5—6 października 2021R., Regent Warsaw Hotel

Certyfikowany Specjalista ds. obsługi Biura Zarządu

Obsługa formalno – prawna w biurze zarządu spółki z o.o. i spółki akcyjnej

Pobierz Broszurę

PRAWO, BIURO ZARZĄDU

Od wielu lat Langas współpracuje ze środowiskiem specjalistów obsługujących organy korporacyjne – Zarządy i Rady Nadzorcze – oraz Departamentami Korporacyjnymi, przekazując wiedzę i umiejętności poszukiwane w tych obszarach. Obecnie poziom specjalizacji oraz rozległość kwalifikacji niezbędnych do efektywnego i profesjonalnego działania w tym obszarze jest bardzo duża, a odpowiedzialność specjalistów – coraz poważniejsza.

Wychodząc naprzeciw potrzebom środowiska, proponujemy jednoznaczne ustalenie zakresu kwalifikacji potrzebnych pracownikom i specjalistom zajmującym się obsługa organów korporacyjnych, a następnie wdrożenie systemu potwierdzania tych kwalifikacji.

Zakres kwalifikacji specjalisty ds. obsługi biura zarządu obejmuje cały zestaw kwalifikacji wymagany na stanowisku asystenta ds. obsługi biura zarządu i rady nadzorczej, a ponadto pracownik na stanowisku specjalisty wie / zna (zakres prawny)

  • Zna zasady Kodeksu Cywilnego, Kodeksu Spółek Handlowych oraz Prawa Pracy, w tym orzecznictwo i praktykę
  • Zna zasady udzielania i wycofania pełnomocnictwa i prokury, w tym orzecznictwo i praktykę zarządzania pełnomocnictwami
  • Zna zasady prawa umów
  • Zna zasady funkcjonowania Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych
  • Zna zasady funkcjonowania Krajowego Rejestru Zadłużonych
  • Zna zasady funkcjonowania Krajowego Rejestru Sądowego
  • Zna ustawy szczegółowe
  • Zna zasady AML i compliance na poziomie podstawowym
  • Zna zasady protokołowania i przygotowywania uchwał organów spółki
  • Zna zasady prowadzenia księgi udziałów i rejestru akcji
  • Zna zasady planowania i nadzorowania archiwizacji dokumentacji
  • Zna podstawowe zasady zarządzania mieniem państwowym (w przypadku podmiotów państwowych)

Zapraszamy na szkolenie przygotowujące do potwierdzenia powyższego profilu kompetencji zawodowych na stanowisku specjalisty ds. obsługi biura zarządu.

Wsparcie Zarządu spółki w codziennym funkcjonowaniu w relacjach wewnętrznych  i zewnętrznych wymaga szerokiego zakresu kompetencji i uprawnień.

Po szkoleniu uczestnicy będą mieć możliwość wzięcia udziału w egzaminie (on-line), obiektywnie potwierdzający uzyskane kwalifikacje. Absolwenci, którzy zdadzą egzamin uzyskają ceniony na rynku certyfikat.

Korzyści

  • Poznasz najlepsze praktyki organizacyjne pracy Biura Zarządu
  • Poznasz zasady interpretacji kluczowych przepisów prawnych
  • Dowiesz się jak organizować pracę organów spółki
  • Dowiesz się jak sprawnie i zgodnie z przepisami zarządzać system pełnomocnictw w firmie
  • Poznasz zalecane pozakodeksowe rozwiązania
  • Otrzymasz konkretne wskazówki dotyczące metod postępowania, stosowania procedur i wprowadzania usprawnień w swojej pracy
  • Będziesz mieć możliwość potwierdzenia swoich kwalifikacji niezależnym certyfikatem (po zdaniu egzaminu walidacyjnego)

Uczestnicy

  • Kierownicy i menedżerowie Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
  • Kierownicy działów organizacyjno-prawnych
  • Managerowie w biurach obsługi organów spółki
  • Specjaliści ds. obsługi władz spółki
  • Specjaliści ds. organizacyjnych

Program

DZIEŃ 1 / 5 października 2021

09.30 – Rejestracja, kawa i herbata
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia

Nowelizacja KSH – prawo holdingowe – 2021 r.

  • Grupa spółek, spółka dominująca oraz spółka zależna
  • Wiążące polecenie – nowe narzędzie spółki dominującej
  • Obowiązki i uprawnienia rady nadzorczej spółki dominującej wobec spółki zależnej
  • Sprawozdawczość – nowe regulacje
  • Ochrona wspólnika lub akcjonariusza mniejszościowego

Regulaminy w spółce kapitałowej

  • Znaczenie regulaminów – ujęcie prawne i organizacyjne
  • Czy warto czy też trzeba tworzyć regulaminy?
  • Czym są regulaminy i jaka jest ich rola?
  • Przygotowanie i uchwalenie regulaminu
  • Jak wyglądają kwestie formalne związane z przygotowaniem i wdrożeniem regulaminów?
  • Regulamin a statut/umowa spółki
  • W jaki sposób powinien być sformułowany regulamin Zarządu/Rady nadzorczej?
  • Kluczowe elementy regulaminów WZA/ZW – organizacja, przebieg, głosowanie
  • Regulaminy a inne metody regulacji wewnętrznego funkcjonowania spółki

Biuro zarządu jako organizator posiedzeń zarządu w spółkach prawa handlowego

  • Zwoływanie i organizacja posiedzeń zarządu
  • Droga elektroniczna zwołania posiedzeń zarządu, elementy i treść dokumentu elektronicznego zwołania posiedzenia
  • Kiedy potrzebny jest protokół – nowelizacja KSH 2021
  • Istota protokołu z posiedzenia zarządu, zasady i wymogi formalne
  • Sprzeczność interesów członków zarządu
  • Zakaz konkurencji członków zarządu
  • Ograniczenia członków zarządu wobec spółki
  • Zasady wynagradzania członków zarządu

Reprezentacja spółek kapitałowych

  • Zasady reprezentacji spółek kapitałowych
  • Ograniczenia i wyjątki w reprezentacji
  • Umowa z członkiem władz i reprezentacja w umowach z członkami zarządu
  • Kiedy potrzebne są podpisy wszystkich członków zarządu?
  • Rozporządzenia i zobowiązania – zgoda ZW / WZ
  • Ogólne zasady odpowiedzialności członków zarządu

Biuro zarządu jako organizator posiedzeń rady nadzorczej

  • Zasady wynagradzania członków rady nadzorczej
  • Zakaz łączenia stanowisk i skład rady nadzorczej
  • Zasady działania rady nadzorczej
  • Uchwały rady nadzorczej – forma, tryb, organizacja
  • Uchwały tajne – wątpliwości prawne po nowelizacji 2020 r.
  • Biegły rewident – wybór i współpraca, sprawozdania

Biuro zarządu jako organizator posiedzeń zgromadzenia wspólników / walnego zgromadzenia

  • Pozycja wspólników i akcjonariuszy w spółce kapitałowej
  • Kompetencje zgromadzenia wspólników / walnego zgromadzenia
  • Treść uchwały wspólników /akcjonariuszy i umowy spółki/statutu
  • Rodzaje zgromadzeń, przerwa, obowiązek zwołania, miejsce zwołania
  • Żądanie mniejszości o sądowe upoważnienie do zwołania
  • Treść zaproszenia i porządek obrad, nieformalne zwołanie
  • Podjęcie uchwały wspólników przy wykorzystaniu wzorca w systemie teleinformatycznym
  • Ważność zgromadzenia, prawo głosu i wyłączenie od głosowania
  • Powództwo o uchylenie uchwały – terminy i legitymacja
  • Powództwo o stwierdzenie nieważności uchwały
  • Skuteczność wyroku przy zaskarżaniu uchwał

16.00 – Zakończenie 1. dnia szkolenia

DZIEŃ 2 / 6 października 2021

09.00 – Rejestracja, kawa i herbata
09.30 – Rozpoczęcie szkolenia

Sprawny system pełnomocnictw w firmie

  • Podstawowe błędy popełniane przy wystawianiu pełnomocnictw
  • Na co należy zwrócić uwagę udzielając pełnomocnictwa
  • Kto może być pełnomocnikiem
  • Udzielanie dalszych pełnomocnictw przez pełnomocników
  • Czy pełnomocnictwo jest ważne pomimo odwołania z funkcji osoby udzielającej pełnomocnictwa

Ustawa o zasadach zarządzania mieniem państwowym

  • Sposób gospodarowania mieniem
  • Wykonywanie praw z akcji
  • Wymogi dla kandydatów na członków organów nadzorczych oraz organów zarządzających
  • Ograniczenia – kto nie może pełnić funkcji

