8 marca 2022R., Hotel REGENT, Warszawa

Kreatywny Menedżer - myślenie out of the box z elementami design thinking z Pawłem Fortuną

Pobierz Broszurę ZAREZERWUJ MIEJSCE

STRATEGIA, PRZYWÓDZTWO

Dzisiejsze czasy wymagają od każdego lidera i menedżera kreatywności oraz nieszablonowego myślenia. Badania mówią, że 30% najbardziej kreatywnych ludzi generuje dla swoich firm 50% dochodów. Sukcesy wielu firm pokazują, że wdrożenie idei „Design Thinking” nie tylko daje szansę na rozwój w nowym kierunku, generuje wzrost finansowy, ale że zwycięstwo możliwe jest w każdej gałęzi gospodarki.

To właśnie wykorzystanie „Design Thinking” łączy takich potentatów jak: Google, Virgin, Tesla, LinkedIn, Lego. Dzięki kulturze opartej na innowacji:

  • Richard Branson pokazał, na przykładzie firmy Virgin, jak ogromna i warta ponad 3 miliardy dolarów firma potrafi odnawiać swój potencjał poprzez wydzielanie spółek zależnych, gdzie każda jest unikalna i szczególna.
  • Firma Lego stworzyła formułę, która zakładała, że użytkownicy mogą tworzyć unikalne projekty z uniwersalnych składników.
  • AMD (Advanced Micro-Devices) biła rekordy w szybkości produkcji procesorów. Pod względem osiąganych wyników i cen firma stała się jedną z najbardziej szanowanych marek.
  • W Club Med kładziono nacisk, aby mimo procesów standaryzacji i globalizacji goście przeżywali podróże w niepowtarzalnej atmosferze.

To tylko małe elementy sukcesu największych marek świata, ale wykorzystanie „Design Thinking” pozwala im się utrzymać w czołówce najlepszych na świecie.

Korzyści

  • Chcesz stworzyć innowacyjne sposoby docierania do potencjalnych klientów?
  • Chciałbyś by Twoi ludzie brali udział w tworzeniu innowacyjnych produktów i usług w oparciu o głębokie zrozumienie problemów i potrzeb użytkowników?
  • Szukasz narzędzia, które pozwoli pokonywać wąskie gardła i rozwiązywać konstruktywnie problemy?
  • Chcesz wzrostu pro-aktywności i wzrostu procentu trafionych pomysłów w Twoim zespole?
  • A może po prostu zaciekawiła Cię idea „Design Thinking” wykorzystywana przez takie firmy jak: Amazon, Google, LinkedIn, Tesla?

Skorzystaj z wiedzy najbardziej kreatywnego eksperta w Polsce  i uwolnij kreatywny potencjał Twojej firmy!

Uczestnicy

Warsztat został przygotowany z myślą o osobach, które zajmują się praktycznym rozwiązywaniem problemów w obszarze biznesu oraz działań społecznych. Każdy Uczestnik będzie miał możliwość przepracowania trudności, którymi się zajmuje z perspektywy psychologicznej oraz opracowania zbioru nowatorskich, gotowych do zastosowania rozwiązań.

Program

8 MARCA 2022

8.30 – rejestracja, powitalna kawa i herbata
9.00 – rozpoczęcie szkolenia


KULTURA INNOWACJI I CREATIVE DESIGN THINKING (DEBATA)

Dlaczego  najlepsze efekty osiągają  firmy i liderzy wspierający kulturę innowacji?

  • Nadzieja na sukces – Kluczowy stymulator kultury innowacji.
  • Lęk przed porażką – Kluczowy inhibitor kultury innowacji.
  • Czego możemy się nauczyć od sztucznej inteligencji?
  • Nowe pokolenie jako wyzwanie i źródło inspiracji dla innowacyjnych menedżerów.
  • Przechodzenie od entuzjazmu do rozczarowania i od rozczarowania do wytrwałości.
  • Psychologiczne znaczenie świętowania sukcesu.

TRANSFER PRZEZ ANALOGIĘ JAKO PODSTAWOWE NARZĘDZIE „DESIGN THINKING” (ĆWICZENIA INDYWIDUALNE)

Na czym polega myślenie przez analogie i jakie są jego zasady?

  • Prezentacja indywidualnych sytuacji problemowych i poszukiwanie analogicznych odniesień
  • Metafora a analogia – podobieństwa i różnice
  • Jak dobierać nośne metafory i skąd brać trafne analogie?
  • Zasady (ekologia) stosowania metafor i analogii w praktyce biznesowej.
  • Opracowywanie puli potencjalnie skutecznych rozwiązań.

POBUDZANIE POTENCJAŁU INNOWACJI W ZESPOLE/ORGANIZACJI (CASE STUDY)

Jak zapalać innych do realizacji dobrych pomysłów?

  • Psychologiczny model wzbudzania intencji działań innowacyjnych.
  • Konieczność odrębnego opracowania oddziaływania na postawy Pracowników, normy i spostrzeganie trudności /wykonalności zadania.
  • Projektowanie zmian w firmie z wykorzystaniem transferu przez analogię .
  • Wykorzystanie analogii w procesie rozwiązywania problemów.

JAK PODTRZYMYWAĆ ZAANGAŻOWANIE I KREATYWNEGO DUCHA ZESPOŁU?

  • Jak neutralizować „biznesowe toksyny”?
  • Lider jako model do naśladowania.
  • Norma formalna a norma nieformalna – jak działać w różnych wariantach korelacji norm?
  • Jak sobie radzić z mechanizmami obronnymi i strategiami defensywnymi?

