14—15 lipca 2020R., SZKOLENIE ON-LINE

Bezpieczeństwo działania B2B na niestabilnym rynku

Jak pracować z kontrahentami, którym grozi upadłość lub już ją ogłosili?

Pobierz Broszurę ZAREZERWUJ MIEJSCE

PRAWO, BIURO ZARZĄDU

Jak zabezpieczyć umowę z kontrahentem na niestabilnym rynku oraz jak uchronić się na wypadek upadłości kontrahenta?

W jaki sposób postępować, jeżeli kontrahent wejdzie w upadłość, aby znaleźć się w jednej z pierwszych grup wierzycieli?

W niepewnych czasach kompetencje konstruowania najbardziej korzystnych i bezpiecznych umów stają się niezbędne nie tylko dla prawników, ale przede wszystkim dla managerów i handlowców, dla osób które negocjują umowy i zawierają transakcje. Dlatego konieczna staje się umiejętność ograniczenia ryzyka i zabezpieczania celów transakcji oraz stosowanie najefektywniejszych praktyk kontraktowania oraz zabezpieczania roszczeń na wypadek upadłości.

Korzyści

Dowiesz się:

  • W jaki sposób sprawdzić wiarygodność kontrahenta przed podpisaniem umowy?
  • Jak stosować klauzule: siły wyższej, klauzulę zmiany okoliczności, klauzulę rewizji ceny w celu zabezpieczania interesów firmy?
  • Jakie podjąć działania, gdy spodziewamy się, że kontrahent może zgłosić wniosek o upadłość?
  • Jakie prawa przysługują wierzycielowi w postępowaniu restrukturyzacyjnym i upadłościowym?

Uczestnicy

  • Właściciele firm, członkowie Zarządów i Rad Nadzorczych,
  • Menedżerowie i specjaliści ds. umów,
  • Kierownicy i specjaliści ds. prawnych,
  • Dyrektorzy ds. handlowych,
  • Kierownicy i specjaliści ds. zakupów,

Dyrektorzy Finansowi

Program

DZIEŃ 1 / 14 LIPCA 2020

9.30          logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
10.00       
rozpoczęcie szkolenia

ZAPISY W UMOWACH I REPREZENTACJA W CZASACH NIEPEWNOŚCI

  • sprawdzenie wiarygodności kontrahenta
  • jakie dokumenty powinny stanowić załącznik do umowy?
  • prawidłowa reprezentacja stron umowy
  • pełnomocnik i prokurent – zakres i kompetencje
  • niekorzystne zapisy w umowach – czego nie stosować?
  • jakie zapisy w umowach i kontraktach warto stosować?
  • kwestia podatkowe – biała lista, WIS, odpowiedzialność kontrahenta, itd.
  • weryfikacja czy kontrahent jest planikiem VAT

ZABEZPIECZENIE UMÓW W NIEPEWNOŚCI RYNKU

  • klauzule: siły wyższej, zmiany okoliczności, rewizji ceny
  • nadzwyczajna zmiana stosunków gospodarczych
  • zaliczka i zadatek
  • określenie ceny
  • kary umowne, poręczenie, dobrowolne poddanie się egzekucji, weksel, itd.
  • ubezpieczanie i gwarancja bankowa, akredytywa
  • cesja wierzytelności, potrącenie, itd.

STOSOWANIE USTAWY O PRZECIWDZIAŁANIU NADMIERNYM OPÓŹNIENIOM W TRANSAKCJACH

  • jakie terminy płatności można stosować?
  • nowe obowiązki informacyjne w umowach
  • odsetki za opóźnienie w trakcjach handlowych
  • wyższa rekompensata – koszty odzyskiwania należności
  • nowy zakaz zbywania części wierzytelności
  • czy można żądać nienaliczania odsetek?

