16—17 listopada 2021R., on-line

Asystent Zarządu i Rady nadzorczej

Zdobądź i potwierdź kwalifikacje w zakresie zabezpieczania i wspierania pracy organów spółki

BIURO ZARZĄDU

Od wielu lat Langas Group współpracuje ze środowiskiem specjalistów obsługujących organy korporacyjne przekazując wiedzę i umiejętności poszukiwane w biurach zarządu i departamentach korporacyjnych przedsiębiorstw.

Obecnie poziom specjalizacji oraz rozległość kwalifikacji niezbędnych do efektywnego i profesjonalnego działania w tym obszarze rynku jest tak duża, a odpowiedzialność specjalistów – coraz poważniejsza.

Wychodząc naprzeciw potrzebom środowiska, współpracujący z Langas eksperci przygotowali zestaw kwalifikacji charakteryzujący kluczowe stanowiska występujące w biurze zarządu i rady nadzorczej wraz z systemem egzaminowania.

Szczegółowy opis kwalifikacji w obszarze biura zarządu i rady nadzorczej.

Kwalifikacje Asystenta Zarządu i Rady Nadzorczej obejmują między innymi rozległe wiadomości z obszaru prawa, trudne do przekazania w krótkim czasie w rzetelny i uporządkowany sposób, a także liczne umiejętności „miękkie” które trzeba po prostu przećwiczyć.

Dlatego przygotowaliśmy kompleksowy kurs, które pozwala na indywidualne zaplanowanie procesu nauki oraz maksymalizację efektu wzrostu kwalifikacji dzięki koncentracji na praktycznych ćwiczeniach i analizach case’ów. Będzie to intensywny kurs obejmujący najistotniejszą wiedzę prawno-organizacyjną dotyczącą obsługi organów spółek oraz kompetencje organizacyjne niezbędne na tym stanowisku​.

Dodatkowo, absolwenci szkolenia będą mieć możliwość bezpłatnego przystąpienia do egzaminu po szkoleniu w wybranym przez siebie terminie, dzięki czemu potwierdzą swoje kwalifikacje niezależnym certyfikatem.

Kurs składa się z

  • dwudniowych zajęć praktycznych z ekspertami (ćwiczenia i studia przypadków, efektywne rozwiązania sprawdzone w pracy biur zarządu wielu firm);
  • egzaminu certyfikacyjnego.

Uczestnicy poznają nie tylko interpretacje przepisów i najnowsze orzecznictwo, ale prześledzą metody postępowania i stosowania skutecznych rozwiązań w zakresie organizacji i wsparcia organów spółki. Szczegółowa analiza dokumentacji pojawiającej się w obsłudze zarządu oraz rady nadzorczej ma stanowić wsparcie dla tworzenia bezpiecznego i funkcjonalnego wsparcia dla organów spółki.

Korzyści

Uzyskasz certyfikat obiektywnie potwierdzający Twoją wiedzę jako Asystenta Biura Zarządu i Rady Nadzorczej:

  • w zakresie stosowania i interpretacji najnowszych regulacji prawnych dla spółek,
  • będziesz wiedzieć jak funkcjonuje zarząd i rada nadzorcza,
  • będziesz umieć przygotować i koordynować przebieg posiedzeń,
  • będziesz umieć analizować zapisy umowne i koordynować proces kontraktowania,
  • będziesz wiedzieć jak postępować z różnego rodzaju dokumentacją pojawiającą się w biurze obsługi organów,
  • będziesz umieć efektywnie zarządzać sobą w czasie i ustalać priorytety,
  • będziesz potrafić planować działania i ustalać cele,
  • będziesz umieć tworzyć efektywne, ciekawe i realizujące cele wystąpienia profesjonalnej prezentacji,
  • będziesz umieć efektywnie i zgodnie z prawem przeprowadzić proces przygotowania, prowadzenia i zamykania spotkań, zebrań, narad.

Uczestnicy

  • Asystenci Zarządu, Asystenci Rady Nadzorczej
  • Asystenci Prezesa, Asystenci Kierownika  Biura Zarządu
  • Specjaliści ds. obsługi władz spółki
  • Specjaliści ds. organizacyjnych
  • Referenci w biurach zarządu

Program

DZIEŃ 1 / 16 listopada 2021


STANDARDY OBSŁUGI, PRZYGOTOWYWANIE SPOTKAŃ, BUDOWANIE KOMPETENCJI DORADCZYCH, WSPARCIE WŁADZ SPÓŁKI – ZAGADNIENIA „MIĘKKIE”

Ekspert: Małgorzata Głębocka – Szurko

9.45 – Rejestracja uczestników, sprawdzenie ustawień platformy
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia

BUDOWANIE WYSOKICH STANDARDÓW OBSŁUGI WŁADZ SPÓŁKI

  • Rozpoznawanie i zaspokajanie oczekiwań władz spółki – narzędzia
  • Podejście procesowe w obsłudze biura zarządu spółki

DOSKONALENIE STANDARDÓW ZARZĄDZANIA SOBĄ W CZASIE

  • Zasady ustalania priorytetów
  • Techniki pracy pod presją czasu

KOMPETENCJE DORADCZE ASYSTENTA WOBEC NAJWYŻSZYCH WŁADZ SPÓŁKI

  • Technika ustalania celów SMART
  • Planowanie działań – harmonogram

PRZYGOTOWANIE SPOTKAŃ I ZEBRAŃ – ZAAWANSOWANE TECHNIKI KOMUNIKACYJNE

  • Przygotowanie spotkania
  • Ustalenie porządku obrad
  • Komunikacja celów spotkania i rezultatów
  • Rozpoczęcie spotkania
  • Prezentowanie możliwych rozwiązań – język otwartości i budowania przestrzeni dla drugiej strony
  • Techniki odpowiadania na zastrzeżenia
  • Zamknięcie zebrania, podsumowanie wyników i rozwiązań oraz ustalenie planu działania

16.00 – Zakończenie szkolenia

DZIEŃ 2 / 17 listopada 2021

OBSŁUGA ZARZĄDU POD KĄTEM POSIEDZEŃ, UCHWAŁ, DOKUMENTACJI PRAWNEJ, PROTOKOŁY,  PROCES KONTRAKTOWANIA – ZAGADNIENIA PRAWNE


8.45
– Rejestracja uczestników
9.00 – Rozpoczęcie szkolenia

Ekspert: mec. Romana Pietruk

ASYSTENCKI ZESTAW PRZEPISÓW PRAWNYCH REGULUJĄCYCH FUNKCJONOWANIE FIRMY
Jak stosować najnowsze regulacje i kluczowe przepisy w sprawniejszej obsłudze organów spółki?

  • Nowelizacja KSH – najważniejsze przepisy
  • Nowelizacja KRS – najważniejsze przepisy
  • Nowelizacja KC – najważniejsze przepisy
  • Nowelizacja KPC – postępowanie gospodarcze – najważniejsze przepisy
  • Nowe obowiązki – Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych
  • Obowiązki informacyjne spółki – czego należy przestrzegać, a co grozi w przypadku uchybień?

ORIENTACJA W STRUKTURZE ORGANIZACYJNEJ I PRAWNEJ FIRMY ORAZ ZNAJOMOŚĆ UPRAWNIEŃ ORGANÓW SPÓŁKI
Jaka wiedza o funkcjonowaniu spółki usprawni realizację asystenckich zadań?

  • Jak zorganizowane są władze w różnych formach prawnych spółek?
  • Jakie są możliwe formy organizacji zarządów?
  • W jaki sposób powoływany jest zarząd?
  • W jakich sprawach zarząd podejmuje decyzje i jak przebiega ich realizacja?
  • W jakich sprawach zarząd reprezentuje interesy spółki?
  • Jak powoływani są pełnomocnicy zarządu?
  • Wygasanie mandatów, a odwołanie członka zarząd – procedury, pisma, uregulowania wewnętrzne
  • Rola rady nadzorczej
  • Uprawnienia rady nadzorczej oraz jej członkowie
  • Jakimi sprawami zajmuje się rada nadzorcza?
  • Jak przebiega proces powołania i odwołania członka rady nadzorczej?
  • Case study: Zarząd, a pełnomocnik zarządu
  • Case study: Uprawnienia, a działania rady nadzorczej w praktyce

ASYSTENT W BIURZE OBSŁUGI ORGANÓW W KONTAKCIE ZE WSPÓLNIKAMI/AKCJONARIUSZAMI
Jak z poziomu biura obsługi organów współpracować ze wspólnikami/akcjonariuszami?

