7 kompetencji zarządzania zespołem
Budowanie zespołu – realizacja celów – motywowanie – egzekwowanie rezultatów
Pobierz BroszuręKOMPETNECJE MENADŻERSKIE
Jesteś menadżerem, zarządzasz zespołem lub procesem i widzisz, że Twój zespół ma w sobie więcej potencjału, niż jesteś w stanie z nich wydobyć?
Czy Twoi pracownicy mają „słomiany zapał” do zmiany, a potem wszystko wraca na stare tory? A może to także Twój problem?
Chcesz być skutecznym menedżerem? Zapomnij o dotychczasowych zasadach! Autorytarne metody kierowania podwładnymi trącą myszką i nie są zgodne z oczekiwaniami pracowników młodego pokolenia.
Poznaj efektywne techniki budowania efektywnego zespołu (jakie role musisz obsadzić i czy masz je w zespole?). Naucz się metod realizacja celów zespołowych oraz w jaki sposób motywować zespół do ich osiągania. Jak wymagać rezultatów, żeby egzekwowanie nie pomyliło się z egzekucją?
Jeszcze na początku 21. wieku był popularny wśród menedżerów pogląd, że ludzie są leniwi i trzeba ich poganiać lub dobrze im płacić. Taki pogląd wciąż jest obecny wśród polskich menedżerów i choć Ty z pewnością do nich nie należysz, to szczegółowe badania pokazują, że niemal połowa z nich zarządza ludźmi w myśl tej koncepcji.
Ten opresyjny sposób kierowania ludźmi jest anachroniczny i nieefektywny i nawet jeśli sprawdzał się wobec osób, które pracowały w latach 90tych 20. wieku, to z pewnością nie przystaje do pracowników pokolenia Y czy Z (25.latków i nieco starszych).
Rola szefów się nie zmieni, ale sposób ich pracy już tak, ponieważ jednym z największych wyzwań, jakie stoją przed dzisiejszymi menedżerami, jest zbudowanie właściwych relacji z pracownikami z pokolenia, które woli spędzać czas sam na sam z internetem niż z ludźmi.
Korzyści
- Zdobędziesz wiedzę i wskazówki w oparciu o wieloletnie doświadczenie eksperta, w jaki sposób podejść do roli menedżera zespołu i w jakim kierunku kształtować swoje stanowisko.
- Poznasz skuteczne metody pracy z zespołem, planowania, rozliczania i osiągania wyznaczonych celów.
- Dowiesz się jak prowadzić trudne rozmowy z podwładnymi.
- Uzyskasz wsparcie w zakresie identyfikacji własnych obszarów rozwoju.
- Będziesz potrafił skutecznie przeprowadzić pracownika przez proces jego pracy tak, aby osiągał coraz lepsze, mierzalne wyniki i zdobywał nowe kompetencje.
- Opracujesz standardy i plan pracy, który pozwoli Ci na osiąganie wyznaczonych celów.
Uczestnicy
- Menedżerowie i kandydaci na menadżerów,
- Kierownicy zespołów
Program
19 października 2021
9.15 – Logowanie do platformy i sprawdzenie ustawień
9.30 – Rozpoczęcie szkolenia
KLUCZ DO SUKCESU ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM
Dlaczego ludzie mają chcieć pracować w Twoim zespole i jak rozwijać zespół?
- Budowanie super zespołu – pozytywność i produktywność
- Fazy rozwoju zespołu
- 5 dysfunkcji pracy zespołowej
- Rutyny i nawyki zespołowe zwiększające efektywność i atmosferę w zespole
- Zarządzanie zespołem wg systemu opartego na procesach innowacji, kreatywności i optymalizacji
- Jak wyzwania obecnych czasów wpłynęły na oczekiwania organizacji w stosunku do liderów?
- Jakie zachowania lidera wpływają na podniesienie świadomości w zespole w kwestii odpowiedzialności i generowania własnych rozwiązań?
- Praca z ludźmi o niekwestionowanej wiedzy eksperckiej
- Zrozumieć młodych menedżerów – praca z generacją XY
KLASYKA ZARZĄDZANIA
Wykorzystanie klasycznych metod i technik w zarządzaniu zespołem
- Wdrożenie podstaw „zarządzania przez cele” w zespole
- Zarządzanie ludźmi w zależności od poziomu gotowości
- Zarządzanie partycypacyjne
BUDOWANIE PRODUKTYWNEJ POSTAWY – KIERUNEK REALIZACJA CELÓW
Jak budować kompetencje członków zespołu – w jaki sposób rozmawiać z pracownikiem o jego rozwoju zawodowym, rozwoju zespołu, jak wzmacniać potencjał?
- Cele, monitoring osiągnięć, rozliczanie
- Dlaczego menedżer powinien rozmawiać z pracownikami o rozwoju?
- Dyspozycje kompetencyjne. Jaką wiedzę i umiejętności posiadają Twoi ludzie?
- Jakich kompetencji twardy i miękkich wymagasz od swoich pracowników?
- Jak obserwować zachowania i jak dokonywać ich pomiaru według określonych wskaźników?
- Na czym polega konstruktywne wykorzystanie zasobów pracownika?
- Jak rozmawiać z pracownikiem o słabych i mocnych stronach?
- Jak wyznaczać kierunki pożądanego rozwoju?
- Jak oceniać obecne i przyszłe szanse?
- W jaki sposób wzmacniać zindywidualizowany i zrównoważony rozwój?
JAK DZIAŁAĆ MOTYWUJĄCO?
W jaki sposób wyzwolić w zespole zapał i zwiększyć zaangażowanie w wykonywane zadania?
- Co jest ważne dla Twoich ludzi?
- Jakie mają systemy wartości?
- Na czym zależy im najbardziej w wykonywanej pracy, a na czym zależy Tobie?
- Czemu ma służyć rozmowa motywująca?
- Mity i półprawdy o motywacji ludzi w pracy
- W jaki sposób prowadzić rozmowy z pracownikami, aby nie tylko pieniądze były dla nich motywatorem do pracy?
- Jakie błędy w motywowaniu popełniają menedżerowie?
- Kiedy rozmowa z pracownikiem zwiększa jego motywację i zaangażowanie?
- Kroki udzielania feedbacku motywującego
KLUCZOWY OBOWIĄZEK MENEDŻERA – EGZEKWOWANIE REZULTATÓW OD PRACOWNIKÓW
Rozmowa oceniająca i monitorująca pracę – w jaki sposób utrzymywać wysoki standard osiąganych wyników?
- Jakie są cele rozmów oceniających?
- Czym jest ocena dla organizacji, a czym dla pracownika?
- Dlaczego pracownicy boją się oceniania i w jaki sposób wprowadzać rozmowy oceniające do codzienności zawodowej, jako narzędzie budujące kompetencje?
- Kiedy i w jakich okolicznościach menedżer powinien prowadzić rozmowę oceniającą?
- Co powinno podlegać ocenie? – mierniki pracy, skala oceny
- W jaki sposób udzielać pochwały, a jak posługiwać się krytyką?
- Jakich błędów unikać podczas prowadzenia rozmowy oceniającej?
16.00 – Zakończenie szkolenia
Metody:
SZKOLENIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o naszą platformę
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat
Sprawdź, za co uczestnicy cenią to szkolenie:
Pozwoliło mi to na uporządkowanie pewnych spraw co daje mi możliwość prawidłowego działania i uzyskałem narzędzia do pracy.
Szkolenie zorganizowane i przeprowadzone bardzo profesjonalnie
Pełen profesjonalizm!!! Najlepsze szkolenie, w którym brałem udział
Rozwijaj kompetencje bez ryzyka!
Skorzystaj ze 100% gwarancji satysfakcji – jeżeli w ciągu 2 pierwszych godzin szkolenia uznasz, że nie spełnia ono Twoich oczekiwań, możesz po prostu oddać materiały szkoleniowe na stanowisku obsługi klienta, a otrzymasz całkowity zwrot kosztu szkolenia.
Masz pytania?
Anna Chmielewska
project manager
a.chmielewska@langas.pl
22 355 24 000
100% gwarancji zadowolenia– otrzymasz zwrot kosztu szkolenia, jeśli zrezygnujesz z udziału w ciągu pierwszych 2 godzin szkolenia!
Potrzebujesz zorganizować to szkolenie jako zamknięte? Chcesz dopasować program do potrzeb Twojej firmy?
SKONTAKTUJ SIĘPODOBNE SZKOLENIA:
