XVIII Letnia Szkoła Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
Obsługa organów spółki w praktyce
PRAWO, BIURO ZARZĄDU
Zapraszamy do udziału w kolejnej edycji Letniej Szkoły Biura Zarządu i Rady Nadzorczej. Jak w poprzednich latach,
także w tym roku warsztaty poprowadzą wybitni eksperci zajmujący się kwestiami efektywnej obsługi organów korporacyjnych.
Letnia Szkoła Biura Zarządu i Rady Nadzorczej to wiedza, wymiana praktycznych doświadczeń oraz efektywne rozwiązania sprawdzone w przedsiębiorstwach i instytucjach publicznych oraz zweryfikowane przed sądami.
Korzyści
- Dowiesz się jakie dane i w jakich terminach składamy do KRS.
- Poznasz zasady zwoływania i odbywania posiedzeń zarządu po nowelizacji.
- Dowiesz się kto może zostać członkiem rady nadzorczej.
- Poznasz zasady prowadzenia księgi udziałów
- Nauczysz się prawidłowo zwoływać posiedzenia, ustalać porządek obrad oraz miejsce zgromadzeń.
- Dowiesz się co zmieniło uregulowanie Business Judgment Rule w odniesieniu do odpowiedzialności członków zarządu.
- Poznasz zasady działania grupy spółek.
- Przeanalizujesz kwestie bezpieczeństwa danych w kontekście wykonywania obowiązków organów w zdigitalizowanym świecie.
- Otrzymasz praktyczne wskazówki w zakresie wynagradzania członków organów.
Uczestnicy
- Kierownicy i menedżerowie Biura Zarządu i Rady Nadzorczej,
- Kierownicy działów organizacyjno-prawnych,
- Szefowie komórek nadzoru właścicielskiego,
- Managerowie w biurach obsługi organów spółki,
- Dyrektorzy departamentów prawnych
Program
DZIEŃ 1 / 8 LIPCA 2024
9.30 Rejestracja uczestników, kawa i herbata
10.00 Rozpoczęcie zajęć
WSPÓŁPRACA BIURA ZARZĄDU Z REJESTRAMI I NOWELIZACJA DORĘCZEŃ
- Krajowy Rejestr Sądowy – zasady składania wniosków
- Jakie dane i w jakich terminach składamy do KRS?
- Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych – zasady składania wniosków
- Kim jest beneficjent rzeczywisty?
- Krajowy Rejestr Zadłużonych
- Krajowy Rejestr Karny
- Elektroniczne doręczenia
ZARZĄD – POZYCJA USTROJOWA, PRAWA I OBOWIĄZKI
- Prowadzenie spraw spółki i jej reprezentacja
- Zwoływanie i odbywanie posiedzeń zarządu po nowelizacji
- Protokoły i uchwały
- Głosowanie, bezwzględna większość głosów
- Sprawozdanie finansowe i sprawozdanie z działalności
- Regulamin zarządu
RADA NADZORCZA – POZYCJA USTROJOWA, PRAWA I OBOWIĄZKI
- Kto może zostać członkiem rady nadzorczej?
- Opinia, zgoda i zalecenia rady nadzorczej
- Uprawniania rady nadzorczej
- Zwoływanie posiedzeń i podejmowanie uchwał, protokołowanie
- Regulamin rady nadzorczej
- Zaskarżanie uchwał rady nadzorczej
AKCJONARIUSZE I WSPÓLNICY W RELACJACH ZE SPÓŁKĄ KAPITAŁOWĄ ORAZ ORGANAMI
- Sprzedaż udziałów i sprzedaż akcji
- Prawo do kontroli i prawo do informacji
- Księga udziałów – zasady prowadzenia
- Księga akcyjna – obowiązek przechowywania
- Dematerializacja akcji
- Rejestr akcjonariuszy i świadectwo rejestrowe
ZGROMADZENIE WSPÓLNIKÓW / WALNE ZGROMADZENIE – POZYCJA USTROJOWA, PRAWA I OBOWIĄZKI
- Kompetencje zgromadzenia wspólników / walnego zgromadzenia
- Obowiązek zwołania zgromadzenia wspólników / walnego zgromadzenia
- Zwyczajne i nadzwyczajne zgromadzenie wspólników / walne zgromadzenie
- Zwoływanie posiedzeń, ustalanie porządku obrad, miejsce zgromadzenia
- Udział w zgromadzeniu wspólników przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej
- Przebieg posiedzenia i protokołowanie
16.00 – Zakończenie 1. dnia zajęć
DZIEŃ 2 / 9 LIPCA 2024
09.00 Rejestracja uczestników oraz powitalna kawa i herbata
09.30 Rozpoczęcie zajęć
RZECZYWISTOŚĆ PO NOWELIZACJI KSH Z 2022 R.
