Asystent Zarządu i Rady Nadzorczej
Jak wspierać, zabezpieczać i ułatwiać pracę organów spółki?
Pobierz BroszuręPRAWO, BIURO ZARZĄDU
Warsztaty dla Asystentów Zarządu i Rady Nadzorczej to zbiór najistotniejszej wiedzy prawno-organizacyjnej w obsłudze organów spółki.
Podczas dwudniowych zajęć uczestnicy poznają nie tylko interpretacje zapisów, najnowsze orzecznictwo, ale prześledzą metody postępowania i stosowania skutecznych rozwiązań w zakresie organizacji i wsparcia organów spółki.
Szczegółowa analiza dokumentacji pojawiającej się w obsłudze zarządu oraz rady nadzorczej ma stanowić wsparcie dla tworzenia bezpiecznego i funkcjonalnego wsparcia dla organów spółki.
Korzyści:
Podczas szkolenia dowiesz się:
- jak stosować i interpretować najnowsze regulacje prawne dla spółek,
- jak funkcjonuje zarząd i rada nadzorcza,
- jakie uprawnienia mają wspólnicy i akcjonariusze,
- jak przygotować i koordynować przebieg posiedzeń,
- jak prowadzić zapis przebiegu posiedzenia,
- jak analizować zapisy umowne i koordynować proces kontraktowania,
- jak postępować z różnego rodzaju dokumentacją pojawiającą się w biurze obsługi organów,
- jak organizować sprawny system obiegu dokumentów występujących w firmie,
- jak zabezpieczać dokumenty i chronić tajemnice przedsiębiorstwa
- jak wprowadzane są zmiany do umów/statutów i jakie ma to konsekwencje dla funkcjonowania spółki,
- jak optymalizować zapisy w regulaminach spółki
- jak stosować bezpieczne rozwiązania w zakresie przechowywania dokumentów spółki,
- jak efektywnie obsługiwać organy spółki pod kątem kilku projektów,
- jak tworzyć efektywne, ciekawe i realizujące cele wystąpienia profesjonalnej prezentacji,
- jak zarządzać procesem przygotowania, prowadzenia i zamykania spotkań, zebrań, narad.
Uczestnicy
Adresaci szkolenia:
- Asystenci Zarządu, Asystenci Rady Nadzorczej
- Asystenci Prezesa, Asystenci Kierownika Biura Zarządu
- Specjaliści ds. obsługi władz spółki
- Specjaliści ds. organizacyjnych
- Referenci w biurach zarządu
Program:
DZIEŃ 1 / 15 LUTEGO 2021R
9.30 – Logowanie na platformę i sprawdzenie ustawień
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia
Ekspert: mec. Romana Pietruk
OBSŁUGA ZARZĄDU POD KĄTEM POSIEDZEŃ, UCHWAŁ, DOKUMENTACJI PRAWNEJ, PROTOKOŁY, PROCES KONTRAKTOWANIA – ZAGADNIENIA PRAWNE
„ASYSTENCKI” ZESTAW PRZEPISÓW PRAWNYCH REGULUJĄCYCH FUNKCJONOWANIE FIRMY
Jak stosować najnowsze regulacje i kluczowe przepisy w sprawniejszej obsłudze organów spółki?
- Nowelizacja KSH – najważniejsze przepisy
- Nowelizacja KRS – najważniejsze przepisy
- Nowelizacja KC – najważniejsze przepisy
- Nowelizacja KPC – postępowanie gospodarcze – najważniejsze przepisy
- Nowe obowiązki – Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych
- Obowiązki informacyjne spółki – czego należy przestrzegać, a co grozi w przypadku uchybień?
ORIENTACJA W STRUKTURZE ORGANIZACYJNEJ I PRAWNEJ FIRMY ORAZ ZNAJOMOŚĆ UPRAWNIEŃ ORGANÓW SPÓŁKI
Jaka wiedza o funkcjonowaniu spółki usprawni realizację asystenckich zadań?
