Szkolenia Zamknięte

Szkolenia Zamknięte

POZNAJ I WYKORZYSTAJ POTENCJAŁ SWOJEGO ZESPOŁU. ROZWIĄŻ PROBLEMY. ROZWIJAJ SWOJĄ FIRMĘ.

POZNAJ

Szkolenia zamknięte

Szkolenia zamknięte to szkolenia dopasowane do potrzeb konkretnej grupy i stworzone w oparciu o jej oczekiwania. Rozwiązują one często konkretne problemy, które zaistniały w danej firmie i są związane z lukami w wykształceniu jej pracowników, bądź też wdrażają ich do zastosowania nowych technologii wprowadzanych w firmie. Tego rodzaju kursy tworzone są więc niejako „na zamówienie” konkretnej firmy. 

Poniżej przedstawiamy aktualne szkoelnia, które tworzymy. Własnie w takiej tematyce możemy przygotować dla Ciebie indywidualne szkolenia zamknięte.

szkolenia menedżerskie miękkie

szkolenia zamknięte

Miękkie Menedżerskie

Szkolenia menedżerskie mają na celu rozwijanie indywidualnych cech i umiejętności pracowników, czyli umiejętności miękkich. Podczas szkolenia pracujesz nad wrodzonymi cechami ludzi, aby ułatwić im pracę i komunikację interpersonalną. Uczestnicy uczą się m.in. skutecznej komunikacji interpersonalnej, bezproblemowego rozwiązywania konfliktów oraz umiejętności negocjacyjnych w konflikcie. Bardziej ukierunkowane szkolenia obejmują również np. rozwijanie umiejętności zarządzania czasem, radzenia sobie ze stresem, a także budowanie własnej asertywności i pewności siebie.

ZAAWANSOWANE WARSZTATY PISANIA PORYWAJĄCYCH TREŚCI

Szkoła Copywritingu z Pawłem Tkaczykiem

Twoi klienci poświęcają Ci coraz mniej uwagi, dlatego tak ważne jest, by komunikaty, które do nich docierają były precyzyjne i perswazyjne.

Nie wystarczy pisać, żeby klienci zainteresowali się Twoimi usługami i produktami. Trzeba wiedzieć, jak pisać. Żeby ludzie chcieli czytać i kupować.  Szkolenie z polskim czołowym copywriterem Pawłem Tkaczykiem ma formę warsztatów. Nakierowane jest na tworzenie sprzedażowych, treści, ofert, opisów produktów i tekstów na www.  Na tym szkoleniu umiejętności zdobędą osoby, które zajmują się sprzedażą produktów w e-commerce, prowadzą własne strony. A przede wszystkim, to idealne szkolenie z copywritingu dla działów marketingu i PR.

  • Dowiesz się, w którym miejscu Alfred Hitchcock miał rację i o tym, jak zaciekawić klientów Twoim tekstem.
  • Poznasz techniki pisania inteligentnych i wciągających artykułów na stronę www i firmowy blog.
  • Nauczysz się, jak zapewnić firmowym tekstom więcej czytelników – także dzięki strategiom budowania marki.
  • Opowiemy sobie o wyższej konwersji i zdobywaniu pozycji w wyszukiwarkach.
  • Rozbijemy teksty na elementy pierwsze: od nagłówka, przez wprowadzenie, śródtytuły i opisy.
  • Przeanalizujemy najlepsze hasła reklamowe – dowiesz się, co w nich działa i co u Ciebie można poprawić.

JAK SKUTECZNIE ZARZĄDZAĆ ZDALNYM TEAMEM?

Zarządzanie zespołem na odległość

Zależy Ci na tym, aby efektywność Twojego zespołu nie spadła? Chcesz, żeby zespół był zmotywowany, a efekty lepsze bądź porównywalne do tych osiąganych stacjonarnie? Skuteczne zarządzanie zespołem wirtualnym nie należy do łatwych zadań.  Stanowi spore wyzwanie dla menedżerów. Szczególnie jeśli dotychczas zarządzali jedynie zespołem stacjonarnym. Zaprojektowaliśmy dla Ciebie praktyczne szkolenie on – line, podczas którego poznasz narzędzia możliwe do natychmiastowego zastosowania i wdrożenia. Zajęcia zostaną poprowadzone przez praktyka, który od ponad 15 lat zarządza zespołami na odległość.

  • Dostaniesz praktyczne wskazówki jak budować sprawność zespołu wirtualnego.
  • Poznasz narzędzia pozwalające wykorzystać potencjał zespołu rozproszonego.
  • Zdobędziesz wskazówki jak skutecznie prowadzić komunikację zdalną z teamem.
  • Nauczysz się utrzymania zaangażowania w zespole, w którym członkowie pracują z różnych lokalizacji.
  • Dowiesz się jak wykorzystać nowe technologie w przywództwie na odległość.

WYJĄTKOWA INSPIRACJA, MIĘDZYNARODOWE KONTAKTY I NIESZABLONOWE ROZWIĄZANIA BIZNESOWE

USA INNOVATION & HIGH – TECH TOUR

Nauka od najlepszych? Innowacyjne rozwiązania, które możesz wdrożyć w swoim przedsiębiorstwie? Zrozum procesy, które stoją za sukcesem międzynarodowych firm.  Naucz się zarządzać, prowadzić przedsiębiorstwo, jak najwięksi gracze w branży. Podpatrz pracę Elona Muska i czerp korzyści, które przełożył na swoją firmę.  USA Innovative & High-Tech Tour 2021 z Langas Group to wyprawa do najbardziej zaawansowanych technologicznie firm i start-upów, gdzie „American Dream” przestaje być tylko marzeniem. Innowacyjność przeplata się z doświadczeniem, a świat realny z wirtualnym. Poznaj miejsce, gdzie powstają trendy decydujące o kierunku rozwoju gospodarki globalnej.

  • Odwiedzisz Fabrykę Tesla Motors – pioniera nowych technologii w automotive.
  • Poznasz model działania PLUS.AI lub THORDRIVE.AI. — produkujących części i oprogramowanie do samochodów elektrycznych oraz autonomicznych.
  • Zobaczysz, jak produkuje się bioniczne szkielety.
  • Odwiedzisz Firmę NURO, która stworzyła siatkę autonomicznych pojazdów dostarczających produkty zamówione online.
  • Sprawdzisz, jak działa robotaxi startup VOYAGE
  • Poczujesz klimat innowacji w Campusie Googleplex, Facebook HQ oraz Apple Park Visitor Center.
  • Weźmiesz udział w dyskusjach i wykładach prowadzonych przez amerykańskich ekspertów.
  • Zainspirujesz się kulturą Doliny Krzemowej i zrozumiesz sposób myślenia najbardziej innowacyjnych ludzi biznesu.
  • Odbędziesz wędrówkę śladami Steve’a Jobsa.
  • Weźmiesz udział w spotkaniu biznesowym w inkubatorze przedsiębiorczości Doliny Krzemowej.

JAK PROFESJONALNIE PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO WYSTĄPIENIA I OSIĄGNĄĆ ZAŁOŻONY CEL?

Autoprezentacja i wystąpienia publiczne z Dorotą Deląg
(z uwzględnieniem wystąpień wirtualnych)

Wystąpienia publiczne to jedne z kluczowych umiejętności menedżerskich wykorzystywane w procesie sprzedaży czy negocjacji. Jednak nie każdy jest urodzonym mówcą. A wystąpienia publiczne mogą dla takiej osoby być sporym źródłem stresu. Na szczęście można się do tego przygotować. Nauczyć radzić sobie ze stresem. Nauczyć się mówić tak, aby ludzie chcieli słuchać. Kupować i rozmawiać. Jest wiele metod, które umożliwiają walkę ze stresem i przygotowanie się do takich wystąpień. To właśnie kompetencje prezentacyjne pomogą Ci sprzedać, wpłynąć na decyzje, zmotywować i wywrzeć wrażenie na odbiorcy. Chcesz zaskoczyć audytorium niestandardowym podejściem do prezentacji?

  • Uświadomisz sobie swój potencjał i odnajdziesz własny styl wypowiedzi.
  • Zapanujesz nad tremą.
  • Udoskonalisz techniki wypowiedzi: dykcja, artykulacja, prawidłowy oddech.
  • Nauczysz się jak opracować swoje wystąpienie wg schematu (autorski schemat prezentacji i syntezy wypowiedzi).
  • Nauczysz się autoprezentacji oraz elevator pitch.
  • Nauczysz się jak sprzedawać bez sprzedawania.
  • Poznasz czym jest storytelling i jak możesz go wykorzystać podczas wystąpień.
  • Udoskonalisz każdy element swoich wystąpień, od przygotowania poprzez znajomość ludzkich reakcji, swoich słabości i mocnych stron, po świadome wykorzystywanie technik oddziaływania.
  • Nauczysz się jak przekazywać informacje, aby intencje były zrozumiane przez odbiorcę.
  • Dowiesz się jak zbudować pewność siebie, by nie tracić gruntu pod nogami podczas wystąpień.
  • Poznasz narzędzia prezentacyjne pomocne w wykreowaniu siebie na inspirującego mówcę.
  • Nauczysz się jak czerpać radość z występów publicznych.

JAK W EFEKTYWNY SPOSÓB ODZYSKIWAĆ ENERGIĘ ŻYCIOWĄ I PRZECIWDZIAŁAĆ WYPALENIU?

Zarządzanie stresem wg Wojciecha Eichelbergera

Stres w pracy, chociaż nie jest pożądanym zjawiskiem, to występuje niezależnie od obejmowanego stanowiska.  Nauka zarządzania stresem umożliwia radzenie sobie z nim i odczuwanie ulgi na myśl o pracy. Co więcej, umożliwia sprawne zarządzanie zespołem i radzenie sobie w sytuacjach stresowych, które mogłyby wpłynąć na cały zespół.  Zarządzanie stresem to kluczowa kompetencja menedżerska, która pozwala pozostać w dobrej kondycji i działać sprawnie tak długo, jak tego od siebie wymagamy. Praca z emocjami to kluczowa praca jaką mamy do wykonania w naszym życiu. Tylko tak możemy dokonać ogromnego skoku rozwojowego.

  • Umiejętność podejmowania wyzwań i efektywnego działania w sytuacjach trudnych.
  • Źródła wewnętrznego oparcia (oparcia w sobie).
  • Odporności na przeciążenia i likwidowanie objawów.
  • Szybka regeneracja sił i odzyskiwanie energii życiowej.
  • Zapobieganie chorobom związanym z przeciążeniem stresem.
  • Odreagowywanie napięcia.
  • Bilans energetyczny.
  • Rozwijanie i wykorzystywanie własnych zasobów emocjonalnych.
  • Kontrolowanie i kierowanie energią jaka wypływa z emocji doświadczanych przez grupę.
  • Rozpoznawanie wczesnych sygnałów ostrzegawczych zapowiadających wybuch emocjonalny.
  • Zarządzanie konfliktem.

BUDOWANIE ZESPOŁU ODPORNEGO NA KRYZYS WG PIOTRA CIESZEWSKIEGO

Zostań angażującym liderem (wciągnij ludzi na szczyt)

Zarządzanie wychodzi Ci całkiem dobrze? Potrafisz zarządzać zespołem, ale masz poczucie, że możesz robić to lepiej? Chcesz, żeby Twój zespół osiągał więcej, był bardziej zmotywowany do działania i zdobywał z Tobą “złote góry”? To nie będzie typowe szkolenie z przywództwa, to będzie wyjątkowy warsztat, który zainspiruje Cię i zmotywuje do wkroczenia na drogę angażującego przywództwa.

  • Dowiesz się, jak zmieniły się zasady skuteczniej pracy z ludźmi w ciągu ostatnich miesięcy.
  • Pokażemy Ci jak najskuteczniejsi menedżerowie tworzą zespół bardziej elastycznym, odpornym i skutecznym.
  • Dostaniesz wskazówki jak budować zaufanie i zwiększać zaangażowanie.
  • Wesprzemy Cię w zakresie współpracy z pracownikami z wieloletnim stażem.

ANALIZA, INTERPRETACJA I WYCIĄGANIE WNIOSKÓW ZARZĄDCZYCH NA PODSTAWIE MECHANIZMÓW I WSKAŹNIKÓW FINANSOWYCH FIRMY.

