Nauka pracy pod presją czasu - niezawodne techniki

Zobacz wszystkie / Znaleziono 301
Kompetencje menadżerskie

Nauka pracy pod presją czasu - niezawodne techniki

Jarosław Petz
Langas Regtech, 06/03/2021

Stres może być pozytywny w sensie motywatora do pracy. Niestety nie zawsze i nie każdy jest w stanie przeobrazić go na pozytywny aspekt dający energię do działania. Dzieje się wręcz odwrotnie. Nadmierna ilość stresu może powodować nawet wypalenie zawodowe, którego każdy z nas chciałby uniknąć. Dzisiaj przedstawiamy proste metody na to, jak radzić sobie w pracy pod presją czasu. Mają uniwersalne zastosowanie i nie mają różnić w stanowiskach. Metody przydadzą się każdemu, kto narażony jest na pracę pod presją czasu.

Jak radzić sobie w pracy pod presją czasu?

Jeśli nie jesteś typem osoby, która ma nerwy ze stali, a stres nie jest czynnikiem motywującym, to poniższe porady są dla Ciebie. Presja potrafi przeobrazić ulubioną pracę, w zło konieczne, działa demotywująco, prowadzi do wypalenia zawodowego, a czasem nawet wpływa na poczucie własnej wartości. Dlatego warto wiedzieć, jak sobie z nią radzić. Szczególnie, że jeśli nie jesteśmy odporni na stres, to nasz stan będzie wpływał również na współpracowników, rodzinę i bliskie otoczenie.

W relacjach biznesowych natomiast jest szalenie ważne, aby trzymać nerwy na wodzy i nie dać upustu emocjom w najmniej oczekiwanym momencie. Zachowanie w środowisku biznesowym określa nasz profesjonalizm i podejście do pracy, a także reputację firmy, którą reprezentujemy.

10 rzeczy, które pomogą Ci okiełznać stres

  1. Pozbądź się przymusu pamiętania o wszystkim. Korzystaj z dóbr technologii i zapisuj ważne rzeczy w wirtualnym notatniku, czy kalendarzu. Jeśli jesteś zwolennikiem tradycji, to na rynku jest bardzo dużo dostępnych kalendarzy i plannerów, które możesz wykorzystać. Pozbycie się uporczywej myśli o zapamiętywaniu każdej rzeczy poprawi twoją efektywność i niweluje stres przed pominięciem ważnych wydarzeń, czy spotkań.
  2. Priorytety i zadania. Zaplanuj sobie konkretne zadania na każdy dzień. Przy czym, pamiętaj o podziale na pilne i ważne, ważne ale niepilne, nieważne. Dzięki temu skupisz się na tym, co naprawdę powinno być zrobione w konkretnym dniu. Błądząc wśród zadaniach ustalanych w głowie, łatwo jest zgubić priorytety i zająć się rzeczami, które powinny być zrobione w pierwszej kolejności.
  3. Zadbaj o właściwą regenerację po pracy i w pracy. Jeśli masz pracę siedzącą, to wskazane jest aby co godzinę robić sobie krótkie przerwy. Odpocznie Twój wzrok i kręgosłup. Natomiast po pracy zadbaj o regularny i dobry sen. To właśnie podczas snu nasze ciało i umysł poddają się regeneracji. Zachęcamy również do aktywności fizycznej. Może być to spacer, czy ćwiczenia w domu.
  4. Wspomagaj się dietą. To jak się odżywiamy również ma wpływ na nasze samopoczucie. Zrezygnuj z nadmiernej ilości kawy lub zastąp ją zieloną herbatą lub popularną Yerba mate.
  5. Nie podejmuj ważnych decyzji pod wpływem emocji. Jak i również nie przeprowadzaj rozmów z personelem, czy współpracownikami w momencie kiedy jesteś wzburzony. Daj sobie chwilę i pozwól, aby emocje osiągnęły neutralny poziom. Daj sobie chwile na wyciszenie.
  6. Napięty grafik to również setki telefonów i maili. Jeśli masz taką możliwość, to oddeleguj część zadań z tym związanych komuś innemu. Jeśli nie, to wyrób w sobie nawyk, że wiadomości bez priorytetów mogą poczekać. Nie są na tyle istotne, że będą miały wpływ na Twoje działanie w danej chwili. Jeśli prowadzisz dyskusje z kimś przez telefon, to pamiętaj, aby nie wykonywać następnego telefonu, jeśli poprzedni rozmówca czymś Cię wzburzył.
  7. Staraj się nie przenosić problemów z domu do pracy i odwrotnie. Taka spirala negatywnie wpływa na osoby z Twojego otoczenia. Poza tym łatwiej Ci będzie skupić się na pracy i nie odkładać niczego na później.
  8. Nie rób wszystkiego sam. Naucz się delegować zadania.
  9. Bądź asertywny, sztuka mówienia “NIE” naprawdę pomaga.
  10. Naucz się radzić sobie z krytyką. Niezależnie od tego, jakie stanowisko zajmujesz i co robisz, to jesteś narażony na krytykę. Umiejętność radzenia sobie z nią, umożliwi Ci efektywną pracę bez rozmyślania o tym, co ktoś powiedział. Ważne jest również to, aby nauczyć się odróżniać konstruktywną krytykę od takiej, która nic nie wniesie do Twojego sposobu pracy, czy efektów jakich chcesz osiągnąć.

 

Spróbuj zastosować, chociaż kilka z tych 10 kroków, a zobaczysz, że pracy pod presją czasu można się nauczyć, a przede wszystkim można robić tak, aby tej presji unikać.


Z NASZYCH SZKOLEŃ KORZYSTAJĄ LIDERZY RYNKU