- Jak zorganizowane są władze w różnych formach prawnych spółek?
- Jakie są możliwe formy organizacji zarządów?
- W jaki sposób powoływany jest zarząd?
- W jakich sprawach zarząd podejmuje decyzje i jak przebiega ich realizacja?
- W jakich sprawach zarząd reprezentuje interesy spółki?
- Jak powoływani są pełnomocnicy zarządu?
- Wygasanie mandatów, a odwołanie członka zarząd – procedury, pisma, uregulowania wewnętrzne
- Rola rady nadzorczej
- Uprawnienia rady nadzorczej oraz jej członkowie
- Jakimi sprawami zajmuje się rada nadzorcza?
- Jak przebiega proces powołania i odwołania członka rady nadzorczej?
- Case study: Zarząd, a pełnomocnik zarządu
- Case study: Uprawnienia, a działania rady nadzorczej w praktyce
ASYSTENT W BIURZE OBSŁUGI ORGANÓW W KONTAKCIE ZE WSPÓLNIKAMI/AKCJONARIUSZAMI
Jak z poziomu biura obsługi organów współpracować ze wspólnikami/akcjonariuszami?
- Wspólnicy spółki z o.o., akcjonariusze mniejszościowi vs większościowy w spółce akcyjnej
- Jakie uprawnienia mają wspólnicy/akcjonariusze?
- Czego mogą żądać ze strony biura obsługi organów?
- Prawo indywidualnej kontroli spraw spółki przez wspólników/udziałowców, udział pośredników, a udostępnianie dokumentacji
- Rejestr akcjonariuszy spółek – nowe obowiązku spółek
- Obowiązek wyboru firmy prowadzącej rejestr, podpisanie umowy, koszta
- Kto zgłasza wniosek do rejestru?
- W jakich sprawach spółki decyduje Walne Zgromadzenie/Zgromadzenie Wspólników?
- Case study: Żądanie informacji i wyjaśnień przez Wspólników/Akcjonariuszy
PRZYGOTOWANIE I OBSŁUGA POSIEDZEŃ ZARZĄDU/RADY NADZORCZEJ
Jak zorganizować posiedzenia zgodnie z przepisami oraz wewnętrznymi uregulowaniami?
- W jakich sprawach zwoływane są posiedzenia zarządu, rady nadzorczej, walnego zgromadzenia akcjonariuszy/zgromadzenia wspólników
- Jak wygląda proces organizacji posiedzenia?
- Co należy przygotować do posiedzenia?
- Jak przygotować projekt uchwały?
- Jakie są różne zasady zwoływania posiedzeń? Jakie są pułapki tego procesu? Jakie są najlepsze rozwiązana w zakresie powiadamiania o posiedzeniu?
- Porządek obrad – w jaki sposób powinno przebiegać posiedzenie?
- Możliwe rodzaje głosowań oraz ich skutki
- Case study: projekt uchwały
- Case study: procedury przygotowania posiedzeń
ORGANIZACJA PROCESU PROTOKOŁOWANIA OBRAD ZARZĄDU/RADY NADZORCZEJ
Jak prowadzić zapis przebiegu posiedzenia?
- Obligatoryjne elementy protokołu
- Tworzenie protokołów
- Udostępnianie protokołu, kto podpisuje i przechowuje protokół?
- Przechowywanie protokołów w księdze protokołów
- Udostępnianie protokołów
- Case study: Protokoły z posiedzeń
KOORDYNACJA POSTĘPOWANIE KONTRAKTOWEGO
Jak analizować zapisy umowne i koordynować proces kontraktowania?
- Reprezentacja spółki, a powoływanie pełnomocników handlowych?
- Udzielanie pełnomocnictw, czas ich trwania, skutki wygaśnięcia
- Do czego może zostać uprawniony pełnomocnik w umowach handlowych?
