Szkolenia z negocjacji
Szkolenia z negocjacji
wszystko, co powinieneś wiedzieć o szkoleniach z negocjacji i negocjacjach
ZWIĘKSZASZ SWOJĄ WIEDZĘ
Szkolenia z negocjacji – na skróty
- Poznaj szkolenia z negocjacji
- Szkolenia z negocjacji – dla kogo?
- Jakie korzyści dają szkolenia z negocjacji?
- Jak nie bać się negocjacji?
- Szkolenia z negocjacji – Skuteczne negocjacje zakupowe i sprzedażowe
- Negocjacje kończą sie fiaskiem?
- Jak dobrze stosować perswazję?
- Jak negocjować ceny?
- Szkolenia z negocjacji – Negocjacje z zawodowym negocjatorem
- Szkolenia z negocjacji – nasi eksperci
POZNAJ
Szkolenia z negocjacji
Na sukces firmy, projektu, inwestycji składa się tysiące małych porozumień. To kumulacja wielu rund negocjacyjnych, a przede wszystkim kompetencji i motywacji ludzi w ich prowadzeniu. Umiejętność dbania o interesy firmy i dobór odpowiedniej taktyki, to kluczowa kompetencja skutecznego menedżera.
Negocjacje dla samych negocjacji to zabawa, która szybko się kończy i nie przynosi wymiernych efektów. Dlatego szkolenia z negocjacji pozwolą Ci zdobyć wszelkie potrzebne umiejętności i kompetencje w zakresie negocjacji, abyś osiągnął sukces. Szkolenia z negocjacji, to również świetny element rozwoju zespołu sprzedażowego i podnoszenia kwalifikacji swoich handlowców.
Szkolenia z negocjacji – dla kogo?
Szkolenia z negocjacji, to obszar, którym powinni zainteresować się przede wszystkim handlowcy, liderzy zespołów sprzedażowych, dyrektorzy, kierownicy i menedżerowie zakupów. Ponadto osoby związane z zaopatrzeniem i logistyką. Między innymi;
- Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
- Kierownicy Zaopatrzenia
- Kierownicy Organizacji i Logistyki
- Kierownicy Działów Logistyki
Zapraszamy przede wszystkim osoby które na codzień prowadzą negocjacje biznesowe i zakupowe.
Jakie korzyści dają szkolenia z negocjacji?
Korzyści uczestnictwa, lub oddelegowania pracowników na szkolenia z negocjacji będą zależne od kilku czynników. Między innymi od doświadczenia, a także stopnia znajomości danego zagadnienia z zakresu negocjacji. Szkolenia prowadzone są w taki sposób, aby wyniosły z nich jak najwięcej wiedzy i umiejętności osoby doświadczone, które chcą rozwinąć swój warsztat. A także osoby, które dopiero zaczynają pracę w sprzedaży i są kandydatami na stanowiska wyższe i liderskie, a także handlowe.
Elementy i zagadnienia poruszane na szkoleniach, to między innymi zakres taki jak:
- Umiejetność rozpoznawania blefu i jego nauka.
- Analiza odporności na stres podczas procesu negocjacyjnego.
- Techniki wspierające skuteczne prowadzenie negocjacji.
- Prowadzić efektywnego procesu obrony ceny.
- Metody radzenia sobie z konfliktem/impasem.
Szkolenia z negocjacji będą również odpowiedzią na nurtujące pytania, które umożliwiają zrozumienie działań i mechanizmów negocjacyjnych.
- Jakie są kryteria zastępowalności oczami kupca?
- Co poza ceną jest przedmiotem negocjacji?
- Jak sprawić, żeby negocjacje odbywały się na naszych warunkach?
- Jak zrozumieć wartość oczami sprzedawcy?
- Jak rozpoznać postawy w negocjacjach?
- Jakie są techniki przejmowania kontroli nad rozmową?
- Jak negocjować z pozycji słabej?
- Jak wpływać na nastrój i emocje rozmówcy?
- Jak zamykać negocjacje?
- Jak wywierać presję z pozycji silnej?
Szkolenia sprzedażowe czym są i dlaczego są ważne dla Twojego biznesu?
