Agile w zakupach
Zwinne zarządzanie procesami zakupowymi
Pobierz BroszuręSPRZEDAŻ, ZAKUPY
Funkcjonujemy w świecie VUCA (volaility, uncertainity, complexity, ambiguity) – w świecie zmiennym, niepewnym, złożonym i niejednoznacznym.
W takim otoczeniu tradycyjne metody zarządzania procesami zakupowymi przestają się sprawdzać. Zwinne zarządzanie jest odpowiedzią na to jak zmienia się świat biznesu.
Agile to podejście, które wygrywa z tradycyjnymi metodami zarządzania wszędzie tam, gdzie:
- pojawia się skomplikowana, wielowątkowa zmiana, której efektów nie można w szczegółach zaplanować na początku procesu zarządzania projektem,
- priorytetem jest zadowolenie klientów z wdrażanych rozwiązań,
- gdy celem organizacji jest minimalizacja kosztów inwestycji i maksymalizacja tworzonej wartości dodanej.
Podczas szkolenia zdobędziesz inspirującą pigułkę wiedzy wraz z praktycznymi przykładami. Poznasz esencję podejścia Agile w zakupach i kluczowe zwinne metody tj. Scrum i Design Thinking.
Ten warsztat pokazuje, że Agile jest metodologią, która świetnie sprawdza się w dziale zakupów na każdym poziomie zarządzania i w kryzysowych warunkach również.
Korzyści
- poznasz kluczowe zasady zarządzania zakupami w zmiennym i nieprzewidywalnym otoczeniu biznesowym VUCA
- dowiesz się jakich nowym kompetencji potrzebuje zakupowiec w kryzysie
- dostrzeżesz na czym polega zwinne podejście do zakupów.
Uczestnicy
Na szkolenie zapraszamy:
- Dyrektorów, Kierowników, Menedżerów Zakupów
- Menedżerów ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
- Kierowników Zaopatrzenia
- Kierowników Organizacji i Logistyki
- Kierowników Produkcji chcący poszerzyć swoją wiedzę w zakresie procesu zakupów
- Kupców, Specjalistów ds. Zakupów
- Kierowników Operacji Logistycznych
- Konsultantów ds. Zakupów
Program
DZIEŃ 1 / 24 Maja 2021
9.30 rejestracja
10.00 rozpoczęcie szkolenia
ZWINNOŚĆ TO AGILE – CZYLI PODEJŚCIE, NARZĘDZIA I DOBRE PRAKTYKI DO ZASTOSOWANIA W ZAKUPACH OD ZARAZ
- Świat VUCA – jak zmienił się świat i dlaczego tradycyjne metody zarządzania przestają się sprawdzać i jak osiągnąć sukces w świecie „zmian do kwadratu”?
- Agile mindset – bo agile zaczyna się w głowie
- Zwinność nie tylko dla działów IT – o prawdach i mitach zwinnego zarządzania zakupami
- Agile jako gra zespołowa – inspiracja
KLIENTOCENTRYCZNOŚĆ I NASTAWIENIE NA WARTOŚĆ DODANĄ – JAK ORGANIZOWAĆ ZAKUPY, BY BIZNES BYŁ ZACHWYCONY I BY SIĘ ZBYTNIO NIE ZMĘCZYĆ?
- Doświadczenie projektu klientocentrycznego – symulacja
- Agile manifesto – czyli 4 kluczowe klientocentryczne zasady zwinnego zarządzania pracą w zakupach
- Obserwacja i empatia w metodologii zwinnej
- „Wyjdź zza biurka” – proaktywność, wywiad klientocentryczny i zwinna komunikacja
ZWINNY ZAKUPOWIEC – KIM JEST I JAK DZIAŁA, JAKIE NARZĘDZIA STOSUJE ZAKUPOWIEC XXI WIEKU?