- Specyfika umów handlowych z udziałem członków zarządów i pełnomocników zarządów; kluczowe zapisy
- Jakie zapisy zabezpieczają umowę i jak wyłapać niekorzystne dla spółki zapisy?
- Case study: Odpowiedzialność pełnomocników, a przekroczenie uprawnień
- Case study: Skutki błędów w umowach handlowych
16.00 – Zakończenie 1. dnia szkolenia
DZIEŃ 2 / 16 LUTEGO 2021R
8.30 – Logowanie na platformę i sprawdzenie ustawień
9.00 – Rozpoczęcie szkolenia
STANDARDY OBSŁUGI, PRZYGOTOWYWANIE SPOTKAŃ, BUDOWANIE KOMPETENCJI DORADCZYCH, WSPARCIE WŁADZ SPÓŁKI – ZAGADNIENIA MIĘKKIE
Ekspert: Małgorzata Głębocka – Szurko
BUDOWANIE WYSOKICH STANDARDÓW OBSŁUGI WŁADZ SPÓŁKI
Profesjonalne kierowanie procesem zarządzania biurem
- Rozpoznawanie i zaspokajanie oczekiwań władz spółki – narzędzia
- Podejście procesowe w obsłudze biura zarządu spółki
DOSKONALENIE STANDARDÓW W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA SOBĄ W CZASIE
Efektywna obsługa organów pod kątem kilku projektów
- Zasady ustalania priorytetów
- Techniki pracy pod presją czasu
KOMPETENCJE DORADCZE ASYSTENTA WOBEC NAJWYŻSZYCH WŁADZ SPÓŁKI
Asystent Zarządu i Rady Nadzorczej jako wsparcie w procesie podejmowania decyzji strategicznych
- Technika ustalania celów SMART
- Planowanie działań – harmonogram
PRZYGOTOWANIE PREZENTACJI NA WYSTĄPIENIE PRZEŁOŻONEGO
Techniki tworzenia efektywnej, ciekawej i realizującej cele wystąpienia profesjonalnej prezentacji?
- Jak zbudowana jest efektywna prezentacja?
- Założenia merytoryczne prezentacji – cele ogólne i szczegółowe
- Charakterystyka odbiorców, ich potrzeby, preferowane style komunikacyjne itp.
- Przygotowanie i konstrukcja materiałów sprzyjających realizacji celów
- Przygotowanie miejsca prezentacji
- Prezentacja w ostatniej chwili (praktyczne rady)
PRZYGOTOWANIE SPOTKAŃ I ZEBRAŃ – ZAAWANSOWANE TECHNIKI KOMUNIKACYJNE
Zarządzanie procesem przygotowania, prowadzenia i zamykania spotkań, zebrań, narad.
- Przygotowanie spotkania
- Ustalenie porządku obrad
- Komunikacja celów spotkania i rezultatów
- Rozpoczęcie spotkania
- Stawianie konstruktywnych pytań
- Prezentowanie możliwych rozwiązań – język otwartości i budowania przestrzeni dla drugiej strony
- Przedstawianie rekomendacji
- Techniki odpowiadania na zastrzeżenia
- Zamknięcie zebrania, podsumowanie wyników i rozwiązań oraz ustalenie planu działania
- Działania zamykające i inicjujące pracę po spotkaniu
15.00 – Zakończenie szkolenia
Metody:
Szkolenie ma formę warsztatów, podczas których omówione zostaną kluczowe zapisy prawne wpływające na praktykę funkcjonowania spółek. Pogłębiona analiza poszczególnych elementów obsługi zarządu ma za zadanie pokazać optymalizujące i usprawniające rozwiązania dla sprawnej obsługi zarządu.