Finanse dla zarządzających niefinansistów

Jak klasyfikować koszty użyteczne w zarządzaniu w sytuacjach trudnych? Jak zachować płynność i określić skalę niedoboru gotówki? Zarządzanie finansami w obecnych czasach, to umiejętność określania nowych reguł. Przewartościowanie priorytetów i określenie nowych zasad bezpiecznego zarządzania. Wszystko to, to kluczowe aspekty w zarządzaniu finansami i utrzymaniu płynności finansowej przedsiębiorstwa. Jak wśród szeregu danych znaleźć te, którymi sterowanie może być dziś dla nas możliwością na przetrwanie w tych trudnych czasach? Szkolenie finanse dla zarządzających to wszystko, czego potrzebujesz, żeby sprawnie zarządzać finansami firmy.

  • Poznasz parametry, które stanowią o problemach finansowych firmy.
  • Dowiesz się jakie kategorie mają znaczenie w sytuacji kryzysowej.
  • Podpowiemy, jak zadbać o płynność finansową firmy.

JAK WYKORZYSTAĆ WIEDZĘ O FINANSACH DO OPTYMALIZOWANIA, PODEJMOWANIA TRAFNYCH DECYZJI I WSKAZYWANIA OBSZARÓW ROZWOJOWYCH?

Czytanie bilansu, wskaźników, rachunku zysków i strat, cash flow, ocena opłacalności projektów

Wydarzenia ostatnich miesięcy stanowią podstawę do przewartościowania priorytetów i określenia nowych reguł i zasad bezpiecznego zarządzania, w tym zarządzania finansami. Czytanie i interpretacja pozycji bilansu, rachunku kosztów, przepływów pieniężnych, wskaźników finansowych, to niezbędna umiejętność każdego menedżera. Pozwalają na swobodne i świadome podejmowanie decyzji i działań wpływających korzystnie na kondycję organizacji.

  • Jak interpretować pozycje bilansu i jak wykorzystać tą wiedzę do optymalizowania działań w firmie?
  • Jak analizować poszczególne pozycje kosztowe, gdzie firma ma potencjał rozwojowy wg liczb, a gdzie powinna uważniej zarządzać ryzykiem?
  • W jaki sposób ocenić płynność finansową i jakie działania wspierają lepszy przepływ gotówki?
  • Jak ocenić kondycję spółki na bazie kluczowych pozycji sprawozdań finansowych?
  • Jak zarządzanie z wykorzystaniem wiedzy o finansach może korzystnie wpłynąć na wynik końcowy?

JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ WARSZTATOWO, PSYCHOLOGICZNIE ORAZ FORMALNIE DO SKUTECZNEGO PRZEPROWADZENIA ROZMOWY REKRUTACYJNEJ?

Rozmowa rekrutacyjna on – line

Nowoczesność, nowa rzeczywistość. Wymuszona przez sytuację. Trzeba się w niej odnaleźć. Rekrutacja on-line, to nowe wyzwanie dla rekruterów, które obecnie staje się już codziennością. Żeby odnaleźć się w wirtualnym świecie, trzeba reorganizacji procedur i nauki korzystania z nowych technologii. A przede wszystkim nauczyć się człowieka od nowa. Człowieka w świecie wirtualnym, które trudniej jest odczytać niż na tradycyjnej rozmowie rekrutacyjnej. Rozmowa kwalifikacyjna w nowych warunkach nadal jest punktem kulminacyjnym procesu rekrutacji i zazwyczaj ma decydujące znaczenie w wyborze przyszłego pracownika. Chcesz wiedzieć jak dobrze ją przeprowadzić?

  • Dowiesz się jak przygotować siebie i kandydata do procesu rekrutacji on-line formalnie, warsztatowo i psychologicznie.
  • Poznasz skuteczne metody budowania zaangażowania kandydata w procesie rekrutacji online.
  • Nauczysz się prowadzić rozmowy rekrutacyjne z kandydatami o różnych typach osobowości.
  • Zdobędziesz wskazówki dotyczące wykorzystania narzędzi online do skutecznej promocji marki pracodawcy w procesie rekrutacji.

EMPOWERED BY TOYOTA MOTORS! WYJAZD ORGANIZOWANY WE WSPÓŁPRACY Z CENTRUM SZKOLENIOWYM TOYOTA.

3rd Japan Kaizen Experience Tour

Chcemy zainspirować polskich menadżerów nowymi kierunkami rozwoju. Japonia tworzy właśnie nową wielką ekonomię, w której obsesja na punkcie jakości, satysfakcji klienta i wyprzedzania potrzeb stała się czynnikiem kulturowym, a zarządzanie zmianą – codziennością i drogą do doskonałości biznesowej. Tutaj zysk, mimo że schodzi na drugi plan, staje się nieodzownym towarzyszem mistrzowsko zarządzanej firmy w oparciu o filozofię Kaizen.

  • Zainspirujesz się rozwiązaniami organizacji i zarządzania największych i najbardziej zaawansowanych technologicznie koncernów na świecie.
  • Poznasz sposób jakościowego myślenia w zarządzaniu analizując Toyota Production System.
  • Zobaczysz na żywo proces produkcji w japońskich fabrykach: Toyota, Lexus, Toto, Daihatsu.
  • Zgłębisz koncepcję zarządzania zmianą i wielopokoleniowego dążenia do doskonałości biznesowej KAIZEN.
  • Weźmiesz udział w dyskusjach i wykładach prowadzonych przez japońskich menadżerów oraz polskich ekspertów.
  • Zanurzysz się w japońskiej kulturze i zrozumiesz sposób myślenia Japan Kaizen, który w ciągu kilkudziesięciu lat doprowadził całą gospodarkę i miliony przedsiębiorstw do rozkwitu.

POSTAWY I TECHNIKI PRAC LIDERA

Zostałeś liderem zespołu i co dalej?

Dobry lider to osoba, która ma w sobie inspirację dla innych. Umiejętnie prowadzi zespół, dowartościowuje go i potrafi zmotywować do działania. Umożliwia rozwój i podnoszenie kwalifikacji zespołu. Wspiera w projektach, potrafi słuchać. Jest świetnym organizatorem. Droga do stania się prawdziwym liderem jest bardzo wyboista i wymaga zaangażowania całego zespołu.​ Jesteś na początku tej drogi i zależy Ci na tym, aby udoskonalić swoje kompetencje przywódcze i wypracować najskuteczniejsze nawyki liderskie?

  • Dowiesz się jak nadawać ludziom wizję, kierunek oraz dawać jasność i zrozumienie w pracy.
  • Poznasz narzędzia efektywnego delegowania, ze szczególnym uwzględnieniem pracy zdalnej.
  • Zdobędziesz wskazówki jak udzielać informacji zwrotnej, która działa.
  • Nauczysz się zarządzać różnorodnością i motywować różnorodne osobowości.
  • Dowiesz się jak komunikować cele w świecie chaosu i wiecznych zmian.
  • Poznasz zasady wspierania w rozwoju członków swojego zespołu.

JAK ZBUDOWAĆ ODPORNOŚĆ PSYCHICZNĄ I POLEPSZYĆ ZDOLNOŚĆ DO JASNEGO MYŚLENIA W STRESOWYCH SYTUACJACH?

Efektywne techniki pracy ze stresem

Nadmiar obowiązków, pośpiech, coraz większy lęk o zdrowie i pracę w czasach pandemii czy trudne relacje z innymi ludźmi to najczęstsze powody trwałego stresu. Umiejętne zarządzanie stresem jest kluczem do stabilnej efektywności, który wyzwala energię i motywację do wykonywanych zadań. Uwalnia od ciężaru myśli, poczucia niezadowolenia, rozdrażnienia. Umożliwia uniknięcie błędów, które łatwo pod wpływem stresu. Opanowanie technik zarządzania stresem, to klucz do harmonii. W pracy, w życiu osobistym. To narzędzie, które ułatwi zarządzanie zespołem w stresowych sytuacjach i pomoże w efektywnych działaniach.

  • Poznaj różnorodne techniki zarządzania własnym stresem.
  • Przygotuj strategie i Twoje własne modele postępowania w stresie.
  • Naucz się rozpoznawać granicę, kiedy stres zwiększa Twoje możliwości a kiedy staje się Twoim wrogiem.
  • Zbierz praktyczne wskazówki jak komunikować się w stresujących sytuacjach.
  • Zbuduj zasoby do kreatywnego i efektywnego funkcjonowania w obliczu stresu.
szkolenia dla biura zarządu

szkolenia zamknięte

Biuro Zarządu, Prawo

Szkolenia dla biura zarządu mają na celu przygotowanie pracowników, menedżerów i dyrektorów biura zarządu do właściwego wykonywania zadań związanych z obsługą organów spółek. Zdobycie i aktualizacja wiedzy z zakresu prawa. A także zmian w rekomendacjach i przepisach dotyczących biura zarządu, członków rady nadzorczej i prokurentów. 

OBSŁUGA ORGANÓW SPÓŁKI W PRAKTYCE – KLUCZOWE ZMIANY 2021

XV Letnia Szkoła Biura Zarządu i Rady Nadzorczej

Podobnie jak w latach ubiegłych, również w tym roku warsztaty poprowadzą wybitni eksperci zajmujący się zagadnieniami efektywnej obsługi organów korporacyjnych. Zarówno od strony prawnej, jak i organizacyjnej. Szkoła Biura Zarządu Langas Group to wiedza, wymiana praktycznych doświadczeń i skutecznych rozwiązań. Sprawdzonych w przedsiębiorstwach i instytucjach publicznych oraz zweryfikowanych przed sądami.

  • Poznasz najistotniejsze dla obsługi organów spółki zmiany prawne 2021.
  • Przeanalizujesz nowe zasady składania wniosków do KRS.
  • Dowiesz się jaka grozi odpowiedzialność za opóźnienie lub niezłożenie wniosku do CRBR.
  • Poznasz planowane zmiany w KSH mające rewolucyjny wpływ na pracę Biura Zarządu w spółkach kapitałowych.
  • Dowiesz się jak wspierać elastyczność i szybkość działań w Biurze Zarządu.
  • Nauczysz się pracować z zespołem „niezależnych” oraz z ludźmi o niekwestionowanej wiedzy eksperckiej.
  • Otrzymasz praktyczne wskazówki jak zachęcić zespół do ryzyka i niekonwencjonalnych pomysłów w procesie zmian.

TWORZENIE, UAKTUALNIANIE, UDOSTĘPNIANIE, ARCHIWIZOWANIE, OBIEG DOKUMENTÓW SPÓŁKI

Certyfikowany specjalista ds. dokumentacji Biura Zarządu

Dokumentacja biura zarządu i rady nadzorczej muszą być odpowiednio zabezpieczone. Obieg dokumentów musi być dobrze zaplanowany i zarządzany.  A znajomość regulacji prawnych i sprawdzonych praktyk rynkowych to klucz do sprawnego i dobrego zarządzania dokumentacją. Jak bezpiecznie archiwizować? Kiedy i komu można wydawać dokumenty? Jak wdrażać zmiany i regulacje prawne w dokumentach?

  • Jak i kiedy wprowadzać zmiany w dokumentacji spółki?
  • Jak prawidłowo przeprowadzać aktualizację danych rejestrowych spółki w KRS?
  • Jakie są obligatoryjne elementy umowy, statutu spółki, a jakie zapisy można wprowadzać fakultatywnie?
  • Kiedy, komu i na jakich zasadach można wydawać dokumenty  spółki?
  • W jaki sposób przygotowywać pełnomocnictwa w spółce?
  • Jak wprowadzać zmiany i aktualizować regulaminy w spółce?
  • W jaki sposób przechowywać protokoły z posiedzeń i komu można je udostępniać?
  • Jak zadbać o bezpieczeństwo treści dokumentów kontraktowych?
  • W jaki  sposób  archiwizować  dokumentację?

REWOLUCYJNE ZMIANY WPŁYWAJĄCE NA PRACĘ BIURA ZARZĄDU W SPÓŁKACH KAPITAŁOWYCH 2021

Zmiany w KSH dla Biura Zarządu

Niedoskonałość obecnych regulacji, rozwój nowych technologii a w szczególności epidemia koronawirusa przyczyniły się do uchwalonych 31 marca 2020 roku zmian w Kodeksie spółek handlowych. Największe zmiany jednak przed nami. Co zmieni się w najbliższym czasie w funkcjonowaniu spółek kapitałowych? Jak wdrożyć te zmiany w życie spółki? Jak będzie wyglądać zarządzanie spółką i jakie obowiązki zostaną nałożone na byłego członka zarządu?  Skorzystaj ze szkolenia, a unikniesz wielu problemów funkcjonowaniu spółki po wprowadzonych zmianach. 

