Szkolenia sprzedażowe dla bankowców - co powinny zawierać?

Zobacz wszystkie / Znaleziono 302
Sprzedaż, Zakupy

Szkolenia sprzedażowe dla bankowców - co powinny zawierać?

Szkolenia sprzedażowe dla bankowców – co powinny zawierać?, 03/02/2020

Szkolenia sprzedażowe dla bankowców to jeden z nieodłącznych punktów na początku kariery każdego finansisty, ale również etap, który ma miejsce w rozwoju kariery. Kandydata wysyła się na szkolenie sprzedażowe przygotowujące do pracy, które zapewnią mu solidne podstawy sprzedażowe w placówce bankowej, a w późniejszym czasie na szkolenia uzupełniające i umożliwiające rozwój kariery w sektorze finansowym. Jakie elementy powinno zawierać takie szkolenie? Przedstawiamy Ci dzisiaj najważniejsze informacje dotyczące szkoleń sprzedażowych.

Szkolenia sprzedażowe dla bankowców na początku kariery

Szkolenia sprzedażowe są jednym z elementów, które powinien w swoim kalendarzu umieścić przyszły bankowiec. Należy pamiętać, że nie dotyczy to tylko osób z małym doświadczeniem, ale również z bogatym bagażem doświadczeń w placówkach finansowych. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta. Każda z placówek bankowych ma różne produkty i usługi finansowe. Żeby dobrze sprzedawać, należy odbyć szkolenie wewnętrzne, na które zazwyczaj wysyła dany bank, aby zapoznać się z produktami i ofertami banku, i tym samym umieć rozmawiać z klientami i pokonywać ich obiekcje o produkcie lub usłudze. Drugi aspekt szkoleń to znajomość technik sprzedażowych, które obejmują również inne poboczne zagadnienia.

W późniejszym czasie warto uczestniczyć w szkoleniach uzupełniających i rozwijających umiejętności i wiedzę z wybranego zakresu. Ponadto część placówek bankowych organizuje wewnętrzne szkolenia sprzedażowe, które głównie dotyczą znajomości produktów i usług banku. Takie szkolenia uzupełniające zazwyczaj organizowane są w momencie zmian w literaturze prawa, czy wejściu na rynek nowego produktu finansowego lub usługi banku.

Elementy szkolenia sprzedażowego, które powinny znaleźć się na dobrym szkoleniu

Szkolenia produktowe mogą różnić się od siebie w zależności od danego banku i jego oferty. Natomiast szkolenia sprzedażowe zawsze powinny poruszać tematy związane z klientem, obsługą klienta, technikami sprzedaży, czy kulturą pracy bankowca. Poniżej kilka aspektów, które powinno poruszać szkolenie sprzedażowe na przykładzie szkolenia z technik sprzedażowych.

  1. Istota procesu sprzedaży usługi finansowej.
  2. Budowanie wiarygodności sprzedawcy usług finansowych.
  3. Rozpoznawanie potrzeb klientów.
  4. Przekonywanie klientów do zakupu usług finansowych.
  5. Skuteczne prezentowanie usług finansowych.
  6. Odpieranie obiekcji klientów do zakupu usług finansowych.
  7. Podawanie i obrona cen za usługi finansowe.
  8. Przyspieszenie decyzji klientów o zakupie usług finansowych.

Każdy z punktów może (zależnie od firmy szkoleniowej) różnić się nazwą, czy modułami. Jednakże w większości powinny zostać poruszone takie same aspekty.

Jakie szkolenia dla bankowców oprócz szkoleń sprzedażowych?

Szkolenia z umiejętności obsługi klienta, czy typowo sprzedażowe to zupełne podstawy. Dobrą praktyką jest wysyłanie bankowca na szkolenia, które w naszym mniemaniu również powinny stanowić podstawę przygotowania dobrego warsztatu na start pracy w placówce finansowej. Mianowicie są to szkolenia obejmujące zagadnienia:

  1. Szkolenie przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
  2. Zapobieganie oszustwom i wyłudzeniom na szkodę banków popełnianych z wykorzystaniem fałszywych dokumentów. Badanie autentyczności dokumentów i podpisów.
  3. Bezpieczeństwo informacji i teleinformatyczne oraz bezpieczeństwo fizyczne i techniczne w banku.

Oczywiście listę szkoleń, czy to podstawowych, czy uzupełniających moglibyśmy zrobić bardzo długą, wybrane zagadnienia stanowią podstawę i powinny być respektowane w każdej placówce finansowej.


Z NASZYCH SZKOLEŃ KORZYSTAJĄ LIDERZY RYNKU