 JAK UŁATWIAĆ PRACOWNIKOM REALIZACJĘ POSTULATÓW INNOWACJI?

  • Jak eliminować zjawisko „próżniactwa społecznego”?
  • Zarządzanie dynamiką komplementarności –  „Godzenie” różnorodnych postaw
  • Jak wykorzystywać napięcie pomiędzy rolami zespołowymi?
  • Komunikacja konstruktywnego konfliktu – wymiana opinii i ocen w duchu „kultury kreatywnej” .

PODSUMOWANIE: TRZY ROLE LIDERA INNOWACYJNOŚCI (DEBATA)

JAKĄ ELASTYCZNOŚCIĄ POWINIEN SIĘ WYKAZAĆ LIDER, BY PRZEWODZIĆ PROCESOWI INNOWACYJNOŚCI W FIRMIE?

  • Lider jako mentor – Pobudzanie entuzjazmu, zapalanie do pomysłu.
  • Lider jako wzorzec – Chcesz wiedzieć jak pracować? Patrz na mnie!
  • Lider jako coach – Wspieranie procesu zamiast zastępowania i wyręczania.


16.00 –
 zakończenie szkolenia

Słowo od eksperta:

Przygotowałem ten warsztat z myślą o osobach, które zajmują się praktycznym rozwiązywaniem problemów w obszarze biznesu oraz działań społecznych. Każdy Uczestnik będzie miał możliwość przepracowania trudności, którymi się zajmuje z perspektywy psychologicznej oraz opracowania zbioru nowatorskich, gotowych do zastosowania rozwiązań.

Uczymy się przez doświadczenie, a więc każdy analizowany przypadek jest źródłem praktycznych inspiracji. Im większa różnorodność branych pod uwagę problemów tym lepiej. Wszystkie umysły i wyobraźnie na pokład i działamy! A ja, w zależności od dynamiki procesu, raz będę pełnił rolę inspiratora, a w innym momencie mentora lub coacha (też nie lubię tego słowa). 

Warstwę merytoryczną warsztatu oparłem na filarach, z którymi przez ostatnie lata miałem się okazję trochę zaznajomić. Fundamentem jest psychologia kreatywności oraz wyniki badań, które prowadzę, głównie dotyczących digitalizacji, techno-empowermentu, zmiany i lęku przed sztuczną inteligencją, a także modelami wdrażania tzw. pozytywnej technologii. Opowiem o paru aktualnych projektach, np. o przygotowywanym na wystawę EXPO połączeniu mózgu z interfejsem haptycznym (Brain Net, Brain Computer Interaction). Bardziej szczegółowo przeanalizujemy przypadek innowacyjnej digitalizacji w intralogistyce.

Najważniejsze jednak będą problemy i projekty każdego z Uczestników. Ich analiza „na gorąco” najlepiej ujawnia szkodliwe i pożądane schematy myślowe, style poznawcze oraz emocjonalne bariery, które wystarczy sobie uświadomić, żeby potem kontrolować. Ten warsztat jest energetycznym i soczystym wydarzeniem.

Do zobaczenia 🙂

Paweł Fortuna Ph.D.

Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:

Niezwykle barwna postać, z pozoru zbyt kontrowersyjny jak na trenera, w praktyce –genialny „dostarczyciel” rozwiązań.

Iwona Demidowicz - Wawrzyniuk

Dyrektor Centrum Szkoleń, ING Bank Śląski SA

Jak zwykle porwał mnie Paweł Fortuna. Energia jaką emanuje, zaangażowanie to coś niezwykłego.

Bożenna Krupińska

Prezes Zarządu, Metkol Pruszyński Sp. z o.o.

Zdobądź know-how, które poznało już ponad 80 firm:

Cena, termin, miejsce:

TERMIN:

8 marca 2022R.

MIEJSCE SZKOLENIA:

Hotel Regent, Belwederska 23, 00-761 Warszawa

Zobacz centrum konferencyjne

CENA:

Zgłoszenie do 15/02/2022: 1 470 PLN + 23% VAT - Obniżasz koszt o 17%

Cena zawiera:
udział w szkoleniu dla jednej osoby
lunch
przerwa kawowa
materiały szkoleniowe
certyfikat


ZAREZERWUJ MIEJSCE
100% GWARANCJI SATYSFAKCJI
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!


Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.


Masz pytania?

Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 00

SKONTAKTUJ SIĘ
Masz pytania?

Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 00

Cena: 1 770 PLN + 23% VAT
Aktualna cena udziału:
1 470 PLN + 23% VAT
do zmiany ceny zostało 79 dni

Gwarancja:
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!

Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?

SKONTAKTUJ SIĘ

PODOBNE SZKOLENIA:

Kompetencje menadżerskie Autoprezentacja i wystąpienia publiczne z Dorotą Deląg (z uwzględnieniem wystąpień wirtualnych)
Autoprezentacja i wystąpienia publiczne z Dorotą Deląg (z uwzględnieniem wystąpień wirtualnych)
więcej
Kompetencje menadżerskie Zostań angażującym liderem (i wciągnij ludzi na szczyt)
Zostań angażującym liderem (i wciągnij ludzi na szczyt)
więcej
Kompetencje menadżerskie Zarządzanie stresem wg Wojciecha Eichelbergera
Zarządzanie stresem wg Wojciecha Eichelbergera
więcej
Kompetencje menadżerskie Zarządzanie zespołem na odległość
Zarządzanie zespołem na odległość
więcej

Z NASZYCH SZKOLEŃ KORZYSTAJĄ LIDERZY RYNKU