ZAREZERWUJ MIEJSCE

ZAKUPY, SPRZEDAŻ, NEGOCJACJE

Jak rozmawiać z monopolistą w sytuacjach, kiedy mamy niedobór podaży a nadmiar popytu?

Wszystko podlega sprzedaży-zakupom, ale stabilne relacje kończą się, kiedy zaczyna się monopol. Negocjacje z monopolistą to najtrudniejsze z możliwych negocjacji, po pierwsze my jesteśmy w potrzebie a nasz partner biznesowy nie ma żadnej potrzeby. Nas ogranicza czas a nasz partner biznesowy nie ma takiego ograniczenia. Co gorsza całe moce przerobowe (capacity zarówno maszyn jak i czas ludzi) nasz dostawca ma wyprzedane na wiele miesięcy do przodu. Nie jest zainteresowany walką, zaangażowaniem w zdobywanie kolejnych zamówień i kolejnych klientów. Jak w takiej sytuacji negocjować dodatkowe korzyści dla nas?

Zapraszamy Cię do udziału w Letniej Szkole Menedżerów Zakupów w Sopocie. To wyjątkowe wydarzenie nie tylko prezentuje najaktualniejszą wiedzę, ale również mnóstwo aktualnych case’ów oraz sprawdzonych praktyk rynkowych stosowanych w działach zakupów.

Korzyści

  • poznasz kupieckie narzędzia analizy pozycjonowania na osi siła słabość,
  • dowiesz się w jaki sposób wykorzystać informacje o strukturze kosztowej i całkowitym koszcie posiadania w negocjacjach z dostawcą monopolistycznym,
  • poznasz techniki budowania własnej wiarygodności w oczach partnerów,
  • dowiesz się jak radzić sobie z pozornie wykluczającymi się celami negocjacji,
  • poznasz skuteczne strategie i taktyki negocjacyjne,
  • dostaniesz wskazówki dotyczące poszukiwania wyjścia z sytuacji, które nie ułatwiają osiągnięcia porozumienia.

Uczestnicy

  • Dyrektorzy, Kierownicy, Menedżerowie Zakupów
  • Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
  • Kierownicy Zaopatrzenia
  • Kierownicy Organizacji i Logistyki
  • Kierownicy Działów Logistyki

Program

DZIEŃ 1 / 28 SIERPNIA 2023 

09.30 – Rejestracja uczestników, kawa i herbata
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia

POZYCJONOWANIE NA OSI SIŁA-SŁABOŚĆ A WSPÓŁPRACA Z PARTNEREM MONOPOLISTYCZNYM

  • Jak bardzo jesteśmy zależni od tego dostawcy/klienta?
  • Kupieckie narzędzia analizy pozycjonowania na osi siła słabość: zależności od dostawcy (dependency ratio), atrakcyjności oczami dostawcy (na czym zależy dostawcy), ryzyka łańcucha dostaw (bariery wejścia i pojawienia się nowego dostawcy/podaży), solidność (performance) dostawcy
  • Przystępuj do rozmów z otwartą głową. Nie rób założeń na temat swojego rozmówcy, poza jednym – dostawca monopolistyczny doskonale zdaje sobie sprawę ze swojej pozycji. W przeciwnym razie, dlaczego spędził tyle lat na budowie takiego modelu biznesowego?
  • Jaki masz pomysł na swoją bazę dostawców? – narzędzia modelowania i zarządzania bazą dostawców – czyli o przygotowaniu do negocjacji z pozycji słabej, na długo zanim podejmiesz negocjacje z dostawcą

 DOKŁADNA ANALIZA STRUKTURY WARTOŚCI

  • Jakie dane przygotować i analizować w procesie przygotowania do negocjacji? Historia współpracy i zmian cen, dane o obrotach i zyskowności dostawcy, benchmark, dokładna analiza struktury kosztowej i TCO
  • Analiza całkowitego kosztu posiadania – ile ciebie kosztuje współpraca z dostawcą? (model TCO)
  • Narzędzie analizy kosztowej – CDB (struktura kosztowa) i TCO (całkowity koszt posiadania) – analiza całkowitego kosztu współpracy z perspektywy dostawcy (TCO dostawcy, zyski dostawcy)
  • W jaki sposób wykorzystać informacje o strukturze kosztowej i całkowitym koszcie posiadania w negocjacjach z dostawcą monopolistycznym?
  • Jakie informacje możemy przekazać dostawcy? 

