Budowanie działu Compliance w organizacji
Od planowania do wdrożenia - Kompleksowy przewodnik po kluczowych zadaniach i wyzwaniach dla Comliance Oficera
ZAREZERWUJ MIEJSCECOMPLIANCE, AML
Firmy, które potrafią skutecznie wdrażać, rozwijać i zarządzać funkcją compliance, nie tylko minimalizują ryzyka, ale także budują kulturę zaufania, transparentności i odpowiedzialności – zarówno wewnątrz organizacji, jak i w relacjach zewnętrznych.
Badania McKinsey & Company pokazują, że organizacje z dobrze rozwiniętymi strukturami compliance są aż 50% mniej narażone na poważne kryzysy reputacyjne, a jednocześnie częściej osiągają wyższe wskaźniki lojalności klientów i stabilności operacyjnej.
Nasze szkolenie to praktyczna odpowiedź na realne wyzwania, z jakimi mierzą się profesjonaliści odpowiedzialni za przestrzeganie standardów, norm i wartości. Zaprojektowane z myślą o liderach przyszłości, łączy w sobie konkretne narzędzia, sprawdzone metody działania oraz inspirujące przykłady z różnych branż i rynków.
Niezależnie od tego, czy jesteś na początku drogi, czy chcesz nadać nowy kierunek istniejącemu działowi compliance – ten program dostarczy Ci wiedzy, którą od razu zastosujesz w praktyce, i kompetencji, które pomogą Ci zbudować silną, nowoczesną funkcję compliance, realnie wpływającą na rozwój Twojej organizacji.
Korzyści
- Opracowanie zakresu wdrożenia compliance – znalezienie zewnętrznego i wewnętrznego kontekstu organizacji i poukładanie funkcji w organizacji
- Ustalenie zasad współpracy z zarządem (podział zadań, przedstawienie proponowanego podziału odpowiedzialności, zarządzanie oczekiwaniami, kontraktowanie zadań, zarządzanie wartością, budowa zaufania do funkcji compliance)
- Tworzenie i wspieranie zespołu compliance za pomocą stylu servant leadership z uwzględnieniem wyzwań etycznych i kluczowych wartości w zespole ekspertów compliance
- Budowa programu compliance wraz z zaplanowaniem regulacji i ich wdrożeniem
- Komunikacja z organizacją i wywieranie wpływu
- Zarządzanie funkcją whistleblowing w czasie
Uczestnicy
- Compliance Oficerowie
- Compliance Managerowie
- Specjaliści ds. compliance
- Członkowie zespołów compliance
- Liderzy zespołów compliance
- Kadra zarządzająca odpowiedzialna za implementację i nadzór nad procesami compliance
- Interesariusze zaangażowani w ustalanie strategii wdrożenia systemów zarządzania zgodnością (CMS)
DZIEŃ I / 7 LIPCA 2025 R.
8.45 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
9.00 Rozpoczęcie szkolenia
Blok 1: Negocjacje i ustalenia z interesariuszami
- Rozpoznanie przyczyn i oczekiwań
- Analiza potrzeb interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych
- Wyzwania w ustaleniu strategii wdrożenia CMS
10:45–11:00 Przerwa
Blok 2: Wspólne cele i eliminacja barier
- Radzenie sobie z nadmiarem pomysłów i impasem decyzyjnym
- Pokonywanie oporu wobec zmian
- Budowanie zaangażowania interesariuszy
12:30–13:30 Przerwa
Blok 3: Struktura odpowiedzialności i rola compliance
- Skuteczne przypisywanie odpowiedzialności i celów
- Ustalanie zakresu odpowiedzialności
- Tworzenie przejrzystych ram odpowiedzialności
- Definiowanie ról w procesie compliance
Blok 4: Zarządzanie oczekiwaniami i ocena wartości
- Równoważenie potrzeb różnych grup
- Efektywne komunikowanie możliwości i ograniczeń
- Ocena wartości dodanej wdrażanego CMS
- Metody oceny kosztów i korzyści
15.00 Zakończenie szkolenia
DZIEŃ 2/ 8 LIPCA 2025 R.
8.45 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
9.00 Rozpoczęcie szkolenia
Blok 5: Realizacja zadań i współpraca z interesariuszami
- Kontraktowanie zadań: zawieranie umów, delegowanie
- Zapobieganie konfliktom
- Budowanie wspólnego języka i zrozumienie celów compliance
10:30–10:45 Przerwa
Blok 6: Warsztat i analiza przedwdrożeniowa
- Warsztat: Synteza kontekstu organizacji (zewnętrznego i wewnętrznego)
- Analiza otoczenia biznesowego, regulacyjnego, kulturowego
- Dyskusja: najlepsze praktyki z innych organizacji
- Identyfikacja ryzyk i możliwości
- Pozyskiwanie danych do wdrożenia CMS
12:30–13:30 Przerwa
Blok 7: Zespół ekspertów compliance i przywództwo
- Budowa zespołu lokalnego/globalnego
- Dobór kompetencji i integracja
- Servant leadership – lider jako mentor
- Wartości zespołowe i kodeks etyczny
- KPI i monitoring efektywności
14:00–14:15 Przerwa
Blok 8: Compliance jako rola strategiczna
- Ewolucja pozycji compliance
- Budowanie autorytetu oficera compliance
- Raportowanie do zarządu i interesariuszy zewnętrznych
- Tworzenie regulacji i dostosowanie do zmian
Blok 9: Edukacja, komunikacja i konflikty
- Angażowanie organizacji i programy szkoleniowe
- Komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna
- Etyka pracy oficera compliance
- Mediacje i praca z konfliktami
- Praca z sygnalistami i budowanie zaufania
15.00 Zakończenie szkolenia
Metody:
- W oparciu o naszą platformę
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Cena, termin, miejsce:
TERMIN:
7—8 lipca 2025R.
MIEJSCE SZKOLENIA:
SZKOLENIE ON-LINE
Zobacz centrum konferencyjneCENA:
Zgłoszenie do 16/06/2025: 2 570 PLN + 23% VAT - Obniżasz koszt o 13%
Cena zawiera:
udział w szkoleniu
materiały szkoleniowe
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
PARTNERZY:

Masz pytania?
Joanna Ficner
project manager
j.ficner@langas.pl
+48 512 773 769
Aktualna cena udziału:
2 970 PLN + 23% VAT
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘPODOBNE SZKOLENIA:
Budowanie działu Compliance w organizacji