KOMPETENCJE MENADŻERSKIE, PRODUKCJA
Lean management stał się nową normalnością w większości przedsiębiorstw, szczególnie z branży produkcyjnej i logistycznej. Jednak aż 72% zmian kończy się porażką, przede wszystkim ze względu na:
- niskie zaangażowanie pracowników kluczowych dla trwałości zmiany pracowników,
- niezrozumienie / brak świadomości wizji i kierunku zmian,
- brak wielopoziomowej i spójnej komunikacji zmian.
W ujęciu osobistym wskazuje się na:
- niewystarczające kompetencje zarządzania zmianą,
- niską kulturę i umiejętności komunikacji,
- brak umiejętności zarządzania zespołami zadaniowymi,
- brak umiejętności i narzędzi do motywacji.
Dopiero na dalszych miejscach wymienia się niewystarczającą znajomość narzędzi lean czy inne kwalifikacje „twarde” związane z branżą czy procesem produkcyjnym.
Odpowiedzią na te problemy stało się stworzenie w wielu firmach stanowiska ambasador lean. (Zobacz artykuł na ten temat wraz z przykładowym ogłoszeniem o pracę na stanowisku ambasador lean)
Zapraszamy na 2-dniowy warsztat bazujący na metodyce Lean Change Management, zaprojektowany tak, aby pomóc Ci odkryć najbardziej efektywne praktyki inicjowania i pełnienia funkcji ambasadora lean w Twojej organizacji.
Będziemy uczyć się, ćwiczyć i doskonalić nasze kwalifikacje:
- zarządzania zmianą i komunikacji w zmianie,
- identyfikacji przyczyny oporu wobec zmiany i radzenia sobie z nimi,
- korzystania i samodzielnego tworzenia dostosowanych do potrzeb ambasadora lean narzędzi planowania
Korzyści
- Nauczysz się przewodzić i wspierać zmianę lean z dowolnego poziomu Twojej organizacji
- Poznasz wiele narzędzi i sprawdzonych sposobów gotowych do natychmiastowego wykorzystania
- Zaplanujesz i przećwiczysz komunikację jako niezbędny element wprowadzenia i utrzymania zmiany
- Nauczysz się mówić tak, żeby cię słuchano jako eksperta lean
- Uzyskasz kwalifikacje ambasadora lean, które będziesz mógł potwierdzić niezależnym certyfikatem
Certyfikowani absolwenci szkolenia „ambasador lean” zyskają15% rabatu na pozostałe szkolenia lean w ofercie Langas.
Uczestnicy
- Liderzy lean
- Szefowie zmiany
- Mistrzowie/brygadziści w firmach, które wdrożyły lean
- Team liderzy
- Pracownicy działów HR w firmach produkcyjnych wdrażających kulturę lean
- Wszyscy zainteresowani profesjonalnym wdrażaniem lean i uzyskaniem kwalifikacji ambasadora lean
Program
DZIEŃ 1 / 26 sierpnia 2021
9.30 Rejestracja uczestników, kawa i herbata
10.00 Rozpoczęcie szkolenia
Cykl Zarządzania Zmianą w praktyce działania ambasadora lean
- Elementy cyklu Cyklu Zarządzania Zmianą jako odzwierciedlenie cyklu uczenia się dorosłych i zarządzania wiedzą w organizacji
- Znaczenie informacji zwrotnej dla ambasadora kultury lean
Zarządzanie zespołem w obliczu zmiany
- Rola i zadania Lidera w budowaniu efektywnego zespołu
- Jak skutecznie zarządzać w procesie zmiany?
Jak w 30 dni wdrożyć zmianę w przedsiębiorstwie – gra symulacyjna
- 30 dni to gra symulacyjna, która wprowadza uczestników rozgrywki w ostatni miesiąc spowolnienia gospodarczego. Zarządzają oni niewielką stocznią, a ich zadaniem jest przetrwanie ostatnich 30 dni tej trudnej dla firmy sytuacji. Dodatni wynik finansowy na koniec miesiąca oznacza realizację celu. Wynik ujemny zwiastuje bankructwo.