Sukces w sprzedaży nie bierze się znikąd. Jest on wypadkową wiedzy, doświadczenia i angażowania się w rozwój osobisty i biznesowy jednocześnie. Każdy etap, każdy filar wiedzy można zgłębiać samemu, uczyć się na błędach i podnosić z porażek. Jednak w sprzedaży raczej zależy nam na efekcie i zyskach niż bieganiu z zawiązanymi oczami i naprawianiu błędów, które mogą być dla nas stratą czasu, który moglibyśmy wykorzystać na kolejne efektywne działania.
Właśnie dlatego warto czerpać wiedzę, doświadczenie i inspirację od najlepszych na szkoleniach sprzedażowych. Ponadto tę samą zasadę można zastosować w przypadku zwiększenia kompetencji istniejącego już zespołu sprzedażowego. Czy podnoszenia kwalifikacji łącząc te szkolenia ze szkoleniami z negocjacji.
Szkolenia sprzedażowe czym są i dlaczego są ważne dla Twojego biznesu?
Sukces w sprzedaży nie bierze się znikąd. Jest on wypadkową wiedzy, doświadczenia i angażowania się w rozwój osobisty i biznesowy jednocześnie. Każdy etap, każdy filar wiedzy można zgłębiać samemu, uczyć się na błędach i podnosić z porażek. Jednak w sprzedaży raczej zależy nam na efekcie i zyskach niż bieganiu z zawiązanymi oczami i naprawianiu błędów, które mogą być dla nas stratą czasu, który moglibyśmy wykorzystać na kolejne efektywne działania.
Właśnie dlatego warto czerpać wiedzę, doświadczenie i inspirację od najlepszych na szkoleniach sprzedażowych. Ponadto tę samą zasadę można zastosować w przypadku zwiększenia kompetencji istniejącego już zespołu sprzedażowego. Czy podnoszenia kwalifikacji łącząc te szkolenia ze szkoleniami z negocjacji.
Jak nie bać się negocjacji?
Jak poznasz dobrego sprzedawcę? Po byciu pewnym siebie, po byciu miłym, ale przede wszystkim po zadawaniu wielu pytań i tego, że nie boi się rozmowy. Zgodnie ze starym przysłowiem; kto pyta, nie błądzi. Przepis wydaje się prosty, ale wciąż wiele osób po prostu boi się zadawać pytania i tym samym boi się negocjacji.
Jak więc dobrze negocjować, jeśli się boisz i nie czujesz się pewnie? Jest tylko jeden sposób. Musisz przezwyciężyć swój niepokój. Jak nie bać się negocjacji i gdzie w ogóle rodzi się w nas strach?
Znajdź źródło lęku!
Każdy z nas jest inny. Ma odmienne doświadczenia życiowe i zawodowe. Z punktu widzenia psychologii większość lęków, które nie są spowodowane traumą. Wynikają z konsekwencji danych sytuacji i przyczyn, których należy szukać w czasach młodzieńczych.
Strach, który dotyka nas w życiu dorosłym, może wynikać z lęku przed odrzuceniem. Jest to konsekwencja doświadczeń z dzieciństwa, w których pojawiała się częsta krytyka, porównywanie z innymi lub nieświadomy, lub świadomy brak miłości. Rezultatem jest brak pewności siebie, a nawet poczucie niskiej samooceny.
Jak to wszystko łączy się z tematem negocjacji?
Brak odpowiedniego podejścia do pracy, a nawet akceptacji każdego z proponowanych warunków współpracy. To objaw lęku, braku wiary w siebie i swoje możliwości. Z reguły akceptacja bez negocjacji wynika z obawy przed odmową ze strony drugiej osoby. Osoby, które boją się negocjacji i nie tolerują żadnych odmów, zazwyczaj traktują je osobiście.
Jedynym sposobem, aby przestać się bać negocjacji, jest nauczenie się radzenia sobie z lękiem i systematyczna zmiana zachowania. W psychologii nazwalibyśmy to przepracowaniem problemu.
Walcz z obawami!
Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się, że odrzucono Twoją ofertę? Spędziłeś dużo czasu, przygotowując projekt, który ostatecznie został odrzucony? Ile razy podczas sprzedaży telefonicznej klient rzucił słuchawkę? Ile sprzedaży udało Ci się zamknąć? To tylko kilka przykładów, ponieważ sytuacje są różne i istnieją różne rodzaje negocjacji.