- Nowe uprawnienia i obowiązki RN – czy rzeczywiście wpłynęły na umocnienie jej pozycji w spółce?
- Doradca rady nadzorczej
- Obowiązek protokołowania posiedzeń zarządu – problemy praktyczne
- Co zmieniło uregulowanie Business Judgment Rule w odniesieniu do odpowiedzialności członków zarządu?
- Nowe obowiązki raportowe zarządu wobec RN
- Obecność byłych członków zarządu podczas zamykania roku obrotowego
GRUPY SPÓŁEK W PRAKTYCE
- Zasady działania grupy spółek
- Nowelizacja KSH i jej cele
- Teoria a praktyka – ile grup spółek zarejestrowano w ciągu 2 lat?
- Największe zalety i zagrożenia grup spółek
- Grupa spółek a odpowiedzialność członków zarządu
- Komu opłaca się wdrożenie grupy spółek?
DIGITALIZACJA SPÓŁEK A OBOWIĄZKI ORGANÓW
- Era videokonferencji – nowe regulacje dla organów spółek
- Zdalne WZA / ZW oraz posiedzenia Zarządów i RN w praktyce
- Zdalne posiedzenia a bezpieczeństwo danych
- e-Podpisy
- e-Doręczenia
- e-Sprawozdania finansowe
WYNAGRODZENIA CZŁONKÓW ZARZĄDU I RN
- Podstawy wynagradzania członków organów – powołanie, umowa o pracę, zlecenie, kontrakt menedżerski, świadczenie usług w ramach B2B, brak wynagrodzenia a posiadanie udziałów /akcji w spółce
- Split wynagrodzeń i ryzyka z nim związane
- Czy członkowie RN mogą otrzymywać premie?
- Benefity dla członków organów
- Programy motywacyjne dla managementu (MSOP, ESOP)
- Polityka wynagrodzeń i sprawozdania o wynagrodzeniach w spółkach publicznych
15.30 – Zakończenie szkolenia
Metody:
- Letnia Szkoła Biura Zarządu i Rady Nadzorczej to seria specjalnie dobranych prelekcji i dyskusji oraz warsztatów, analizy kazusów, przepisów prawa oraz orzecznictwa.
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Szkolenie prowadzone przez profesjonalistów, poparte wieloma ciekawymi przykładami.
Pani Mecenas Pietruk to klasa światowa i najwyższej jakości Wykładowca.
Praktyczne przykłady, dyskusje, konkretne informacje, wspólne rozwiązywanie problemów.
Szkolenie na bardzo wysokim poziomie. Eksperci kompetentni; posiadają umiejętności angażowania grupy w tematykę. Zakres i przeprowadzenie szkolenia zgodne z programem. Obsługa w czasie szkolenia przez organizatora na wysokim poziomie. Materiały szkoleniowe bardzo dobrze opracowane . Miła atmosfera.
Interesujące, rzeczowe, pobudzające do myślenia.
Szkolenie na bardzo wysokim poziomie, prowadzone przez znakomitych wykładowców, którzy nie przekazują suchej wiedzy, łącząc wykład z ćwiczeniami, rozmową poruszając interesujące tematy.
Oceniam szkolenie bardzo dobrze, głównie ze względu na profesjonalizm ekspertów, ich otwartość i komunikatywność, każdy w swoim zakresie byli naprawdę bardzo dobrzy.
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 512 773 769
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 512 773 769
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