Psychologia sprzedaży to ważny aspekt w każdym biznesie
W dzisiejszych czasach najlepsze firmy to takie, które sprzedają. A sprzedają, jeśli mają najlepszych handlowców.
ZOBACZ WSZYSTKIE ARTYKUŁY LUB WYBIERZ TEMATY, KTÓRE CIĘ INTERESUJĄ:
Psychologia sprzedaży to ważny aspekt w każdym biznesie
Adam Górecki, 14/03/2021Psychologia sprzedaży to ważny aspekt, którego nie możesz pomijać w swoim biznesie. Nie sprzedajesz, a Twoje wyniki są dalekie od ideału? Sprawdź, czym jest psychologia sprzedaży, a być może zmienisz swoje nastawienie i zaczniesz sprzedawać lepiej i więcej.
Psychologia sprzedaży – czym jest i dlaczego to narzędzie handlowców?
Psychologia sprzedaży jest częścią marketingu i marketing jest jej częścią. W każdym razie to właśnie połączenie działań z obu zakresów daje najlepsze rezultaty. Nie da się w jednoznaczny sposób opisać psychologii sprzedaży, bo definiuje ją bardzo wiele różnych aspektów. Gdyby jednak sprowadzić jej pojęcie do definicji, to brzmiałaby ona tak: jest określeniem determinacji dokonywania transakcji.
Zrozumienie działania mechanizmów w ludzkim umyśle umożliwia nam np. pokonywanie obiekcji klienta i zamykanie transakcji. Umożliwia nam efektywną sprzedaż i dopasowanie się do odbiorcy. Dlatego psychologia sprzedaży jest głównym narzędziem każdego handlowca. Nie bez powodu zespoły sprzedażowe wysyła się na szkolenia dla handlowców. Dzięki temu doskonalą oni swoje umiejętności i poszerzają wiedzę, która w aspekcie sprzedaży, w niektórych jej częściach staje się coraz bardziej dynamiczna, ze względu na zachodzące zmiany technologiczne i ekonomiczne. Pozwala to dopasować rodzaj i techniki sprzedaży do panującej sytuacji ekonomiczno-społecznej.
Sprzedawaj poprzez zaufanie i budowanie relacji
Myślisz, że jak ubierzesz maskę i zasypiesz klienta wyolbrzymionymi cudownymi właściwościami produktu, to zwiększysz sprzedaż? Nie i mamy nadzieję, że tak nie myślisz. Chociaż może być to odpowiedź na pytanie; dlaczego mój biznes nie sprzedaje. Brak autentyczności, prawdziwej relacji z klientem i wzbudzenia zaufanie to kluczowe aspekty sprzedaży.
Sekret najlepszego handlowca tkwi w byciu autentycznym. W byciu człowiekiem dla człowieka, a nie nakręconym robotem, który widzi tylko pieniądze w kliencie, których koniec końców nie zdobędzie. Uwierz nam, klienci nie chcą już kolejnego sprzedawcy, który powie mu wszystko i złoży złote obietnice tylko po to, aby kupił. Nowoczesny klient chce autentyczności, nawiązania bliskiej relacji. Chce zaufać i wtedy kupić.
Jak wzbudzić zaufanie w sprzedaży internetowej?
Również bądź autentyczny i dawaj klientom wartość. Dziel się wiedzą i doświadczeniem. Zbuduj swój wizerunek, jako specjalisty – osoby u której klient znajdzie rozwiązanie swojego problemu i zacznij sprzedawać. Oczywiście nie możesz zapominać o technikach sprzedaży, tekstach sprzedażowych i odpowiednim przygotowaniu całej otoczki od sklepu/strony internetowej poprzez profesjonalny branding i treści, które sprzedają.
Pamiętaj, wygrają ci, którzy będą autentyczni i pokażą klientowi swoją ludzką stronę. Klient tego oczekuje, chce utożsamiać się z marką, czy produktem. Klient chce ufać, a wtedy jest w stanie zapłacić o wiele więcej niż nachalnemu handlowcowi, który wymyśla cuda, żeby tylko sprzedać.
Dzisiaj sprzedaż oznacza zdobycie zaufania i badanie potrzeb klientów. Według modelu sprzedaży XXI wieku, gdzie oferowanie produktu funkcjonuje konwersacji z klientem. 70% czasu powinieneś przeznaczyć na rozmowę i budowanie zaufania do Twojej osoby.
Praktyk zarządzania, interim manager, wykładowca MBA, negocjator zastępczy – uprawomocniony, mediator, coach/trener i konsultant