Nowelizacja ustawy o KRS

  • Od dnia 1.07.2021 – system teleinformatyczny służący do prowadzenia Rejestru
  • Zasady składnia wniosków do KRS
  • Zmiany w zakresie dotychczasowych akt rejestrowych
  • Zbiór dokumentów a dokumenty wytworzone w postaci papierowej
  • Akta rejestrowe prowadzone w systemie teleinformatycznym
  • Elektroniczne wypisy lub wyciągi z aktów notarialnych
  • Przekazanie wypisu lub wyciągu aktu notarialnego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego z Repozytorium
  • Informacje o obwieszczeniach

Dematerializacja akcji – funkcjonowanie rejestru w praktyce

  • Rejestracja akcji w rejestrze akcjonariuszy
  • Dokonanie wpisu w rejestrze akcjonariuszy
  • Jawność rejestru
  • Świadectwo rejestrowe i utrata ważności świadectwa rejestrowego
  • Nabycie akcji – sprzedaż, dziedziczenie, itd.
  • Okres ochronny praw udziałowych do 03.2026 r.
  • Zmiany w zakresie wypłaty dywidendy

RODO w praktyce spółek kapitałowych

  • Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych w spółce
  • Obowiązki zarządu związane z rolą administratora danych osobowych – pracodawcy
  • Kiedy wymagana jest zgoda osoby, której danej dotyczą a kiedy nie
  • Procedury i inna dokumentacja wymagana RODO
  • Case study: wzory dokumentacji związanej z RODO i typowe błędy organów spółki

Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych

  • Jakie terminy płatności mogą być stosowane na gruncie nowych przepisów?
  • Nowe wysokości odsetek ustawowych i wyłączność stosowania
  • Nowe obowiązki dużych przedsiębiorców i nowe konieczne zapisy w umowach
  • Nowy obowiązek sporządzenia i zgłoszenia sprawozdania o stosowanych terminach zapłaty
  • Postępowanie prowadzone przez UOKiK w sprawie nadmiernego opóźniania się w płatnościach
  • Administracyjne kary pieniężne za nadmierne opóźnianie się w płatnościach

15.00 – Zakończenie szkolenia

Metody:

  • wykłady i dyskusji grupowych,
  • analizy wybranych aktów prawnych
  • analizy kazusów i orzecznictwa

EGZAMIN

Prosimy o założenie konta na naszej platformie https://langas.pl/egzaminy/ zgodnie z tą instrukcja egzaminu.

Po weryfikacji tożsamości zostaną Państwo przypisani do wybranego przez Państwa egzaminu. Do zdawania egzaminu będzie można przystąpić w dowolnym momencie.

Egzamin składa się z 40 pytań jednokrotnego wyboru. Do uzyskania certyfikatu niezbędne jest uzyskanie 80% punktów.

Po zdaniu egzaminu certyfikat przesyłany jest w formacie PDF mailem, lub – na życzenie – w wersji papierowej.

Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:

Wiedza przekazana w bardzo zrozumiały sposób. Rewelacyjna Pani Romana, ogromne zaangażowanie i pełen profesjonalizm.

Kamila Dubowska

SPECJALISTA DS. OBSŁUGI ZARZĄDU, PUHP LECH SP. Z O.O

Rzetelna, solidna wiedza, przekazana jasnym i zrozumiałym językiem. Wspaniałe przykłady „z życia”.

Sylwia Borysiak

SPECJALISTA-KOORDYNATOR DS. SEKRETARIATÓW, MEGASERWIS SP. Z O.O.

100% GWARANCJI SATYSFAKCJI
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!


Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.


Masz pytania?

Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 22 355 24 00

SKONTAKTUJ SIĘ
Masz pytania?

Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 22 355 24 00


Gwarancja:
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Inne terminy tego szkolenia

Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?

SKONTAKTUJ SIĘ

PODOBNE SZKOLENIA:

Prawo, Biuro Zarządu Obowiązek wdrożenia Dyrektywy o Ochronie Sygnalistów 2021
Obowiązek wdrożenia Dyrektywy o Ochronie Sygnalistów 2021
więcej
Prawo, Biuro Zarządu Nowe prawo holdingowe
Nowe prawo holdingowe
więcej
Prawo, Biuro Zarządu Nowelizacje prawne w przepisach dla Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
Nowelizacje prawne w przepisach dla Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
więcej
Prawo, Biuro Zarządu Umowy w handlu zagranicznym z uwzględnieniem Incoterms® 2020
Umowy w handlu zagranicznym z uwzględnieniem Incoterms® 2020
więcej

Z NASZYCH SZKOLEŃ KORZYSTAJĄ LIDERZY RYNKU