Program lojalnościowy dla pracowników

najważniejsze aspekty, na które musisz zwrócić uwagę

Zobacz wszystkie / Znaleziono 302
Kompetencje menadżerskie

Program lojalnościowy dla pracowników

Małgorzata Głębocka – Szurko, 15/03/2021

Program lojalnościowy tworzy się głównie z dwóch powodów — jest on świetnym motywatorem dla pracowników, ale także elementem, który traktują jako docenienie i osoby i tego, co robią dla firmy. Wpływa on zatem na efektywność pracowników, co niewątpliwie przekłada się na sukces całego przedsiębiorstwa. Jak jednak stworzyć program lojalnościowy dla pracowników, żeby rzeczywiście był skuteczny i przynosił zamierzone efekty?

Program lojalnościowy dopasowany do potrzeb

Każdemu menedżerowi i liderowi zależy na tym, aby budować zaangażowany zespół, który będzie zmotywowany do działania. Wprowadzenie programu lojalnościowego jest jednym z lepszych motywatorów.

Wbrew pozorom stworzenie takie programu nie należy do najłatwiejszy, bo kolokwialnie rzecz ujmując, trzeba znaleźć złoty środek, żeby dogodzić wszystkim. Czy jest to w ogóle możliwe? Nidy nie ma gwarancji na to, że każdy pracownik będzie w 100% zadowolony z programu. Można jednak poczynić pewne kroki, które maksymalizują dojście do konsensusu i dopasowanie programu do potrzeb ogółu.

W jakim celu tworzy się program lojalnościowy?

Głównym celem jest zwiększenie motywacji pracowników, która przekłada się efektywność ich pracy, co oczywiście procentuje w projektach firmowych. To zadaniem zarządu jest określenie, co będzie najlepszym motywatorem dla pracowników i co sprawi, że dzięki temu firma zacznie się rozwijać. Z kolei pracownicy sami najlepiej wiedzą, co motywuje ich do pracy i powinny takie potrzeby komunikować. Dlatego właśnie program lojalnościowy powinien być współtworzony z pracownikami.

O czym pamiętać tworząc program lojalnościowy?

Najważniejsza rzecz, o której musisz pamiętać to fakt, że program tworzony jest dla pracowników. Czyli mają oni czerpać z niego korzyści i być usatysfakcjonowani. Pamiętaj również, że dobry program lojalnościowy w firmie dba nie tylko o pracowników, ale również ich rodziny.

To w gestii zarządu jest zatem wysłuchanie potrzeb i sugestii pracowników, które przyczynią się do stworzenia planu odpowiadającego zainteresowaniom pracowników. To ich głos powinien się liczyć i być brany pod uwagę podczas przygotowywania programu. Pamiętaj również, że program lojalnościowy nie opiera się tylko i wyłącznie na premiach motywacyjnych. Jest bardzo dużo możliwości, które firma może dać pracownikowi, z których będzie on chętnie korzystał.

Najważniejsze rzeczy, które powinieneś zapamiętać

Jeśli firma dba o pracownika, to chętniej on angażuje się w pracę i życie firmy. Daje od siebie więcej, ponieważ więcej otrzymuje. Tutaj również wkracza budowanie lojalności pracownika w stosunku do firmy. Pamiętaj, jeśli ktoś lubi swoją pracę i angażuje się w nią całym sobą, zasługuje na uznanie. Jeśli ktoś przychodzi do pracy, bo musi to potrzebuje motywacji, aby zacząć się angażować. W obu tych wypadkach program lojalnościowy sprawdza się bardzo dobrze.

  • Budowanie lojalności.
  • Odpowiedź na potrzeby pracowników.
  • Program obejmujący również rodziny pracowników.
  • Motywacja, to nie tylko premie uznaniowe.
  • Dopasowany do potrzeb pracowników, ale zgodny z profilem firmy.
  • Ciekawy i otwarty na nowości.
  • Nieszablonowy.

To kilka aspektów, które powinieneś wziąć pod uwagę, zanim zaczniesz planować wdrożenie programu lojalnościowego dla swoich pracowników. Ciekawym rozwiązaniem są również szkolenia dla pracowników finansowane przez firmę lub dofinansowanie szkoleń, które umożliwią rozwój osobisty pracownika (co nie musi być ściśle powiązane z firmą).


Z NASZYCH SZKOLEŃ KORZYSTAJĄ LIDERZY RYNKU