W tak niełatwym okresie nie ma prostych rozwiązań i szybkich kompromisów. Opcji jest kilka – zwolnienia, modyfikacja struktury zatrudniania, czy też restrukturyzacja produkcji. Jedno jest pewne – zmian nie da się uniknąć. Czas nagli – 30 dni w 30 minut. Zadziwiające jak wiele można nauczyć się o zarządzaniu zmianą w tak krótkim czasie. Gra w wyjątkowy dla siebie sposób zderza i ukazuje punkty widzenia osób zajmujących różne stanowiska w firmie. Pozwala poznać obawy i intencje wszystkich stron uczestniczących w ważnych procesach zmian w przedsiębiorstwie.
Ambasador lean w roli mentora w procesie zarządzanie zmianą
- Jak skutecznie pomagać ludziom w zmianie pełniąc rolę mentora?
Zmiana – czyli co?
- Jak wyjść ze strefy komfortu?
- Zmiana narzucona i zmiana stworzona
- Rodzaje zmian w organizacji
- ADKAR – assessment
Z czym mierzy się ambasador lean – reakcje ludzi na zmianę
- Jak oswoić organizację ze zmianą?
- Cykl reakcji na zmianę
- „To wszystko przez nich czy może dzięki nim?” – Ludzie w zmianie
- Postawy wobec zmian: model 20-60-20
- Jak budować zaangażowanie?
- Wpływ cech osobowości na postawę wobec zmian
- Wpływ kultury organizacyjnej (typy kultur organizacyjnych a zmiana)
16.00 – Zakończenie 1. dnia szkolenia
DZIEŃ 2 / 27 sierpnia 2021
8.30 Rejestracja uczestników, kawa i herbata
9.00 Rozpoczęcie szkolenia
Komunikacja w zmianie
- Zasady komunikowania zmiany
- Jakie kanały i narzędzia komunikacji mamy do dyspozycji? Marketing mix w rękach Ambasadora Lean
- Techniki komunikacji i perswazji w okresie zmian
Continuous change management – rola przełożonych w zarządzaniu zmianą
- Liderzy zmian – Jak ich rozpoznać i zaangażować?
- Jak „podejść” zmianę? Żywioł czy przemyślana strategia?
Narzędzia zarządzania zmianą – warsztat Ambasadora Lean
- Model DICE
- Projektowanie narzędzi zarządzania zmiany
- Wykorzystanie własnych lub dostępnych na rynku narzędzi
- Propagowanie zmiany we własnej organizacji: karty Kudo
Jak zmieniać, by zmienić?
- Jak efektywnie zarządzać emocjami pracowników
- Warunki utrzymania trwałej zmiany postaw
Zarządzanie w ciągłej zmianie – nowy wymiar zarządzania organizacją
- Zarządzanie w procesie zmian – kluczowa kompetencja
- Zmiany zmian – domena XXI wieku?
Bez mierników nie ma wyników – ocena rezultatów wprowadzenia zmiany
- Kryteria oceny efektywności
- Jak uniknąć efektu jo-jo?
- Czy utrzymanie zmiany na sens?
Nie myli się ten, kto nic nie robi – błędy w procesie zarządzania zmianą
15.00 – Zakończenie szkolenia
Metody:
- ćwiczenia i warsztaty
- praca indywidualna i grupowa
- dyskusja moderowana
- materiały audiowizualne – filmy
- krótkie wykłady
W pracy opieramy się na aktywizowaniu uczestników poprzez rozpoczynania od ćwiczeń lub zebrania doświadczeń uczestników w temacie modułu. Na tej podstawie dokonujemy omówienia i później wprowadzany jest model teoretyczny oraz realizowana jest operacjonalizacja wiedzy i umiejętności (cykl Kolba)
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
223552400
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘPODOBNE SZKOLENIA:
