8—9 grudnia 2021R., SZKOLENIE ON-LINE

Certyfikowany Specjalista ds. obsługi Biura Zarządu

Obsługa formalno – prawna w biurze zarządu spółki z o.o. i spółki akcyjnej

ZAREZERWUJ MIEJSCE

PRAWO, BIURO ZARZĄDU

Od wielu lat Langas współpracuje ze środowiskiem specjalistów obsługujących organy korporacyjne – Zarządy i Rady Nadzorcze – oraz Departamentami Korporacyjnymi, przekazując wiedzę i umiejętności poszukiwane w tych obszarach. Obecnie poziom specjalizacji oraz rozległość kwalifikacji niezbędnych do efektywnego i profesjonalnego działania w tym obszarze jest bardzo duża, a odpowiedzialność specjalistów – coraz poważniejsza.

Wychodząc naprzeciw potrzebom środowiska, proponujemy jednoznaczne ustalenie zakresu kwalifikacji potrzebnych pracownikom i specjalistom zajmującym się obsługą organów korporacyjnych, a następnie wdrożenie systemu potwierdzania tych kwalifikacji.

Zakres kwalifikacji specjalisty ds. obsługi biura zarządu obejmuje cały zestaw kwalifikacji wymagany na stanowisku asystenta ds. obsługi biura zarządu i rady nadzorczej, a ponadto pracownik na stanowisku specjalisty wie / zna (zakres prawny)

  • Zna zasady Kodeksu Cywilnego, Kodeksu Spółek Handlowych oraz Prawa Pracy, w tym orzecznictwo i praktykę
  • Zna zasady udzielania i wycofania pełnomocnictwa i prokury, w tym orzecznictwo i praktykę zarządzania pełnomocnictwami
  • Zna zasady prawa umów
  • Zna zasady funkcjonowania Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych
  • Zna zasady funkcjonowania Krajowego Rejestru Zadłużonych
  • Zna zasady funkcjonowania Krajowego Rejestru Sądowego
  • Zna ustawy szczegółowe
  • Zna zasady AML i compliance na poziomie podstawowym
  • Zna zasady protokołowania i przygotowywania uchwał organów spółki
  • Zna zasady prowadzenia księgi udziałów i rejestru akcji
  • Zna zasady planowania i nadzorowania archiwizacji dokumentacji
  • Zna podstawowe zasady zarządzania mieniem państwowym (w przypadku podmiotów państwowych)

Zapraszamy na szkolenie przygotowujące do potwierdzenia powyższego profilu kompetencji zawodowych na stanowisku specjalisty ds. obsługi biura zarządu.

Po szkoleniu uczestnicy będą mieć możliwość wzięcia udziału w egzaminie (on-line), obiektywnie potwierdzającym uzyskane kwalifikacje. Absolwenci, którzy zdadzą egzamin uzyskają ceniony na rynku certyfikat.

Korzyści

  • Poznasz najlepsze praktyki organizacyjne pracy Biura Zarządu
  • Poznasz zasady interpretacji kluczowych przepisów prawnych
  • Dowiesz się jak organizować pracę organów spółki
  • Dowiesz się jak sprawnie i zgodnie z przepisami zarządzać system pełnomocnictw w firmie
  • Poznasz zalecane pozakodeksowe rozwiązania
  • Otrzymasz konkretne wskazówki dotyczące metod postępowania, stosowania procedur i wprowadzania usprawnień w swojej pracy
  • Będziesz mieć możliwość potwierdzenia swoich kwalifikacji niezależnym certyfikatem (po zdaniu egzaminu walidacyjnego)

Uczestnicy

  • Kierownicy i menedżerowie Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
  • Kierownicy działów organizacyjno-prawnych
  • Managerowie w biurach obsługi organów spółki
  • Specjaliści ds. obsługi władz spółki
  • Specjaliści ds. organizacyjnych

Program

DZIEŃ 1 / 8 grudnia 2021

09.45 – Rejestracja, sprawdzenie ustawień platformy
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia

Nowelizacja KSH 2021 r.