Czy miałeś jednak taki moment, kiedy po kolejnej odmowie pomyślałeś sobie, że po prostu się do tego nie nadajesz? Jest jedna rada i zasada, której przestrzegają doświadczeni traderzy. To bardzo proste. Musisz się nauczyć, że odmowy nie są kierowane do Ciebie osobiście.
Odmowa to sposób na wyrażenie opinii na temat oferty lub prezentowanego produktu, a nie ocena Ciebie jako sprzedawcy. Jeśli nauczysz się tej zasady, negocjacje staną się łatwiejsze. A dodatkowo nauka technik sprzedaży, pomoże Ci poczuć się pewnym siebie handlowcem.
Kontroluj emocje
Naucz się kontrolowania swoich emocji. Im bardziej ulegasz emocjom, tym mniejsza jest Twoja zdolność do podejmowania dobrych decyzji i jasnego myślenia. Musisz pamiętać, że emocje odgrywają ważną rolę w negocjacjach i tylko od Ciebie zależy, czy wykorzystasz je na swoją korzyść. Czy odwrotnie i staną się źródłem Twojej porażki negocjacyjnej.
Pamiętaj, im częściej będziesz skłonny zaakceptować odmowę, tym łatwiej będzie Ci prowadzić negocjacje w przyszłości. Szkolenia z negocjacji, to bardzo dobry sposób, aby nauczyć się nie tylko kontroli, ale również walki z obawami.
Negocjacje to nie walka o przysłowiową śmierć i życie, to sposób na osiągnięcie tego, czego sam oczekujesz. Nie ma znaczenia, czy podejmujesz działania dla siebie, firmy czy klienta. Podczas negocjacji starasz się uzyskać to, czego chcesz. Dlatego nie ma łatwiejszego sposobu na pokonanie strachu przed negocjacjami niż ciągłe próbowanie.
Jeśli nie jesteś w stanie samodzielnie wypracować odporności na odmowę, to nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zwrócił się o pomoc do swojego przełożonego, który pomoże Ci wybrać dobre szkolenia z negocjacji i sprzedaży. Bardziej doświadczonego kolegi, a nawet skorzystania z pomocy psychologa lub coacha biznesowego. Możesz także brać udział w szkoleniach, które pomogą Ci przejść przez proces zmiany nawyków poprzez ćwiczenia.
Szkolenia z negocjacji – Skuteczne negocjacje zakupowe i sprzedażowe
Podczas szkolenia przeanalizujesz najczęstsze przyczyny porażek negocjacyjnych oraz nauczysz się ich unikać. Dobre przygotowanie, umiejętność budowania własnej wiarygodności oraz dobre finalizowanie negocjacji to podstawa udanych negocjacji.
to musisz wiedzieć
Negocjacje – perswazja i manipulacja pomocne w osiągnięciu celów?
Negocjacje służą temu, aby wynegocjować jak najlepsze warunki umowy, ceny, czy usługi. Negocjacje biznesowe możemy spotkać w każdej branży, jednak ich skuteczność zależy już od umiejętności negocjatora. Co w rzeczywistości nie jest takie oczywiste, bo niewiele osób potrafi przeprowadzać skuteczne negocjacje. Sztuka przekonywania do swoich racji wymaga praktyki, ale również umiejętnego posługiwania się perswazją, rzadziej manipulacją. Czym zatem są i jak wyglądają negocjacje z perswazją?
Negocjacje kończą sie fiaskiem?
Spora liczba osób mogłaby pomyśleć, że ich negocjacje zakończyły się fiaskiem, ponieważ ich oczekiwania lub wymagania były zbyt wysokie. W większości przypadków nie jest to jednak prawdą. Osoby te nie wiedzą, że sukces ich negocjacji w głównej mierze zależy od prawidłowego przygotowania do tego procesu! Nie chcesz odnieść porażki w negocjacjach? Oto 5 elementów, których musisz unikać. Zwróć na nie uwagę przed swoimi następnymi negocjacjami!