  • Jakie nowe obowiązki i uprawnienia ma rada nadzorcza spółki dominującej?
  • Jakie uprawnienia ma wspólnik albo akcjonariusz mniejszościowy spółki zależnej?
  • Jakie są efektywne narzędzia zarządzania grupą kapitałową?
  • Kto nie może pełnić funkcji w spółce kapitałowej?
  • Jakie są uprawnienia i obowiązki byłego członka zarządu?
  • Jakie są nowe uprawnienia rady nadzorczej?
  • Jakie korzyści przyniesie wprowadzenie instytucji doradcy rady nadzorczej?

WARSZTATY DLA OSÓB OBSŁUGUJĄCYCH ZARZĄD I RADĘ NADZORCZĄ W SPÓŁKACH Z O.O. I S.A.

XIV Letnia Szkoła Asystentów Zarządu i Rady Nadzorczej

Asystent Zarządu wspiera efektywne i zgodne z prawem funkcjonowanie organów spółki. W tym celu musi znać aktualne przepisy prawa regulujące prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa. A także praktyczne zasady organizacji pracy zarządu i organów korporacyjnych. Jest to szkolenie budujące kwalifikacje zawodowe w dwóch kluczowych obszarach: organizacyjnym i interpersonalnym oraz prawno-formalnym.

  • Poznasz najistotniejsze dla obsługi organów spółki zmiany prawne 2021.
  • Dowiesz się w jaki sposób skonstruować pełnomocnictwo w zależności od czynności jaką powierza się pełnomocnikowi.
  • Przeanalizujesz jakie klauzule zabezpieczają umowę i jak wyłapać niekorzystne dla spółki zapisy.
  • Dostaniesz praktyczne wskazówki jak prowadzić dokumentację korporacyjną spółki.
  • Udoskonalisz swoje standardy w zakresie sztuki asertywności.
  • Otrzymasz praktyczne wskazówki jak identyfikować złe nawyki i jak sobie z nimi radzić, aby podnieść produktywność swojej codziennej pracy.
  • Poznasz skuteczne techniki budowania odporności na stres.

ODPOWIEDZIALNOŚĆ, UPRAWNIENIA, OBOWIĄZKI CZŁONKÓW ORGANÓW SPÓŁKI

Członek zarządu i rady nadzorczej wg nowego KSH 2021

Nowe KSH (2021) wprowadzi szereg bardzo istotnych zmian w funkcjonowaniu zarządów i rad nadzorczych. Nowe regulacje znacząco przekształcą dotychczas obowiązujący porządek prawny. Zmieniając m.in. zakres uprawnień i obowiązków rady nadzorczej, a tym samym także zakres odpowiedzialności członków organów. Jak radzić sobie z wiodącymi wyzwaniami, przed którymi stoją członkowie zarządu i rad nadzorczych oraz uchronić się przed dotkliwymi konsekwencjami naruszeń?

  • Zdobędziesz praktyczne wskazówki, jak zapewnić pełną zgodność działania z najnowszymi zmianami (2021) dotyczącymi odpowiedzialności członków zarządu i rad nadzorczych.
  • Poznasz skuteczne narzędzia i najlepsze praktyki dla spółek kapitałowych dotyczące prawidłowego pełnienia funkcji członka rady nadzorczej oraz zarządu.
  • Otrzymasz konkretne wskazówki jak unikać najczęściej spotykanych błędów w procesie podejmowania i redagowania uchwał oraz jak ustrzec się przed pułapkami formalnymi w zakresie decyzji podjętych na posiedzeniach.
  • Otrzymasz szczegółową instrukcję jak ustanowić ważne i skuteczne zabezpieczenie wykonywania umów.

JAK DZIĘKI ZNAJOMOŚCI PRZEPISÓW I UMIEJĘTNOŚCI DOSTOSOWANIA ODPOWIEDNICH ROZWIĄZAŃ PRAWNYCH WSPIERAĆ DZIAŁANIA SPÓŁKI?

Kodeks Spółek Handlowych i Kodeks Cywilny w praktyce spółek kapitałowych (z uwzględnieniem nowelizacji 2021)

Znajomość przepisów regulujących pracę organów spółki, ich wzajemnych relacji, odpowiedzialności zarządu i rady nadzorczej oraz udziałowców / akcjonariuszy, a także zasad prowadzenia dokumentacji ustrojowej i rejestrowej stanowi kluczową wiedzę, dzięki której można zabezpieczyć interesy spółki.

  • Jakie są kluczowe regulacje Kodeksu Spółek Handlowych i Kodeksu Cywilnego dla funkcjonowania przedsiębiorstw?
  • Jak interpretować poszczególne artykuły KSH i KC i jak z nich korzystać w codziennej praktyce?
  • Jakie są praktyczne rozwiązania, które wspierają funkcjonowanie spółki zgodnie z prawem?
  • W jaki sposób zabezpieczyć interesy spółki i najwyższych organów spółki?
  • Jakie obowiązki spoczywają na władzach spółki?
  • Jak przepisy regulują prawa akcjonariuszy/wspólników oraz organizacje WZA/ZW?
  • Jakie rodzaje umów stosować, w jaki sposób i jaka jest odpowiedzialność za zobowiązania i postanowienia kontraktowe?

NOWE PRZEPISY ISTOTNE DLA OBSŁUGI ORGANÓW SPÓŁKI W ROKU 2021

Nowelizacje w przepisach dla Biura Zarządu i Rady Nadzorczej

Praca w Biurze Zarządu, to odpowiedzialność i zachowanie wysokich standardów działania spółki. Zgodnego z wymogami kodeksów. Żeby dobrze i odpowiedzialnie prowadzić biuro zarządu, trzeba znać wszystkie regulacje prawne. Natomiast jest to sektor, który wymaga aktualizacji wiedzy po wprowadzanych zmianach w regulacjach.  Właśnie dlatego przygotowaliśmy to szkolenie. Aktualizacja wiedzy prawnej i przepisów, aby móc odpowiedzialnie zarządzać biurem i utrzymać wysoki standard funkcjonowania spółki. 

  • Jakie nowe obowiązki i uprawnienia ma rada nadzorcza spółki dominującej?
  • Jakie są nowe możliwe zapisy w umowie lub statucie spółki?
  • Jakie są nowe obowiązki dla spółek w zakresie dematerializacji akcji?
  • Jakie są nowe zasady składania wniosków do KRS?
  • Czym jest Prosta Spółka Akcyjna, jak ona funkcjonuje i na jakich zasadach z nią współpracować?
  • Jak realizować nowe obowiązki w zakresie Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych?
  • Jakie są postępowania i decyzje po roku obowiązywania ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych?

JAK SKONSTRUOWAĆ UMOWĘ I JAKIE WPROWADZIĆ KLAUZULE UMOWNE, ABY ZOPTYMALIZOWAĆ RYZYKO I ZABEZPIECZYĆ TRANSAKCJĘ?

Certyfikowany menedżer ds. umów i kontraktów B2B

Praktyczne umiejętności w tworzeniu, analizowaniu i akceptowaniu kontraktów są niezbędne do poprawnego funkcjonowania spółki. Jak konstruować klauzulę, aby były korzystne dla spółki? Jakie rozwiązania kontraktowe zastosować, aby mieć gwarancję reklamacji między spółkami? Jak sprawnie przygotowywać dobre kontrakty, negocjować warunki? 

  • Jakie dokumenty pozyskać od partnera handlowego przed podpisaniem umowy?
  • Jakie elementy powinna zawierać dobra umowa?
  • Jakich błędów w umowach się wystrzegać?
  • Jakie terminy płatności można stosować w umowach?
  • Jak nadzorować przebieg procesu kontraktowego?
  • Jak określić w umowie jasne i proste zasady dotyczące gwarancji i reklamacji?
  • Jak wprowadzić do umowy zaawansowane klauzule bezpieczeństwa?
  • Kiedy zapisy w umowie są niezgodne z prawem?
  • Jak renegocjować warunki kontraktu?
  • Kiedy umowa zostaje uznana za nienależycie wykonaną?
  • Kiedy umowa zostaje uznana za rozwiązaną?

JAK STWORZYĆ BEZPIECZNY SYSTEM PEŁNOMOCNICTW W SPÓŁCE, TWORZYĆ DOKUMENTY, NADAWAĆ I NADZOROWAĆ UPRAWNIENIA?

Pełnomocnictwa i Prokura

Sprawny system pełnomocnictw, zgodny z przepisami prawa, zapewnia zwiększone bezpieczeństwo finansowe firmy, mniejsze ryzyko zawierania kontraktów handlowych, mniejszą liczbę błędów w treści pełnomocnictw, lepsze wykorzystanie narzędzia, jakim jest pełnomocnictwo w praktyce i funkcjonowaniu firm.

  • Poznasz metody i  sposoby tworzenia efektywnych systemów pełnomocnictw, bezpiecznych dla spółki.
  • Dowiesz się, jakie są oczywiste i nieoczywiste obowiązki, uprawnienia i kompetencje pełnomocników i prokurentów.
  • Poznasz case study dotyczące nadawania uprawnień, odpowiedzialności i ochrony interesów spółki.
  • Dowiesz się, jak radzić sobie w szczególnych przypadkach takich jak: przekraczanie uprawnień,  działanie prokury w kontaktach międzynarodowych, naruszenia bezpieczeństwa spółki.
  • Dowiesz się, jaka jest praktyka zawierania kontraktów w Polsce i zagranicą przy uwzględnieniu udziału pełnomocników.

OBSŁUGA FORMALNO – PRAWNA W BIURZE ZARZĄDU SPÓŁKI Z O.O. I SPÓŁKI AKCYJNEJ

Certyfikowany specjalista ds. obsługi Biura Zarządu

Zakres kwalifikacji specjalisty biura zarządu obejmuje cały zestaw kwalifikacji wymaganych na stanowisku asystenta obsługi biura zarządu i rady nadzorczej. A ponadto osoba obejmująca to stanowisko, musi cechować się nienaganną znajomością zagadnień z zakresu prawa i kluczowych przepisów dotyczących funkcjonowania spółki. Proponujemy jednoznaczne określenie zakresu kwalifikacji potrzebnych pracownikom i specjalistom zajmującym się organami spółek. A następnie wdrożenie systemu potwierdzania tych kwalifikacji. 

  • Poznasz najlepsze praktyki organizacyjne pracy Biura Zarządu.
  • Poznasz zasady interpretacji kluczowych przepisów prawnych.
  • Dowiesz się jak organizować pracę organów spółki.
  • Dowiesz się jak sprawnie i zgodnie z przepisami zarządzać system pełnomocnictw w firmie.
  • Poznasz zalecane pozakodeksowe rozwiązania.
  • Otrzymasz konkretne wskazówki dotyczące metod postępowania, stosowania procedur i wprowadzania usprawnień w swojej pracy.
  • Będziesz mieć możliwość potwierdzenia swoich kwalifikacji niezależnym certyfikatem (po zdaniu egzaminu walidacyjnego).

NOWE STANDARDY RAPORTOWANIA DLA SPÓŁEK GIEŁDOWYCH 2021

Zmiany w raportowaniu niefinansowym

Regulacje zmierzają w kierunku większej standaryzacji raportowania niefinansowego, tak by odpowiadało na potrzeby zarówno użytkowników raportów jak i raportujących. Dane z raportów niefinansowych są podstawą decyzji biznesowych, dlatego ich użytkownicy muszę mieć dostęp do wiarygodnych i porównywalnych danych. Z drugiej strony raportujący potrzebują jasnych i jednolitych wytycznych, które jednocześnie pozwolą ująć specyfikę ich biznesu.

  • Czym jest finansowanie zrównoważone i jakie będą jego konsekwencje dla uczestników rynku?
  • Jak zmieni się znaczenie informacji niefinansowych z punktu widzenia współpracy z instytucjami finansującymi?
  • Jakie regulacje wspierają zrównoważony rozwój biznesów?
  • Jakie są aktualne wyzwania związane ze zmianami?
  • Co należy ujawniać w obszarze zagadnień niefinansowych?
  • Co należy ujawniać w obszarze zagadnień klimatycznych?
  • Usystematyzujesz wiedzę nt. dynamicznie zmieniającego się nowego obszaru compliance.

