26—27 sierpnia 2021R., Sopot

Ambasador Lean

Utrzymywanie trwałości zmiany lean w organizacji

KOMPETENCJE MENADŻERSKIE, PRODUKCJA

Lean management stał się nową normalnością w większości przedsiębiorstw, szczególnie z branży produkcyjnej i logistycznej. Jednak aż 72% zmian kończy się porażką, przede wszystkim ze względu na:

  • niskie zaangażowanie pracowników kluczowych dla trwałości zmiany pracowników,
  • niezrozumienie / brak świadomości wizji i kierunku zmian,
  • brak wielopoziomowej i spójnej komunikacji zmian.

W ujęciu osobistym wskazuje się na:

  • niewystarczające kompetencje zarządzania zmianą,
  • niską kulturę i umiejętności komunikacji,
  • brak umiejętności zarządzania zespołami zadaniowymi,
  • brak umiejętności i narzędzi do motywacji.

Dopiero na dalszych miejscach wymienia się niewystarczającą znajomość narzędzi lean czy inne kwalifikacje „twarde” związane z branżą czy procesem produkcyjnym.

Odpowiedzią na te problemy stało się stworzenie w wielu firmach stanowiska ambasador lean. (Zobacz artykuł na ten temat wraz z przykładowym ogłoszeniem o pracę na stanowisku ambasador lean)

Zapraszamy na 2-dniowy warsztat bazujący na metodyce Lean Change Management, zaprojektowany tak, aby pomóc Ci odkryć najbardziej efektywne praktyki inicjowania i pełnienia funkcji ambasadora lean w Twojej organizacji.

Będziemy uczyć się, ćwiczyć i doskonalić nasze kwalifikacje:

  • zarządzania zmianą i komunikacji w zmianie,
  • identyfikacji przyczyny oporu wobec zmiany i radzenia sobie z nimi,
  • korzystania i samodzielnego tworzenia dostosowanych do potrzeb ambasadora lean narzędzi planowania

Korzyści

  • Nauczysz się przewodzić i wspierać zmianę lean z dowolnego poziomu Twojej organizacji
  • Poznasz wiele narzędzi i sprawdzonych sposobów gotowych do natychmiastowego wykorzystania
  • Zaplanujesz i przećwiczysz komunikację jako niezbędny element wprowadzenia i utrzymania zmiany
  • Nauczysz się mówić tak, żeby cię słuchano jako eksperta lean
  • Uzyskasz kwalifikacje ambasadora lean, które będziesz mógł potwierdzić niezależnym certyfikatem

Certyfikowani absolwenci szkolenia „ambasador lean” zyskają15% rabatu na pozostałe szkolenia lean w ofercie Langas.

Uczestnicy

  • Liderzy lean
  • Szefowie zmiany
  • Mistrzowie/brygadziści w firmach, które wdrożyły lean
  • Team liderzy
  • Pracownicy działów HR w firmach produkcyjnych wdrażających kulturę lean
  • Wszyscy zainteresowani profesjonalnym wdrażaniem lean i uzyskaniem kwalifikacji ambasadora lean

Program

DZIEŃ 1 / 26 sierpnia 2021

9.30          Rejestracja uczestników, kawa i herbata
10.00          Rozpoczęcie szkolenia

Cykl Zarządzania Zmianą w praktyce działania ambasadora lean

  • Elementy cyklu Cyklu Zarządzania Zmianą jako odzwierciedlenie cyklu uczenia się dorosłych i zarządzania wiedzą w organizacji
  • Znaczenie informacji zwrotnej dla ambasadora kultury lean

Zarządzanie zespołem w obliczu zmiany

  • Rola i zadania Lidera w budowaniu efektywnego zespołu
  • Jak skutecznie zarządzać w procesie zmiany?

Jak w 30 dni wdrożyć zmianę w przedsiębiorstwie – gra symulacyjna

  • 30 dni to gra symulacyjna, która wprowadza uczestników rozgrywki w ostatni miesiąc spowolnienia gospodarczego. Zarządzają oni niewielką stocznią, a ich zadaniem jest przetrwanie ostatnich 30 dni tej trudnej dla firmy sytuacji. Dodatni wynik finansowy na koniec miesiąca oznacza realizację celu. Wynik ujemny zwiastuje bankructwo.
    W tak niełatwym okresie nie ma prostych rozwiązań i szybkich kompromisów. Opcji jest kilka – zwolnienia, modyfikacja struktury zatrudniania, czy też restrukturyzacja produkcji. Jedno jest pewne – zmian nie da się uniknąć. Czas nagli – 30 dni w 30 minut. Zadziwiające jak wiele można nauczyć się o zarządzaniu zmianą w tak krótkim czasie. Gra w wyjątkowy dla siebie sposób zderza i ukazuje punkty widzenia osób zajmujących różne stanowiska w firmie. Pozwala poznać obawy i intencje wszystkich stron uczestniczących w ważnych procesach zmian w przedsiębiorstwie.

