XVII LETNIA SZKOŁA ASYSTENTÓW ZARZĄDU I RADY NADZORCZEJ
Warsztaty dla osób obsługujących zarząd i radę nadzorczą w spółkach z o.o. i S.A.
Pobierz BroszuręPRAWO, BIURO ZARZĄDU
Asystent Zarządu jest wsparciem dla efektywnego i zgodnego z prawem funkcjonowania organów spółki. W tym celu musi znać aktualne przepisy i regulacje prawne wytyczające prawidłowe działanie przedsiębiorstwa, a także praktyczne zasady organizacji pracy biura i organów korporacyjnych.
W związku z tym wyzwaniem zapraszamy do udziału w kolejnej edycji Letniej Szkoły Asystentów Zarządu i Rady Nadzorczej. Jest to szkolenie, które buduje profesjonalne kwalifikacje w dwóch kluczowych obszarach: organizacyjno-interpersonalnym oraz prawno-formalnym.
Warsztaty poprowadzą wyjątkowi eksperci, którzy przekażą Ci wiedzę oraz efektywne rozwiązania z zakresu wspierania, zabezpieczania i ułatwiania pracy organom spółek.
Korzyści
Podczas Letniej Szkoły Asystentów Zarządu:
- udoskonalisz swoje standardy w zakresie budowanie skutecznych komunikatów oraz wzmocnienia asertywnego przekazu,
- poznasz zagrożenia związane z naruszeniem zasad bezpieczeństwa informacji,
- dowiesz się jak obsługiwać korespondencję i jakie terminy Cię obowiązują,
- dowiesz się jakie mogą Cię czekać konsekwencje za naruszenie zasad dotyczących sygnalistów,
- otrzymasz praktyczne wskazówki postepowania w przypadku kontroli organów nadzoru i organów ścigania,
- dowiesz się czym różni się opinia, polecenie i zgoda,
- dostaniesz instrukcje jak zarejestrować się do e-Doręczeń,
- dowiesz się kto podpisuje sprawozdania po nowelizacji ustawy o rachunkowości,
- poznasz rozwiązania najczęstszych problemów w składaniu wniosków do KRS.
Uczestnicy
- Asystenci Zarządu, Asystenci Rady Nadzorczej
- Asystenci Prezesa, Asystenci Kierownika Biura Zarządu
- Specjaliści ds. obsługi władz spółki
- Specjaliści ds. organizacyjnych
- Referenci w biurach zarządu
Program
DZIEŃ 1 / 29 SIERPNIA 2024
9.30 Rejestracja uczestników, kawa i herbata
10.00 Rozpoczęcie zajęć
SKUTECZNA KOMUNIKACJA W PRACY ASYSTENTA ZARZĄDU I RADY NADZORCZEJ
- Komunikacja wewnętrzna a komunikacja zewnętrzna
- Komunikacja mailowa a komunikacja werbalna
- Budowanie skutecznych komunikatów
- Asertywność jako narzędzie pracy Asystenta
- Aktywne słuchanie jako klucz do skuteczności
TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA I ZACHOWANIE ZASAD POUFNOŚCI
- Bezpieczeństwo informacji
- Podstawy prawne tajemnicy przedsiębiorstwa
- Podstawy prawne poufności
- Zagrożenia związane z naruszeniem zasad bezpieczeństwa informacji
- Czasem mniej znaczy więcej
- Budowanie zaufania do siebie i do organizacji
OBSŁUGA KORESPONDENCJI, ODPOWIEDZIALNOŚĆ I TERMINOWOŚĆ
- Korespondencja i obieg dokumentów
- Korespondencja od organów i urzędów
- Podstawowe zasady odpowiedzialności członków zarządu i rady nadzorczej
- Terminy i ich znaczenie
ZGŁOSZENIA O NARUSZENIACH (WHISTLEBLOWING) SKIEROWANE BEZPOŚREDNIO DO ZARZĄDU LUB RADY NADZORCZEJ
- Czym jest whistleblowing?
