Szkolenia handlowe - co mają na celu i czy warto w nie inwestować?

Zobacz wszystkie / Znaleziono 309
Kompetencje menadżerskie

Szkolenia handlowe - co mają na celu i czy warto w nie inwestować?

Szkolenia handlowe – co mają na celu i czy warto w nie inwestować?, 20/01/2021

Szkolenia handlowe powinny przede wszystkim wzmacniać kompetencje i rozwijać umiejętności handlowca. To również dobra droga dla kandydata stawiającego pierwsze kroki w roli handlowca. Co powinny zawierać szkolenia handlowe i czy warto brać w nich udział?

Szkolenia handlowe – na czym to polega?

Szkolenia handlowe do czasu pandemii odbywały się zazwyczaj stacjonarnie, teraz odbywają się zazwyczaj w trybie on-line przy pomocy specjalnych platform. Jeśli są organizowane stacjonarnie, to z zachowaniem reżimu sanitarnego i ze zmniejszoną ilością uczestników. Zdecydowanie jednak prym wiodą szkolenia handlowe przeprowadzane przez internet. Wydawać by się mogło, że ten typ szkoleń w wersji online będzie mniej wartościowy, ze względu na brak możliwości ćwiczeń wśród słuchaczy. Oczywiście takie założenie jest błędne, bo nie możemy zapominać, że sprzedaż to nie tylko kontakt bezpośredni, ale również telefoniczny, czy za pomocą e-mail. Program szkoleń zależny jest od firmy, która je organizuje. W dużej mierze jednak zazwyczaj szkolenie trwa kilka dni i zwieńczone jest wykonywaniem różnych ćwiczeń mających na celu utrwalić zdobytą wiedzę teoretyczną.  Niektóre programy zakładają ćwiczenia po każdym bloku tematycznym. Głównym celem szkolenia jest podniesienie wyników sprzedażowych handlowców i wdrożenie w system pracy handlowca kandydatów na to stanowisko. Zwróć jednak uwagę, czy zawierają w sobie szkolenia z negocjacji w bloku edukacyjnym, czy trzeba będzie wybrać je osobno.

Warto zwrócić tutaj uwagę na fakt, że każde dobre szkolenie handlowe jest przygotowywane zgodnie z potrzebami danej firmy. Oczywiście chodzi tutaj o dedykowane szkolenia, które organizuje się na podstawie przeprowadzonej analizy luk kompetencyjnych w danej firmie Sugerujemy również skorzystanie z takiego rozwiązania, ponieważ gwarantuje to, że szkolenie będzie odpowiadało na zapotrzebowania kompetencyjne firmy w 100%. Natomiast ogólnodostępne szkolenia handlowe to świetne rozwiązanie dla początkujących handlowców i kandydatów na to stanowisko.

Szkolenia handlowe i tematyki szkoleń

Czyli jakie zagadnienia i tematy powinny być poruszane na szkoleniach handlowych? Przy czym musimy pamiętać, że każde z zagadnień i tematów może dzielić się na mniejsze podkategorie tematyczne. Jednak wymienione niżej elementy powinny figurować w każdym szkoleniu handlowym, a przynajmniej na szkoleniach podstawowych.

  1. Psychologia sprzedaży.
  2. Techniki sprzedaży.
  3. Pozyskiwanie klientów.
  4. Obsługa klienta i budowanie relacji.
  5. Negocjacje i techniki negocjacyjne.
  6. Rozwiązywanie konfliktów.
  7. Zarządzanie sobą w czasie.
  8. Zarządzanie zespołem.
  9. Marketing.

Dlaczego warto zainwestować w takie szkolenia?

Szkolenia handlowe to inwestycja. Dobra inwestycja w rozwój swoich handlowców i ich umiejętności sprzedażowe. Dobra sprzedaż, a co za tym idzie fachowiec to gwarancja osiągania wysokich wyników sprzedażowych. Możesz mieć najlepsze produkty, ale jeśli nie masz dobrego sprzedawcy, to efekty będą marne. Właśnie dlatego inwestycja w szkolenia handlowe, to inwestycja, która zwróci Ci się z nawiązką. Pamiętaj również, że raz odbyte szkolenie będzie działało tylko dla początkujących handlowców. Sprzedaż jest dziedziną, w której szkolenia powinny być cykliczne i wpisane w ścieżkę zawodową rozwoju handlowca. Szczególnie że zachowania klientów i trendy zakupowe ulegają zmianie. A komunikację z takim klientem należy dopasować do niego i nauczyć się jego przyzwyczajeń. Inaczej zamyka się sprzedaż w bezpośrednim kontakcie, kontakcie telefonicznym i podczas sprzedaży online. O tych aspektach nie można zapominać.


Z NASZYCH SZKOLEŃ KORZYSTAJĄ LIDERZY RYNKU