Szkolenia marketing internetowy - dla kogo i po co?

Zobacz wszystkie / Znaleziono 206
On-line

Szkolenia marketing internetowy - dla kogo i po co?

Szkolenia marketing internetowy – dla kogo i po co?, 27/01/2021

Marketing internetowy to już nie moda i dodatkowa rzecz na liście umiejętności do zdobycia. W obecnych czasach marketing internetowy jest częścią (przynajmniej powinien być) strategii każdego biznesu obecnego w Internecie. W obecnych Covidowych czasach większość biznesów przenosi się do świata online, by tam budować swoją markę i pozyskiwać klientów. Właśnie dlatego warto przyjrzeć się bliżej jakie możliwości dają szkolenia marketing internetowy i zdecydować, które z nich będą najlepsze dla firmy pod względem branży, czy możliwości osiągów na płaszczyźnie internetowej.

Szkolenia marketing internetowy – czy są konieczne i co dają?

Szkolenia marketingowe przeznaczone są dla osób, które zajmują się tą dziedziną hobbystycznie w ramach poszerzania swoich umiejętności, ale równie i przede wszystkim dla osób, od których znajomości tego tematu wymaga specyfika ich branży. Ponadto takie szkolenia będą odpowiednie również dla każdej osoby, zespołu, czy działu w firmie, który znalazł się w systemie pracy zdalnej. A cała oferta produktowa, czy usługowa firmy została przeniesiona do świata internetowego. Natomiast polecamy również pójście na szkolenia marketing dla osób, które mają styczność z tą tematyką po raz pierwszy, a chciałyby nauczyć się wszystkiego o marketingu internetowym i prowadzić działania z tego zakresu na własną rękę. Reasumując, takie szkolenia można zaproponować każdemu, kto interesuje się nowinkami i technologią świata internetowego. Oczywiście są one również dedykowane dla specjalistów w branży w celu podnoszenia swoich kwalifikacji.

Co dają takie szkolenia? Ciężko jednoznacznie opisać jakie wartości można wnieść z takiego szkolenia, ponieważ jest to uzależnione od stopnia zaawansowania, potrzeb i specyfiki branży. Jednak w odniesieniu ogólnym możemy przyjąć, że szkolenia z marketingu wnoszą wartości w postaci umiejętności takich jak; planowanie działań marketingowych, realizacja planu marketingowego, kształtowanie wizerunku firmy i budowanie świadomości marki. Ponadto w zakres zagadnień takich szkoleń wchodzi również znajomość controllingu finansowego, prowadzenie badań marketingowych, a co więcej tworzenie i prowadzenie kampanii reklamowych i wiele innych zagadnień.

Jak przygotować się do wyboru szkoleń?

Pierwszą rzeczą, jaką należy wykonać przed przystąpieniem do szkolenia nie tylko tego z marketingu, to analiza potrzeb szkoleniowych. Powtarzamy to dość często, jednak wynika to z faktu, że duża część firm pomija ten etap, który jest naprawdę ważnym elementem wyboru odpowiednich szkoleń. Analiza potrzeb szkoleniowych jest równoznaczna z analizą luk kompetencyjnych, to właśnie na jej podstawie jesteś w stanie wyznaczyć priorytety szkoleniowe i zdecydować o doborze szkolenia pod konkretnego pracownika. Zazwyczaj priorytetem jest optymalizacja procesów w obszarach firmy, znajomość i rozumienie marketingu i reklamy, a także poznanie mechanizmów zachodzących w przyzwyczajenia zakupowych klientów na płaszczyźnie internetowej.

Na co zwracać uwagę i jak wybrać szkolenia marketing internetowy i pokrewne?

Jak wspomnieliśmy wyżej pierwszym krokiem, który należy uczynić, jest przeprowadzenie analizy kompetencyjnej. Po wykonaniu takiej analizy należy skupić się na poszukiwaniu szkoleń z marketingu, które odpowiadają na potrzeby danego pracownika. Czyli należy sprawdzić kilka lub nawet kilkanaście firm, czy agencji oferujących takie szkolenia. Porównać program szkoleniowy, a także sprawdzić jakie warunki szkolenia prezentuje firma i w jaki sposób jest ono prowadzone. Ponadto warto również zapoznać się z prowadzącymi szkolenie i prelegentami zewnętrznymi, jeśli firma takich zatrudnia. Jeśli nie masz znajomości branżowej, czyli nie orientujesz się, kto jest godny zaufania i jakie referencje ma dana osoba, to bardzo łatwo sprawdzisz to, szukając informacji w Internecie. Cena takiego szkolenia również jest ważna, jednak nie powinna nigdy być priorytetem, ani wyznacznikiem podjętej decyzji.


Z NASZYCH SZKOLEŃ KORZYSTAJĄ LIDERZY RYNKU