- Nieprawidłowe ustalenie interesów obu stron.
- Ustalenie nierealnych rozwiązań.
- Niesprawiedliwe podejście do negocjacji.
- Pomijanie alternatywnych rozwiązań.
- Zapominanie o odpowiednim nastawieniu.
Jak dobrze stosować perswazję?
Nie myl perswazji z manipulacją! To największy błąd, chociaż prawdopodobnie wynika z tego, że rzeczywiście istnieje bardzo cienka granica, którą można łatwo przekroczyć. Szczególnie jeśli nie ma się doświadczenia, lub stosuje się metody perswazyjne w nieodpowiedni sposób. Czy też nie do końca zgodne z ich przeznaczeniem i z pełną premedytacją.
Czym tak naprawdę jest perswazja? Jest to technika stosowana w sprzedaży i innych dziedzinach życia, której celem jest przekonanie odbiorcy do wykonania czynności w określonym celu. Cel, na którym nam zależy. Sztuka perswazji polega zawsze na uświadomieniu innym, że to, co oferujemy, jest jedynym rozwiązaniem ich problemu. Najlepszy produkt na rynku lub usługa, której pozornie nie ma u konkurencji.
Oczywiście perswazja to nie tylko mówienie tego, co klient chce usłyszeć, ale przede wszystkim język ciała, wygląd, ton głosu i kultura osobista. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie osiągnąć pożądane rezultaty.
Jak rozmawiać, żeby sprzedać?
Jeśli umiejętnie poprowadzisz rozmowę z klientem, to cena przestanie być zaporowa. Nawet taka, która nie podlega już żadnym negocjacjom. Spotkałeś się z wymówką zaporowej ceny po nieudanej sprzedaży? Prawda jest taka, że nie jest to wina ceny, a brak umiejętności komunikacji z klientem. Wysoka cena nie jest przeszkodą w sprzedaży, nawet jeśli klient twierdzi, że coś jest dla niego za drogie.
Pierwsza rzecz to nachalna sprzedaż, druga brak znajomości potrzeb klienta, a zarazem rozeznania się w jego sytuacji finansowej. Kolejna rzecz to brak propozycji alternatywnego rozwiązania, wtedy kiedy rzeczywiście dana kwota przekracza możliwości klienta. Musisz być przygotowany na każdą ewentualność i nie dać klientowi odejść z przysłowiowymi pustymi rękami. Kolejny aspekt, to brak umiejetności negocjacyjnych.
Jak rozmawiać, żeby sprzedać?
Jeśli umiejętnie poprowadzisz rozmowę z klientem, to cena przestanie być zaporowa. Nawet taka, która nie podlega już żadnym negocjacjom. Spotkałeś się z wymówką zaporowej ceny po nieudanej sprzedaży? Prawda jest taka, że nie jest to wina ceny, a brak umiejętności komunikacji z klientem. Wysoka cena nie jest przeszkodą w sprzedaży, nawet jeśli klient twierdzi, że coś jest dla niego za drogie.
Pierwsza rzecz to nachalna sprzedaż, druga brak znajomości potrzeb klienta, a zarazem rozeznania się w jego sytuacji finansowej. Kolejna rzecz to brak propozycji alternatywnego rozwiązania, wtedy kiedy rzeczywiście dana kwota przekracza możliwości klienta. Musisz być przygotowany na każdą ewentualność i nie dać klientowi odejść z przysłowiowymi pustymi rękami. Kolejny aspekt, to brak umiejetności negocjacyjnych.
Błędy sprzedażowe – czyli jak nie rozmawiać z klientem
Dotyczą one zarówno komunikacji bezpośredniej, jak i telefonicznej. Mogą być popełniane przez początkujących sprzedawców, ale również handlowców z doświadczeniem, którzy popadli w rutynę. Przeczytaj, czego unikać w rozmowach sprzedażowych, aby osiągnąć zamierzony cel.
Jak negocjować ceny?
Zanim zaczniesz prowadzić negocjacje, musisz zastanowić się, jaki rodzaj tych negocjacji będziesz prowadzić. Czy będą krótkoterminowe jednorazowe, czy negocjacje nastawione na dłuższą współpracę?