- Zasady postępowania ze zgłoszeniami
- Anonimowość zgłoszeń a możliwość identyfikacji osoby zgłaszającej
- Szczególne zasady poufności w zgłoszeniach sygnalistów
- Odpowiedzialność za naruszenia zasad dotyczących sygnalistów
- Komunikacja w sprawie zgłoszeń
POSTĘPOWANIE NA WYPADEK KONTROLI ORGANÓW NADZORU I ORGANÓW ŚCIGANIA
- Podstawy prawne i regulacyjne
- Ustalenie tożsamości osoby uprawnionej do kontroli
- Zasady postępowania na wypadek kontroli
- Uchybienie terminom
- Dokumentacja – oryginał a uwierzytelniona kopia
- Korespondencja w toku kontroli
16.00 Zakończenie 1. dnia szkolenia
DZIEŃ 2 / 30 SIERPNIA 2024
9.00 Rejestracja uczestników, kawa i herbata
9.30 Rozpoczęcie zajęć
PODSUMOWANIE FUNKCJONOWANIA NOWELIZACJI KSH Z 13 PAŹDZIERNIKA 2022 – ASPEKTY PRAKTYCZNE I PROBLEMY
- Grupa spółek – udany eksperyment ustawodawczy czy martwe przepisy?
- Obowiązek protokołowania uchwał po nowelizacji
- Zmiana sposobu liczenia kadencji i mandatów w praktyce
- Obowiązki zarządu wobec rady nadzorczej
- Nowe uprawnienia rady nadzorczej
- Zamiany w zakresie funkcjonowania rady nadzorczej
- Posiedzenia rady nadzorczej i porządek obrad
- Głosowanie rady nadzorczej – tajne czy jawne?
ZARZĄD I RADA NADZORCZA W PRAKTYCE
- Powołanie, odwołanie i rezygnacja z pełnienia funkcji członka zarządu i rady nadzorczej
- Podział kompetencji pomiędzy zarządem i radą nadzorczą
- Czym różni się opinia, polecenie i zgoda?
- Zwoływanie i przebieg posiedzeń zarządu i rady nadzorczej
- Rola regulaminu zarządu i rady nadzorczej w funkcjonowaniu spółek kapitałowych
- Formy podejmowania uchwał przez zarząd i radę nadzorczą
DORĘCZENIA ELEKTRONICZNE
- Czy spółki mają obowiązek korzystać z e-Doręczeń?
- Czy e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego?
- Jak zarejestrować się do e-Doręczeń?
- Czy można złożyć reklamację w zakresie przesyłki przez
e-Doręczenia? - e-Doręczenia a ePuap – funkcje i doręczenia
SPRAWOZDAWCZOŚĆ PO NOWELIZACJI USTAWY O RACHUNKOWOŚCI
- Termin sporządzenia sprawozdań
- Nowe sprawozdanie o powiązaniach
- Rola biegłego rewidenta po nowelizacji KSH w procesie sprawozdawczości
- Kto podpisuje sprawozdania po nowelizacji ustawy o rachunkowości?
- Możliwość odmowy podpisania sprawozdania
- Złożenie sprawozdania do KRS
- Odpowiedzialność zarządu i rady nadzorczej za sprawozdawczość spółek kapitałowych
SKŁADANIE WNIOSKÓW DO KRS – NAJCZĘSTSZE PROBLEMY
- Wpis deklaratoryjny oraz konstytutywny
- Terminy składania wniosków do KRS
- Opłaty sądowe w postępowaniu przed KRS
- Zaskarżanie decyzji KRS
- Forma uchwały/dokumentów a wniosek do KRS
- Akta rejestrowe a zbiory dokumentów KRS
- Monitor Sądowy i Gospodarczy
15.30 Zakończenie szkolenia
Metody
Letnia Szkoła Asystentów Zarządu i Rady Nadzorczej to seria specjalnie dobranych prelekcji i dyskusji oraz warsztatów, analizy kazusów, przepisów prawa oraz orzecznictwa.
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Szkolenie prowadzone przez profesjonalistów, poparte wieloma ciekawymi przykładami.
Praktyczne przykłady, dyskusje, konkretne informacje, wspólne rozwiązywanie problemów.
Szkolenie na bardzo wysokim poziomie. Eksperci kompetentni; posiadają umiejętności angażowania grupy w tematykę. Zakres i przeprowadzenie szkolenia zgodne z programem. Obsługa w czasie szkolenia przez organizatora na wysokim poziomie. Materiały szkoleniowe bardzo dobrze opracowane . Miła atmosfera.
Interesujące, rzeczowe, pobudzające do myślenia.
Szkolenie na bardzo wysokim poziomie, prowadzone przez znakomitych wykładowców, którzy nie przekazują suchej wiedzy, łącząc wykład z ćwiczeniami, rozmową poruszając interesujące tematy.
Oceniam szkolenie bardzo dobrze, głównie ze względu na profesjonalizm ekspertów, ich otwartość i komunikatywność, każdy w swoim zakresie byli naprawdę bardzo dobrzy.
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 512 773 769
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 512 773 769
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