Ambasador lean w roli mentora w procesie zarządzanie zmianą

  • Jak skutecznie pomagać ludziom w zmianie pełniąc rolę mentora?

Zmiana – czyli co?

  • Jak wyjść ze strefy komfortu?
  • Zmiana narzucona i zmiana stworzona
  • Rodzaje zmian w organizacji
  • ADKAR – assessment

Z czym mierzy się ambasador lean – reakcje ludzi na zmianę

  • Jak oswoić organizację ze zmianą?
  • Cykl reakcji na zmianę
  • „To wszystko przez nich czy może dzięki nim?” – Ludzie w zmianie
  • Postawy wobec zmian: model 20-60-20
  • Jak budować zaangażowanie?
  • Wpływ cech osobowości na postawę wobec zmian
  • Wpływ kultury organizacyjnej (typy kultur organizacyjnych a zmiana)

16.00 – Zakończenie 1. dnia szkolenia

DZIEŃ 2 / 27 sierpnia 2021

8.30          Rejestracja uczestników, kawa i herbata
9.00          Rozpoczęcie szkolenia

Komunikacja w zmianie

  • Zasady komunikowania zmiany
  • Jakie kanały i narzędzia komunikacji mamy do dyspozycji? Marketing mix w rękach Ambasadora Lean
  • Techniki komunikacji i perswazji w okresie zmian

Continuous change management – rola przełożonych w zarządzaniu zmianą

  • Liderzy zmian – Jak ich rozpoznać i zaangażować?
  • Jak „podejść” zmianę? Żywioł czy przemyślana strategia?

Narzędzia zarządzania zmianą – warsztat Ambasadora Lean

  • Model DICE
  • Projektowanie narzędzi zarządzania zmiany
  • Wykorzystanie własnych lub dostępnych na rynku narzędzi
  • Propagowanie zmiany we własnej organizacji: karty Kudo

Jak zmieniać, by zmienić?

  • Jak efektywnie zarządzać emocjami pracowników
  • Warunki utrzymania trwałej zmiany postaw

Zarządzanie w ciągłej zmianie – nowy wymiar zarządzania organizacją

  • Zarządzanie w procesie zmian – kluczowa kompetencja
  • Zmiany zmian – domena XXI wieku?

Bez mierników nie ma wyników – ocena rezultatów wprowadzenia zmiany

  • Kryteria oceny efektywności
  • Jak uniknąć efektu jo-jo?
  • Czy utrzymanie zmiany na sens?

Nie myli się ten, kto nic nie robi – błędy w procesie zarządzania zmianą

15.00 – Zakończenie szkolenia

Metody:

  • ćwiczenia i warsztaty
  • praca indywidualna i grupowa
  • dyskusja moderowana
  • materiały audiowizualne – filmy
  • krótkie wykłady

W pracy opieramy się na aktywizowaniu uczestników poprzez rozpoczynania od ćwiczeń lub zebrania doświadczeń uczestników w temacie modułu. Na tej podstawie dokonujemy omówienia i później wprowadzany jest model teoretyczny oraz realizowana jest operacjonalizacja wiedzy i umiejętności (cykl Kolba)

Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:

100% GWARANCJI SATYSFAKCJI
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!


Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.


Masz pytania?

Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
223552400

SKONTAKTUJ SIĘ
Masz pytania?

Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
223552400


Gwarancja:
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!

Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?

SKONTAKTUJ SIĘ

PODOBNE SZKOLENIA:

Kompetencje menadżerskie Szkoła Copywritingu z Pawłem Tkaczykiem
Szkoła Copywritingu z Pawłem Tkaczykiem
więcej
Kompetencje menadżerskie Menadżer bez zarzutu (karnego ani cywilnego)
Menadżer bez zarzutu (karnego ani cywilnego)
więcej
Kompetencje menadżerskie Kreatywny Menedżer - myślenie out of the box z elementami design thinking z Pawłem Fortuną
Kreatywny Menedżer - myślenie out of the box z elementami design thinking z Pawłem Fortuną
więcej
Kompetencje menadżerskie Negocjacje z zawodowym negocjatorem
Negocjacje z zawodowym negocjatorem
więcej

Z NASZYCH SZKOLEŃ KORZYSTAJĄ LIDERZY RYNKU