W negocjacjach cenowych możesz wykorzystać obie te taktyki. Należy jednak uważać, aby nie pokrzyżować własnego planu negocjacyjnego. Jak więc negocjować ceny, aby uzyskać najlepsze warunki zakupu i sprzedaży?
Taktyki, które pomogą Ci w negocjacji
Wybierając taktykę negocjacyjną, musisz przede wszystkim wziąć pod uwagę kilka rzeczy. A przede wszystkim to, jaka jest oferta. Niezależnie od tego, czy jest to produkt, czy usługa. Miejsce negocjacji, a także jej cel. Oczywiście celem samym w sobie jest wynegocjowanie najkorzystniejszej dla Ciebie opcji. Pamiętaj jednak, że jeśli negocjacje nastawione są na długofalową współpracę, musisz również liczyć się z prawidłowym budowaniem relacji biznesowych.
4 taktyki, których musisz spróbować:
- Taktyka udawanego rozczarowania.
- Taktyka zaniżania cen.
- Taktyka zadawania pytań.
- Taktyka pewności siebie.
Co więcej, szkolenia z negocjacji poruszają wiele innych aspektów np. psychologię sprzedaży. Niż tylko same negocjacje, czy typy negocjacji. Natomiast, co warto wiedzieć. To to, że negocjacje często znajdziesz również, jako element programu występujący w szkoleniach handlowych.
Kluczowe zasady perswazji – sprawdź, czy je stosujesz?
Stosowanie elementów perswazji w sprzedaży umożliwia pokonywanie obiekcji klienta, a także przyczynia się do sukcesu sprzedażowego. Dzisiaj przedstawiamy sześć kluczowych elementów perswazji, bez których nie ma możliwości przeprowadzenia prawidłowej sprzedaży perswazyjnej.
Perswazja to wywieranie wpływu na ludzi, w sposób dla nich nieodczuwalny. Celem oczywiście jest dostosowanie słuchacza, czy klienta do naszych potrzeb. Założeniem jest nakłonienie drugiej osoby do wykonania pożądanej przez nas czynności. Stosowanie perswazji zawsze powinno stosowane zgodnie z gruntem etycznym. Wiemy jednak, że nie zawsze perswazja stosowana jest w dobrym celu. Zdarzają się sytuacje, kiedy jej stosowanie nie przynosi zamierzonych efektów, albo – co gorsza – efekty te są niezgodne z prawem. Wierzymy jednak, że na gruncie biznesowym nie ma takich sytuacji.
Szkolenia z negocjacji – Negocjacje z zawodowym negocjatorem
Co odróżnia negocjatora amatora od profesjonalisty? Jakie cechy charakteru są niezbędne, aby mówić o skuteczności w negocjacjach? W jakim kierunku powinieneś rozwijać swoje kompetencje negocjacyjne, aby stać się profesjonalnym negocjatorem? Jaką procedurę startową wdrożyć przed rozpoczęciem negocjacji?
Szkolenia z negocjacji – nasi eksperci
Jacek Jarmuszczak
Wiceprezes Nextbuy, ekspert w dziedzinie „szczupłych” systemów logistycznych, e-systemów zarządzania logistyką, w tym przetargów elektronicznych i e-Aukcji. Posiada doświadczenie w zakresie wdrażania i usprawniania „szczupłych” modeli zarządzania kosztami (VMI, CS, KANBAN, TCO) oraz narzędzi elektronicznych wspierających logistykę.
mec. Romana Pietruk
Radca prawny, specjalizuje się w temacie kontraktów handlowych, obsługi organów spółki, odpowiedzialności członków zarządu i rady nadzorczej, poprawy efektywności funkcjonowania biura zarządu i rady nadzorczej. Prowadzi szkolenia od ponad 10 lat. Realizowała projekty zarówno na rzecz sektora prywatnego jak i publicznego.
Tomasz Piotr Sidewicz
Uznawany za jednego z najlepszych w Polsce ekspertów w dziedzinie negocjacji, perswazji i wywierania wpływu. Wspiera polskie i zagraniczne firmy i organizacje rządowe, właścicieli firm, topowych menedżerów w negocjowaniu wielomilionowych kontraktów i strategii negocjacyjnej.