NAJNOWSZE TRENDY I WYZWANIA W OBSŁUDZE BIURA

Office Manager Nowej Dekady

Jak zarządzać biurem nowocześnie? Jak być przygotowanym na zachodzące zmiany? Prowadzenie biura wymaga nie tylko umiejętności interpersonalnych i technicznych. To również wiedza z zakresu funkcjonowania firmy, prawa, a także znajomość przepisów RODO i sprawne ich wdrażanie. To także odpowiedzialność i obowiązki, na które musi być gotowy Office Manager. Przygotowaliśmy dla Państwa kompendium wiedzy niezbędnej w pracy osób zajmujących się kompleksową obsługą biura i procesów biurowych.

  • Poznasz przepisy z zakresu prawa umów oraz prawa pracy istotne w pracy office managera.
  • Dowiesz się kogo i w jakim okresie obowiązują PPK.
  • Poznasz najważniejsze praktyki RODO w aspekcie  pracy office managera.
  • Dostaniesz wskazówki jak być partnerem dla managerów, dla biznesu.
  • Dowiesz się jakie usprawnienia z obszaru digital możesz wprowadzić w swojej pracy.
  • Dowiesz się które narzędzia DT mogą pomóc Ci w rozwiązywaniu problemów.

STANDARDY PRACY SEKRETARKI / ASYSTENTKI

Profesjonalny sekretariat

Zarządzanie dokumentacją biurową, doskonała komunikacja i podejmowanie strategicznych decyzji to część zadań, które musi wykonać profesjonalny sekretariat. O ile sekretarka ma swoje miejsce pracy i w miarę stały zakres zadań, oparty w dużej mierze na zadaniach administracyjnych, o tyle asystentka musi być bardziej elastyczna i wszechstronna. Dlatego tak ważne jest, aby poznać profil pracy sekretarki i asystentki. Nauczyć się obowiązków, jakie leżą po stronie sekretariatu, a także tego jak organizować swoją pracę i sprawne funkcjonowanie biura. 

  • Poznasz strategie budowania doskonałej komunikacji w sekretariacie.
  • Zdobędziesz wiedzę, która zapewni Ci efektywne planowanie działań sekretariatu.
  • Nauczysz się wspierać szefa w podejmowaniu strategicznych decyzji.
  • Dowiesz się, jak sprawnie zarządzać dokumentacją biurową.
  • Nauczysz się skutecznego reagowania w trudnych sytuacjach.
  • Odkryjesz w jaki sposób możesz zarządzać swoją karierą.

JAK ZAPEWNIĆ SPRAWNY SYSTEM KOMPLETOWANIA, PRZECHOWYWANIA I OCHRONY DOKUMENTÓW FIRMY?

Archiwizacja i bezpieczeństwo dokumentacji przedsiębiorstw

Jak wdrażać instrukcje kancelaryjne i archiwalne? Jak archiwizować dokumentację zgodnie z wymogami? Przechowywanie i przetwarzanie dokumentów musi być odpowiednio zorganizowane. A czynności archiwizacyjne wykonywane zgodnie z prawem. Kluczowe jest również utrzymanie standardów archiwizacyjnych i przestrzeganie wytycznych. Co zrobić, żeby dokumentacja w firmie była bezpieczna i jak przeprowadzać archiwizację? Jakie istnieje ryzyko gospodarcze w zakresie prowadzenia, transferu i archiwizacji dokumentacji?

  • Dowiesz się jakie są wymogi formalno-prawne związane z prowadzeniem dokumentacji firmy.
  • Poznasz zasady tworzenia, wdrażania i zmiany instrukcji kancelaryjnej i instrukcji archiwalnej.
  • Nauczysz się standardów i wytycznych, których należy przestrzegać w zakresie archiwizowania dokumentów? – regulacje ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
  • Dowiesz się jaka jest odpowiedzialność pracownicza, cywilna i karna za dokumentację.

ANALIZA, INTERPRETACJA I WYCIĄGANIE WNIOSKÓW ZARZĄDCZYCH NA PODSTAWIE MECHANIZMÓW I WSKAŹNIKÓW FINANSOWYCH FIRMY

Finanse dla niefinansistów

Wydarzenia ostatnich miesięcy stanowią podstawę do przewartościowania priorytetów i określenia nowych reguł i zasad bezpiecznego zarządzania, w tym zarządzania finansami. Warto zatem wiedzieć, jakie są wymagania w obrębie finansów przedsiębiorstw i czego się możemy spodziewać dzisiaj. Na co zwracać uwagę?

  • Poznasz kluczowe elementy finansów firmy, zasady interpretacji i wyciągania wniosków.
  • Poznasz parametry, które stanowią o problemach finansowych firmy.
  • Ocenisz kondycję spółki na podstawie sprawozdań finansowych.
  • Zrozumiesz różne kategorie kosztów, by w konsekwencji świadomie nimi zarządzać.
  • Dowiesz się jakie kategorie mają znaczenie w sytuacji kryzysowej.
  • Zrozumiesz wpływ podejmowanych decyzji na wyniki przedsiębiorstwa.
  • Ocenisz opłacalność przedsięwzięć inwestycyjnych.
  • Podpowiemy, jak zadbać o płynność finansową firmy.

DOBRE PRAKTYKI TWORZENIA PROTOKOŁÓW Z POSIEDZEŃ ORGANÓW SPÓŁKI Z O.O. I AKCYJNEJ

Protokołowanie z uwzględnieniem nowelizacji 2021

Jak być przygotowanym do protokołowania? Co trzeba wiedzieć, jakie kruczki prawne znać? Jak prawidłowo protokołować posiedzenia i obrady? A przede wszystkim, jakich błędów nie popełniać przy tworzeniu protokołu? Jak przygotować protokół spółki i co musisz wiedzieć, żeby uniknąć uchybień w protokole? Protokołowanie jest jednym z podstawowych procesów monitorujących i dokumentujących prawidłowość funkcjonowania organów zarządczych, nadzorczych i właścicielskich.

  • Otrzymasz instrukcję i zaawansowane kwestie tworzenia  protokołu z posiedzeń.
  • Poznasz dobre praktyki protokołowania w spółkach – elementy obowiązkowe i te ułatwiające funkcjonowanie organów.
  • Dowiesz się gdzie najczęściej protokolanci popełniają błędy i jak się ich wystrzegać.
  • Poznasz kruczki prawne, których nieznajomość najczęściej powoduje uchybienia.
  • Poznasz kluczowe kwestie jak np.: ujmowania zdań odrębnych, porządków obrad, protokołowania sprzeciwów, zmiany kapitału zakładowego, liczenia głosów, prowadzenia księgi i udostępniania.

PRAWO GRUP KAPITAŁOWYCH WG NOWEGO KSH

Nowe prawo holdingowe

Nowe KSH wprowadza do polskiego systemu prawnego regulację prawa holdingowego, która ma regulować funkcjonowanie grup kapitałowych. Postanowienia te mają na celu wzmocnienie roli spółek dominujących w grupach kapitałowych. A także  zabezpieczenie zarządów spółek zależnych przed odpowiedzialnością za zlecenia spółki dominującej.

  • Poznasz formalności, jakich należy dopełnić, aby dołączyć do grupy kapitałowej.
  • Nauczysz się prawidłowo wydać polecenie spółce zależnej, aby było to skuteczne i bezpieczne.
  • Dowiesz się kiedy spółka zależna może odmówić wykonania polecenia.
  • Ocenisz kto ponosi odpowiedzialność za szkodę na skutek wykonania wiążącego polecenia.
  • Poznasz rozszerzone uprawnienia Rady Nadzorczej spółki dominującej.

NAJTRUDNIEJSZE I NAJWAŻNIEJSZE KWESTIE PRAWNE ZABEZPIECZAJĄCE INTERESY PRACOWNIKÓW I FIRMY

Prawo dla działu HR

To przekrojowe szkolenie adresujemy nie tylko do „kadrowców”, ale także do wszystkich osób zarządzających pracownikami – kierowników i menadżerów. Omówimy najważniejsze z punktu widzenia kierowania ludźmi dziedziny prawa – prawo pracy, prawo cywilne, prawo handlowe, a nawet prawo karne.

  • Dowiesz się do jakiej kwoty, za co i dlaczego odpowiada dyrektor/ specjalista/pracownik HR.
  • Poznasz zasadę swobody umów – czy „wszystko” co strony chcą może być wpisane do umowy.
  • Dostaniesz wskazówki jak skutecznie dyscyplinować pracowników oraz jak poprawnie i efektywnie rozwiązać umowę o pracę.
  • Poznasz zachowania, które noszą znamiona mobbingu, dowiesz się kto za nie odpowiada, do jakiej wysokości i co zrobić, żeby zmniejszyć ryzyko procesu.

JAK HANDLOWAĆ ZE ŚWIATEM, ABY CZUĆ SIĘ BEZPIECZNIE SKŁADAJĄC SWÓJ PODPIS POD UMOWĄ?

Umowy w handlu zagranicznym z uwzględnieniem Incoterms® 2020

Zastanawiasz się, jak właściwie zabezpieczyć płatność, dostawę i jakie klauzule powinny znaleźć się w umowie, aby chronić interes firmy? Realizując ponadregionalne kontrakty handlowe, należy zwrócić uwagę na wiele elementów wpływających na warunki, cenę, rozkład odpowiedzialności oraz elastyczność relacji z kontrahentem. Miejsce załadunku, wykonania czy koszt transportu to tylko niektóre elementy wymagające racjonalizacji, standaryzacji i bezpieczeństwa. Jakie klauzule  w umowach stosować? Czego unikać i jak prawidłowo przeprowadzać analizę popełnionych błędów (INCOTERMS)?

  • Nauczysz się jak prawidłowo zabezpieczyć dostawę, płatność.
  • Weźmiesz pod lupę sprawdzone klauzule umowne w umowach z kontrahentami zagranicznymi.
  • Dowiesz się, jakie czynniki należy wziąć pod uwagę w procesie decyzyjnym o rodzaju INCOTERMS.
  • Poznasz nowości i różnice w INCOTERMS 2020.
  • Przeanalizujesz błędy, które mogą być popełnione przy stosowaniu reguł INCOTERMS.

JAK WYKORZYSTAĆ PRAWO DO EFEKTYWNEGO PROWADZENIA PROCESÓW ZAKUPOWYCH?

Umowy zakupowe

Organizacja procesu kontraktacji w zakupach wiąże się z przygotowaniem odpowiednich regulaminów wewnątrz firmy, które usprawnią funkcjonowanie działu zakupów. A także  przygotowaniem wszelkiej dokumentacji kontraktowej. Obecna sytuacja stanowi o zmianie i szczególnym dbaniu o umowy zakupowe i ich treść. Osoby odpowiedzialne za kontrakty w firmach muszą zwrócić szczególną uwagę na dobór odpowiednich zapisów i struktur. Ponieważ zapisy te determinują czas, sposób realizacji, wymagania i formy zabezpieczenia kontraktu.

  • Poznasz najważniejsze rozwiązania problemów w umowach zakupowych spowodowane stanem epidemii.
  • Poszerzysz swoją wiedzę w zakresie funkcjonalnego i sprawniejszego organizowania procesu kontraktowania zakupów dla firmy.
  • Dowiesz się, jak usprawniać zawartość regulacji i dokumentacji potrzebnej w organizowaniu zakupów.
  • Zdobędziesz wiedzę w zakresie negocjowania warunków umów zakupowych i radzenia sobie z ogólnymi warunkami zakupów.

METODY REALIZACJI OBOWIĄZKÓW W ZAKRESIE WHISTLEBLOWINGU PRZEZ BIURA ZARZĄDU I DZIAŁY PRAWNE (WDROŻENIE SYSTEMU ZARZĄDZANIA ZGODNOŚCIĄ)

Obowiązek wdrożenia Dyrektywy o Ochronie Sygnalistów 2021

16 grudnia 2019 r. weszła w życie dyrektywa w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa unijnego (tzw. whistleblower). Dyrektywa zobowiązuje państwa członkowskie do jej wdrożenia do 17 grudnia 2021 r. Działania zgodne z systemem zarządzania zgodnością jest niezwykle ważnym elementem sprawnego funkcjonowania Biura Zarządu i Działów Prawnych. W sposób samodzielny i skuteczny należy łączyć wiedzę z zakresu prawa, biznesu i etyki, mając na uwadze często sprzeczne interesy członków Zarządu.