DOCHODZENIA ROSZCZEŃ KONTRAKTOWYCH I UGODA

  • ugoda jako wzajemne ustępstwo stron
  • odstąpienie, wypowiedzenie i rozwiązanie umowy za porozumieniem stron
  • nowe postępowania gospodarcze – na co zwrócić uwagę na etapie konfliktu, aby móc dochodzić roszczeń?
  • terminy przedawnienia roszczeń i przerwanie biegu przedawnienia
  • nakaz zapłaty – czynności przygotowawcze w firmie

15.00 – Zakończenie 1. dnia szkolenia

 

DZIEŃ 2 / 15 LIPCA 2020

08.30        logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień

09.00        rozpoczęcie szkolenia

 

JAK ZABEZPIECZAĆ SIĘ NA WYPADEK UPADŁOŚCI KONTRAHENTA?

  • niekorzystne zapisy w umowach – czego nie stosować?
  • jakie zapisy w umowach i kontraktach warto stosować?
  • ubezpieczenie należności i inne rozwiązania
  • zabezpieczenie umowy w aspekcie upadłości: hipoteka, zastaw, zastaw rejestrowy, gwarancja bankowa, poręczenie, weksel, zadatek, zaliczka, itd.
  • czy można wypowiedzieć lub odstąpić od umowy z powodu upadłości kontrahenta?
  • jakie podjąć działania, gdy spodziewamy się, że kontrahent może zgłosić wniosek o upadłość?
  • rękojmie i gwarancja a upadłość lub likwidacja

POSTĘPOWANIE UPADŁOŚCIOWE I RESTRUKTURYZACYJNE – CO WIERZYCIEL POWINIEN WIEDZIEĆ?

  • dochodzenie roszczeń a prawo upadłościowe i restrukturyzacyjne
  • restrukturyzacja – możliwe scenariusze
  • skarga pauliańska – kiedy i kto może skorzystać?
  • czynności dokonane z pokrzywdzeniem wierzycieli
  • odpowiedzialność kadry menadżerskiej w aspekcie wniosku o ogłoszenie upadłości
  • skutki ogłoszenia upadłości i otwarcia restrukturyzacji dla umówi i kontraktów w toku ich realizacji

NOWELIZACJA PRAWA UPADŁOŚCIOWEGO OD DNIA 24 MARCA 2020 R.

  • kto może złożyć wniosek w ramach likwidacji?
  • przesłanki zatwierdzenia warunków sprzedaży
  • pre-pack – składniki majątkowe
  • warunki zgłoszenia wierzytelności w sprawach wszczętych po 24 marca 2020 r. i przed nowelizacją
  • nowe zasady upadłości konsumenckiej

POZYCJA WIERZYCIELA W POSTĘPOWANIU UPADŁOŚCIOWYM I RESTRUKTURYZACYJNYM

  • wszczęcie postępowania
  • umorzenie postępowania
  • tytuł egzekucyjny
  • zmiana zarządcy lub syndyka
  • sprzeciw wierzyciela
  • zgromadzenie wierzycieli i rada wierzycieli

15.00 Zakończenie szkolenia

 

 

Metody:

Szkolenie on-line

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu
  • W oparciu o naszą platformę
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat

Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:

Dobrze wykorzystany czas. Dużo nowych informacji, przekazanych w przystępny sposób. Wykładowca – bardzo duży plus, zresztą nie po raz pierwszy.

Agnieszka Bargieł

Kierownik Biura Zarządu, Koksownia Częstochowa Nowa Sp. z o.o.

Szkolenie bardzo merytoryczne i doskonale przygotowane. Zdobyte informacje będą mim bardzo pomocne w wykonywaniu obowiązków służbowych.

Joanna Skóra

Koordynator, DB Cargo Polska S.A.

Zdobądź know-how, które poznało już ponad 200 firm:

Cena, termin, miejsce:

TERMIN:

14—15 lipca 2020R.

