Szkolenia sprzedażowe dla bankowców - co powinny zawierać?
ZOBACZ WSZYSTKIE ARTYKUŁY LUB WYBIERZ TEMATY, KTÓRE CIĘ INTERESUJĄ:
Szkolenia sprzedażowe dla bankowców - co powinny zawierać?
Szkolenia sprzedażowe dla bankowców – co powinny zawierać?, 03/02/2020Szkolenia sprzedażowe dla bankowców to jeden z nieodłącznych punktów na początku kariery każdego finansisty, ale również etap, który ma miejsce w rozwoju kariery. Kandydata wysyła się na szkolenie sprzedażowe przygotowujące do pracy, które zapewnią mu solidne podstawy sprzedażowe w placówce bankowej, a w późniejszym czasie na szkolenia uzupełniające i umożliwiające rozwój kariery w sektorze finansowym. Jakie elementy powinno zawierać takie szkolenie? Przedstawiamy Ci dzisiaj najważniejsze informacje dotyczące szkoleń sprzedażowych.
Szkolenia sprzedażowe dla bankowców na początku kariery
Szkolenia sprzedażowe są jednym z elementów, które powinien w swoim kalendarzu umieścić przyszły bankowiec. Należy pamiętać, że nie dotyczy to tylko osób z małym doświadczeniem, ale również z bogatym bagażem doświadczeń w placówkach finansowych. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta. Każda z placówek bankowych ma różne produkty i usługi finansowe. Żeby dobrze sprzedawać, należy odbyć szkolenie wewnętrzne, na które zazwyczaj wysyła dany bank, aby zapoznać się z produktami i ofertami banku, i tym samym umieć rozmawiać z klientami i pokonywać ich obiekcje o produkcie lub usłudze. Drugi aspekt szkoleń to znajomość technik sprzedażowych, które obejmują również inne poboczne zagadnienia.
W późniejszym czasie warto uczestniczyć w szkoleniach uzupełniających i rozwijających umiejętności i wiedzę z wybranego zakresu. Ponadto część placówek bankowych organizuje wewnętrzne szkolenia sprzedażowe, które głównie dotyczą znajomości produktów i usług banku. Takie szkolenia uzupełniające zazwyczaj organizowane są w momencie zmian w literaturze prawa, czy wejściu na rynek nowego produktu finansowego lub usługi banku.
Elementy szkolenia sprzedażowego, które powinny znaleźć się na dobrym szkoleniu
Szkolenia produktowe mogą różnić się od siebie w zależności od danego banku i jego oferty. Natomiast szkolenia sprzedażowe zawsze powinny poruszać tematy związane z klientem, obsługą klienta, technikami sprzedaży, czy kulturą pracy bankowca. Poniżej kilka aspektów, które powinno poruszać szkolenie sprzedażowe na przykładzie szkolenia z technik sprzedażowych.
- Istota procesu sprzedaży usługi finansowej.
- Budowanie wiarygodności sprzedawcy usług finansowych.
- Rozpoznawanie potrzeb klientów.
- Przekonywanie klientów do zakupu usług finansowych.
- Skuteczne prezentowanie usług finansowych.
- Odpieranie obiekcji klientów do zakupu usług finansowych.
- Podawanie i obrona cen za usługi finansowe.
- Przyspieszenie decyzji klientów o zakupie usług finansowych.
Każdy z punktów może (zależnie od firmy szkoleniowej) różnić się nazwą, czy modułami. Jednakże w większości powinny zostać poruszone takie same aspekty.
Jakie szkolenia dla bankowców oprócz szkoleń sprzedażowych?
Szkolenia z umiejętności obsługi klienta, czy typowo sprzedażowe to zupełne podstawy. Dobrą praktyką jest wysyłanie bankowca na szkolenia, które w naszym mniemaniu również powinny stanowić podstawę przygotowania dobrego warsztatu na start pracy w placówce finansowej. Mianowicie są to szkolenia obejmujące zagadnienia:
- Szkolenie przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
- Zapobieganie oszustwom i wyłudzeniom na szkodę banków popełnianych z wykorzystaniem fałszywych dokumentów. Badanie autentyczności dokumentów i podpisów.
- Bezpieczeństwo informacji i teleinformatyczne oraz bezpieczeństwo fizyczne i techniczne w banku.
Oczywiście listę szkoleń, czy to podstawowych, czy uzupełniających moglibyśmy zrobić bardzo długą, wybrane zagadnienia stanowią podstawę i powinny być respektowane w każdej placówce finansowej.