Jak myśli Twój klient?

Zobacz wszystkie / Znaleziono 301
Sprzedaż, Zakupy

Jak myśli Twój klient?

Jak myśli Twój klient?, 18/01/2021

Zupełnie podstawowe szkolenia z marketingu nakładają przekazanie najważniejszych informacje i wskazówek na początkujących, którzy chcieliby rozpocząć działania marketingowe dla swojej firmy. Jednym z zagadnień, które poruszają szkolenia z marketingu, jest tworzenie persony i wcielenie się w rolę klienta. Żeby przygotować skuteczną strategię marketingową, należy poznać swojego klienta i przede wszystkim to jak myśli klient. dzisiaj przedstawiamy ci podstawowe pytania, które powinieneś sobie zadać podczas tworzenia person.

Czym jest persona i dlaczego uczy się o niej na szkoleniach z marketingu?

Każda dobra strategia marketingowa opiera się o analizę i znajomości rynku, ale przede wszystkim na znajomości potrzeb i problemów potencjalnego klienta. Jednym z narzędzi, które umożliwia poznanie tego, jak myśli twój klient jest stworzenie persony.

Persona umożliwia zbudowanie wizji idealnego klienta z dostosowaniem do różnych grup docelowych. Ponadto dzięki personie jesteś w stanie zwizualizować potrzeby klienta. Dzięki czemu, możesz po pierwsze dotrzeć do zainteresowanych Twoim produktem lub usługą, a po drugie dać klientowi rozwiązanie jego problemu. Czyli przystosować oferowany produkt lub usługę do danego typu klienta.

Szkolenia z marketingu mogą poruszać, a nawet powinny różne sposoby, możliwości i narzędzia tworzenie strategii marketingowej, a także poznawania potencjalnego klienta. Dzisiaj jednak zaczniemy od podstawy, jaką jest tworzenie persony z uwzględnieniem tego, iż person należy stworzyć kilka lub kilkanaście. Zależnie od wielkości grup docelowych i typów klientów.

Podstawowe pytania w tworzeniu persony, które powinieneś sobie zadać

Stworzenie persony nie jest skomplikowanym procesem. Wymaga jedynie zadania sobie kilku podstawowych pytań, które dostarczą ci informacji o Twoim potencjalnym kliencie.

  1. Skąd pochodzi Twój potencjalny klient? Wszystkie informacje zebrane w tej kategorii umożliwią Ci budowanie więzi z klientem i stworzenia w nim poczucia przynależności do Twojej firmy. Dzięki temu sprawisz, że klient będzie postrzegał Twoją firmę jako godną zaufania. To, czego potrzebujesz, to informacje podstawowe o Twoim kliencie. Czyli wykształcenie, płeć, wiek i miejsce zamieszkania.
  2. Jaki jest jego zawód? Możesz myśleć, że to zbędna informacja. Jednak dostarczy Ci ona wielu wskazówek, które umożliwią dopasowanie oferty. Między innymi będą to informacje o zajmowanym stanowisku, obowiązkach zawodowych i średnich zarobkach. Dzięki temu oprócz dopasowania finansowego do klienta, jesteś w stanie również dobrać język komunikacji z klientem.
  3. Jakie są jego cele? Poznaj cele swojego klienta i daj mu narzędzia do realizacji marzeń. Wszystko, co musisz zrobić, to stworzyć produkt, czy usługę umożliwiającą klientowi realizację jego celów. Przykładem może być zwykły kalendarz. Klient nie chce zwykłego kalendarza, a takiego, który będzie mógł dopasować do swojego planu dnia i pomieścić w nim wszystkie najważniejsze informacje. Przyjrzyj się kalendarzom i sprawdź, czego w nich brakuje. Oczywiście biorąc pod uwagę realizację celów Twojego klienta. Znajdując brakujący element, stworzysz produkt idealnie trafiający do klienta.
  4. Co robi w wolnym czasie? Czy wiesz, że to, co klient robi w czasie wolnym, najczęściej determinuje jego decyzje zakupowe? Z tych informacji jesteś w stanie wywnioskować, czy klient podejmuje decyzje spontanicznie, czy potrzebuje czasu na zastanowienie się przed podjęciem ostatecznej decyzji.
  5. Poznaj problemy i rozwiąż je. Czyli dowiedz się, jakie są codzienne problemy Twojego klienta? Jeśli już się dowiesz, to stwórz produkt, który będzie rozwiązaniem tego problemu.

Zaprezentowany schemat pytań jest podstawowym typem poruszanym na szkoleniach z marketingu dla początkujących. Jeśli potrzebujesz poszerzyć swoją wiedzę, zdobyć nowe umiejętności i zwiększyć swoje kwalifikacje to zapraszamy na szkolenia z marketingu, które dopasowane są do różnego poziomu zaawansowania i prowadzone w taki sposób, abyś maksymalnie mógł przyswoić nową wiedzę.


Z NASZYCH SZKOLEŃ KORZYSTAJĄ LIDERZY RYNKU