MIEJSCE SZKOLENIA:

SZKOLENIE ON-LINE

Zobacz centrum konferencyjne

CENA:

Zgłoszenie do 24/06/2020: 1 370 PLN - Obniżasz koszt o 23%
Zgłoszenie do 25/06/2020: 1 770 PLN

Cena zawiera:
udział w szkoleniu
materiały szkoleniowe
certyfikat

Uwagi:
Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom lub eduklik

1. Wymagania przeglądarki w laptopie/komputerze stacjonarnym:
● Aktualne wersje przeglądarek Chrome, Firefox (aktualne tzn. że przeglądarka była aktualizowana przez ostatnie 2 lata)
● Przeglądarki: Safari, IE, Edge powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie. W takim wypadku należy skorzystać z Chrome lub Firefox.

2. Wymagania w telefonie/tablecie:
● Telefon z Androidem 6.0+ i korzystający z przeglądarki Chrome (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem Android)
● Telefon z system iOS 12.2+(iPhone) i przeglądarką Safari Mobile (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem iOS).
● Telefony ze starszymi systemami operacyjnymi na telefonach powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie.
● Podczas dołączania do pokoju, należy pozwolić aplikacji (będzie komunikat systemowy) na dostęp do mikrofonu.

3. Wymagania sieciowe:
● Dla uczestnika szkolenia: min. 2 Mbits/sek pobieranie (download) oraz 1 Mbits/sek wysyłanie (upload)
● Dla prezentującego wartość wysyłania(upload) min. 1 Mbits/sek , im większa wartość tym lepsza jakość prezentowanego obrazu/dźwięku.
● Można korzystać z Internetu w telefonie tzw. LTE
● W sieciach firmowych należy sprawdzić firewall i skontaktować się ze swoim działem IT i przekazać im następującą informację: “Aplikacja do webinarów korzysta z portów TCP 80/443(HTTP/HTTPS) UDP 16384-32767 do WebRTC audio”

4. Wymagania fizyczne:
● Do słuchania webinaru potrzebny jest tylko głośnik/słuchawki w komputerze
● Do przesyłania dźwięku potrzebny jest mikrofon (polecamy zestaw słuchawki z mikrofon, które zapewniają lepszą jakość niż wbudowany mikrofon w komputerze)
● Kamera wbudowana w laptopa/telefon jest wystarczająca


ZAREZERWUJ MIEJSCE
100% GWARANCJI SATYSFAKCJI
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!


Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.


Masz pytania?

Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
22 696 80 22

SKONTAKTUJ SIĘ
Masz pytania?

Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
22 696 80 22

Aktualna cena udziału:
1 770 PLN

Gwarancja:
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!

Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?

SKONTAKTUJ SIĘ

PODOBNE SZKOLENIA:

On-line Certyfikowany AML Oficer poziom1
Certyfikowany AML Oficer poziom1
więcej
On-line Zaawansowany Certyfikowany Compliance Oficer CCO2
Zaawansowany Certyfikowany Compliance Oficer CCO2
więcej
On-line Specjalistyczny certyfikat w zakresie budowania compliance
Specjalistyczny certyfikat w zakresie budowania compliance
więcej
On-line Od sprzedaży transakcyjnej do sprzedaży doradczej
Od sprzedaży transakcyjnej do sprzedaży doradczej
więcej
On-line Nowelizacje prawne dla Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
Nowelizacje prawne dla Biura Zarządu i Rady Nadzorczej
więcej

ZAUFAŁO NAM JUŻ 5000+ FIRM

OPINIE O NASZYCH SZKOLENIACH

Bardzo przydatne z punktu widzenia praktyki w działaniach organów spółek, zmian w przepisach i działalności Biura Zarządów.
Bogusław Bujak, PGE Elektrownia Opole S.A.

Jedno z najlepszych szkoleń na jakich byłam. Bardzo dużo case’ów.
Wioletta Bień, Boryszew ERG S.A.

Wysoki poziom wiedzy wykładowców, organizacja i obsługa na wysokim poziomie.,
Violetta Zydlewska, BUDOPOL S.A.