- Zwinny lider zakupów – kluczowe kompetencje lidera przyszłości
- Nawyki i narzędzia agile lidera – teoria i praktyka
- GPS zwinnego lidera zakupowego
- Dobre praktyki budowania zwinnej kultury organizacyjnej
ZWINNE ZESPOŁY ZAKUPOWE
- Gen współpracy – jak budować samosterujące się zwinne zespoły zakupowe
- Dobre praktyki agile teamów zakupowych – jak zorganizować pracę i spowodować, by spotkania były krótkie, twórcze i efektywne, a praca zrobiona – omówienie narzędzi i trening
- Lessonslearned i feedforward – stałe doskonalenie, testowanie i nauka na doświadczeniach jako kluczowe nawyki zwinnych zespołów zakupowych
15.00 zakończenie 1. dnia szkolenia
DZIEŃ 2 / 25 Maja 2021
.30 rejestracja
10.00 rozpoczęcie szkolenia
DESIGN THINKING W ZAKUPACH – ZWINNA METODOLOGIA, KTÓRA POZWALA TWORZYĆ ROZWIĄZANIA ZACHWYCAJĄCE KLIENTÓW WEWNĘTRZNYCH I ZEWNĘTRZNYCH
- Proces i narzędzia Design Thinking w praktyce zakupowca, czyli od Empatii do Testowania
- Empatia w metodzie Design Thinking – definiowanie Persony (casestudies)
- Definiowanie potrzeb – jak definiować potrzeby klienta równoważąc wartość dodaną dla odbiorcy i potrzeby organizacji.
- Co to jest GPS i Luka innowacyjna? – trening stosowania narzędzi
JAK URUCHOMIĆ KREATYWNOŚĆ I ZWINNIE ZARZĄDZAĆ INNOWACJAMI W ZAKUPACH?
- Umiejętność generowania niestandardowych rozwiązań wychodzących poza schemat, które przynoszą wartość dodaną – symulacja z wykorzystaniem technik Visual Management
- Iteracja podstawą sukcesu. Postawa „fail fast and cheap” i postawa „build not to last but to learn” (prototypowanie) – metody i trening prototypowania; umiejętność „zarządzania niepowodzeniem”: rola iteracji i testowania w procesie Design Thinking; trening zwinnych metod zbierania informacji zwrotnej (feedforward)
SCRUM ODKODOWANY W ZAKUPACH – KLUCZOWA METODOLOGIA ZWINNA W PIGUŁCE
- Scrum a Agile – czy to to samo?
- Historia jednego Scrumu – czyli krótka historia o metodologii zwinnej
- Proces SCRUM – wprowadzenie
NIE TAKI SCUM STRASZNY, JAK GO MALUJĄ
- Role w SCRUM – czyli kto i za co odpowiada: Development Team, Scrum Master, Product Owner
- Narzędzia w SCRUM – omówienie i test znajomości pojęć SCRUM
- Ćwiczenie „SCRUM Bootcamp” – praktyka zarządzanie projektami w SCRUM – Studia przypadków
15.00 zakończenie dnia szkolenia
Metody
SZKOLENIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o naszą platformę
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Świetna prowadząca, świetny sposób prowadzenia zajęć
Bardzo przydatne [szkolenie] w obszarze nie tylko zakupów. Umiejętności można stosować w dowolnym obszarze.
Szkolenie przeprowadzone bardzo interesująco i inspirująco, wiele zagadnień do głębszego i dalszego rozeznania. Bardzo dobry start w Agile.
Świetne szkolenie, bardzo ekspresyjna trenerka
Jestem zachwycona Ewą
Chciałabym zabrać na szkolenie osoby decyzyjne oraz Klientów… Jest interesująco, z „jajem”, a przede wszyskim bardzo daje do myślenia.
Profesjonalne podejście do zagadnienia, mnóstwo ciekawych pomysłów do zastosowania i do wdrożenia ad hoc
Dobrze dobrany materiał, duża wiedza prowadzącego.
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Agnieszka Tworzyńska
Project Manager
a.tworzynska@langas.pl
+48 512 773 769
Masz pytania?
Agnieszka Tworzyńska
Project Manager
a.tworzynska@langas.pl
+48 512 773 769
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘPODOBNE SZKOLENIA:
Szkolenia zakupowe to odpowiedź na zmiany w świecie biznesu
Czy podstawowa wiedza na temat zakupów i zarządzania nimi wystarczy, by w efektywny sposób osiągać założone cele? Niestety, nie zawsze.