  • Poznasz rekomendowane standardy zarządzania zgodnością dla biura zarządu i działów prawnych.
  • Dowiesz się jak zapewnić skuteczność zapobiegania i wykrywania nadużyć, które mogłoby pozwolić podmiotom zbiorowym na uniknięcie odpowiedzialności.
  • Dostaniesz praktyczne wskazówki z zakresu implementacji właściwych procedur i systemów monitorowania zgodnych z dyrektywą unijną.
szkolenia kadry

szkolenia zamknięte

Kadry

Szkolenia dla kadr porządkują zdobytą już wiedzę, a także przygotowują do zmian na rynku pracy.  Szkolenia pomagają ugruntować praktyczne umiejętności osób zajmującymi się sprawami kadrowymi. A także wiedzę prawniczą, która jest niezbędna w tym zakresie do prawidłowego przygotowywania umów, prowadzenia akt osobowych, rozliczania urlopów i czasu pracy.  Szkolenia kadr uwzględniają bieżące interpretacje urzędowe oraz nowe wyroki Sądu Najwyższego. 

NAJTRUDNIEJSZE I NAJWAŻNIEJSZE KWESTIE PRAWNE ZABEZPIECZAJĄCE INTERESY PRACOWNIKÓW I FIRMY

Prawo dla działu HR

To przekrojowe szkolenie skierowane jest nie tylko do działów kadr, ale także do wszystkich menedżerów i kierowników. Omówimy najważniejsze dziedziny prawa z punktu widzenia zarządzania ludźmi – prawo pracy, prawo cywilne, prawo gospodarcze, a nawet prawo karne. Wszystkie elementy, które mają wpływ na zaradzanie ludźmi i na zarządzanie zasobami ludzkimi. Szkolenie dostarczy wiedzy z tego zakresu i umożliwi sprawne, a przede wszystkim zgodne z prawem działanie kadr, menedżerów i liderów.

  • Dowiesz się do jakiej kwoty, za co i dlaczego odpowiada dyrektor/ specjalista/pracownik HR.
  • Poznasz zasadę swobody umów – czy „wszystko” co strony chcą może być wpisane do umowy.
  • Dostaniesz wskazówki jak skutecznie dyscyplinować pracowników oraz jak poprawnie i efektywnie rozwiązać umowę o pracę.
  • Poznasz zachowania, które noszą znamiona mobbingu, dowiesz się kto za nie odpowiada, do jakiej wysokości i co zrobić, żeby zmniejszyć ryzyko procesu.
szkolenia administracja

szkolenia zamknięte

Administracja i sekretariat

Szkolenia dla administracji i sekretariatu mają na celu usprawnić pracę sekretariatu. Sprawić, aby była ona efektywna i odpowiadała obowiązującym standardom. Kluczowa jest znajomość obowiązków, praktyk RODO, przepisów, prawa. A także narzędzi ułatwiających pracę.  Szkolenia dla sekretariatu i administracji obejmują również zagadnienia dotyczące radzenia sobie w trudnych sytuacjach, organizacji pracy, czy organizacji funkcjonowania sekretariatu. Administrowania danymi i archiwizacji dokumentów. 

NAJNOWSZE TRENDY I WYZWANIA W OBSŁUDZE BIURA

Office Manager Nowej Dekady

Współczesny office manager zapewnia sprawne funkcjonowanie całej firmy. Przygotowaliśmy dla Państwa kompendium wiedzy niezbędnej w pracy osób zajmujących się kompleksową obsługą biura i procesów biurowych.

  • Poznasz przepisy z zakresu prawa umów oraz prawa pracy istotne w pracy office managera.
  • Dowiesz się kogo i w jakim okresie obowiązują PPK.
  • Poznasz najważniejsze praktyki RODO w aspekcie  pracy office managera.
  • Dostaniesz wskazówki jak być partnerem dla managerów, dla biznesu.
  • Dowiesz się jakie usprawnienia z obszaru digital możesz wprowadzić w swojej pracy.
  • Dowiesz się które narzędzia DT mogą pomóc Ci w rozwiązywaniu problemów.

STANDARDY PRACY SEKRETARKI / ASYSTENTKI

Profesjonalny sekretariat

Praca asystentki wiąże się z większym prestiżem niż praca sekretarki. Nie zawsze przekłada się to na zakres codziennych czynności, ale zasadniczo ich funkcje w organizacji znacznie się różnią. Podczas gdy sekretarka ma swoje miejsce pracy i stosunkowo stały zakres zadań, w dużej mierze oparty na zadaniach administracyjnych. Asystent musi być bardziej elastyczna i wszechstronna. A także zorientowana na szybkie działanie i realizację powierzonych zadań. Przewidując jednocześnie ich zmianę.

  • Poznasz strategie budowania doskonałej komunikacji w sekretariacie.
  • Zdobędziesz wiedzę, która zapewni Ci efektywne planowanie działań sekretariatu.
  • Nauczysz się wspierać szefa w podejmowaniu strategicznych decyzji.
  • Dowiesz się, jak sprawnie zarządzać dokumentacją biurową.
  • Nauczysz się skutecznego reagowania w trudnych sytuacjach.
  • Odkryjesz w jaki sposób możesz zarządzać swoją karierą.

JAK ZAPEWNIĆ SPRAWNY SYSTEM KOMPLETOWANIA, PRZECHOWYWANIA I OCHRONY DOKUMENTÓW FIRMY?

Archiwizacja i bezpieczeństwo dokumentacji przedsiębiorstw

Jak uporządkować cały system różnorodnej dokumentacji przetwarzanej i przechowywanej w wyniku działań podejmowanych przez władze i organy zarządzające firmą? Jakie kroki podjąć, aby dokumentacja była bezpieczna? Jakie są ryzyka ekonomiczne w zakresie prowadzenia, przekazywania i archiwizacji dokumentacji?

  • Dowiesz się jakie są wymogi formalno-prawne związane z prowadzeniem dokumentacji firmy.
  • Poznasz zasady tworzenia, wdrażania i zmiany instrukcji kancelaryjnej i instrukcji archiwalnej.
  • Nauczysz się standardów i wytycznych, których należy przestrzegać w zakresie archiwizowania dokumentów (regulacje ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach).
  • Dowiesz się jaka jest odpowiedzialność pracownicza, cywilna i karna za dokumentację.
szkolenia finanse

szkolenia zamknięte

Finanse

Szkolenia finanse dedykowane są do głównych księgowych, dyrektorów finansowych, analityków, kadrze menedżerskiej i kadrze zarządzającej finansami.  Zarządzanie finansami, controlling i prawidłowe rozumienie i interpretacja wyników, to klucz do zrozumienia sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. Szkolenia umożliwiają zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności również zakresu prognozowania, działania w sytuacjach kryzysowych i umiejętności zarządzania finansami w przedsiębiorstwie.

JAK WYKORZYSTAĆ WIEDZĘ O FINANSACH DO OPTYMALIZOWANIA, PODEJMOWANIA TRAFNYCH DECYZJI I WSKAZYWANIA OBSZARÓW ROZWOJOWYCH?

Czytanie bilansu, wskaźników, rachunku zysków i strat, cash flow, ocena opłacalności projektów

Wydarzenia ostatnich miesięcy stanowią podstawę do przewartościowania priorytetów i określenia nowych reguł i zasad bezpiecznego zarządzania, w tym zarządzania finansami. Czytanie i interpretacja pozycji bilansu, rachunku kosztów, przepływów pieniężnych, wskaźników finansowych, to niezbędna umiejętność każdego menedżera. Pozwalają na swobodne i świadome podejmowanie decyzji i działań wpływających korzystnie na kondycję organizacji.

  • Jak interpretować pozycje bilansu i jak wykorzystać tą wiedzę do optymalizowania działań w firmie?
  • Jak analizować poszczególne pozycje kosztowe, gdzie firma ma potencjał rozwojowy wg liczb, a gdzie powinna uważniej zarządzać ryzykiem?
  • W jaki sposób ocenić płynność finansową i jakie działania wspierają lepszy przepływ gotówki?
  • Jak ocenić kondycję spółki na bazie kluczowych pozycji sprawozdań finansowych?
  • Jak zarządzanie z wykorzystaniem wiedzy o finansach może korzystnie wpłynąć na wynik końcowy?

ANALIZA, INTERPRETACJA I WYCIĄGANIE WNIOSKÓW ZARZĄDCZYCH NA PODSTAWIE MECHANIZMÓW I WSKAŹNIKÓW FINANSOWYCH FIRMY

Finanse dla niefinansistów

Wydarzenia ostatnich miesięcy stanowią podstawę do przewartościowania priorytetów i określenia nowych reguł i zasad bezpiecznego zarządzania, w tym zarządzania finansami. Warto zatem wiedzieć, jakie są wymagania w obrębie finansów przedsiębiorstw i czego się możemy spodziewać dzisiaj. Na co zwracać uwagę?

  • Poznasz kluczowe elementy finansów firmy, zasady interpretacji i wyciągania wniosków.
  • Poznasz parametry, które stanowią o problemach finansowych firmy.
  • Ocenisz kondycję spółki na podstawie sprawozdań finansowych.
  • Zrozumiesz różne kategorie kosztów, by w konsekwencji świadomie nimi zarządzać.
  • Dowiesz się jakie kategorie mają znaczenie w sytuacji kryzysowej.
  • Zrozumiesz wpływ podejmowanych decyzji na wyniki przedsiębiorstwa.
  • Ocenisz opłacalność przedsięwzięć inwestycyjnych.
  • Podpowiemy, jak zadbać o płynność finansową firmy.

ANALIZA, INTERPRETACJA I WYCIĄGANIE WNIOSKÓW ZARZĄDCZYCH NA PODSTAWIE MECHANIZMÓW I WSKAŹNIKÓW FINANSOWYCH FIRMY.

Finanse dla zarządzających niefinansistów

Przewartościowanie priorytetów i określenie nowych reguł i zasad bezpiecznego zarządzania, w tym zarządzania finansami. To kluczowe aspekty, na które musisz zwrócić uwagę. Jak wśród szeregu danych znaleźć te, którymi sterowanie może być dziś dla nas możliwością na przetrwanie w tych trudnych czasach? Jak klasyfikować koszty użyteczne w zarządzaniu w sytuacjach trudnych? Jak zachować płynność i określić skalę niedoboru gotówki?

  • Poznasz parametry, które stanowią o problemach finansowych firmy.
  • Dowiesz się jakie kategorie mają znaczenie w sytuacji kryzysowej.
  • Podpowiemy, jak zadbać o płynność finansową firmy.

JAK WYKORZYSTUJĄC NOWOCZESNE NARZĘDZIA CONTROLLINGU EFEKTYWNIE OPTYMALIZOWAĆ PROCESY PRODUKCYJNE

Controlling kosztów produkcji i tworzenie planu produkcji

W japońskich zakładach produkcyjnych 80% wysiłków jest kierowanych na efektywny plan i ciągłą optymalizację kosztów. Elementem kompleksowo wspierającym te procesy jest controlling produkcji. Usystematyzowane, ustandaryzowane, umożliwiające bieżące wyciąganie wniosków i ciągłe wdrażanie zmian.

  • W jaki sposób identyfikować obszary, które wymagają optymalizacji?
  • Jak zidentyfikować obszary o dużym potencjale optymalizacyjnym?
  • W jaki sposób zidentyfikować sprzętowe centra kosztów?
  • Jak w praktyce rozliczać koszty pomocnicze?
  • Za pomocą jakich wskaźników określić stopień wykorzystania potencjału?
  • Według jakich zasad właściwie przeprowadzić kalkulację fazową?
  • Jak prawidłowo rozliczać koszty według metody ABC?
  • W jaki sposób osoby zarządzające kosztami powinny konstruować tabele budżetowe MPK?
  • Jak określić zdolności produkcyjne zasobów w  jednostkach czasu?
  • Jak opracować zbiorczy plan produkcji?
  • Jak opracować bilans wykorzystania mocy produkcji?
szkolenia compliance

szkolenia zamknięte

Compliance/AML

Compliance to narzędzie, które umożliwia kontrolę wszystkich procesów w firmie wraz ze zgodnością prawną. Regulacjami, rekomendacjami, wszelkimi procedurami i etyką.  Szkolenia Compilance i AML, to wiedza odnośnie do istniejących lub zmieniających się regulacji i wynikających z nich ryzyk. A także przeciwdziałanie praniu pieniędzy, to istotne elementy w przedsiębiorstwach. Dzięki szkoleniom uczestnik jest przygotowany do pełnienia roli Oficera AML, Oficera Compliance, czy KYC.

