Controlling sprzedaży
Osiągaj maksymalny zysk, określ dynamikę sprzedaży, wykorzystaj nowoczesne narzędzia controllingu
Pobierz BroszuręSPRZEDAŻ, ZAKUPY
Z badań Instytutu Gallupa wynika, iż przygotowanie procesu sprzedaży na podstawie wiarygodnych informacji stanowi aż w 60% o sukcesie
i wysokości sprzedaży.
Dane te dostępne są w każdej organizacji, jednak, aby były przydatne i efektywnie wykorzystane, niezbędne są umiejętności właściwego prognozowania, planowania, oceny, a przede wszystkim poddania analizie właściwych informacji i wyciągania prawidłowych wniosków.
Dzięki zdefiniowanej metodyce zidentyfikują Państwo korzystne i niekorzystne tendencje sprzedaży, co da podstawę do podejmowania właściwych decyzji menedżerskich, które z kolei przełożą się na zyski firmy.
Korzyści
- wskażemy, gdzie szukać oszczędności
- pokażemy jak właściwie liczyć oszczędności w zakupach
- określimy rolę działu zakupów w okresach kryzysowych
Uczestnicy
- Dyrektor handlowy, dyrektor sprzedaży,
- Kierownik zespołów handlowych,
- Kierownik zespołów sprzedaży,
- Menedźer produktów,
- Dyrektor Finansowy odpowiedzialny za kondycję finansową firmy
Program
DZIEŃ 1 / 8 MARCA 2021
8.30 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
9.00 Rozpoczęcie szkolenia
WSTĘPNA ANALIZA SPRZEDAŻY – DANE DO URUCHOMIENIA PROCESU CONTROLLINGU
- Istota sprzedaży w zarządzaniu finansami firmy
- Proces controllingu finansowego w polityce sprzedażowej
- Jakie wnioski można wyciągnąć analizując wartość i dynamikę
- sprzedaży w stosunku do potencjału rynkowego?
- Strategia sprzedaży a wyniki finansowe. Jakie są najczęstsze pułapki w wyciąganiu wniosków dotyczących sprzedaży?
- Profesjonalne podejście do analizy danych finansowych w procesie controllingu sprzedaży?
- Zjawisko dźwigni operacyjnej jako kluczowy element zarządzania controllingowego
- Modele następstwa szeregowego
DYNAMIKA ZMIAN KOSZTÓW SPRZEDAŻY
- Struktura kosztów operacyjnych i analiza zmienności
- Znaczenie struktury kosztów dla zarządzania sprzedażą
- Techniki budżetowania kosztów – dobór kluczy podziałowych
- Jak właściwie ukształtować koszty?
- Wpływ kosztów sprzedaży na rentowność kapitału
- Jak koszt kredytu wpływa na efektywność firmy?
- Zjawisko dźwigni finansowej
- Jak efektywnie prowadzić controlling kosztów sprzedaży?
JAK PROWADZIĆ PROCES CONTROLLINGU RENTOWNOŚCI PRODUKTÓW I USŁUG?
- Zasady analizy rentowności produktów – jak wyciągać prawidłowe wnioski?
- Jak wyznaczyć marginesy bezpieczeństwa w sprzedaży?
- Wrażliwość zysku produktu/usługi – propozycje kierunków analizy
- Jak wygląda zdolność przedsiębiorstwa do generowania zysków w odniesieniu do grup produktów?
- Pokrycie finansowe a koszty sprzedaży
- Kategoria „dolnej granicy ceny”
15.30 Zakończenie 1. dnia szkolenia
DZIEŃ 2 / 9 MARCA 2021
8.30 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
9.00 Rozpoczęcie szkolenia
PLANOWANIE FINANSOWE SPRZEDAŻY
- Jak dobrać technikę planowania sprzedaży, jakie wielkości wziąć pod uwagę?
- Sposoby ustalania ceny
- Jak prawidłowo zaplanować przychody na produkcie/usłudze?
- Analizy wskaźników w obszarze sprzedaży
- Procedura przygotowania budżetu sprzedaży produktu/usługi
- Analiza udział w rynku a plany sprzedaży
- Plany sprzedaży a wyniki – analiza przyczyn odchyleń
- Sprzężenie wyprzedzające – jako narzędzie minimalizacji ryzyka
ANALIZY RENTOWNOŚCI W CONTROLLINGU – ZDOLNOŚCI DO GENEROWANIA ZYSKÓW I KORELACJA Z WARTOŚCIĄ SPRZEDAŻY
- Próg rentowności
- Marginesy bezpieczeństwa
- Dźwignia operacyjna i finansowa – wrażliwość zysku
- Wskaźnik sprawności gospodarowania – jak wygląda zdolność przedsiębiorstwa do generowania zysków?
- Wpływ branży i czasu na efektywność generowania zysków ze sprzedaży
- Znaczenie procesu zarządzania sprzedażą dla zabezpieczenia płynności finansowej
INWESTYCJE SPRZEDAŻY – JAK PRZEPROWADZIĆ CONTROLLING EFEKTYWNOŚCI INWESTYCYJNEJ W SIŁY SPRZEDAŻY
- Alternatywne źródła finansowania działu sprzedaży
- Kryterium kosztu kapitału
- Techniki oceny efektywności inwestycji
15.30 Zakończenie szkolenia
Metody:
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o dedykowaną platformę
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat
SPRAWDŹ, ZA CO UCZESTNICY CENIĄ TO SZKOLENIE:
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Agnieszka Tworzyńska
project manager
a.tworzynska@langas.pl
226968022
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘPODOBNE SZKOLENIA:
Controlling sprzedaży kluczem do właściwych decyzji menedżerskich
Badania przeprowadzone przez Instytut Gallupa wskazują, że przygotowanie oraz realizacja procesu sprzedaży w oparciu o wiarygodne informacje w aż 60%-ach stanowi o sukcesie i wysokości osiąganej sprzedaży.
Wspomniane informacje dostępne są w każdym podmiocie gospodarczym, jednak nie zawsze są w pełni i właściwie wykorzystywane. Aby mogły okazać się przydatne, niezbędne jest posiadanie umiejętności poprawnego prognozowania, planowania, analizy oraz oceny zgromadzonych danych i wyciągania na ich podstawie właściwych wniosków. Wszystkiego możesz nauczyć się na naszym szkoleniu online pod nazwą Controlling sprzedaży.
Proponujemy program edukacyjny szkolenia sprzedażowego, który pozwoli Ci zapoznać się z tendencjami sprzedaży. Nabyte na szkoleniu handlowym kompetencje będą stanowić doskonałą podstawę do podejmowania właściwych decyzji menedżerskich, a tym samym maksymalizowania osiąganych zysków.
Controlling sprzedaży - korzyści ze szkolenia handlowego
Dołączając do nas na szkoleniu online Controlling sprzedaży możesz liczyć na olbrzymią dawkę praktycznej wiedzy, która pomoże Ci zoptymalizować procesy sprzedażowe w Twojej firmie. Uczestnikom naszego szkolenia handlowego wskażemy, gdzie szukać oszczędności oraz, jak właściwie liczyć je w zakupach. Ponadto określimy również rolę działu zakupów w okresach kryzysowych.
Chcesz stać się handlowcem z pełnym kontem sukcesów? Dołącz również do innego naszego szkolenia!
Handlowiec z sukcesem na koncieKto może zostać uczestnikiem szkolenia sprzedażowego?
Program naszego szkolenia sprzedażowego z zakresu controllingu skierowany jest przede wszystkim do:
- dyrektorów handlowych, dyrektorów sprzedaży,
- kierowników zespołów handlowych,
- kierownik zespołów sprzedaży,
- menedżerów produktów,
- dyrektorów finansowych odpowiedzialnych za kondycję finansową firmy.
Program szkolenia online
Program szkolenia podzielony jest na bloki tematyczne, wśród których wyróżniono następujące:
- Wstępna analiza sprzedaży - dane do uruchomienia procesu controllingu
- Dynamika zmian kosztów sprzedaży
- Jak prowadzić proces controllingu rentowności produktów i usług?
- Planowanie finansowe sprzedaży
- Analizy rentowności w controllingu - zdolności do generowania zysków i korelacja z wartością sprzedaży
- Inwestycje sprzedaży - jak przeprowadzić controlling efektywności inwestycyjnej w siły sprzedaży
Jak więc widzisz, na naszym szkoleniu online możesz bez wychodzenia z domu dowiedzieć się, jak wdrożyć do Twojej firmy odpowiednie metody prognozowania, planowania, analizy i oceny procesów sprzedażowych. Nauczysz się także identyfikować korzystne i niekorzystne tendencje sprzedaży, co będzie świetną podstawą do podejmowania właściwych decyzji menedżerskich, które z pewnością przełożą się na zyski Twojej firmy.
Sprawdź również pozostałe nasze szkolenia:
Szkolenia i konferecje - Langas Group