  • Nowe uprawnienia i obowiązki organów korporacyjnych
  • Odpowiedzialność członków organów korporacyjnych po zmianach
  • Prawo holdingowe: grupa spółek, spółka dominująca oraz spółka zależna
  • Wiążące polecenie – nowe narzędzie spółki dominującej
  • Sprawozdawczość – nowe regulacje
  • Ochrona wspólnika lub akcjonariusza mniejszościowego

Regulaminy w spółce kapitałowej

  • Znaczenie regulaminów – ujęcie prawne i organizacyjne
  • Czy warto czy też trzeba tworzyć regulaminy?
  • Czym są regulaminy i jaka jest ich rola?
  • Przygotowanie i uchwalenie regulaminu
  • Jak wyglądają kwestie formalne związane z przygotowaniem i wdrożeniem regulaminów?
  • Regulamin a statut/umowa spółki
  • W jaki sposób powinien być sformułowany regulamin Zarządu/Rady nadzorczej?
  • Kluczowe elementy regulaminów WZA/ZW – organizacja, przebieg, głosowanie
  • Regulaminy a inne metody regulacji wewnętrznego funkcjonowania spółki

Biuro zarządu jako organizator posiedzeń zarządu w spółkach prawa handlowego

  • Zwoływanie i organizacja posiedzeń zarządu
  • Droga elektroniczna zwołania posiedzeń zarządu, elementy i treść dokumentu elektronicznego zwołania posiedzenia
  • Kiedy potrzebny jest protokół – nowelizacja KSH 2021
  • Istota protokołu z posiedzenia zarządu, zasady i wymogi formalne
  • Sprzeczność interesów członków zarządu
  • Zakaz konkurencji członków zarządu
  • Ograniczenia członków zarządu wobec spółki
  • Zasady wynagradzania członków zarządu

Reprezentacja spółek kapitałowych

  • Zasady reprezentacji spółek kapitałowych
  • Ograniczenia i wyjątki w reprezentacji
  • Umowa z członkiem władz i reprezentacja w umowach z członkami zarządu
  • Kiedy potrzebne są podpisy wszystkich członków zarządu?
  • Rozporządzenia i zobowiązania – zgoda ZW / WZ
  • Ogólne zasady odpowiedzialności członków zarządu

Biuro zarządu jako organizator posiedzeń rady nadzorczej

  • Zasady wynagradzania członków rady nadzorczej
  • Zakaz łączenia stanowisk i skład rady nadzorczej
  • Zasady działania rady nadzorczej
  • Uchwały rady nadzorczej – forma, tryb, organizacja
  • Uchwały tajne – wątpliwości prawne po nowelizacji 2020 r.
  • Biegły rewident – wybór i współpraca, sprawozdania

Biuro zarządu jako organizator posiedzeń zgromadzenia wspólników / walnego zgromadzenia

  • Pozycja wspólników i akcjonariuszy w spółce kapitałowej
  • Kompetencje zgromadzenia wspólników / walnego zgromadzenia
  • Treść uchwały wspólników /akcjonariuszy i umowy spółki/statutu
  • Rodzaje zgromadzeń, przerwa, obowiązek zwołania, miejsce zwołania
  • Żądanie mniejszości o sądowe upoważnienie do zwołania
  • Treść zaproszenia i porządek obrad, nieformalne zwołanie
  • Podjęcie uchwały wspólników przy wykorzystaniu wzorca w systemie teleinformatycznym
  • Ważność zgromadzenia, prawo głosu i wyłączenie od głosowania
  • Powództwo o uchylenie uchwały – terminy i legitymacja
  • Powództwo o stwierdzenie nieważności uchwały
  • Skuteczność wyroku przy zaskarżaniu uchwał

16.00 – Zakończenie 1. dnia szkolenia

DZIEŃ 2 / 9 grudnia 2021

09.15 – Rejestracja, sprawdzenie ustawień platformy
09.30 – Rozpoczęcie szkolenia

Sprawny system pełnomocnictw w firmie

  • Podstawowe błędy popełniane przy wystawianiu pełnomocnictw
  • Na co należy zwrócić uwagę udzielając pełnomocnictwa
  • Kto może być pełnomocnikiem
  • Udzielanie dalszych pełnomocnictw przez pełnomocników
  • Czy pełnomocnictwo jest ważne pomimo odwołania z funkcji osoby udzielającej pełnomocnictwa

Ustawa o zasadach zarządzania mieniem państwowym

  • Sposób gospodarowania mieniem
  • Wykonywanie praw z akcji
  • Wymogi dla kandydatów na członków organów nadzorczych oraz organów zarządzających
  • Ograniczenia – kto nie może pełnić funkcji

Nowelizacja ustawy o KRS

  • Od dnia 1.07.2021 – system teleinformatyczny służący do prowadzenia Rejestru
  • Zasady składnia wniosków do KRS
  • Zmiany w zakresie dotychczasowych akt rejestrowych
  • Zbiór dokumentów a dokumenty wytworzone w postaci papierowej
  • Akta rejestrowe prowadzone w systemie teleinformatycznym
  • Elektroniczne wypisy lub wyciągi z aktów notarialnych
  • Przekazanie wypisu lub wyciągu aktu notarialnego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego z Repozytorium
  • Informacje o obwieszczeniach

Dematerializacja akcji – funkcjonowanie rejestru w praktyce

  • Rejestracja akcji w rejestrze akcjonariuszy
  • Dokonanie wpisu w rejestrze akcjonariuszy
  • Jawność rejestru
  • Świadectwo rejestrowe i utrata ważności świadectwa rejestrowego
  • Nabycie akcji – sprzedaż, dziedziczenie, itd.
  • Okres ochronny praw udziałowych do 03.2026 r.
  • Zmiany w zakresie wypłaty dywidendy

RODO w praktyce spółek kapitałowych

  • Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych w spółce
  • Obowiązki zarządu związane z rolą administratora danych osobowych – pracodawcy
  • Kiedy wymagana jest zgoda osoby, której danej dotyczą a kiedy nie
  • Procedury i inna dokumentacja wymagana RODO
  • Case study: wzory dokumentacji związanej z RODO i typowe błędy organów spółki

Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych

  • Jakie terminy płatności mogą być stosowane na gruncie nowych przepisów?
  • Nowe wysokości odsetek ustawowych i wyłączność stosowania
  • Nowe obowiązki dużych przedsiębiorców i nowe konieczne zapisy w umowach
  • Nowy obowiązek sporządzenia i zgłoszenia sprawozdania o stosowanych terminach zapłaty
  • Postępowanie prowadzone przez UOKiK w sprawie nadmiernego opóźniania się w płatnościach
  • Administracyjne kary pieniężne za nadmierne opóźnianie się w płatnościach

15.00 – Zakończenie szkolenia

Metody:

  • wykłady i dyskusji grupowych,
  • analizy wybranych aktów prawnych
  • analizy kazusów i orzecznictwa

EGZAMIN

Prosimy o założenie konta na naszej platformie https://langas.pl/egzaminy/ zgodnie z tą instrukcja egzaminu.

Po weryfikacji tożsamości zostaną Państwo przypisani do wybranego przez Państwa egzaminu. Do zdawania egzaminu będzie można przystąpić w dowolnym momencie.

Egzamin składa się z pytań jednokrotnego wyboru. Do uzyskania certyfikatu niezbędne jest uzyskanie 80% punktów. Po zdaniu egzaminu certyfikat przesyłany jest w formacie PDF mailem, lub – na życzenie – w wersji papierowej.

Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:

Wiedza przekazana w bardzo zrozumiały sposób. Rewelacyjna Pani Romana, ogromne zaangażowanie i pełen profesjonalizm.

Kamila Dubowska

SPECJALISTA DS. OBSŁUGI ZARZĄDU, PUHP LECH SP. Z O.O

Rzetelna, solidna wiedza, przekazana jasnym i zrozumiałym językiem. Wspaniałe przykłady „z życia”.

Sylwia Borysiak

SPECJALISTA-KOORDYNATOR DS. SEKRETARIATÓW, MEGASERWIS SP. Z O.O.

Cena, termin, miejsce:

TERMIN:

8—9 grudnia 2021R.

Sprawdź inne terminy szkolenia

MIEJSCE SZKOLENIA:

SZKOLENIE ON-LINE

Zobacz centrum konferencyjne

CENA:

Zgłoszenie do 17/11/2021: 1 570 PLN + 23% VAT - Obniżasz koszt o 16%

Cena zawiera:
udział w szkoleniu dla jednej osoby
udział w egzaminie certyfikującym dla jednej osoby (jednokrotne podejście) oraz certyfikat
materiały


ZAREZERWUJ MIEJSCE
100% GWARANCJI SATYSFAKCJI
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!


Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.


Masz pytania?

Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 22 355 24 00

SKONTAKTUJ SIĘ
Masz pytania?

Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 22 355 24 00

Cena: 1 870 PLN + 23% VAT
Aktualna cena udziału:
1 570 PLN + 23% VAT
do zmiany ceny zostało 30 dni

Gwarancja:
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Inne terminy tego szkolenia

Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?

SKONTAKTUJ SIĘ

PODOBNE SZKOLENIA:

On-line Zaawansowany Certyfikowany Compliance Oficer CCO2
Zaawansowany Certyfikowany Compliance Oficer CCO2
więcej
On-line Umowy Zakupowe
Umowy Zakupowe
więcej
On-line Obowiązek wdrożenia Dyrektywy o Ochronie Sygnalistów 2021
Obowiązek wdrożenia Dyrektywy o Ochronie Sygnalistów 2021
więcej
On-line Zostałeś liderem zespołu i co dalej?
Zostałeś liderem zespołu i co dalej?
więcej
On-line Nowe prawo holdingowe
Nowe prawo holdingowe
więcej

Z NASZYCH SZKOLEŃ KORZYSTAJĄ LIDERZY RYNKU