 PODSUMOWANIE PRZYGOTOWAŃ DO ROZMÓW Z DOMINUJĄCYM DOSTAWCĄ

  • Lista najważniejszych pytań, na które musisz zwrócić uwagę
  • Poszukiwania czarnego łabędzia

 ROZPOZNANIE I POSTAWA W BIZNESIE – TRWAŁE RELACJE (SUSTAINABILITY)

  • Wiarygodność, techniki budowania własnej wiarygodności w oczach partnerów
  • Efekt HALO w relacjach biznesowych – rozpoczęcie rozmów
  • Słynna szafa gdańska
  • Rozpoznanie postawy i potrzeb, walka, współpraca, emocjonalność, ego, transakcyjność
  • Blef, kłamstwa, manipulacja etc – zapomnij o tych głupotach – czyli krótko o największych błędach w relacjach z monopolistą
  • Modulacja głosu: jak mówić
  • Techniki przejmowania kontroli nad rozmową

16.00 – Zakończenie 1. dnia szkolenia​

DZIEŃ 2 / 29 SIERPNIA 2023

8.30 – Rejestracja uczestników oraz powitalna kawa i herbata
9.00
– Rozpoczęcie szkolenia


NEGOCJACJE ZAKUPOWE W BIZNESIE

  • Gra szkoleniowa X-jak transakcja gra negocjacyjna
  • Negocjacje – różne spojrzenia, różne punkty widzenia. Zasady, reguły, normy i fazy procesu.
  • Jakie są podobieństwa i różnice w różnych podejściach i jakie są ich konsekwencje praktyczne dla osób negocjujących?
  • Złote zasady negocjacji
  • Sukces w negocjacjach – i co dalej? Negocjacje to nie jedyny sposób działania w warunkach zaistnienia konfliktu interesów
  • Rezultat i relacje – jak radzić sobie z pozornie wykluczającymi się celami negocjacji? Czasem wygrywam, a czasem się uczę, czyli o właściwym znaczeniu porażki w negocjacjach
  • Dlaczego warto negocjować, a kiedy negocjować nie warto?

 STRATEGIE I TAKTYKI W NEGOCJACJACH ZAKUPOWYCH

  • Strategie i taktyki – o budowaniu celów, projektowaniu dróg do ich osiągania i określaniu optymalnych metod działania na każdym etapie negocjacji
  • Skuteczne techniki negocjacyjne
  • Jak budować silną pozycję negocjacyjną? 
  • Metody i środki służące budowaniu własnej silnej pozycji w negocjacjach

BŁĘDY NEGOCJACYJNE – PRAKTYCZNY KATALOG ZACHOWAŃ I ZANIECHAŃ, KTÓRE SKUTECZNIE UTRUDNIAJĄ LUB UNIEMOŻLIWIAJĄ OSIĄGANIE CELÓW

  • Trudny negocjator czy trudna sytuacja negocjacyjna? Sztuka budowania relacji oraz inne umiejętności i metody radzenia sobie z trudnymi sytuacjami negocjacyjnymi.
  • Sposoby radzenia sobie z niepożądanymi sytuacjami. Klasyczne metody i nowatorskie sposoby poszukiwania wyjścia z sytuacji, które nie ułatwiają osiągnięcia porozumienia.

CECHY NEGOCJATORA – CZYLI JAK ROZWIJAĆ SWOJE MOCNE STRONY CZY ZMAGAĆ SIĘ ZE SŁABYMI?

15.00 – Zakończenie szkolenia

Metody:

Szkolenie ma formę wykładowo-warsztatową. Ćwiczenia, analizy przykładów biznesowych, narzędzi zakupowych mają wspierać uczestników w budowaniu nowych kompetencji zawodowych.

Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:

Bardzo efektywne, najważniejsze jest podejście z punktu widzenia praktycznego, a nie teoretycznego. Umiejętność słuchania uczestników, brak odgórnego narzucania zdania prowadzącego i jego racji, dzielenie się doświadczeniami.

Anna Hałdrzyńska

Feerum S.A.

Profesjonalnie w szczególności pod względem wiedzy ekspertów

Paulina Kinal

Colian sp. z o.o.

Szkolenie przeprowadzone bardzo ciekawie.

Iwona Olcen

FLEXTRONICS INTERNATIONAL POLAND Sp. z o.o.

Szkolenie na wysokim poziomie, można dużo z niego wynieść.

Mateusz Błaszczyk

RBB STAL S.A.

Szkolenie bardzo profesjonalnie przygotowane, ogólna ocena ekspertów prowadzących szkolenie celująca.

Wiedza przekazana w bardzo przystępny i ciekawy sposób

Joanna Stawska

DWS Draexlmaier Wyposażenie Wnętrz Samochodowych sp. z o.o.

Zakres tematyczny bardzo przydatny, prowadzenie na bardzo wysokim poziomie

Ewelina Gajduszewska

Ceramika Paradyż sp. z o.o.

Cena, termin, miejsce:

TERMIN:

28—29 sierpnia 2023R.

MIEJSCE SZKOLENIA:

ul. J.J. Haffnera 59, Sopot

Zobacz centrum konferencyjne

CENA:

Zgłoszenie do 24/07/2023: 2 570 PLN + 23% VAT - Obniżasz koszt o 10%

Cena zawiera:
- uczestnictwo w X edycji Letniej Szkoły Menedżerów Zakupów - materiały
- certyfikat ukończenia
- przerwa kawowa, lunch

Cena nie zawiera:

Nocleg w Hotelu Haffner***** (rezerwacja przez Langas Regtech)
- 750 pln netto + 23% za noc za pokój 1-osobowy ze śniadaniem
- 850 pln netto + 23% za noc za pokój 2-osobowy ze śniadaniem

Alternatywnie polecamy poniższe miejsca noclegowe (rezerwacja bezpośrednio w hotelu)

Nocleg w Hotelu Novotel Gdańsk Marina****
- 610 pln (brutto) za noc za pokój 1-osobowy ze śniadaniem
- 650 pln (brutto) za noc za pokój 2-osobowy ze śniadaniem

Nocleg w Hotelu Q HOTEL**** Gdańsk
- 490 pln (brutto) za noc za pokój 1-osobowy ze śniadaniem
- 620 pln (brutto) za noc za pokój 2-osobowy ze śniadaniem


ZAREZERWUJ MIEJSCE
100% GWARANCJI SATYSFAKCJI
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!


Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.


Masz pytania?

Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 00

SKONTAKTUJ SIĘ
Masz pytania?

Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 00

Cena: 2 870 PLN + 23% VAT
Aktualna cena udziału:
2 570 PLN + 23% VAT
do zmiany ceny zostało 47 dni

Gwarancja:
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!

Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?

SKONTAKTUJ SIĘ

PODOBNE SZKOLENIA:

Sprzedaż, Zakupy Negocjacje z zawodowym negocjatorem
Negocjacje z zawodowym negocjatorem
więcej
Sprzedaż, Zakupy Letnia Akademia Sprzedaży<br>z Wojciechem Herrą
Letnia Akademia Sprzedaży
z Wojciechem Herrą
więcej
Sprzedaż, Zakupy Prawo dla działu zakupów z uwzględnieniem nowelizacji 2023
Prawo dla działu zakupów z uwzględnieniem nowelizacji 2023
więcej
Sprzedaż, Zakupy Lider Zakupów B2B w turbulentnych czasach
Lider Zakupów B2B w turbulentnych czasach
więcej
Sprzedaż, Zakupy Szkoła Copywritingu z Pawłem Tkaczykiem
Szkoła Copywritingu z Pawłem Tkaczykiem
więcej

Z NASZYCH SZKOLEŃ KORZYSTAJĄ LIDERZY RYNKU