ZDOBĄDŹ WIEDZĘ I POZNAJ NAJLEPSZE PRAKTYKI POLSKICH I MIĘDZYNARODOWYCH FIRM W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA PRANIU PIENIĘDZY

Certyfikowany AML Oficer poziom 1

Podczas szkolenia omówimy zagadnienia związane z przestępczością prania pieniędzy i finansowaniem terroryzmu.  Przedstawimy na przykładach najnowsze metody prania pieniędzy. Zaprezentujemy również międzynarodowe standardy w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu oraz ich wpływ na zadania krajowych instytucji obowiązanych.

  • Jakie są główne założenia światowego i krajowego systemu przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu?
  • Międzynarodowe standardy w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finasowania terroryzmu.
  • Krajowe i międzynarodowe regulacje z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowania terroryzmu.
  • Najważniej obowiązki instytucji obowiązanych w świetle przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
  • Jakie są najnowsze naruszenia obowiązków przez instytucje finansowe – historyczne i najbardziej istotne kary regulatorów?
  • Sankcje międzynarodowe oraz kary, które nakładane są w związku z nieprzestrzeganiem regulacji odnośnie przeciwdziałaniu finansowaniu terroryzmu.
  • Schematy prania pieniędzy.
  • Przesłanki, które mogą wskazywać na proceder prania pieniędzy i finansowania terroryzmu.
  • Gdzie i jak należy przekazać informację o transakcjach?
  • Kiedy należy dokonać wstrzymania transakcji lub blokady rachunku?

ZMIANY PRZEPISÓW AML/CFT W PROJEKCIE USTAWY IMPLEMENTUJĄCEJ V DYREKTYWĘ AML ORAZ VI DYREKTYWA AML

Obowiązki instytucji związane z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu nakłada na instytucje obowiązane tj. banki, firmy inwestycyjne, fundusze inwestycyjne, biura rachunkowe, pośredników w obrocie nieruchomościami, kantory, domy maklerskie. A także firmy zajmujące się tworzeniem spółek, obrót walutami wirtualnymi lub prowadzenie wirtualnych biur, obowiązek wdrożenia procedur i stosowania zabezpieczeń finansowych. Jakie to obowiązki, procedury i metody? A także jak je wdrożyć i kontrolować?

  • Po ukończeniu szkolenia otrzymacie Państwo Certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę.
  • Zakres szkolenia został zaakceptowany przez radę programową Stowarzyszenia Compliance Polska.
  • Szkolenie jest uzupełnieniem programu Certyfikowany AML Oficer.

PROCEDURA USTALANIA, WERYFIKACJA, REJESTRACJA

Beneficjent rzeczywisty

Podczas szkolenia omówione zostaną kwestie związane ze zgłaszaniem informacji o beneficjentach rzeczywistych do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR). Kwestie te zostaną omówione w kontekście przyszłej ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu wdrażającej wymogi V Dyrektywy AML. Jak identyfikować beneficjentów rzeczywistych? Jak realizować prawidłowo obowiązek zgłoszenia spółek prawa handlowego?

  • Zdobędziesz praktyczną wiedzę w zakresie identyfikacji i weryfikacji beneficjenta rzeczywistego.
  • Dowiesz się jak właściwe realizować obowiązek zgłoszenia spółek prawa handlowego do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych („CRBR”).
  • Poznasz najmowe praktyki i standardy oraz zmiany wynikające z implementacji V Dyrektywy AML.
  • Po ukończeniu szkolenia otrzymasz Certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę.
  • Szkolenie poprowadzą trenerzy posiadający praktyczną wiedze z zakresu AML/CFT.
  • Program szkolenia został zaakceptowany przez radę programową Stowarzyszenia Compliance Polska.

RYNKI FINANSOWE

Zaawansowany Certyfikowany Compliance Oficer CCO2

Rynki finansowe i kapitałowe rozwijają się tak szybko, że konieczna staje się ich specjalizacja. Jedyny taki program szkoleń, który do tej pory nie był dostępny w Polsce. Zawiera również wprowadzenie do najważniejszych dyrektyw i rozporządzeń UE, takich jak MiFID II, MiFIR, MAD, MAR, PRIIPS.

  • Zdobędziesz specjalistyczną wiedzę, która pozwoli zrealizować Twoje plany zawodowe.
  • Program jest stworzony przez najlepszych praktyków w kraju i taki jest też materiał szkoleniowy – zawiera dokładnie to czego potrzebuje praktyk.
  • Zdobędziesz kwalifikacje uznane na rynku krajowym przez większość instytucji finansowych.
  • O randze certyfikatu świadczy potwierdzenie zdanego egzaminu przed komisją egzaminacyjną w której skład wchodzą eksperci compliance.
  • Podczas szkolenia spotkasz wiele osób z Działów Compliance, co posłuży za cenne źródło wymiany doświadczeń.

NAJEFEKTYWNIEJSZE PRAKTYKI POLSKICH I MIĘDZYNARODOWYCH FIRM W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIU PRANIU PIENIĘDZY

Certyfikowany AML Oficer – poziom 2

Kolejny poziom na drodze do zdobycia wiedzy eksperckiej w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Program szkoleniowy został stworzony przez praktyków z doświadczeniem zdobytym na rynkach krajowych i międzynarodowych w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, ryzyka i compliance. Zawsze należy czerpać inspirację i uczyć się od najlepszych w branży. Wymieniać doświadczeniem i zdobywać kolejne poziomy na ścieżce kariery zawodowej.

  • Zdobędziesz specjalistyczną wiedzę potwierdzoną certyfikatem, która pozwoli zrealizować Twoje plany zawodowe.
  • Program został stworzony przez najlepszych praktyków w kraju i taki jest też materiał szkoleniowy – zawiera dokładnie to czego potrzebuje praktyk.
  • Zdobędziesz kwalifikacje uznane na rynku krajowym przez większość instytucji finansowych.

JEŚLI SZUKASZ NOWEGO OBSZARU ZAWODOWEGO W BRANŻY FINANSOWEJ, ZDOBĄDŹ KWALIFIKACJE UZNANE NA RYNKU KRAJOWYM PRZEZ WIĘKSZOŚĆ INSTYTUCJI FINANSOWYCH

Certyfikowany Compliance Oficer CCO1

Compliance Officer to niezależna osoba, która musi skutecznie łączyć znajomość prawa, biznesu, w którym pracuje oraz elementów etyki. To także osoba, która musi umieć utrzymać kręgosłup moralny, często w obliczu sprzecznych interesów Zarządu. W tym kontekście zapraszamy do udziału w programie certyfikacji zgodności i kwalifikacji Compliance i AML. Pierwsze szkolenie składające się na system, zawiera zestaw kwalifikacji Certyfikowanego Compliance Officer 1. Czyli wszystko to, co chciałbyś wiedzieć o compliance, ale bałeś się zapytać.

  • Rola Compliance w sektorze finansowym.

  • Funkcja Compliance.
  • Zadania Compliance.
  • Zarządzanie ryzykiem Compliance.
  • Prawo i regulacje.

ZWALCZANIE PRZESTĘPSTW FINANSOWYCH W OPARCIU O KRYMINALISTYCZNĄ ANALIZĘ I OCENĘ ZJAWISKA

Przeciwdziałanie przestępczości finansowej poprzez monitoring i analizę transakcji

Zapraszamy do udziału w praktycznym szkoleniu poświęconym istocie i roli weryfikacji i analizy transakcji w procesie wykrywania, zwalczania i zapobiegania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu w instytucjach obowiązanych. Jak właściwie realizować obowiązek monitorowania transakcji? Jak raportować podejrzane transakcje? Jakie organy ścigania zajmują się przestępczością finansową i jak z nimi współpracować?

  • Poznasz kryminologiczną charakterystykę przestępstwa prania pieniędzy.
  • Dowiesz się jak prowadzić dochodzenia w sprawie prania pieniędzy.
  • Poznasz działania organów ścigania oraz odpowiedzialność cywilną instytucji obowiązanych.
  • Dowiesz się jak monitorować transakcje w ramach stosunków gospodarczych z Klientem.
  • Poznasz zasady postępowania z alertami na podstawie praktycznych przypadków.
  • Dowiesz się jak raportować informacje o transakcjach.
  • Poznasz sankcje oraz inne konsekwencje związane z zaniechaniem monitorowania i analizy transakcji.
  • Będziesz umieć właściwie realizować obowiązek bieżącego monitorowania transakcji.
  • Poznasz techniki analizy transakcji w celu wykrywania i zapobiegania prania pieniędzy.
  • Nauczysz się rozpoznawać najważniejsze sygnały ostrzegawcze (red flags) dotyczące klienta i jego transakcji, które mogą wskazywać na podejrzenie przestępstwa.
  • Dowiesz się kiedy i jak raportować transakcje podejrzane do GIIF.

JAK PRZECIWDZIAŁAĆ NADUŻYCIOM FINANSOWYM I WDRAŻAĆ PROCEDURY ANTYKORUPCYJNE POPRZEZ PRAKTYCZNE STOSOWANIE KNOW YOUR CUSTOMER?

Certyfikowany KYC Officer

Wdrożenie KYC w każdej firmie to dobra praktyka i element procedur bezpieczeństwa, a także zmniejszenie ryzyka związanego z praniem pieniędzy i finansowaniem terroryzmu. Celem jest omówienie praktycznych aspektów programu KYC (Know Your Customer) oraz stosowania środków należytej staranności w świetle przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, która implementuje zapisy IV Dyrektywy AML oraz zalecenia grupy FATF.

  • Szkolenie jest uzupełnieniem programu Certyfikowany AML Oficer.
  • Po ukończeniu szkolenia otrzymacie Państwo Certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę.
  • Zakres szkolenia został zaakceptowany przez radę programową Stowarzyszenia Compliance Polska.
szkolenia produkcja

szkolenia zamknięte

Produkcja

Szkolenia dla produkcji przeznaczone są dla pracowników i kadry zarządzającej, a także przyszłych audytorów.  Żeby procesy produkcyjne i zarządzanie produkcją były efektywne i przynosiły zamierzone cele. To niezbędny jest wykwalifikowany personel, a także lider, którego wiedza jest usystematyzowana. A także oparta o najnowsze procesy zarządzania produkcją i personelem.  Podnoszenie kwalifikacji zarówno pracowników, jak i liderów przyczynia się do standaryzacji pracy, efektywności produkcji i mądrego zarządzania produkcją w oparciu np. o system 5S, czy Lean Manufacturing.

SZKOLENIE ZAKOŃCZONE UZYSKANIEM CERTYFIKATU AUDYTORA WEWNĘTRZNEGO 5S

Certyfikowany audytor wewnętrzny 5S

Szkolenie ma na celu zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie przeprowadzania wewnętrznego audytu systemu 5S. Uczestnicy szkolenia zdobędą niezbędną wiedzę z zakresu wdrażania i nadzoru nad systemem 5S oraz będą profesjonalnie przygotowani do pełnienia funkcji audytora wewnętrznego systemu 5S w firmie.

  • Dowiesz się jak rozpocząć proces audytowania wdrożonego systemu 5S.
  • Zdobędziesz wiedzę z zakresu skutecznego zapewnienia utrzymania i doskonalenia systemu 5S.
  • Dostaniesz wskazówki w zakresie skutecznego identyfikowania i klasyfikowania niezgodności.
  • Wesprzemy Cię w efektywnym przeprowadzeniu w organizacji procesu audytowania w bieżącym miejscu pracy.
  • Poznasz dobre praktyki wdrożenia systemu 5S.

NAJLEPSZE PRAKTYKI NA ZAAWANSOWANYM ETAPIE KORZYSTANIA Z TECHNIK I KULTURY LEAN

LEAN ADVANCED THINKING – wdrożyłeś lean i co dalej?

Wiesz, że projekt Lean został zrealizowany poprawnie, ale nie wszystkie procesy działają efektywnie? Wiesz, że rozwiązując kilka nieoczywistych zagadnień, możesz zwielokrotnić proces eliminacji marnotrawstwa, standaryzacji i ciągłego doskonalenia? Jeśli wdrożyłeś Lean, a masz poczucie, że wciąż coś nie funkcjonuje, tak jak powinno. A kultura pracy odbiega od założeń i nurtu ciągłego doskonalenia. To szkolenie jest dla Ciebie.

  • Będziesz potrafił zapewnić wyższy poziom wsparcia członkom zespołu lean, dzięki czemu Twój zespół będzie pracował mądrzej, nie ciężej.
  • Zdobędziesz odpowiedź na nieoczywiste pytania, które są kluczem do dalszego rozwoju.
  • Otrzymasz wsparcie w budowaniu świadomości i tworzeniu dobrych procesów oraz wzrastania człowieka z organizacją.

JAK WYKORZYSTUJĄC NOWOCZESNE NARZĘDZIA CONTROLLINGU EFEKTYWNIE OPTYMALIZOWAĆ PROCESY PRODUKCYJNE

Controlling kosztów produkcji i tworzenie planu produkcji

W Japońskich zakładach produkcyjnych 80% wysiłku jest skierowane w stronę efektywnego planu i ciągłej optymalizacji kosztów. Elementem, który kompleksowo wspiera te procesy jest controlling produkcji. Usystematyzowany, ujednolicony, umożliwiający bieżące wyciąganie wniosków i ciągłe wdrażanie zmian.

  • W jaki sposób identyfikować obszary, które wymagają optymalizacji?
  • Jak zidentyfikować obszary o dużym potencjale optymalizacyjnym?
  • W jaki sposób zidentyfikować sprzętowe centra kosztów?
  • Jak w praktyce rozliczać koszty pomocnicze?
  • Za pomocą jakich wskaźników określić stopień wykorzystania potencjału?
  • Według jakich zasad właściwie przeprowadzić kalkulację fazową?
  • Jak prawidłowo rozliczać koszty według metody ABC?
  • W jaki sposób osoby zarządzające kosztami powinny konstruować tabele budżetowe MPK?
  • Jak określić zdolności produkcyjne zasobów w  jednostkach czasu?
  • Jak opracować zbiorczy plan produkcji?
  • Jak opracować bilans wykorzystania mocy produkcji?

SZKOLENIE CERTYFIKUJĄCE

Certyfikowany Audytor Lean w Magazynie i Intralogistyce

Optymalne koszty, zwiększenie efektywności procesów oraz ścieżka ciągłego doskonalenia w firmie wymagają reakcji również ze strony procesów magazynowych i logistycznych. Niezbędne są sprawdzone metody pracy i skuteczne rozwiązania. Zarządzanie procesami przepływu materiałów i zarządzania zapasami w wielu przypadkach wiąże się z wykorzystaniem narzędzi Lean management w logistyce wewnętrznej. Jak wdrażać nowe procesy, narzędzia i metody? Jak mierzyć efektywność i jakie są jej kluczowe wskaźniki?

  • Poznasz zasady wdrażania nowoczesnych narzędzi zarządzania zapasami i magazynowaniem.
  • Zdobędziesz wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie stosowania narzędzi lean managament.
  • Poznasz metody i techniki skutecznego audytowania procesów.
  • Poznasz instrumenty mierzenia efektywności przeprowadzania audytu wewnętrznego.
  • Dowiesz się jak skutecznie standaryzować pracę i wdrażać 5S w obszarze transportu i magazynów.
  • Sprawdzisz jakie są zasady wyznaczania kluczowych wskaźników
    w intralogistyce.
  • Poznasz strategiczne podejście do sposobu obniżania kosztów i przyspieszania procesów magazynowania.
  • Poznasz działanie nowoczesnych rozwiązań intralogistycznych w duchu lean.

WARSZTAT DLA BRYGADZISTÓW, MISTRZÓW I TEAM LIDERÓW

Zarządzanie pracownikami hali produkcyjnej

Chcesz uzyskać bezpośrednie wsparcie w zarządzaniu pracownikami na hali produkcyjnej? Poznać najskuteczniejsze praktyki zarządcze? Chcesz nauczyć się wspierać zespół i rozwiązywać problemy? Zależy Ci na budowaniu i rozwijaniu kultury ciągłego doskonalenia w przedsiębiorstwie? Chcesz rozwijać metody pracy zespołowej w systemie ciągłego doskonalenia, które będą dostosowane do kultury pracy i specyfiki przedsiębiorstwa? To lider ma wpływ na zespół i jego pracę, a także na efekty jakie osiąga. Zadbaj o to!

  • Praktyczne umiejętności z zakresu zarządzania pracownikami na hali produkcyjnej.
  • Skuteczne przykłady rozwiązań konfliktów w zespole produkcyjnym.
  • Wskazania i indywidualne zalecenia do wykorzystania w swoim środowisku pracy.
  • Praktyczne umiejętności niezbędne w zakresie prowadzenia rozmów z pracownikami i budowania systemu spotkań.

WYJĄTKOWA INSPIRACJA, MIĘDZYNARODOWE KONTAKTY I NIESZABLONOWE ROZWIĄZANIA BIZNESOWE

USA INNOVATION & HIGH – TECH TOUR

USA Innovative & High-Tech Tour 2021 z Langas Group to wyprawa do najbardziej zaawansowanych technologicznie firm i start-upów, gdzie „American Dream” przestaje być tylko marzeniem, innowacyjność przeplata się z doświadczeniem, a świat realny z wirtualnym. Poznamy „od kuchni” miejsce, gdzie powstają trendy decydujące o kierunku rozwoju gospodarki globalnej.

  • Odwiedzisz Fabrykę Tesla Motors – pioniera nowych technologii w automotive.
  • Poznasz model działania PLUS.AI lub THORDRIVE.AI. — produkujących części i oprogramowanie do samochodów elektrycznych oraz autonomicznych.
  • Zobaczysz, jak produkuje się bioniczne szkielety.
  • Odwiedzisz Firmę NURO, która stworzyła siatkę autonomicznych pojazdów dostarczających produkty zamówione online.
  • Sprawdzisz, jak działa robotaxi startup VOYAGE
  • Poczujesz klimat innowacji w Campusie Googleplex, Facebook HQ oraz Apple Park Visitor Center.
  • Weźmiesz udział w dyskusjach i wykładach prowadzonych przez amerykańskich ekspertów.
  • Zainspirujesz się kulturą Doliny Krzemowej i zrozumiesz sposób myślenia najbardziej innowacyjnych ludzi biznesu.
  • Odbędziesz wędrówkę śladami Steve’a Jobsa.
  • Weźmiesz udział w spotkaniu biznesowym w inkubatorze przedsiębiorczości Doliny Krzemowej.

EMPOWERED BY TOYOTA MOTORS! WYJAZD ORGANIZOWANY WE WSPÓŁPRACY Z CENTRUM SZKOLENIOWYM TOYOTA.

3rd Japan Kaizen Experience Tour

Jak znaleźć harmonię? Jak dążyć do ciągłego doskonalenia? Jak iść śladem wielkich mistrzów i podążać za zyskiem, jednocześnie stosować mistrzowskie metody zarządzania firmą opartej na filozofii Kaizen. Chcemy inspirować polskich menedżerów nowymi kierunkami rozwoju. Japonia tworzy nową wielką gospodarkę, w której obsesja na punkcie jakości, zadowolenia klienta i przewidywania potrzeb stała się czynnikiem kulturowym. A zarządzanie zmianą codziennością i drogą do doskonałości biznesowej. 

  • Zainspirujesz się rozwiązaniami organizacji i zarządzania największych i najbardziej zaawansowanych technologicznie koncernów na świecie.
  • Poznasz sposób jakościowego myślenia w zarządzaniu analizując Toyota Production System.
  • Zobaczysz na żywo proces produkcji w japońskich fabrykach: Toyota, Lexus, Toto, Daihatsu.
  • Zgłębisz koncepcję zarządzania zmianą i wielopokoleniowego dążenia do doskonałości biznesowej KAIZEN.
  • Weźmiesz udział w dyskusjach i wykładach prowadzonych przez japońskich menadżerów oraz polskich ekspertów.
  • Zanurzysz się w japońskiej kulturze i zrozumiesz sposób myślenia Japan Kaizen, który w ciągu kilkudziesięciu lat doprowadził całą gospodarkę i miliony przedsiębiorstw do rozkwitu.
szkolenia sprzedażowe

szkolenia zamknięte

Zakupy, Sprzedaż

Rynek stale się zmienia, podobnie jak procesy sprzedaży, zarządzanie sprzedażą i metodyki. Nowoczesne zespoły i menedżerowie sprzedaży muszą podnosić swoje kwalifikacje. Uczyć się nowych narzędzi i sposobu implementacji ich w codziennej pracy. Szkolenia zakupowe, to również umiejętność interpretacji umów, tworzenia umów, a także wprowadzania takich rozwiązań, jak Agile. Co więcej, praktyczna wiedza w tym zakresie, to również znajomość technik negocjacyjnych i umiejętne posługiwanie się nimi. A także otwartość na wszelkie zmiany rynkowe i przystosowanie systemu pracy na te zmiany.

 

ZAAWANSOWANE WARSZTATY PISANIA PORYWAJĄCYCH TREŚCI

Szkoła Copywritingu z Pawłem Tkaczykiem

Twoi klienci zwracają na Ciebie coraz mniej uwagi? Znikasz w otchłani internetu, a konkurencja zaciera ręce? Właśnie dlatego tak ważne jest, aby komunikaty, które do nich docierają, były precyzyjne i przekonujące. Szkolenie, prowadzone w formie warsztatów copywritingowych dla działów marketingu i PR, ma na celu mistrzowskie tworzenie sprzedażowych, treści, ofert, opisów produktów i tekstów na strony internetowe. Szkolenie prowadzi czołowy polski copywriter Paweł Tkaczyk, pracujący dla bardzo wymagających klientów.

  • Dowiesz się, w którym miejscu Alfred Hitchcock miał rację i o tym, jak zaciekawić klientów Twoim tekstem.
  • Poznasz techniki pisania inteligentnych i wciągających artykułów na stronę www i firmowy blog.
  • Nauczysz się, jak zapewnić firmowym tekstom więcej czytelników – także dzięki strategiom budowania marki.
  • Opowiemy sobie o wyższej konwersji i zdobywaniu pozycji w wyszukiwarkach.
  • Rozbijemy teksty na elementy pierwsze: od nagłówka, przez wprowadzenie, śródtytuły i opisy.
  • Przeanalizujemy najlepsze hasła reklamowe – dowiesz się, co w nich działa i co u Ciebie można poprawić.

JAK WSPIERAĆ FIRMĘ W OSIĄGANIU WYNIKÓW POPRZEZ WDRAŻANIE EFEKTYWNYCH PRAKTYK ZAKUPOWYCH?

9. Letnia Szkoła Menedżerów Zakupów

Profesjonalne zarządzanie wiedzą zakupową staje się obecnie bronią strategiczną dającą przewagę nad konkurencją. Jakie praktyki zakupowe w firmie przynoszą efekty? Najlepsze, czyli przemyślane i dopasowane do profilu firmy, a także oferowanych przez nią produktów lub usług. Jakie są to praktyki, jak je wdrożyć? Jak negocjować warunku umów i dobierać dostawców? Jak zaplanować wszystko, aby być o krok przed konkurencją?

  • Jak wiele dla firmy wnosi dział zakupów – jak to policzyć, rozliczyć a przede wszystkim sprzedać Zarządowi?
  • Jak stworzyć model zintegrowanego planowania biznesu, gdzie zakupy są jednym z elementów i wcale nie marginalnym?
  • Jakie kryteria oceny dostawców przyjąć dla tworzenia spójnej z biznesem strategii dla kategorii zakupowych.
  • Jak podejść do tematu digitalizacji procesów zakupowych?
  • Jak funkcjonalnie i sprawnie organizować proces kontraktowania zakupów dla firmy?
  • Jak usprawniać zawartość regulacji i dokumentacji potrzebnej w organizowaniu zakupów?
  • Jak negocjować warunki umów zakupowych i radzić sobie z ogólnymi warunkami zakupów?

POZNAJ NARZĘDZIA, KTÓRE POMOGĄ CI OSIĄGNĄĆ ISTOTNE KORZYŚCI W PROCESIE NEGOCJACYJNYM

Negocjacje z zawodowym negocjatorem

Wiele osób może pomyśleć, że ich negocjacje nie powiodły się, ponieważ ich oczekiwania lub wymagania były zbyt wysokie. Jednak w większości przypadków nie jest to prawdą. Te osoby nie wiedzą, że powodzenie ich negocjacji w dużej mierze zależy od odpowiedniego przygotowania do tego procesu! Co odróżnia negocjatora-amatora od profesjonalisty? Jakie cechy charakteru są niezbędne, aby mówić o skuteczności w negocjacjach? Jakie umiejętności negocjacyjne trzeba rozwijać i jak się przygotować do negocjacji, żeby nie skończyły się fiaskiem?

  • Nauczysz się jak rozpoznawać blef i jak blefować, żeby nie być rozpoznanym.
  • Przeanalizujesz swoją odporność na stres podczas procesu negocjacyjnego.
  • Poznasz techniki wspierające skuteczne prowadzenie negocjacji.
  • Dowiesz się jak prowadzić efektywny proces obrony ceny.
  • Poznasz metody radzenia sobie z konfliktem/impasem.

ZWINNE ZARZĄDZANIE PROCESAMI ZAKUPOWYMI

Agile w zakupach

Jak organizować zakupy, by biznes był zachwycony i żeby się zbytnio nie męczyć? Scrum, design thinking, Agile manifesto. Zmienny świat, w którym zwinne zarządzanie jest odpowiedzią na zmiany zachodzące w biznesie. Funkcjonujemy w świecie VUCA (zmienność, niepewność, złożoność, niejednoznaczność) – w świecie zmiennym, niepewnym, złożonym i niejednoznacznym. W takim środowisku tradycyjne metody zarządzania procesami zakupowymi nie są już skuteczne. 

  • Poznasz kluczowe zasady zarządzania zakupami w zmiennym i nieprzewidywalnym otoczeniu biznesowym VUCA.
  • Dowiesz się jakich nowym kompetencji potrzebuje zakupowiec w kryzysie.
  • Dostrzeżesz na czym polega zwinne podejście do zakupów.

JAK HANDLOWAĆ ZE ŚWIATEM, ABY CZUĆ SIĘ BEZPIECZNIE SKŁADAJĄC SWÓJ PODPIS POD UMOWĄ?

Umowy w handlu zagranicznym z uwzględnieniem Incoterms® 2020

Zastanawiasz się w jaki sposób prawidłowo zabezpieczyć płatność, dostawę oraz jakie klauzule umieścić w umowie, aby zabezpieczyć interes firmy? Prowadząc ponadregionalne kontrakty handlowe musisz zwrócić uwagę na wiele elementów wpływających na warunki, cenę, rozłożenie odpowiedzialności i elastyczność relacji z naszym kontrahentem: miejsce załadunku, miejsce spełnienia świadczenia czy koszt transportu to tylko niektóre z tych elementów, które wymagają racjonalizacji, standaryzacji i zabezpieczenia.

  • Nauczysz się jak prawidłowo zabezpieczyć dostawę, płatność.
  • Weźmiesz pod lupę sprawdzone klauzule umowne w umowach z kontrahentami zagranicznymi.
  • Dowiesz się, jakie czynniki należy wziąć pod uwagę w procesie decyzyjnym o rodzaju INCOTERMS.
  • Poznasz nowości i różnice w INCOTERMS 2020.
  • Przeanalizujesz błędy, które mogą być popełnione przy stosowaniu reguł INCOTERMS.

JAK WYKORZYSTAĆ PRAWO DO EFEKTYWNEGO PROWADZENIA PROCESÓW ZAKUPOWYCH?

Umowy zakupowe

Organizacja procesu kontraktowania w zakupach wiąże się zarówno z ułożeniem prawidłowych regulacji wewnątrz firmy, które usprawnią funkcjonowanie działu zakupów, ale również z odpowiednim przygotowaniem wszelkiej dokumentacji kontraktowej. Obecna sytuacja zmusza osoby odpowiedzialne za umowy w firmach do położenia szczególnego nacisku na wybór odpowiednich zapisów i konstrukcji, które wytyczają czas, sposób realizacji, wymagania i formy zabezpieczeń kontraktów.

  • Poznasz najważniejsze rozwiązania problemów w umowach zakupowych spowodowane stanem epidemii.
  • Poszerzysz swoją wiedzę w zakresie funkcjonalnego i sprawniejszego organizowania procesu kontraktowania zakupów dla firmy.
  • Dowiesz się, jak usprawniać zawartość regulacji i dokumentacji potrzebnej w organizowaniu zakupów.
  • Zdobędziesz wiedzę w zakresie negocjowania warunków umów zakupowych i radzenia sobie z ogólnymi warunkami zakupów.

NAJCZĘSTSZE PRZYCZYNY PORAŻEK NEGOCJACYJNYCH

Skuteczne negocjacje zakupowe i sprzedażowe

Negocjacje służą negocjowaniu najlepszych warunków umowy. Jednak ich skuteczność zależy od umiejętności negocjatora. A niewiele osób potrafi prowadzić skuteczne negocjacje. Sztuka przekonywania się do racji wymaga praktyki, ale też umiejętnego posługiwania się perswazją i mniejszej manipulacji. Wypracowanie narzędzi kontroli procesu negocjacji oraz technik wywierania presji to kluczowe elementy skutecznych negocjacji. Jak zamykać negocjacje, jakich technik używać? Jak rozumieć wartość, emocje i nastrój? Jak negocjować, żeby uzyskać założony cel?

  • Jakie są kryteria zastępowalności oczami kupca?
  • Co poza ceną jest przedmiotem negocjacji?
  • Jak sprawić, żeby negocjacje odbywały się na naszych warunkach?
  • Jak zrozumieć wartość oczami sprzedawcy?
  • Jak rozpoznać postawy w negocjacjach?
  • Jakie są techniki przejmowania kontroli nad rozmową?
  • Jak negocjować z pozycji słabej?
  • Jak wpływać na nastrój i emocje rozmówcy?
  • Jak zamykać negocjacje?
  • Jak wywierać presję z pozycji silnej?

Szkolenia zamknięte – specjaliści

Stawiamy na najlepszych w swoich dziedzinach profesjonalistów. Tak, aby każde szkolenie dawało maksymalny poziom wiedzy. Żebyś poczuł, że poczyniłeś kolejny krok w swojej karierze. Tak, abyś wiedział, że wszedłeś na kolejny szczebel rozwoju osobistego.  Poniżej poznasz specjalistów, którzy prowadzą szkolenia w Warszawie stacjonarnie. A także spotkasz ich również, jeśli będziesz brał udział w szkoleniach online.

mec. Monika Drab

mec. Monika Drab

Ekspertka BCC. ds. odpowiedzialności prawnej członka zarządu oraz prawa spółek. Ma ponad 20 lat doświadczenia jako wykładowca. Około 80 dni w roku spędza z kadrą menedżerską i zarządzającą, dzieląc się rzetelną i co najważniejsze praktyczną wiedzą biznesową i prawną. Rocznie szkoli kilka tysięcy członków zarządów, dyrektorów i specjalistów.

dr Radosław Kwaśnicki

dr Radosław Kwaśnicki

Specjalizuje się w prawie spółek, rynku kapitałowego oraz postępowaniach sądowych w zakresie sporów korporacyjnych.  Arbiter krajowy i międzynarodowy. Doktor nauk prawnych (Uniwersytet Jagielloński), absolwent programów AMP oraz Value Creation Through Effective Boards. Rekomendowany przez Global Law Experts, European Legal Experts oraz Legal 500.

mec. Piotr Fojtik

mec. Piotr Fojtik

Ekspert prawa gospodarczego, prawa pracy, zawierania umów. Doświadczony prawnik specjalizujący się w zagadnieniach związanych z prawem gospodarczym, prawem pracy, zawierania umów oraz odpowiedzialności organów spółek. Członek Izby Adwokackiej w Krakowie, Członek Trinity Capital Business Network.

mec. Anna Adamczyk

Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów Prawa Amerykańskiego we współpracy z Uniwersytetem na Florydzie (USA). Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w renomowanych kancelariach warszawskich w Departamentach Korporacyjnych i Procesowych.

 

mec. Romana Pietruk

Radca prawny, specjalizuje się w temacie kontraktów handlowych, obsługi organów spółki, odpowiedzialności członków zarządu i rady nadzorczej, poprawy efektywności funkcjonowania biura zarządu i rady nadzorczej. Prowadzi szkolenia od ponad 10 lat. Realizowała projekty zarówno na rzecz sektora prywatnego jak i publicznego.

Tomasz Piotr Sidewicz

Uznawany za jednego z najlepszych w Polsce ekspertów w dziedzinie negocjacji, perswazji i wywierania wpływu. Wspiera polskie i zagraniczne firmy i organizacje rządowe, właścicieli firm, topowych menedżerów w negocjowaniu wielomilionowych kontraktów i strategii negocjacyjnej.

Renata Zwierzyk

Renata Zwierzyk

Ekspert w zakresie optymalizacji procesów administracyjnych. Specjalizuje się w implementacji strategii podnoszących efektywność procesów administracyjnych oraz optymalizujących koszty funkcjonowania biura. Odpowiada za administrowanie centralą CBRE w Polsce oraz zarządza 7 biurami regionalnymi. Dodatkowo pełni funkcję Zastępcy Szefa odpowiedzialnego za utrzymanie ciągłości działania Spółki.

Małgorzata Głębocka - Szurko

Certyfikowany coach ICF. Trener NLP. Szkoleniowiec z krwi i kości. Praktyk absolutny. Nauczyciel doskonały. Specjalizuje się w zarządzaniu projektami typu “Green-field”. Od ponad 20 lat dzieli się swoją pasją do HR-u, pracując na stanowisku dyrektora personalnego, zarówno w spółkach polskich, jak i międzynarodowych korporacjach.

Agnieszka Maruda-Sperczak

Trenerka Biznesu, mówczyni motywacyjna i inspiracyjna, akredytowana Coach ICF, Master NLP, mentorka i praktyk biznesu.  Jedyna trenerka w Europie, która posiada licencję na certyfikowane szkolenia z metody Instant Influence – Błyskawicznej Motywacji wg dr Michaela V. Pantalona.

Paweł Kuskowski

Kierował międzynarodowymi zespołami ds. przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy, wdrażając globalne procesy i rozwiązania w tym zakresie, oraz w polskim oddziale szwajcarskiego banku UBS jako szef działu compliance i ryzyka operacyjnego.

Dorota Deląg

Od ponad 22 lat jest czynnie związana z Wystąpieniami Publicznymi i Autoprezentacją. Od 2018 rozpoczęła działalność związaną z tworzeniem własnego programu treningowego. Warsztaty, które prowadzi oparte są na technikach opracowanych przez Konstantina Stanisławskiego oraz Lee Strasberga. 

 

Wojciech Eichelberger

Psycholog, psychoterapeuta i coach. W swojej pracy odwołuje się do koncepcji terapii integralnej, która oprócz psychiki bierze pod uwagę ciało, energię i duchowość człowieka. Swoim myśleniem, sposobem działania i formą przekazu wyprzedza współczesnych mu ekspertów biznesu i psychologów.

 

dr Michał Chalastra

dr Michał Chalastra

Ekspert i doradca firm produkcyjnych w zakresie controllingu, budżetowania, rachunkowości zarządczej i zintegrowanych systemów informacyjnych. Przeprowadzał audyt systemu controllingu i wdrażał systemy controllingu w wielu przedsiębiorstwach. Pracownik Katedry Rachunkowości na Uniwersytecie Gdańskim. Członek komisji w konkursie na Controllera Roku oraz Rady Programowej czasopisma „Controlling i Rachunkowość Zarządcza”.

 

 

Ewa Błaszczak

Ewa Błaszczak

Ekspert w zakresie przywództwa, zwinnego zarządzania, zespołowości i komunikacji. Specjalizuje się̨ w obszarze przywództwa i zarządzania. Prowadzi projekty szkoleniowe, warsztaty, akademie wykonawcze oraz sesje coachingowe (coaching zespołowy, coaching indywidualny) i świadczy usługi doradcze.