  • Wspólnicy spółki z o.o., akcjonariusze mniejszościowi vs większościowy w spółce akcyjnej
  • Jakie uprawnienia mają wspólnicy/akcjonariusze?
  • Czego mogą żądać ze strony biura obsługi organów?
  • Prawo indywidualnej kontroli spraw spółki przez wspólników/udziałowców, udział pośredników, a udostępnianie dokumentacji
  • Rejestr akcjonariuszy spółek – nowe obowiązku spółek
  • Obowiązek wyboru firmy prowadzącej rejestr, podpisanie umowy, koszty
  • Kto zgłasza wniosek do rejestru?
  • W jakich sprawach spółki decyduje Walne Zgromadzenie/Zgromadzenie Wspólników?
  • Case study: Żądanie informacji i wyjaśnień przez Wspólników/Akcjonariuszy

PRZYGOTOWANIE I OBSŁUGA POSIEDZEŃ ZARZĄDU/RADY NADZORCZEJ
Jak zorganizować posiedzenia zgodnie z przepisami oraz wewnętrznymi uregulowaniami?

  • W jakich sprawach zwoływane są posiedzenia zarządu, rady nadzorczej, walnego zgromadzenia akcjonariuszy/zgromadzenia wspólników?
  • Jak wygląda proces organizacji posiedzenia?
  • Co należy przygotować do posiedzenia?
  • Jak przygotować projekt uchwały?
  • Jakie są różne zasady zwoływania posiedzeń? Jakie są pułapki tego procesu? Jakie są najlepsze rozwiązana w zakresie powiadamiania o posiedzeniu?
  • Porządek obrad – w jaki sposób powinno przebiegać posiedzenie?
  • Możliwe rodzaje głosowań oraz ich skutki
  • Case study: projekt uchwały
  • Case study: procedury przygotowania posiedzeń

ORGANIZACJA PROCESU PROTOKOŁOWANIA OBRAD ZARZĄDU/RADY NADZORCZEJ
Jak prowadzić zapis przebiegu posiedzenia?

  • Obligatoryjne elementy protokołu
  • Tworzenie protokołów
  • Udostępnianie protokołu, kto podpisuje i przechowuje protokół?
  • Przechowywanie protokołów w księdze protokołów
  • Udostępnianie protokołów
  • Case study: Protokoły z posiedzeń

KOORDYNACJA POSTĘPOWANIE KONTRAKTOWEGO
Jak analizować zapisy umowne i koordynować proces kontraktowania?

  • Reprezentacja spółki, a powoływanie pełnomocników handlowych?
  • Udzielanie pełnomocnictw, czas ich trwania, skutki wygaśnięcia
  • Do czego może zostać uprawniony pełnomocnik w umowach handlowych?
  • Specyfika umów handlowych z udziałem członków zarządów i pełnomocników zarządów; kluczowe zapisy
  • Jakie zapisy zabezpieczają umowę i jak wyłapać niekorzystne dla spółki zapisy?
  • Case study: Odpowiedzialność pełnomocników, a przekroczenie uprawnień
  • Case study: Skutki błędów w umowach handlowych

16.00 – Zakończenie szkolenia

Metody:

  • wykłady i dyskusje grupowe,
  • analizy wybranych aktów prawnych
  • analizy kazusów i orzecznictwa

EGZAMIN

Prosimy o założenie konta na naszej platformie https://langas.pl/egzaminy/ zgodnie z tą instrukcja egzaminu.

Po weryfikacji tożsamości zostaną Państwo przypisani do wybranego przez Państwa egzaminu. Do zdawania egzaminu będzie można przystąpić w dowolnym momencie.

Egzamin składa się z pytań jednokrotnego wyboru. Do uzyskania certyfikatu niezbędne jest uzyskanie 80% punktów. Po zdaniu egzaminu certyfikat przesyłany jest w formacie PDF mailem, lub – na życzenie – w wersji papierowej.

Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:

100% GWARANCJI SATYSFAKCJI
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!


Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.


Masz pytania?

Anna Chmielewska
Project Manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 512 773 769

SKONTAKTUJ SIĘ
Masz pytania?

Anna Chmielewska
Project Manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 512 773 769


Gwarancja:
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Inne terminy tego szkolenia

Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?

SKONTAKTUJ SIĘ

PODOBNE SZKOLENIA:

On-line Problem solving - rozwiązywania problemów
Problem solving - rozwiązywania problemów
więcej
On-line ESG dla HR
ESG dla HR
więcej
On-line Certyfikowany menedżer ds. umów i kontraktów B2B
Certyfikowany menedżer ds. umów i kontraktów B2B
więcej
On-line Przeciwdziałanie przestępczości finansowej poprzez monitoring i analizę transakcji
Przeciwdziałanie przestępczości finansowej poprzez monitoring i analizę transakcji
więcej
On-line Certyfikowany Compliance Oficer CCO1
Certyfikowany Compliance Oficer CCO1
więcej

Z NASZYCH SZKOLEŃ KORZYSTAJĄ LIDERZY RYNKU

Szkolenie Asystent Zarządu i Rady Nadzorczej przygotowujący do roli asystenta i uzupełniający wiedzę osób, które obejmują już stanowisko Asystenta Zarządu

Szkolenie Asystent Zarządu to kompleksowy kurs, który umożliwia zwiększenie kwalifikacji kandydata na asystenta zarządu, a także uzupełnienie wiedzy osobie, która pełni już tę funkcję. Szkolenie Asystent Zarządu obejmuje najistotniejszą wiedzę prawno-organizacyjną dotyczącą obsługi organów spółek oraz kompetencje organizacyjne niezbędne na tym stanowisku​.

Szkolenie prawne dla Asystenta Zarządu — dlaczego warto brać w nim udział nawet jeśli jesteś już Asystentem?

Nie ma lepszego argumentu, niż to, że posiądziesz niezbędną wiedzę, by pełnić funkcję Asystenta Zarządu. A jeśli już pełnisz tę funkcję, to uzupełnisz swoją wiedzę i zyskasz świeże spojrzenie na wszelkie zmiany prawne, które być może miały miejsce od rozpoczęcia swojej kadencji.

Szkolenie stacjonarne jest certyfikowane. Biorąc udział w szkoleniu na asystenta zarządu, otrzymasz certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę.

Szkolenie prawne przygotowane z myślą o pełnieniu funkcji asystenta zarządu jest zbiorem wiedzy z zakresu prawa i asystowania w radzie zarządu zgodnie z wymogami dla tegoż stanowiska.

Na szkoleniu w Langas „Asystent Zarządu i Rady Nadzorczej” nauczysz się stosowania i interpretacji najnowszych regulacji prawnych dla spółek w tym również, jak zgodnie z prawem przeprowadzić proces przygotowania, prowadzenia i zamykania spotkań, zebrań, narad.

Szkolenie stacjonarne w Warszawie przygotuje cię również do koordynowania posiedzeń, ustalania priorytetów, zarządzania, efektywnego planowania. A także zdobędziesz umiejętności takie jak analiza zapisów umowne i koordynacja procesu kontraktowania. Nauczysz się również jak postępować z różnego rodzaju dokumentacją pojawiającą się w biurze obsługi organów.

Szkolenie Asystent Zarządu organizowane przez Langas — kto powinien wziąć udział?

Z pełną odpowiedzialnością do uczestniczenia w szkoleniu stacjonarnym w Warszawie, o tematyce prawno-organizacyjnej dla asystenta zarządu zapraszamy przede wszystkim asystentów zarządu rady nadzorczej, asystentów prezesa. Kierowników biur zarządu i referentów. Ponadto w szkoleniu powinny wziąć udział osoby zajmujące stanowisko specjalisty do spraw obsługi władz spółki i ds. organizacyjnych.

Asystent Zarządu i jego kwalifikacje zgodnie z PRK

Opis kwalifikacji został przygotowany zgodnie z zasadami Polskiej Ramy Kwalifikacji, która podobnie jak Europejska Rama Kwalifikacji (ERK) składa się z ośmiu poziomów. Każdą z nich opisują ogólne stwierdzenia, charakteryzujące wymagania w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, jakie muszą spełniać osoby o określonym poziomie kwalifikacji.

Szczegółowy opis kwalifikacji umieściliśmy w poniższym artykule.

Kwalifikacje w biurze zarządu i rady nadzorczej