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Szkolenie prowadzone przez profesjonalistów, poparte wieloma ciekawymi przykładami
Praktyczne przykłady, dyskusje, konkretne informacje, wspólne rozwiązywanie problemów
Szkolenie na bardzo wysokim poziomie. Eksperci kompetentni; posiadają umiejętności angażowania grupy w tematykę. Zakres i przeprowadzenie szkolenia zgodne z programem. Obsługa w czasie szkolenia przez organizatora na wysokim poziomie. Materiały szkoleniowe bardzo dobrze opracowane. Miła atmosfera.
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 512 773 769
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
+48 512 773 769
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘPODOBNE SZKOLENIA:
Szkolenie Asystent Zarządu i Rady Nadzorczej przygotowujący do roli asystenta i uzupełniający wiedzę osób, które obejmują już stanowisko Asystenta Zarządu
Szkolenie Asystent Zarządu to kompleksowy kurs, który umożliwia zwiększenie kwalifikacji kandydata na asystenta zarządu, a także uzupełnienie wiedzy osobie, która pełni już tę funkcję. Szkolenie Asystent Zarządu obejmuje najistotniejszą wiedzę prawno-organizacyjną dotyczącą obsługi organów spółek oraz kompetencje organizacyjne niezbędne na tym stanowisku.
Szkolenie prawne dla Asystenta Zarządu — dlaczego warto brać w nim udział nawet jeśli jesteś już Asystentem?
Nie ma lepszego argumentu, niż to, że posiądziesz niezbędną wiedzę, by pełnić funkcję Asystenta Zarządu. A jeśli już pełnisz tę funkcję, to uzupełnisz swoją wiedzę i zyskasz świeże spojrzenie na wszelkie zmiany prawne, które być może miały miejsce od rozpoczęcia swojej kadencji.
Szkolenie stacjonarne jest certyfikowane. Biorąc udział w szkoleniu na asystenta zarządu, otrzymasz certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę.
Szkolenie prawne przygotowane z myślą o pełnieniu funkcji asystenta zarządu jest zbiorem wiedzy z zakresu prawa i asystowania w radzie zarządu zgodnie z wymogami dla tegoż stanowiska.
Na szkoleniu w Langas „Asystent Zarządu i Rady Nadzorczej” nauczysz się stosowania i interpretacji najnowszych regulacji prawnych dla spółek w tym również, jak zgodnie z prawem przeprowadzić proces przygotowania, prowadzenia i zamykania spotkań, zebrań, narad.
Szkolenie stacjonarne w Warszawie przygotuje cię również do koordynowania posiedzeń, ustalania priorytetów, zarządzania, efektywnego planowania. A także zdobędziesz umiejętności takie jak analiza zapisów umowne i koordynacja procesu kontraktowania. Nauczysz się również jak postępować z różnego rodzaju dokumentacją pojawiającą się w biurze obsługi organów
Szkolenie Asystent Zarządu organizowane przez Langas — kto powinien wziąć udział?
Z pełną odpowiedzialnością do uczestniczenia w szkoleniu stacjonarnym w Warszawie, o tematyce prawno-organizacyjnej dla asystenta zarządu zapraszamy przede wszystkim asystentów zarządu rady nadzorczej, asystentów prezesa. Kierowników biur zarządu i referentów. Ponadto w szkoleniu powinny wziąć udział osoby zajmujące stanowisko specjalisty do spraw obsługi władz spółki i ds. organizacyjnych.
Asystent Zarządu i jego kwalifikacje zgodnie z PRK
Opis kwalifikacji został przygotowany zgodnie z zasadami Polskiej Ramy Kwalifikacji, która podobnie jak Europejska Rama Kwalifikacji (ERK) składa się z ośmiu poziomów. Każdą z nich opisują ogólne stwierdzenia, charakteryzujące wymagania w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, jakie muszą spełniać osoby o określonym poziomie kwalifikacji.
Szczegółowy opis kwalifikacji umieściliśmy w poniższym artykule.
Kwalifikacje w biurze zarządu i rady nadzorczej