Certyfikowany KYC Officer
Jak przeciwdziałać nadużyciom finansowym i wdrażać procedury antykorupcyjne poprzez praktyczne stosowanie Know Your Customer?
Pobierz BroszuręCOMPLIANCE, AML
Zapraszamy do udział w szkoleniu, którego celem jest omówienie praktycznych aspektów programu KYC (Know Your Customer) oraz stosowania środków należytej staranności w świetle przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, która implementuje do porządku prawnego przepisy IV Dyrektywy AML oraz rekomendacje grupy FATF.
Program KYC/CDD jest elementem polityki bezpieczeństwa w obszarze zapobiegania praniu pieniędzy jak również wszelkiego rodzaju fałszerstw i oszustw. Program określa standardy postępowania instytucji w zakresie due deligence, w tym kwestie związane z identyfikacją klientów (tzn. dążenie instytucji obowiązanej do ustalenia prawdziwej tożsamości klienta), ustaleniem charakteru nawiązywanej relacji oraz monitoringiem transakcji.
Głównym celem programu KYC/CDD jest zapobieganie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, przestępstwom finansowym, czy też kradzieży tożsamości.
Dzięki starannie prowadzonej polityce KYC instytucje mogą mieć pewność, że znają tożsamość swoich klientów, a ich produktu i usługi przeprowadzane są w sposób bezpieczny.
Gorąco polecam i zapraszam, Tomasz Walkiewicz
Prezes Stowarzyszenia Compliance Polska
Korzyści:
- Szkolenie jest uzupełnieniem programu Certyfikowany AML Oficer,
- Po ukończeniu szkolenia otrzymacie Państwo Certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę,
- Zakres szkolenia został zaakceptowany przez radę programową Stowarzyszenia Compliance Polska
Główne zagadnienia omawiane podczas szkolenia:
- Najważniejsze zmiany w ustawie po implementacji IV Dyrektywy AML
- Cel i zakres czynności sprawdzających
- Przebieg czynności sprawdzających, w tym źródła wiedzy o kliencie i jego transakcjach
- Zasady nawiązywania relacji, w tym relacji non-face-to-face
- Wady programu KYC
- Grupy podwyższonego ryzyka
- Zasady stosowania środków należytej staranności
- Klasyfikacja klienta z uwzględnieniem czynników ryzyka
- Relacje z osobami zajmującymi eksponowane stanowiska polityczne (PEP)
- Praktyczne zmiany w zakresie ustalenia beneficjenta rzeczywistego
- Zdobędziesz specjalistyczną wiedzę potwierdzoną certyfikatem, która pozwoli zrealizować Twoje plany zawodowe.
- O randze certyfikatu świadczy potwierdzenie zdanego egzaminu sygnowanego przez Stowarzyszenie Compliance Polska.
Uczestnicy
- Przedstawiciele Banków, Spółek Ubezpieczeniowych, Domów Maklerskich i Towarzystw Inwestycyjnych, SKOK-ów, w szczególności Dyrektorzy, Kierownicy oraz Specjaliści jednostek:
- przeciwdziałania praniu pieniędzy,
- przeciwdziałania przestępstwom i nadużyciom,
- compliance,
- prawnych,
- nadzoru i kontroli,
- bezpieczeństwa,
- oceny ryzyka,
- analiz i audytu wewnętrznego.
- Notariusze, Biegli Rewidenci, Doradcy Podatkowi, Prawnicy, Adwokaci, Radcy Prawni, Prokurenci, Audytorzy.
- W szczególności zapraszamy osoby, które ukończyły szkolenie Certyfikowany AML Oficer lub Certyfikowany Compliance Oficer.
Program:
22 PAŹDZIERNIKA 2024 R.
8.45 – rejestracja i sprawdzenie ustawień on-line
9.00 – rozpoczęcie szkolenia
Program KYC oraz środki należytej staranności w świetle przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.Praktyczne aspekty przeprowadzenia due diligence klienta – czyli jak bezpiecznie nawiązać relację z klientem
1. Najważniejsze zmiany przepisów AML w obszarze KYC / CDD
2. KYC – procedura bezpieczeństwa
- proces akceptacji i okresowy przegląd relacji z klientami,
- gromadzenie i weryfikacja wymaganych dokumentów oraz informacji o kliencie
- relacje z klientami non-face-to-face
- źródła wiedzy o klientach i transakcjach
- zapobieganie ryzyku sankcji
3. Ocena klienta i czynniki ryzyka
- ocena początkowa i bieżąca klienta – jak podejść do tematu?
- czynniki wpływające na ryzyko
- monitorowanie i testowanie
- okresowy przegląd matrycy ryzyka
4. Zasady należytej staranności wobec klienta
- zastosowanie środków należytej staranności – podejście oparte na ryzyku
- wzmocnione i uproszczone środki należytej staranności
- monitoring relacji z klientem, w tym analiza transakcji zrealizowanych w ramach stosunków gospodarczych
- przesłanki wpływające na wypowiadanie stosunków gospodarczych
5.Wyzwania w zakresie identyfikacji beneficjenta rzeczywistego
- obowiązek weryfikacji tożsamości beneficjenta rzeczywistego
- dlaczego ważne jest ustalenie beneficjenta rzeczywistego
6. Relacje z osobami zajmującymi eksponowane stanowiska polityczne (PEP)
- jak poprawnie ustalić status PEP klienta i beneficjenta rzeczywistego
- badanie transakcji PEP’a – jak praktycznie podejść do tematu?
15.00 – zakończenie szkolenia
Absolwenci szkolenia, w ramach ceny kursu, mają możliwość wzięcia udziału w egzaminie certyfikacyjnym.Zdobędziesz specjalistyczną wiedzę potwierdzoną certyfikatem, która pozwoli zrealizować Twoje plany zawodowe.O randze certyfikatu świadczy potwierdzenie zdanego egzaminu sygnowanego przez Stowarzyszenie Compliance Polska.
Metody:
Zajęcia zostaną przeprowadzone w formie:
- wykładów wprowadzających do tematyki szkolenia, z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz narzędzi audiowizualnych,
- case study,
- ćwiczeń w grupach,
- dyskusji dotyczącej poruszanych zagadnień
EGZAMIN
Prosimy o założenie konta na naszej platformie https://langas.pl/egzaminy/ zgodnie z tą instrukcja egzaminu.
Po weryfikacji tożsamości zostaną Państwo przypisani do wybranego przez Państwa egzaminu. Do zdawania egzaminu będzie można przystąpić w dowolnym momencie.
Egzamin składa się z pytań jednokrotnego wyboru. Dla uzyskania certyfikatu niezbędne jest uzyskanie 80% poprawnych odpowiedzi.
Po zdaniu egzaminu certyfikat przesyłany jest w formacie PDF mailem, lub – na życzenie – w wersji papierowej.
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Pozytywnie, ponieważ w sposób interesujący zostały przedstawione tematy z zakresu szkolenia.
Bardzo duża wiedza Pana Tomasza. Profesjonalne przekazanie wiedzy. Na każde zadane pytanie, otrzymaliśmy wyczerpującą odpowiedź.
Szkolenie przeprowadzone bardzo sprawnie, poruszone są kluczowe aspekty dla KYC. Wrażenia pozytywne.
Szkolenia prowadzone przez Pana Tomasza Wojtaszczyka jak zawsze są super przygotowane. Warsztatowy sposób prowadzenia pozwala na zaangażowanie uczestników i lepsze zrozumienie poruszonego tematu.
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
PARTNERZY:
Masz pytania?
Agnieszka Tworzyńska
Project Manager
a.tworzynska@langas.pl
+48 512 773 769
Masz pytania?
Agnieszka Tworzyńska
Project Manager
a.tworzynska@langas.pl
+48 512 773 769
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