Funkcjonując w świecie tak zmiennym, niepewnym, złożonym i niejednoznacznym, jakim jest współczesny świat biznesu warto znać skuteczne metody zarządzania procesami zakupowymi. Te tradycyjne przestają bowiem sprawdzać się w nowoczesnym otoczeniu o wysokiej zmienności.
W przypadku obecnie działających przedsiębiorstw na znaczeniu stale zyskuje praca działów zakupowych. Skomplikowany charakter, jakim niekiedy odznaczają się procesy zakupowe, zmuszają pracowników tych sektorów do wytężonej pracy w drodze do realizacji celów całej organizacji. Odpowiedzią na nieustanne przeobrażenia w świecie biznesu są szkolenia zakupowe, które pozwalają poznać rządzące nim prawa i dostosować się do nowych zasad gry.
Szkolenie dla działu zakupów, które pomoże ci w optymalizacji procesów
Skoro tak ważne jest zwinne podejście do procesu zakupowego, to jak w takim razie powinno ono wyglądać? Odpowiedź brzmi Agile. Jest ono podejściem, które zdecydowanie wygrywa z tradycyjnymi metodami zarządzania w sytuacjach, gdy pojawia się skomplikowana zmiana obejmująca swych zasięgiem wiele różnych aspektów działalności, a której efektów nie można w pełni zaplanować na początku procesu zarządzania danym projektem.
Agile w zakupach jest również skuteczne wówczas, gdy priorytetem jest zadowolenie klientów z wdrażanych rozwiązań, a organizacja stawia sobie za cel minimalizację kosztów inwestycji i maksymalizację tworzonej wartości dodanej.
To szkolenie zakupowe gwarantuje inspirującą dawkę wiedzy wzbogaconą praktycznymi przykładami. Pokazujemy, że Agile to metodologia, która świetnie sprawdza się w dziale zakupów na każdym szczeblu zarządzania, nawet w kryzysowych warunkach.
Agile Office - przestrzeń dla zwinnego zespołuKto i jak skorzysta na szkoleniu Agile w zakupach?
Szkolenie zakupowe kierowane jest przede wszystkim do:
- Dyrektorów, Kierowników, Menedżerów ds. zakupów,
- Menedżerów ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw,
- Kierowników Zaopatrzenia,
- Kierowników Organizacji i Logistyki,
- Kierowników Produkcji chcących poszerzyć swoją wiedzę w zakresie procesu zakupowych,
- Kupców, Specjalistów ds. Zakupów,
- Kierowników Operacji Logistycznych,
- Konsultantów ds. Zakupów.
Uczestnicy szkolenia Agile w zakupach poznają kluczowe zasady zarządzania procesami zakupowymi w zmiennym, złożonym i nieprzewidywalnym otoczeniu biznesowym. Dowiedzą się także, jakie nowe kompetencje powinien koniecznie posiadać zakupowiec działający nawet w najtrudniejszych, kryzysowych warunkach. Udział w szkoleniu zakupowym pozwala dostrzec na czym polega zwinne podejście do zakupów.
Co zawiera program szkolenia?
Szkolenie dla działów zakupów prowadzone jest w formie online, dzięki czemu osoby zarządzające procesami zakupowymi lub będące ich uczestnikami, mogą poznać innowacyjne techniki działania bez wychodzenia z domu.
W programie szkolenia Agile w zakupach znalazły się takie zagadnienia jak: charakter podejścia, narzędzia i dobre praktyki do zastosowania w zakupach, sposoby skutecznej organizacji zakupów, pomagające spełnić oczekiwania klientów i zmaksymalizować wartość dodaną, czy zasady budowania zwinnych zespołów zakupowych i kierowania nimi.
Tematyka szkolenia zakupowego obejmuje również Design Thinking w zakupach, czyli metodologię, która pozwala tworzyć rozwiązania zachwycające poszczególne grupy klientów. Na szkoleniu poruszone zostaną również zagadnienia związane z metodą SCRUM i jej rolą w procesach zakupowych.
Agile w zakupach